وکیل اصل 49 تهران

وکیل اصل 49 تهران

وکیل اصل 49 تهران


با موضوع وکیل اصل 49 تهران همراهتان هستیم.

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ضرورت تعیین تکلیف نسبت به اموال به جا مانده از وابستگان رژیم گذشته و افرادی که به نحوی با آن رژیم در ارتباط بودند امری اجتناب ناپذیر بود.

در این میان اولویت تعیین تکلیف اموال، متوجه خاندان سلطنتی و افراد نزدیک و خویشان وابسته به رژیم گذشته بود. بر این اساس ضرورت داشت که دادگاه‌های ویژه‌ای مسئولیت صدور حکم راجع به این عده را بر عهده بگیرند.

در راستای رسیدن به این هدف، شعب ویژه دادگاه انقلاب در همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل گردید.

با تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در آذر ماه ۵۸ اصل ۴۹ قانون اساسی چنین مقرر نمود دولت موظف است ثروت‌های ناشی از ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت، قمار سوء استفاده از موقوفات سوء استفاده از مقاطعه کاری‌ها و معاملات دولتی فروش زمین‌های موات و مباحات اصلی دایر کردن اماکن فساد و سایر موارد غیر مشروع را گرفته و به صاحبان حق رد کند و در صورت معلوم نبودن او به بیت المال بدهد، این حکم باید با رسیدگی و تحقیق و ثبوت شرعی به وسیله دولت اجرا شود.

از این رو بعد از انقلاب اسلامی، و به خصوص پس از پایان جنگ تحمیلی، بحث تعیین تکلیف اموال و املاک باقیمانده از خاندان پهلوی و همچنین اموال و املاک وابستگان به طاغوت به یکی از مهمترین مسائل قضایی کشور تبدیل گردید.

همانگونه که اشاره گردید جهت اجرای اصل 49، دادگاه‌های ویژه‌ای تشکیل شد تا به امور مذکور و دیگر امور مربوط به فرمان‌های امام خمینی رسیدگی نماید.

نکات مهم وکیل اصل 49 تهران

  • قرار سرپرستی دادگاه انقلاب چیست؟
  • چرا با وکیل اصل 49 تهران مشاوره نماییم؟
  • بهترین وکیل اصل 49 تهران کیست؟
  • آیا امکان تجدیدنظرخواهی از حکم دادگاه اصل 49 وجود دارد؟
  • آیا سند ستاد اجرائی فرمان امام قابل ابطال است؟

امکان ابطال سندهای ستاد اجرایی فرمان امام

اسناد صادر شده به نام ستاد اجرائی فرمان امام با سایر اسناد تفاوتی ندارند. اگر برای دادگاه صالح محرز شود که سند مزبور بر خلاف قوانین و مقررات تنظیم شده باشد باطل می شود. اشخاص می‌توانند در صورت چنین ادعایی، دادخواست ابطال سند ستاد مذکور را از طریق دفتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت نمایند.

قرار سرپرستی در دادگاه انقلاب در شعب رسیدگی به اصل 49 قانون

در خصوص اداره اموالی که صاحبان آن‌ها در دسترس نمی‌باشند. دادگاه انقلاب بدون آنکه حکمی در خصوص مصادره اموال صادر نماید با صدور قرار سرپرستی تا تعیین تکلیف نهایی و معلوم شدن مالکین واقعی، اداره آن را بر عهده ستاد اجرایی فرمان امام قرار می‌دهد.

در چنین مواردی، ستاد اجرایی فرمان امام با اخذ حق الزحمه سرپرستی این املاک را طبق نظر کارشناسی در دست می گیرد. چنانچه ملک از طریق مزایده به فروش نرسیده باشد، آن را به مالک اعاده می‌نماید.

در صورت واگذار شدن ملک از طریق مزایده، معادل ریالی آن را با کسر حق الزحمه(دستمزد) سرپرستی به مالک پرداخت می‌نماید. این امر در تبصره ماده 10 آیین نامه نحوه رسیدگی به پرونده های موضوع اصل 49 قانون اساسی اشاره شده است. بدین نحو که :«در مواردی که پرونده آماده صدور رأی نبوده و اموال در معرض تضییع و تلف باشد دادگاه قرار سرپرستی اموال را صادر خواهد نمود

 تاثیر وجود وکیل اصل 49 تهران در پرونده

با توجه به پیچیدگی قوانین ملکی، وکیل ملکی متخصص در اصل 49، به نام وکیل ستاد فرمان امام یا وکیل اصل 49 تهران می‌تواند کمک شایانی به اشخاصی که درگیر دعاوی اصل 49 هستند بنماید.

چرا که وکیل اصل 49 تهران ضمن اشراف کامل نسبت حقوق عمومی؛ دارای تسلط کامل در بخش حقوق خصوصی ‌می‌باشد.

مقرره اصل 49 از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب آذر 1358

این اصل مقرر داشته است که:
دولت موظف است ثروت‌های ناشی از ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت، قمار، سوءاستفاده از موقوفات، سوءاستفاده از مقاطعه‌کاری‌ها و معاملات دولتی، فروش زمین‌های موات و مباحات اصلی، دایر کردن اماکن فساد و سایر موارد غیر مشروع را گرفته و به صاحب حق رد کند و در صورت معلوم نبودن او، به بیت‌المال بدهد. این حکم باید با رسیدگی و تحقیق و ثبوت شرعی به‌وسیله دولت اجرا شود.

اما پیش از این در اسفند 1357 فرمان امام خمینی (ره) صادر شد که از آن به عنوان حکم حکومتی یاد می‌شود.

فرمان امام بدین مضمون بود:

شورای انقلاب اسلامی به ‌موجب این مکتوب مأموریت دارد که تمام اموال منقول و غیرمنقول سلسله‌ی پهلوی و شاخه‌ها و عمال و مربوطین به این سلسله را که در طول مدت سلطه غیرقانونی، از بیت‌المال مسلمین اختلاس نموده‌اند، به نفع مستضعفین و کارگران و کارمندان ضعیف مصادره نماید.

شعب ویژه اصل 49 در تهران

در اردیبهشت ماه سال 1368 امام خمینی طی نامه‌ای هیئتی را به عنوان نمایندگان خود در مورد اموال و وجوه بدون صاحب،مجهول ‌المالک، ارث بدون وارث و همچنین اموالی که برای تخمیس و خروج از ذمه و اجرای اصل 49 قانون اساسی و قوانین دیگر، در اختیار ولی‌فقیه می‌باشند، منصوب کردند.

و در راستای این انتصابات مقرر شد که نامبردگان از طرف ولی‌فقیه، هر طور که صلاح می‌دانند در تمامی ابعاد اداره، نگهداری و فروش اموال عمل کنند و اختیار داشته باشند.

به موجب این دستور، هسته اولیه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایجاد شد.

در حقیقت ستاد مذکور، به‌عنوان نهاد اجرایی اداره‌ کننده‌ی اموال موضوع احکام شعب ویژه اصل 49 در تمامی ابعاد اداره، نگهداری و فروش مشخص گردید.

پس ‌از آن شعب ویژه‌ی اصل 49 قانون اساسی در تهران و مراکز استان‌ها تشکیل شد و همچنین قضاتی با ابلاغ ویژه، اقدام به صدور آرای موضوع فرمان امام (ره) و اصل 49 قانون اساسی نمودند و درست از آن تاریخ به وکلایی که به صورت تخصصی در تهران به وکالت در دعاوی اصل می‌پرداختند وکیل اصل 49 تهران گفته شد.

نحوه تجدیدنظرخواهی از حکم دادگاه انقلاب اصل 49

هم اکنون در دادگاه انقلاب دو شعبه‌ی تجدیدنظر (21 و 36) وجود دارد که به تمامی پرونده‌های تجدیدنظرخواسته مربوط به اصل 49 در تهران یا مراکز استان‌ها رسیدگی می‌نماید.

از این رو به اعتراض اشخاصی که نسبت به آرای صادره از شعب ویژه اصل 49 قانون اساسی معترض هستند و در مهلت قانونی 20 روز درخواست اعتراض خود را ثبت کرده‌اند در شعب خاص دادگاه انقلاب رسیدگی ‌می‌شود.

به علت فنی بودن این اعتراض حقوقی، پیشنهاد می‌گردد: از آنجایی ‌که اشخاص عادی و حتی وکلایی که در این زمینه فعالیت نداشته‌اند، اقدام به تنظیم لوایح ننمایند. چرا که معمولاً این افراد آگاهی کافی در خصوص رسیدگی به امور در شعب اصل 49 ندارند.

کوچکترین اشتباه در نحوه تنظیم لایحه می‌تواند به نتیجه اشتباه در انشا و صدور حکم منتهی شود.

صرف خواندن نمونه رای دادگاه اصل 49 و یا مشاهده نمونه دادخواست اصل 49 نمی‌توان اقدام به تنظیم لوایح نمود.

مزیت مشاوره با وکیل اصل 49 تهران

ارایه مشاوره و در صورت توافق قبول وکالت در انواع پرونده‌های ملکی و غیر ملکی مشمول اصل 49 قانون اساسی و دیگر امور در صلاحیت شعب خاص اصل 49.

اقدام به موقع جهت تجدیدنظر نسبت به آرای شعب ویژه اصل 49.

دریافت مشاوره کامل و جامع راجع به مراحل مختلف رسیدگی به دعوا جهت در جریان امور قرار گرفتن مراجعه کننده.

ارزیابی پرونده‌های مربوط به شعب خاص اصل 49 مطابق به‌روزترین و بهترین استراتژی‌های حقوقی مخصوص به هر پرونده.

بهترین وکیل اصل 49 تهران

آیا تاکنون برای شما نیز پیش آمده است که به وکیل اصل 49 تهران احتیاج داشته باشید و ندانید که چگونه باید او را پیدا کنید؟

وکیل اصل 49 تهران به کسی گفته می‌شود که دارای پروانه وکالت از کانون وکلای دادگستری مرکز باشد و علاوه بر اشراف به املاک شهر تهران و استان تهران دارای دانش حقوقی کافی باشد.

وکیل اصل 49 تهران را می‌توان از راه های مختلفی مورد شناسایی و بررسی قرار داد.

یکی از بهترین و اساسی ترین راه‌هایی که می‌توان با استفاده از آن وکیل اصل 49 تهران را شناسایی کرد این است که پس از جست و جو در بستر در اینترنت در جلسه مشاوره حقوقی میزان توانایی و تخصص وکیل اصل 49 تهران را بسنجید.

به جهت اینکه به موقع بتوانید از وکیل اصل 49 تهران کمک بگیرید به شما توصیه می‌نماییم که از همان ابتدای مسیر پرونده به این وکیل حرفه‌ای مراجعه نمایید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (5 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *