نمونه لایحه ابطال برگ اجراییه ثبتی

نمونه لایحه ابطال برگ اجراییه ثبتی

نمونه لایحه ابطال برگ اجراییه ثبتی


امروز با ارائه نمونه لایحه ابطال برگ اجراییه ثبتی با شما هستیم.

اولین گام جهت توفیق در دادگاه، طرح صحیح خواسته و یا شکایت است که با تنظیم آن توسط وکیل دادگستری و آشنا به اصول حقوقی، می تواند تا حدی بهترین راه باشد.

در بعضی از مواقع بنا به حکم قانون آیین دادرسی مدنی، امکان اصلاح خواسته به شرح لایحه بعدی وجود دارد و خواهان یا وکیل وی می تواند در فرصت مقرر نسبت به اصلاح خواسته با تقدیم لایحه اقدام نماید.

حال تصور بفرمایید که شخصی پس از انجام معامله و عدم ایفای تعهد توسط طرف مقابل، اقدام به مطالبه وجه چک و درخواست صدور اجراییه از طریق اداره اجرای ثبت نموده باشد و بخواهید از خودتان دفاع کنید.

دفتر حقوقی محمدرضا مهری نمونه لایحه دفاعیه جهت ابطال برگ اجرایی ثبتی را برای آشنایی بیشتر شما عزیزان منتشر خواهد نمود.

شرح خواسته :

الف )  ابطال برگ اجراییه ثبتی شماره ……مورخ ……

ب ) صدور قرار توقیف عملیات اجرایی ثبتی در خصوص یک فقره چک به شماره .‌‌‌‌‌‌…..مورخ …..

ریاست محترم شعبه……دادگاه.عمومی حقوقی …..

سلام علیکم با احترام و در جایگاه وکیل خواهان آقای…….. در برابر خوانده دعوی …….. موضوع کلاسه پرونده……..بتاریخ رسیدگی………ساعت ……خاطر عالی را به موارد ذیل معطوف داشته و صدور رای شایسته مورد استدعاست.

شرح ماوقع:

عالی جناب قرارداد مورخ ……شماره……..حکایت از رابطه حقوقی مابین طرفین از نوع بیع دارد.

در قسمت توضیحات پایانی بیع نامه چنین آمده و تراضی شده است:

در صورتیکه آپارتمانها را تحویل ندهند و سند نزنند چک شماره ….مورخ ..‌‌. بابت خسارت وصول خواهد شد ….

هر عقد به دلالت التزامى بر لزوم برابرى عوضين دلالت دارد.

قرارداد در ذات خود، به این دلیل تنظیم می شود که دو طرف را متعهد به انجام یا ترک فعلی نماید. لذا، ایفای تعهد، وظیفه قانونی منتج شده از عقد قرارداد است که باید مد نظر قرار گرفته شود.

از همین رو در علم حقوق، قراردادها به عقود یک تعهدی و دو تعهدی تقسیم می شوند. در عقد یک تعهدی، یکی از دو طرف ملزم به انجام تعهداتی نسبت به طرف مقابل است و در عقد دو تعهدی، هر دو طرف قرارداد، تعهداتی را بر عهده می گیرند که باید به آن عمل نمایند.

با حفظ این مقدمه آنچه از فحوای قرارداد مورخ …. مابین اطراف دعوی قابل مشاهده و استدراک است آنکه هیچ خیار تخلف از شرطی برای مشروط له جعل نشده است.

در منابع فقهی نیز تعریف صریحی از خیار شرط نشده و صرفاً به این نکته اشاره گردیده است که خیار شرط در ضمن عقد ثابت می‌شود و قراردادن این شرط برای طرفین قرارداد یا یکی از آن ها یا ثالث جایز است .

نمونه لایحه ابطال برگ اجراییه ثبتی

خیار شرط در برابر سایر خیارها این ویژگی را دارد که ساخته ی تراضی دو طرف عقد است.

لیکن خیار شرط وابسته به تراضی واقعی است و در صورتی ایجاد می‌شود که دو طرف آگاهانه درباره آن تصمیم گرفته باشند.

بر اساس ماده (237) هرگاه شرط در ضمن عقد شرط فعل باشد، اثباتاً یا نفیاً کسی که ملزم به انجام شرط شده است، باید آنرا به جا آورد و در صورت تخلف، طرف می‌تواند به حاکم رجوع نموده و تقاضای اجبار به وفای شرط بنماید و مطابق ماده (239) قانون مدنی هرگاه اجبار مشروط علیه برای انجام فعل مشروط ممکن نباشد و فعل مشروط از جمله اعمالی نباشد که دیگری بتواند از جانب او واقع سازد، طرف مقابل حق فسخ معامله را خواهد داشت.

آنچه از مقررات قانون مدنی در بحث تخلف از شرط فعل برمی‌آید این است که مبنای خیار، تخلف از انجام تعهدات قراردادی است؛ یعنی در صورتی که مشروط‌علیه از مفاد یکی از تعهدات قراردادی تخطّی نماید، مشروط‌له با شرایط مندرج در قانون مدنی و پس از رجوع به دادگاه و تحصیل حکم قطعی و اخذ گواهی عدم امکان الزام از اجرای احکام مدنی بعد از صدور برگ اجراییه ؛ حق فسخ خواهد داشت.

در نتیجه و بر اساس قرارداد طرفین، مشروط له ( خوانده ردیف ) مکلف بوده ابتدا الزام به ایفاء تعهدات قراردادی علیه موکل را از دادگاه مطالبه کند و در صورتیکه موکل نتواند قوه قاهره و حادثه پیش بینی نشده و فورس ماژور که دلیل تاخیر در انجام تعهد بوده و البته هیج گواهی عدم حضوری نیز اخذ نشده، را در محکمه ثابت نماید و در فرضی که محکوم شود.

 

چه زمانی امکان مطالبه وجه چک وجود دارد؟

در مرحله اجرای حکم و در صورت اخذ گواهی عدم امکان الزام از اجرای احکام مدنی ( با این وصف که هر دو تعهد یعنی تحویل مبیع و تنظیم سند از طریق دادگاه قابلیت اجرا دارند )، شرط قراردادی را محقق دانسته و چک ضمانت یا وجه التزام مورد ترافع  در آن وضعیت مطالبه کند.

لذا اقدام خوانده در مطالبه وجه چک ضمانت یا چک خسارت وجه التزام شماره ……. مندرج در قرارداد ، بدون الزام مشروط علیه ( موکل ) به ایفاء تعهدات قراردادی و بدون اخذ گواهی عدم حضور از دفترخانه میعادگاه و بدون اخذ گواهی عدم امکان الزام محکوم علیه از اجرای احکام مدنی ، مشروعیت قانونی و شرعی را نداشته و ندارد.

و با توجه به حاکمیت قرارداد مابین صحابه دعوی ؛ وصول چک ضمانت وجه التزام ،  قبل از الزام مشروط علیه به ایفاء تعهدات قراردادی، فقدان محل قانونی برای پذیرش دارد.

بدواً به استناد ماده پنجم قانون اصلاح بعضی از مواد قانون ثبت و قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب ۱۳۲۲، صدور قرار توقیف عملیات اجرایی و در ماهیت صدور حکم بر ابطال اجراییه ثبتی بدلیل فقدان مقدمه واجب برای وصول چک و عدم اثبات تخلف موکل در انجام تعهدات قراردادی در محاکم صالح، تحت استدعاست.

وکیل متخصص در تنظیم نمونه لایحه ابطال برگ اجراییه ثبتی

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین ملکی در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

09121281014

نمونه لایحه ابطال برگ اجراییه ثبتی

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه

4.1/5 - (11 امتیاز)

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *