شکایت از اعمال نفوذ در پرونده

شکایت از اعمال نفوذ در پرونده

شکایت از اعمال نفوذ در پرونده


امروز با بررسی موضوع شکایت از اعمال نفوذ در پرونده با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

ادعای داشتن نفوذ نزد قضات محاكم و كاركنان اداری دادگستری و كارشناسان از اموری است كه امروزه توسط افرادی كه اصطلاحاً آنان را «كار چاق كن» می‌نامند فراگیر شده است.

بسیاری از مراجعین به محاكم و دستگاه‌های اداری تجربه برخورد با چنین افرادی را دارند.

چنانچه درگیر هر یک از دعاوی حقوقی مانند الزام به تنظیم سند رسمی یا دعاوی خانوادگی مانند طلاق و یا دعوای کیفری مانند کلاهبرداری، هک حساب بانکی، اختلاس، ارتشا، فروش مال غیر و… هستید.

یا نیازمند مشاوره تخصصی با وکیل مهاجرت در تهران هستید، جهت دسترسی به بهترین وکیل پایه یک دادگستری از طریق شماره تماس‌های درج شده در این مقاله با ما در تماس باشید.

نکات مهمی که پیرامون موضوع شکایت از اعمال نفوذ در پرونده بررسی خواهند شد:

چه رفتارهایی اعمال نفوذ محسوب می‌شوند؟

مصادیق اعمال نفوذ در پرونده چیست؟

آیا اعمال نفوذ مجرمانه عنوان مجرمانه دارد؟

تبعات اعمال نفوذ در پرونده‌ چیست؟

برای شکایت از اعمال نفوذ در پرونده باید به کدام مرجعه مراجعه نمود؟

بهترین وکیل کیفری تهران کیست؟

اعمال نفوذ

نفوذ به معنی داشتن اعتبار است و منظور از اعمال نفوذ در اصطلاح حقوقی این است که فردی با ادعای داشتن اعتبار نزد یک مقام یا نهاد دولتی می‌تواند انجام شدن یا نشدن کاری را تضمین نماید.

چنین رفتاری در قانون جرم محسوب شده و قابل مجازات خواهد بود.

اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات

در توضیح باید گفت اعمال نفوذ در پرونده توسط افراد عادی حسب مقررات ماده ۱ «قانون مجازات اعمال نفوذ بر خلاف حق و مقررات قانونی» (مصوب ۲۹/۹/۱۳۱۵) دارای وصف جزایی و قابل تعقیب و مجازات است.

این ماده مقرر می‌دارد:

هر كس به دعوی اعتبارات و نفوذی در نزد یكی از مستخدمین دولتی یا شهرداری یا كشوری یا مامورین به خدمات عمومی وجه نقد یا فائده دیگری برای خود یا شخص ثالثی در ازاء اعمال نفوذ نزد مامورین مزبور از كسی تحصیل كند (به دست آورد) و یا وعده و یا تعهدی از او بگیرد علاوه بر رد (بازگرداندن) وجه یا مال مورد استفاده یا قیمت آن به حبس تادیبی از شش ماه تا دو سال و به جزای نقدی از یك هزار ریال تا ده هزار ریال محكوم خواهد شد.

هرگاه وجه نقد یا فائده یا تعهد را به اسم مامورین مزبور و به عنوان اینكه برای جلب موافقت آنها باید پرداخت شود؛ گرفته باشد علاوه بر رد (بازگرداندن) وجه یا مال مورد استفاده یا قیمت آن به حبس تادیبی از یك سال تا سه سال و به جزای نقدی از دو هزار ریال الی ۱۵ هزار ریال محكوم خواهد شد.

تبعات اعمال نفوذ توسط وکیل چیست؟

اگر ادعای داشتن اعتبار یا نفوذ نزد قضات محاكم و مامورین اداری و… از ناحیه وكیل دادگستری مطرح و بواسطه آن مال یا امتیازی به دست آید؛ این امر نیز دارای تبعاتی برای وكیل خواهد بود كه ذیلاً بدان پرداخته می‌شود:

مجرمانه بودن عمل 

به موجب ماده ۴ قانون مجازات اعمال نفوذ بر خلاف حق و مقررات قانونی:

«هر وكیل دادگستری كه به ادعای داشتن اعتبار و نفوذ در نزد مامورین قضایی یا اداری یا حكم یا شهود و اهل خبره وجه یا مال یا فائده دیگری برای خود یا شخص ثالث از موكل خود به عنوان اینكه باید به یكی از اشخاص مذكوره بدهد یا مساعدت آنها را جلب كند تحصیل نماید یا وعده آن را قبول كند، علاوه بر رد وجه یا مال مورد استفاده یا قیمت آن به حبس تادیبی از یك سال الی سه سال محكوم خواهد شد.

مقررات این ماده كه به صورت سخت‌گیرانه‌تری نسبت به وكلای دادگستری وضع شده، ادعای وكیل را در داشتن اعتبار و نفوذ نزد قضات محاكم و كاركنان اداری یا حكم یا شهود و اهل خبره (كارشناسان) جرم شناخته و وكیل را قابل تعقیب جزایی دانسته است.

همچنین در برخی موارد ادعای داشتن اعمال نفوذ در خصوص وکلا ممکن است از مصادیق اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات باشد.

میزان مجازات تعیین شده در این قانون با توجه به تغییر قانون مجازات اسلامی دچار تغییراتی شده است.

اعتبار یا عدم اعتبار قانون

هر چند قانون مجازات اعمال نفوذ بر خلاف حق و مقررات قانونی در حدود ۷۰ سال پیش به تصویب رسیده، اما دلیلی بر نسخ مقررات آن وجود ندارد و باید حكم به اعتبار مقررات آن داد.

وکیل متخصص در شکایت از اعمال نفوذ در پرونده‌های حقوقی و‌ کیفری

طرح شکایت در جرایم اینچنینی نیازمند داشتن دانش، مهارت، تجربه و تخصص در امور کیفری می‌باشد.

همچنین اگر متهم به اعمال نفوذ هستید؛ مشورت گرفتن از وکیل متخصص در ابتدا امر و قبل از ارجاع پرونده به دادگاه بسیار موثر خواهد بود.

چرا که دفاع صحیح در مرحله دادسرا منجر به مختومه شدن پرونده در دادسرا و صدور قرار منع تعقیب خواهد شد.

به همین جهت موسسه حقوقی مهر پارسیان که دارای وکلای متخصص و متبحر در زمینه امور کیفری می‎‌باشد به مخاطبین گرامی معرفی می‌گردد.

قبول وکالت پرونده خانواده‌،کیفری، بانکی، دیوان عدالت و… همچنین مشاوره آنلاین تلفنی و حضوری با وکلای متخصص و پایه یک دادگستری، امکان‌پذیر است.

 

آدرس : تهران – گاندی جنوبی – خیابان 14 – پلاک14 – طبقه 4 – واحد 9 – دفتر وکالت محمدرضا مهری

شماره تلفن دفتر وکیل شکایت از اعمال نفوذ در پرونده‌های حقوقی و‌ کیفری

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

شماره همراه وکیل آنلاین شکایت از اعمال نفوذ در پرونده‌های حقوقی و‌ کیفری

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز از طریق شماره موبایل‌های اعلامی امکان‌پذیر است.

اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات چیست؟

اگر فردی نزد مقامی دارای اعتبار باشد و از این اعتبار خود برخلاف حق و مقررات استفاده نماید؛ موجب تحقق جرم اعمال نفوذ خواهد شد.

مجازات اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات چیست؟

رد یا بازگرداندن اموال، حبس و جزای نقدی مجازات اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات خواهد بود.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

4.9/5 - (30 امتیاز)

8 دیدگاه

  • سلام ، در دعوی خانواده و اعمال نفوذ از جانب زوج توسط وکیل ایشان و کارمندان دادگستری ها در شهرستان های نزدیک به هم .
    وقتی طی دوسال پروندهای متعدد در دادگستری شهرستان مطرح شده و هیچکدام نتیجه ای ندارد و مطمئن میشویم که اعمال نفوذ در پرونده ها شده و هزینه گزافی را زوج متحمل شده، و پرونده مهریه راکد مانده ، چه باید کرد ؟ کارمندان با توجیهات دروغین حتی رئیس مجتمع را قانع کرده اند . پرونده بایدهمانجا بماند ؟؟ تکلیف چیست؟

      • باسلام وعرض ادب میخواستم شکایتی از دستگاه قضایی در رابطه بااعمال نغوذ مسولین دادگستری تبریز درمورد پرونده اینجانب انجام گرفته اقدام نمایم باتشکر پس از گذشت سه وبازهم پاشیدن زندگی بنده وبسته شدن درب کارگاه تولیدی که تامین کننده مخارج زندگی چندین خانواده میباشد باتشکر

      • باسلام وعرض ادب میخواستم شکایتی از دستگاه قضایی در رابطه بااعمال نغوذ مسولین دادگستری تبریز درمورد پرونده اینجانب انجام گرفته اقدام نمایم باتشکر پس از گذشت سه سال وازهم پاشیدن زندگی بنده وبسته شدن درب کارگاه تولیدی که تامین کننده مخارج زندگی چندین خانواده میباشد باتشکر

  • سلام آقای دکتر
    اگر یک نفر تو شهرداری با توجه به آشنایی که داره بتونه یک حکم کمیسیون ماده 100 رو عوض کنه میشه ازش با چه عنوانی شکایت کرد؟

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر فردی نزد مقامی دارای اعتبار باشد و از این اعتبار خود برخلاف حق و مقررات استفاده نماید؛ موجب تحقق جرم اعمال نفوذ خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *