وکیل متخصص ارز دیجیتال

وکیل متخصص ارز دیجیتال

وکیل متخصص ارز دیجیتال


با برسی موضوع وکیل متخصص ارز دیجیتال همراهتان هستیم.

به عقیده وکیل وکیل متخصص ارز دیجیتال، این روزها از مباحثی است که مردم با آن درگیر هستند، میتواند خیلی به نفع مردم باشد و برای افراد سود دهی داشته باشد اما از طرف دیگری کلاهبرداری‌ های سنگین و اتفاقات ناگوار هم ممکن است از این طریق رخ بدهد.

فضای مجازی یا سایبر را میتوان یک اجتماع دانست که رایانه‌ ها و تلفن همراه در یک سوی آن و کاربران این فضاها در یک سوی دیگر آن هستند.

در یک نگاه جرائم سایبری یا اینترنتی صرفا به جرائمی گفته می‌ شود که در فضای رایانه به وقوع می‌ پیوندد.

در گروه وکلای حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع وکیل وکیل متخصص ارز دیجیتال پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌ باشد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص وکیل متخصص ارز دیجیتال با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

دسته بندی جرائم رایانه‌ ای

وکیل متخصص ارز دیجیتال در نگاهی گسترده‌ تر در ذیل جرائم رایانه‌ ای را که به سه دسته تقسیم شده‌ اند:

  1. جرائمی که در آن رایانه و تجهیزات آن موضوع جرم واقع می‌ گردند، مانند: تخریب رایانه یا تجهیزات آن.
  2. جرائمی که رایانه وسیله ارتکاب آن است مانند: جعل شناسنامه یا گواهینامه و…
  3. جرائم رایانه‌ ای صرف مانند: هک کردن و یا ویروسی کردن.

مجرمین فضای سایبر به دو نوع تقسیم می‌ شوند:

۱- هکرها

در خصوص اینکه هکر کیست و چگونه عمل می‌ نماید، وکیل کلاهبرداری از طریق رمز ارز به شما توضیحاتی را ارائه می‌ نماید:

هکرها افراد بسیار باهوش و با قدرت برنامه نویسی بالا هستند. هکرها در واقع به زبان ساده افراد کنجکاوی هستند، که بدون نیت آسیب رسانی به رایانه هدف اقدام به دریافت اطلاعات رایانه مورد نظر می‌ نمایند و به عبارتی دیگر، فقط بیننده اطلاعات می‌ باشند بدون آنکه آسیبی به فضای مورد نظر وارد نمایند.

هر چند در بعضی موارد ضررهای غیرقابل جبرانی به بزه دیده (زیان دیده از جرم) وارد می‌ آورند.

۲- کراکرها

کراکرها در واقع هکرهای بدخواه هستند. کراکرها برخلاف هکرها دارای نیت‌ های بدخواهانه بوده و با هدف آسیب رسانی به رایانه هدف وارد عمل می‌ شوند و دست به اقداماتی چون؛ هک و ویروسی کردن و پاک کردن فایل‌ ها می‌ زنند.

جرائم رایانه ای یا جرائم سایبری دارای چه ویژگی‌ هایی هستند؟

ویژگی جرائم رایانه‌ ای یا سایبری به بیان وکیل وکیل متخصص ارز دیجیتال:

۱- ناشناخته بودن مجرمین در جرائم اینترنتی یا سایبری

بدین معنی که در فضای سایبری معمولا مجرمین اطلاعات صحیح خویش را در معرض نمایش بیننده قرار نمی‌ دهند، به همین جهت برخلاف جرائم سنتی شناسایی مجرمین به شدت دشوار و در بعضی موارد غیر ممکن است.

۲- فرا ملی بودن اینگونه جرائم

در جرائم سایبری به علت نامحدود بودن فضای اینترنت و عدم وجود محدودیت مکانی برخلاف جرائم سنتی شناسایی محل وقوع جرم به سهولت امکان پذیر نمی‌ باشد.

۳- کم هزینه بودن جرائم اینترنتی یا جرائم سایبری

در جرائم سایبری یا جرائم رایانه‌ ای برخلاف جرائم سنتی هزینه چندانی لازم نیست به جهت اینکه در این جرائم صرفا با تهیه یک کامپیوتر و یا تلفن و اینترنت به راحتی میتوان وارد فضای مذکور شده و مرتکب جرم گردید.

۴- پایین بودن قبح اخلاقی (زشت نبودن) جرائم اینترنتی یا جرائم سایبری

اینگونه جرائم در فضای ناشناخته برای افراد جامعه واقع می‌ گردد، عموما افراد جامعه نسبت به اینگونه جرائم نگاهی متفاوت از جرائم سنتی دارند.

بدین شرح که بطور مثال وقوع یک سرقت به شدت موجب جریحه‌ دار شدن احساسات افراد جامعه می‌ گردد و جامعه خواستار شدیدترین برخورد با چنین فردی می‌ گردد.

اما در سرقت اینترنتی چنین برداشتی از فعل مجرم نمی‌ گردد و حتی در بعضی موارد افراد جامعه به علت هوش بالای مجرم او را مورد تحسین نیز قرار می‌ دهند.

بعد از اینکه راجع به جرائم رایانه‌ ای نکته‌ های بسیار مهمی ارائه شد، در ادامه مقاله وکیل متخصص ارز دیجیتال به بررسی خود رمز ارزها و کلاهبرداری از طریق آن‌ ها خواهیم پرداخت.

وکیل دادسرای مرکز تهران

رمز ارز (یا ارز رمز پایه) نوعی پول دیجیتال است، که در آن تولید واحد پول و تائید اصالت تراکنش پول با استفاده از الگوریتم‌ های رمزگذاری کنترل می‌ شود و معمولا بطور نامتمرکز (بدون وابستگی به یک بانک مرکزی) کار می‌ کند.

با توجه به تعدد تعاریف و تغییرات در مصادیق رایج رمز ارز این عبارت از نظر حقوقی دقت کافی ندارد.

معمولا صادر کننده یا تنظیم کننده مرکزی وجود ندارد، اما از سامانه توزیع شده برای ذخیره تراکنش‌ ها و مدیریت انتشار واحدهای جدید استفاده می‌ کند و برای ممانعت از جعل و تراکنش‌ های متقلبانه بر رمزنگاری تکیه دارد، تعریف شده‌ است.

وکیل کلاهبرداری رایانه‌ ای ، وکیل جرائم سایبری

جرم در زمینه ارز دیجیتال یکی از جرائم نو ظهور است و بنابراین افراد عادی اطلاعات تخصصی کافی درباره آن ندارند.

بهتر است در صورت مواجهه با کلاهبرداری در بازار ارزهای دیجیتال و یا طرح شکایت از شما به عنوان مجرم ارز دیجیتال با یک وکیل متخصص ارزهای دیجیتال مشاوره و صحبت داشته باشید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص وکیل متخصص ارز دیجیتال با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

روش های کلاهبرداری در بازار ارزهای دیجیتال

از آنجایی که خرید و فروش ارز دیجیتال از طریق اینترنت صورت می‌ گیرد، جرائم صورت گرفته در بازار ارز دیجیتال در حوزه جرائم اینترنتی قرار می‌ گیرد.
ارزهای دیجیتال نوعی پول بدون واسطه و غیرمتمرکز هستند و تراکنش‌ های ارز دیجیتال توسط نهاد خاصی مورد نظارت قرار نمی‌ گیرد.
به همین دلیل مجرمان سایبری به روش‌ های گوناگونی میتوانند اقدام به فریب مردم در بازار ارزهای دیجیتال نمایند، مانند:

طراحی سایت های جعلی خرید و فروش ارز دیجیتال

با توجه به اینکه صرافی‌ های آنلاین نیاز به دریافت مجوز برای فعالیت ندارند لذا راه اندازی یک صرافی ارز دیجیتال جعلی برای همگان امکان پذیر است.

این سایت‌ ها با طراحی یک درگاه بانکی غیرواقعی اطلاعات کاربران را بدست آورده و از آن سوء استفاده می‌ کنند.

  • دستکاری در خرید و فروش
  • استفاده از رمز کیف پول

در صورتی که در دام چنین مجرمانی افتادید بهتر است با یک وکیل جرائم سایبری متخصص در حوزه ارزهای دیجیتال مشورت نمایید تا شما را به شکل درست راهنمایی کنند.

آیا استخراج ارزهای دیجیتال قانونی است؟

طبق اظهارات وکیل وکیل متخصص ارز دیجیتال، در ایران ارزهای دیجیتال کمتر شناخته شده‌ اند.

زیرا در معاملات داخلی ایران قابل استفاده نیستند، اما خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران ممنوع نیست.

استخراج رمز ارزها توسط دستگاه‌ های خاصی به نام ماینر انجام می‌ گیرد. وارد کردن و استفاده از ماینرها نیاز به دریافت مجوز از وزارت صنایع، معدن و تجارت دارد.

چنانچه شخصی بدون داشتن مجوز دستگاه‌ های مبدل ارز دیجیتال را وارد کند، مجرم بوده و این عمل او قاچاق کالا محسوب می‌ شود و لازم است با یک وکیل قاچاق کالا مشورت نماید.

ارزهای دیجیتال توسط دولت و نظام بانکی کشور مورد حمایت قرار نمی‌ گیرند و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌ کنند، باید مسئولیت کامل خرید و فروش و استخراج ارزهای دیجیتال را خودشان بپذیرند.

قانون ارز دیجیتال در ایران مطابق قانون مجازات اسلامی

هر فعل (انجام دادن کاری) یا ترک فعل (انجام ندادن کاری) که مطابق قانون قابل مجازات یا مستلزم اقدامات تامینی یا تربیتی باشد جرم محسوب است و هیچ امری را نمیتوان جرم دانست مگر آنکه به موجب قانون برای آن مجازات یا اقدامات تامینی یا تربیتی تعیین شده باشد جرم محسوب می‌ شود.

بنابراین مطابق قانون از آنجایی که برای خرید و فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال مجازاتی تعیین نشده است نمیتوان این اعمال را جرم دانست.

اما در صورتی که شکایتی در خصوص کلاهبرداری در زمینه ارزهای دیجیتال داشته باشید میتوانید شکایت خود را مطرح کنید، البته حضور یک وکیل ارزهای دیجیتال به روند بهتر پرونده کمک می کند.

صلاحیت دادسرای جرایم اقتصادی تهران

گرچه به کارگیری بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در تمام مراکز پولی و مالی کشور ممنوع اعلام شده اما این ممنوعیت به شکل رسمی و قطعی اعلام نشده و در حال حاضر هیچ برخوردی با فعالین این حوزه صورت نمی‌ گیرد و این موضوع بستگی به قوانینی دارد که احتمالا در آینده تصویب خواهد شد.

بطور کلی خرید و فروش و نگهداری بیت کوین توسط مردم جرم نیست اما در مقیاس وسیع و حوزه پرداخت‌ های کلان کشور، فعلا مجوز خاصی صادر نشده است.

نحوه شکایت از کلاهبرداری ارز دیجیتال

وکیل وکیل متخصص ارز دیجیتال مقرر داشتند، ممکن است بعد از پرداخت پول، ارز دیجیتال به شما اختصاص داده نشود و یا هرگونه کلاهبرداری دیگر در این حوزه رخ دهد.

در این صورت برای شکایت از کلاهبرداری ارزهای دیجیتال میتوان دادخواست ارائه داد و برای شکایت کلاهبرداری ارزهای دیجیتالی بهتر است از یک وکیل ماهر ارز دیجیتال کمک بگیرید.

اگر قصد دارید به تنهایی این کار را انجام دهید، بهتر است از تراکنش‌ های بانکی و اطلاعات کیف پول خود پرینت بگیرید.

از جمله مواردی که در موضوع شکایت از ارزهای دیجیتال وجود دارد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شکایت از تریدرهایی که با جذب سرمایه برای خرید ارز دیجیتال سرمایه افراد را از دست آن‌ ها خارج می‌ کنند.
  • شکایت اداره برق از ماینرهای غیرمجاز.
  • استخراج غیرمجاز بیت کوین و سایر رمز ارزها.
  • دریافت پول ناشی از فروش ارز دیجیتال.
  • دریافت ارز دیجیتال خریداری شده.

پلیس امنیت اقتصادی چیست

برای شکایت از کلاهبرداری ارز دیجیتال افراد میتوانند به نزدیک‌ ترین دفاتر خدمات قضایی مراجعه نمایند.

سپس یک پروفایل ابلاغ در سامانه ثنا برای آن‌ ها ساخته می‌ شود و تمام اطلاع‌ رسانی‌ ها در مورد پرونده از این طریق به دست آن‌ ها می‌ رسد.

افراد میتوانند با کمک بهترین وکیل وکیل متخصص ارز دیجیتال، با دادخواست حقوقی برای الزام به انجام تعهد و یا استرداد (پس گرفتن) وجه و یا تنظیم شکواییه (دادخواست کیفری) در مواردی که کلاهبرداری صورت گرفته، اقدام به شکایت نمایند.

اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد موضوع وکیل وکیل متخصص ارز دیجیتال هستید، میتوانید از وکلای متخصص و با تجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک کنند.

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری متانکلائی را معرفی می‌ کنیم که دارای بهترین و با تجربه‌ ترین وکلا در این زمینه می‌ باشد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص وکیل متخصص ارز دیجیتال با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

استفاده از رمز ارز قانونی است؟

خرید و فروش رمز ارزها در ایران غیرقانونی نیست و صرافی های رمز ارز در حال حاضر آزادانه اقدام به خرید و فروش رمز ارز می نمایند، لازم به توضیح است تا زمانی که محدودیتی برای موضوعی ایجاد نشود اصل بر اباحه و آزادی عمل است. در خصوص بحث ماینینگ تحت شرایطی و با نظارت نهادهای مربوطه و اخذ مجوز منع قانونی وجود ندارد.

کدام جرائم برای رمز ارزها شایع است؟

  • حملات باج افزار ارزهای دیجیتال
  • کلاهبرداری ارزهای دیجیتال
  • بازارهای تاریک نت و تجارت غیرقانونی
  • سرقت ارزهای دیجیتال
  • تامین مالی ترور

آیا تراکنس های رمز ارز قابل ردگیری هستند؟

تراکنش های رمزارز از طریق سامانه های هر شبکه بلاک چین قابل ردگیری هستند.

صرافی متمرکز و غیرمتمرکز چیست؟

صرافی های ارز دیجیتال متمرکز و غیرمتمرکز، دو نوع صرافی هستند که در بازار ارز دیجیتال وجود دارند. صرافی های متمرکز، به عنوان یک شرکت، ارزهای دیجیتال را در یک سرور متمرکز نگه می دارند و تمام تراکنش ها را بین کاربران انجام می دهند. صرافی های غیرمتمرکز، به عنوان یک پلتفرم، تمام تراکنش ها را بین کاربران انجام می دهند و هیچ اطلاعات شخصی یا اطلاعات حساب بانکی در سرور صرافی ذخیره نمی شود. صرافی های غیرمتمرکز، بسیار امن و حفاظت شده هستند، زیرا هک شدن چنین صرافی هایی بسیار سخت است، با این حال، صرافی های متمرکز، به دلیل سادگی و راحت بودن استفاده، بسیار پرطرفدار هستند.

کلاهبرداری ارز دیجیتال چیست؟

هرگاه فردی از طریق ارزهای دیجیتال موجب فریب و اغفال افراد گردد و اموال آن ها را از این طریق ببرد، کلاهبرداری ارز دیجیتال واقع می‌ شود.

سرقت رایانه در رمز ارز دیجیتالی چیست؟

در صورتی که فردی بطور غیر مجاز رمز ارز دیگری یا اطلاعات مربوط به کیف پول دیجیتالی وی را برباید (سرقت نماید)، مرتکب سرقت رایانه‌ ای شده است.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل متخصص ارز دیجیتال در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌ های تماس ثابت موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

4.9/5 - (27 امتیاز)

15 دیدگاه

  • سلام و درود. من از طریق تلگرام کانال رمز ارز و یه سایت خارجی در انگلیس که ادعای استخراج بیتکوین رو داشتن اشنا شدم و سرمایه گذاری کردم و گفتن سود روزانه برات پرداخت میشه. در ابتدا سود به کیف پولم واریز میشد و برداشت میکردم بعد 6 روز برداشتها در حالت انتظار موند. کلی پرس و جو و تماس با شرکت متوجه شدم سایت تقلبیه درگیر کلاهبرداری سایتی شدم. میشه راهنمایی کنید و یه وقت مشاوره بدید.

    • سلام وقت شما بخیر
      بهتر است از طریق سفارت انگلستان در ایران، شکایت خود را ثبت نمایید و برای دریافت تایم مشاوره حضوری و تلفنی، با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام و درود من از طریق اینستا گرام با یه سایت خارجی که در بریتانیا فعالیت میکند در حوزه استخراج رمز ارز فعالیت دارد شرکت کردم در اول کار بهم سود پرداخت میکرد وتا زمانی که مبلغ بالای 15000دلار بالا رفت بعد گفت باید همگام سازی حساب شود 2500دلار خواست و من پرداخت کردم و بعد گفت تمام پول به حساب همگام سازی رفته و باید 2000دلار پرداخت کنی تا اجازه برداشت دهید و من پرداخت کردم الان به خاطر تحریم ایرانی بودن من محرز شد و میگوید 2500دلار پرداخت بابت جریمه تا اجازه برداشت صادر شود و یک نامه هم برایم ارسال کرده الان من باید چکار کنم ممنون راهنمایی کنید تشکر

  • سلام من سال گذشته ۳ دستگاه ماینر وارد کردم و استراحت رمز ارز انجام دادم و الان بهم گفتن اگر مجوز نداشت باشم دچار مشکل نیشم. میخوام بدونم چه اتفاقی برام پیش میاد؟

    • سلام وقت شما بخیر
      استفاده از ماینرها نیاز به دریافت مجوز از وزارت صنایع، معدن و تجارت دارد. چنانچه شخصی بدون داشتن مجوز دستگاههای مبدل ارز دیجیتال را وارد کند مجرم بوده و این عمل او قاچاق کالا محسوب میشود و لازم است با یک وکیل قاچاق کالا مشورت نماید. شما میتوانید جهت هماهنگی تایم مشاوره با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • سلاام خسته نباشین ارز خارجی اگر ریال عمان باشه میشه مطالبه کرد توی ایران یا حتما باید یورو و یا دلار باشه ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      خیر
      الزامی مبنی بر دلار و یا یورو بودن ارز مورد مطالبه وجود ندارد و ریال عمان نیز قابل مطالبه است.

  • با سلام و احترام. مقالتون رو خوندم و خیلی عالی بود یه سوالی داشتم ازتون ممنون میشم راهنماییمم کنید. من توی دو تا سایت شرط بندی ارز دیجیتال میزاشتیم، یکی از سایت ها وسط بازی کیف پول منو هک کرده میخوام بدونم الان به خاطر اینکه سایت شرط بندی بوده نمی تونم برا هک شکایت کنم؟ اصلا امکان شکایت داره ؟

    با سلام و احترام. مقالتون رو خوندم و خیلی عالی بود یه سوالی داشتم ازتون ممنون میشم راهنماییمم کنید. من توی دو تا سایت شرط بندی ارز دیجیتال میزاشتیم، یکی از سایت ها وسط بازی کیف پول منو هک کرده میخوام بدونم الان به خاطر اینکه سایت شرط بندی بوده نمی تونم برا هک شکایت کنم؟ اصلا امکان شکایت داره ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      طرح شکایت هک می تواند به صورت مجزا انجام گیرد، میتوانید قبل از هر اقدامی با وکیل متخصص در این زمینه مشاوره انجام دهید.

  • سلام وقت بخیر وکیل متخصص ارز دیجیتال می تواند به کارشناس معترض شود و اثبات کند ما از ماینر استفاده نکردیم؟؟

    • سلام وقت شما بخیر
      نتایج علمی کارشناسی به علت نظری بودن قابل اعتراض است و با پارامترهای مختلفی سنجیده می شود وکیل ارز دیجیتال می تواند در این زمینه تاثیر گذار باشد .

    • سلام وقت شما بخیر نیاز به گذراندن دوره های آشنایی با ارز دیجیتال و مسائل قضایی مرتبط با آن دارد اما مدرک رسمی ای در این خصوص صادر نمی گرد

  • سلام و عرض ادب، من نماینده یه شرکت بارزگانی هستم و خیلی به قوانین ایران آشنا نیستم، میخوام بدونم که اگه ارز خارجی هر چیزی جز دلار و یورو باشه هم قابل مطالبه هست؟

    • سلام وقت شما بخیر
      الزامی بر دلار و یا یورو بودن ارزخارجی نیست و هر ارز خارجی قابل مطالبه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *