حکم تعویض قفل در منزل توسط شوهر

حکم تعویض قفل در منزل توسط شوهر

حکم تعویض قفل در منزل توسط شوهر


با موضوع حکم تعویض قفل در منزل توسط شوهر همراهتان هستیم.

طبق قانون مدنی، زن، موظف به تمکین در برابر شوهر خود است. در قبال آن، مرد، موظف به پرداخت نفقه می باشد. گاهی مرد، برای جلوگیری از تمکین از سوی زوجه و عدم پرداخت نفقه، قفل درب خانه را عوض می کند. در این صورت، زن می تواند، با تنظیم شکواییه و داشتن صورت جلسه کلانتری، اقدام به شکایت، نسبت به عوض کردن قفل درب خانه توسط مرد کند. حکم تعویض قفل در منزل توسط شوهر، می تواند، محکومیت او به مجازات ترک انفاق باشد.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، با داشتن بهترین وکیل خانواده در ایران، به بررسی حکم تعویض قفل در منزل توسط شوهر خواهد پرداخت.

سوالات مهم در بررسی موضوع حکم تعویض قفل در منزل توسط شوهر

  • آیا امکان طرح شکایت کیفری ترک انفاق مرد وجود دارد؟
  • راهکار شکایت ممانعت از حق علیه مرد در موارد تعویض قفل چیست؟
  • آیا مرد می تواند همسرش را در خانه حبس کند؟
  • حکم ورود به منزل برای بردن جهیزیه بدن اذن شوهر چیست؟
  • بهترین وکیل خانواده در تهران کیست؟
  • آیا گذشت شاکی در پرونده کیفری ترک انفاق موثر در مجازات است؟

مجازات حکم تعویض قفل در منزل توسط شوهر

طبق قانون مدنی و قانون حمایت خانواده پرداخت نفقه زن به عهده شوهر است. در مواردی که زن به صورت خاص از شوهرش تمکین ننموده و حاضر به برقراری رابطه جنسی نباشد، می توان دادخواست الزام به تمکین زوجه را مطرح کرد.

در بعضی از مواقع، شوهر با تعویض قفل منزل مانع ورود زن به خانه مشترک می شود. ممکن است این امر به خاطر اثبات عدم تمکین زن باشد. بهترین راهکار برای اینگونه مواقع طرح شکایت کیفری ترک انفاق و ممانعت از حق است.

بهترین وکیل شمال تهران

مردی که با داشتن تمکن مالی از پرداخت نفقه همسر خودداری کند به زندان محکوم خواهد شد.
اما رسیدگی به ترک انفاق نیاز به شکایت همسر دارد. در صورت احراز شرایط عدم پرداخت نفقه، زن می تواند از تمکین خاص خودداری کند.

رویه دادگاه خانواده در اجرای حکم الزام به تمکین زوجه این است که مرد موظف به تامین خانه مستقل و در شان همسر به انضمام تمامی لوازم ضروری زندگی می باشد. اگر شوهر امکانات زندگی را فراهم نکند، دادگاه مجوزی برای عدم پرداخت نفقه به دلیل عدم تمکین نخواهد داد.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با برترین وکلای خانواده در ایران با گروه وکلای رسمی مهر پارسیان تماس بگیرید.

راه استرداد جهیزیه در کوتاه‌ترین زمان

شکایت از ترک انفاق و ممانعت از حق

برای طرح شکایت ترک انفاق از شوهر باید به دفتر خدمات قضائی الکترونیک نزدیک منزل یا محل کار مراجعه کنید. بعد از ثبت نام در سامانه شکایت شما ثبت می شود. شکایت ترک انفاق به محل وقوع جرم یعنی منزل مشترک ارجاع می شود. با ثبت شکوائیه پیامکی برای شما ارسال می شود و شعبه مشخص خواهد شد. سپس به شعبه دادسرا مراجعه و شکایت خود را پیگیری کنید.

در صورت استفاده از خدمات وکیل برای طرح و دفاع از شکایت ترک انفاق و ممانعت از حق، نیازی به حضور شخص شما در مراحل رسیدگی نیست.

مجازات حبس همسر در خانه

اگر مرد با تعویض قفل یا به صورت اجباری مانع خروج از منزل شد در بعضی مواقع ممکن است به عنوان بازداشت و توقیف غیر قانونی مورد تعقیب قرار گیرد.

در صورتی که به تلفن دسترسی دارید با مرکز فوریتهای پلیسی تماس گرفته و مراتب را گزارش کنید. مواقع عدم دسترسی به تلفن می توانید از طریق ارسال ایمیل نیز موضوع را مطرح نمائید.

مصادیق کالای قاچاق

در هر صورت این امر جرم و قابلیت تعقیب کیفری دارد.
اگر نیاز به وکیل تخصصی بازداشت غیر قانونی دارید، با گروه وکلای رسمی مهر پارسیان تماس بگیرید.

حکم ورود به منزل برای بردن جهیزیه

اصولا مالکیت جهیزیه برای زن است. خانواده زن در هنگام ازدواج اثاثیه منزل را به عنوان هبه برای دخترشان تقدیم می کنند. گاهی نیز ممکن است تعدادی از اقلام زندگی توسط شوهر تهیه شود.

در اینگونه موارد زن حق ندارد اموال متعلق به شوهر را از خانه خارج کند. راهکار استرداد جهیزیه نیز در قانون پیش بینی شده است. اگر جهیزیه کمتر از 50 میلیون تومان باشد، از طریق شورای حل اختلاف دادخواست استرداد جهیزیه را ثبت کنید. برای مبلاغ بالاتر نیز دادگاه خانواده صلاحیت رسیدگی به پرونده استرداد جهیزیه را دارد.

بعد از صدور و قطعیت حکم امکان استرداد جهیزیه تحت نظر مامور انتظامی و نماینده دادگاه وجود دارد.

رای عدم تمکین از حکم کمیسیون ماده صد

در مواردی که دادخواست استرداد جهیزیه ثبت می کنید، درخواست صدور قرار تامین خواسته و توقیف جهیزیه تا زمان صدورو  قطعیت حکم نیز نمائید. در اینصورت مرجع رسیدگی با صدور قرار تامین خواسته، موقتا نسبت به توقیف و تحویل جهیزیه به زن اقدام خواهد نمود.

تاثیر گذشت شاکی در پرونده ترک انفاق کیفری

در صورت گذشت شاکی در پرونده ترک انفاق، در هر مرحله از رسیدگی امکان توقف حکم وجود دارد. در واقع با گذشت شاکی خصوصی پرونده ترک انفاق بسته می شود.

قبل از طرح شکایت ترک انفاق کیفری یا دادخواست مطالبه نفقه و یا الزام زوج به تهیه منزل مستقل حتما با ارسال اظهارنامه، موارد را به صورت رسمی از شوهر مطالبه کنید.

بهترین وکیل خانواده در تهران

اولین اقدام در صورت عدم تمکین خاص زوجه چیست؟

در اینگونه موارد شوهر یا وکیل وی، ابتدا اظهارنامه جهت الزام زوجه به تمکین ارسال می کند. در صورت عدم تمکین زوجه، امکان تقدیم دادخواست الزام به تمکین وجود دارد. شرط تمکین زوجه از شوهر نیز تهیه اسباب و لوازم زندگی و مسکن در شان زوجه می باشد.

قرار ترک تعقیب چیست؟

شرایط مطالبه نفقه از پدر بزرگ چیست؟

بر اساس ماده 1199 قانون مدنی: پرداخت نفقه به فرزند در درجه اول به عهده پدر کودک است. اما در مواقعی که پدر زنده نباشد و یا توانایی مالی برای پرداخت نفقه به فرزند خود را نداشته باشد، در این صورت، پرداخت نفقه فرزند بر عهده پدر بزرگ یا جد پدری کودک قرار می گیرد. البته اگر پدر بزرگ هم زنده نباشد یا قادر به تادیه نفقه نوه خود نباشد، پرداخت نفقه فرزند به عهده مادر کودک قرار می گیرد. برای مطالبه نفقه فرزند از پدر بزرگ می توان اقدام به ارایه دادخواست مطالبه نفقه از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نمود.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

اولین اقدام در صورت عدم تمکین خاص زوجه چیست؟

ابتدا اظهارنامه جهت الزام زوجه به تمکین ارسال می‌کند. در صورت عدم تمکین زوجه، امکان تقدیم دادخواست الزام به تمکین وجود دارد. شرط تمکین زوجه از شوهر نیز تهیه اسباب و لوازم زندگی و مسکن در شان زوجه می باشد.

شرایط مطالبه نفقه از پدر بزرگ چیست؟

در مواقعی که پدر زنده نباشد و یا توانایی مالی برای پرداخت نفقه به فرزند خود را نداشته باشد، در این صورت، پرداخت نفقه فرزند بر عهده پدر بزرگ یا جد پدری کودک قرار می‌گیرد

5/5 - (11 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *