وکیل اعمال ماده 477 تهران

 وکیل اعمال ماده 477 تهران

 وکیل اعمال ماده 477 تهران


بامعرفی بهترین وکیل اعمال ماده 477 تهران به شما مخاطبان گرامی، همراه هستیم.

وکیل اعمال ماده 477 تهران در این مقاله به بررسی اعاده دادرسی و شرایط اعاده دادرسی براساس ماده 477 قانون آئین دادرسی کیفری پرداخته است.

اعاده دادرسی آخرین مرحله و روشی است که میتوان به یک حکم قطعی اعتراض نمود؛ اعاده دادرسی به دو دسته اعاده دادرسی مدنی و اعاده دادرسی کیفری تقسیم می‌ شود.

یکی از مهمترین و متفاوت‌ ترین موارد اعاده دادرسی، زمانی است که رییس قوه قضائیه یک حکم قطعی که در هر یک از مراجع قضایی صادر شده است را مخالف مقررات شرعی تشخیص دهد.

در این فرض موضوع را به دیوان عالی کشور ارجاع می‌ دهد تا به موضوع حکم رسیدگی کنند و در صورتی که دیوان خلاف شرع بودن حکم را تایید کرد، حکم قبلی را نقض می‌ کند و مجددا به پرونده رسیدگی می‌ شود.

به همین دلیل افرادی که قصد اعمال ماده 477 قانون آئین دادرسی کیفری را دارند، باید از نحوه اعمال آن و استفاده از دادخواست‌ های اعتراضی به حکم قطعی صادرشده از دادگاه، آگاه باشد.

وکیل تضمینی اعمال ماده 477

ماده 477 قانون آئین دادرسی کیفری، یکی از ماده‌ های خاص قانونی است که در شرایط خاص و در احکام خاصی قابل اجرا است. این ماده قانونی بطور کلی شرایط یکی از راه‌ذهای فوق‌ العاده اعتراض به حکم دادگاه را بازگو کرده است.

در قوانین مدنی همه افراد برای احقاق حق و حقوق خود مجاز اند، که به دادگاه‌ ها شکایت کنند.

محکوم شدن در نتیجه رای دادگاه مسلما به معنی پایان دادرسی نیست، بلکه راه‌ های اعتراض به محکومیت نیز وجود دارد و افراد اعتراضات خود را در قالب لایحه تنظیم کرده و به مراجع مرتبط ارسال می‌ کنند.

برخی افراد بر این باورند، زمانی که رأی صادره قطعی شود، امکان اعتراض نیز وجود ندارد، اما قانونگذار فرضی را پیش‌ بینی کرده است که طی آن افراد می‌ توانند به آرای قطعی اعتراض کنند، البته برای اعتراض به احکام و آرای قطعی شروطی لازم و ضروری است.

در گروه وکلای حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی ضمن معرفی بهترین وکیل اعمال ماده 477 تهران، به بررسی جهات و دلایلی که با استناد آن ها میتوان اعمال ماده 477 نمود؛ پرداخته است.

جهت دریافت مشاوره با وکیل اعمال ماده 477 تهران (وکیل ماده ۴۷۷) در گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل اعاده دادرسی کیفری

نکات و سوالات مهمی که در این مقاله توسط وکیل اعمال ماده 477 تهران پاسخ داده شده‌ اند:

شرح ماده 477 قانون آئین دادرسی کیفری

بطور مختصر وکیل اعمال ماده 477 تهران، به مراحل رسیدگی به موجب ماده 477 قانون آئین دادرسی کیفری پرداخته است:

پس از تنظیم لایحه توسط وکیل اعمال ماده 477 تهران، در صورتی که رئیس قوه قضائیه حکم قطعی صادره در هر یک از مراجع قضایی را خلاف شرع تشخیص دهد، پرونده را با تجویز (اجازه) اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور ارجاع خواهد داد.

در دیوان عالی کشور در شعبه خاصی که توسط ریاست قوه قضائیه برای این منظور تعیین شده است به این مسئله رسیدگی خواهد شد.

چنانچه در شعب دیوان عالی کشور تشخیص داده شود که رای صادر شده خلاف شرع است، حکم صادره قبلی را لغو می‌ کنند و برای رسیدگی مجدد به شعب مربوطه ارسال خواهند شد تا از نظر شکلی و ماهوی دوباره به پرونده و رای صادر شده؛ رسیدگی شود.

وکیل اعاده دادرسی کیفری شمال تهران

منظور از آرای صادره قطعی، تمامی آرای قطعی است که در دادگاه حقوقی و دادسراهای کیفری صادر شده است، می‌ باشد.

آرای صادره شامل تمامی احکام و قرارهای صادر شده در سازمان قضایی نیروهای مسلح، دیوان عالی کشور، دادگاه‌ های تجدیدنظر و بدوی (نخستین) و دادسراها و شوراهای حل اختلاف می‌ باشد.

آراء شعب دیوان عالی کشور در خصوص تجویز اعاده دادرسی و دستورهای موقت دادگاه‌ ها اگر توسط ریاست قوه قضائیه تشخیص داده شود مشمول ماده مزبور نخواهد شد.

در صورتی که رئیس دیوان عالی کشور یا رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح یا دادستان کل کشور یا یا رئیس دادگستری کل استان در زمان انجام وظیفه قانون خود، رای قطعی صادره حقوقی یا کیفری را خلاف شرع تشخیص دهند می‌ توانند با ذکر مستندات و مدارک از رئیس قوه قضائیه درخواست تجویز اعاده دادرسی را داشته باشند.

البته که مفاد این تبصره فقط برای یک بار قابل اعمال است مگر خلاف شرع بین موضوع به جهات دیگری باشد.

جهات و دلایل اعاده دادرسی ماده 477 قانون آئین دادرسی کیفری

وکیل اعمال ماده 477 تهران، پس از مطالعه پرونده باید دلایلی را که دلیل بر مغایر بودن رای با شرع می‌ شوند را بررسی نماید و با استناد به آن ها با تنظیم لایحه خواستار اعاده دادرسی ماده 477 شوند.

در این راستا وکیل اعمال ماده 477 تهران، به رای صادر شده از مراجع قضایی در خصوص توجه به دلایل مطرح شده در خواسته اعم از دادخواست یا شکوائیه، رعایت اصول دادرسی و مطابقت آن با موازین شرعی و… می‌ پردازد؛ در رایی که در ادامه خواهد آمد، وکیل اعمال ماده 477 تهران، در تنظیم لایحه خود به این موارد اشاره نموده است.

نمونه لایحه تنظیمی توسط وکیل اعمال ماده 477 تهران:

بسمه تعالی
ریاست معظم قوه قضاییه
حضرت آیت الله…

موضوع: درخواست اعمال ماده 477 قانون آئین دادرسی کیفری
با سلام و اهدای تحیات، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور سالار شهیدان امام حسین (ع)، احتراما اینجانب محمدرضا مهری متانکلائی با تقدیم وکالتنامه شماره… و معرفی خویش به عنوان وکیل در خصوص پرونده شماره… که منجر به صدور حکم قطعی صادره از سوی شعبهدادگاه تجدیدنظر استان تهران گردیده است، با توجه به اختیارات قانونی معظم له، درخواست اعمال موضوع ماده 477 از قانون آئین دادرسی کیفری به جهت، خلاف شرع بین بودن موضوع حکم، مورد استدعاست.

شرح ماوقع: (آنچه اتفاق افتاده)

مورثِ موکل (به موجب گواهی حصر وراثت به شماره…)، یعنی مرحومه… در سال 1395 به موجب حکم غیابی غیر اصولی و غیر شرعی به شماره…، که له (به نفع) ستاد اجرای امام ره از شعبه محترم ویژه اصل 49 قانون اساسی، استان گیلان صادر گردیده است؛ بدون هیچ دلیل شرعی و قانونی معرض از ملک دارای سابقه ثبتی خویش شناخته شده است!!!

(ملک موصوفه واقع در غازیان بخش هشت گیلان)
مرحومه م.الف به اتفاق همسر خویش (مرحوم ک) در ملک فوق الاشعار (به آن اشاره شد) سکونت داشتند و فاقد اولاد بودند.

لذا پس از وفات ایشان، موکل به عنوان تنها ورثه قانونی اقدام به اخذ گواهی حصر وراثت نمود.

در این مدت کاشف به عمل آمد که متأسفانه آقای مورش به اتفاق همسر خویش خانم معصومه با اقدام به جعل سند و با ادعای بیع (خرید) پلاک ثبتی مارالذکر (گفته شده) از مرحومه میم. الف، مبادرت به تصرف آن ملک نموده‌ اند.

در پی اقدامات مشتکی عنها (افرادی که از آن ها شکایت شده است)، موکل شکایتی با موضوع جعل علیه نامبردگان اقامه کردند.

با توجه به اینکه در دادنامه (حکم) صدرالذکر به شماره مورخ 12/07/1395 حکم به تملیک (مالک شدن) بلاجهت (بدون دلیل) ستاد اجرایی فرمان امام (ره) صادر گردیده است، با ایراد به سمت شاکی (موکل- آقای) متهمین (آقای مورش و خانم معصومه) که هم اکنون نیز ملک مورد اختلاف در تصرف آن هاست از چنگال قانون گریختند و محاکمه نگردیدند.

این در حالی است که مطابق نظر کارشناس و هیأت کارشناسان در پرونده مذکور اسناد مالکیت متصرفین جعلی و سند بیع‌ نامه (قرارداد خرید و فروش) ایشان ساختگی اعلام گردیده است.

با این وجود قرار منع تعقیب به نفع مشارالیه (آن ها) صادر گردیده است.
متاسفانه این موضوع از دید قضات محترم دادگاه تجدیدنظر استان نیز مغفول مانده و نادیده گرفته شده است.

 اهم ایرادات شرعی و قانونی وارده بدین شرح است:

همانگونه که مستحضرید موکل بر ورود ستاد اجرایی و طرح موضوع اعراض (نخواستن ملک) مالک که در راستای تملیک عنوان داشته معترض می‌ باشد.

در این راستا واخواهی (اعتراض) از دادنامه (حکم) معترض عنه (مورد اعتراض) اصداری (صادر شده) از شعبه ویژه اصل 49 عنقریب اقدام است.

چرا که فقه پویای شیعه مبانی مستحکمی در خصوص رد یا قبول مسئله اعراض دارد که به جهت غیابی بودن دادنامه، پیکان دلیل و استنباط محکمه (دادگاه) صرفا با خواسته خواهان به سمت نتیجه مطلوب وی هدایت شده و طبعا به نقطه عدل اصابت نکرده است.

نمونه درخواست اعمال ماده 474

توضیحا اینکه:
الف: مطابق فحوی (مفهوم) ماده‌ های 22 و 47 و 48 از قانون ثبت علی‌ الخصوص ماده 22 اخیرالذکر که در این باره صراحت دارد، مبیناً اشعار می‌ دارد.

دولت به معنای اعم تنها انتقال گیرنده قهری (وراث) یا قراردادی را مالک ملک می‌ شناسد و این موارد کاملا حصری (محدود) و غیر قابل تفسیر است و دولت ترک ملک و رها سازی ملک ثبت شده اعراض تلقی نمی‌ نماید.

ب: قانون زمین شهری و کلیه قوانین جاری حیازت (تصرف) از ملک را ولو برای نهادهای عمومی و دولتی سبب مالکیت نمی‌ داند.
ج: مالکیت از احکام وضعی است و بدین سان ورود چیزی به ملکیت و بوجود آمدن پدیده مالکیت نیازمند سبب شرعی و قانونی است.

د: در فقه پویای شیعه اعراض تعریف نگردیده و بلکه در فروعات فقهی توضیح داده شده است.

ه: به هر دلیلی عدم مراجعه به املاک ثبت شده با هر بهانه‌ ای ولو اقرار صریح مالک آن ملک نیز دلیل اعراض تلقی نخواهد شد و این ایقاع مملک (متصرف) نیازمند تشریفات ثبتی است.

لذا صرف نظر از موارد فوق الاشعار که آن عالی مقام بهتر از هر شخصی بر آن واقف اند، با مداخله ستاد اجرای امام، ورود به ماهیت جعل سند عادی بیع (خرید و فروش) عقیم مانده و به همین جهت حقوق حقه موکل مورد تضییع و تفریط قرارگرفته است و با توسل به این حربه متهمین با اسناد جعلی به تصرفات غیر قانونی خود ادامه می‌ دهند.

در حالی که شرع انور اسلام تضییع مال مسلمان و حمایت غیر منصفانه از تبهکاران را به هیچ بهانه‌ ای (ولو رعایت برخی تشریفات) نپذیرفته است.

در راستای تنویر (روشن سازی) مطالب فوق، اشعار می‌ دارد موافق قوانین موجود و و اصول مسلم حقوقی و مبانی فقهی که من باب مثال گوشه‌ ای از آن ذکر گردیده است.

لایحه اعاده دادرسی کیفری

تصمیمات اتخاذ شده در پرونده مورد اعتراض فاقد وجاهت شرعی و قانونی است.

اهم موارد به شرح ذیل می‌باشد:
الف) قاعده فقهی لا ضرر.
ب) قاعده فقهی الناس مسلطون علی اموالهم.
ج) قاعده فقهی من ملک.
د) اصول 40 و 46 قانون اساسی جمهوری اسلامی و ماده 36 قانون مدنی.

که همگی دلالت بر مالکیت و محترم شمردن مالکیت مسلمین دارد، به طریق اولی منطق شرعی و حقوقی نمی‌ پذیرد که اموال مسلمان علی الخصوص ملکی که دارای پلاک ثبتی است و وراث آن نسل در نسل قائم مقام یکدیگرند بواسطه عدم حضور موقت، اعراض شده تلقی گردد و به جهت ایراد غیر شرعی دلیل بر عدم سمت شاکی، متصرف غیر قانونی بر مالک قانونی ملک ترجیح داده شود و حتی جرم جعل که جنبه عمومی نیز دارد و مطابق نظر کارشناسان محرز گردیده نادیده گرفته شود.!!!

در نهایت با توجه به اینکه حکم مورد درخواست اعاده دادرسی از مصادیق بارز تضییع حقوق قانونی افراد می‌ باشد و بر خلاف قوانین و شرع انور اسلام اسباب تملک بلاجهت و موجبات اضرار حقوق موکل را فراهم نموده است و خلاف شرع بین بودن موضوع مورد توجه محاکم بدوی و تجدیدنظر قرار نگرفته است.

لذا تقاضای اعمال ماده 477 قانون آئین دادرسی کیفری و تشخیص معظم‌ له جهت تعیین شعبه در دیوان محترم عالی کشور، در جهت احقاق حق موکل اعاده ملک متنازع فیه به مالک حقیقی آن (موکل) مورد استدعاست.
با تجدید احترامات فائقه

جهت دریافت مشاوره با وکیل اعمال ماده 477 (وکیل ماده ۴۷۷) تهران در گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

بهترین وکیل اعمال ماده 477 تهران

بهترین وکیل اعمال ماده 477 تهران، شخصی است که به تمامی نکات و پیچیدگی‌ های این ماده آگاهی کامل دارد و در اجرای آن دارای دانش و مهارت عالی و تجربه کافی است.

وکیل متخصص ماده 477، با توجه به تسلط خود در مقررات و قوانین و درستورالعمل های مربوط به اعتراض از احکام دادگاه، با در نظر گرفتن همه شرایط و جهات اعتراض، بهترین راه اعتراض را برای موکل خود انجام می‌ دهد.

اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد موضوع بهترین وکیل اعمال ماده 477 تهران هستید، میتوانید از وکلای متخصص و با تجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک نمایند.

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری متانکلائی، را معرفی می‌ کنیم که دارای بهترین و با تجربه‌ ترین وکلا در این زمینه می‌ باشد.

اعاده دادرسی چیست؟

یکی از شیوه‌ های اعتراض علیه احکام صادر شده از سوی دادگاه است، این شیوه راهی برای بازگشت به دادگاه صادرکننده رای قطعی می‌ باشد

اعاده دادرسی به چند صورت انجام می‌ شود؟

با توجه به اینکه دعوا در چه مرحله‌ ای از رسیدگی می‌ باشد و نوع دعوا، اعاده دادرسی به دو صورت اعاده دادرسی اصلی و اعاده دادرسی طاری تقسیم می‌ شود

_

نشانی دفتر وکالت وکیل اعمال ماده 477 (وکیل ماده ۴۷۷) در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌ های تماس ثابت موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکیل ماده ۴۷۷

وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (101 امتیاز)

مقالات حقوقیمقالات کیفریمقالات ملکی

اعمال ماده 477 چیستاعمال ماده 477 حقوقیاعمال ماده 477 در امور مدنیاعمال ماده 477 کیفریبخشنامه ماده 477بررسی ماده 477پیگیری ماده 477تجویز ماده 477تفسیر ماده 477تقاضای ماده 477رئیسی ماده 477روال ماده 477روند ماده 477شرایط ماده 477شرح ماده 477فرم ماده 477کمیسیون ماده 477لایحه ماده 477ماده 477ماده 477 آئین دادرسی کیفریماده 477 آیین دادرسیماده 477 آیین دادرسی جدیدماده 477 آیین دادرسی حقوقیماده 477 آیین دادرسی کیفریماده 477 آیین دادرسی کیفری جدیدماده 477 آیین دادرسی کیفری چیستماده 477 آیین دادرسی مدنیماده 477 اعاده دادرسیماده 477 جدیدماده 477 چقدر زمان میبردماده 477 چیستماده 477 حقوقیماده 477 خلاف بین شرعماده 477 دادرسی مدنیماده 477 دیوان عالی کشورماده 477 دیوان عدالت اداریماده 477 رئیسیماده 477 سوالاتماده 477 قانونماده 477 قانون آیین دادرسیماده 477 قانون آیین دادرسی حقوقیماده 477 قانون آیین دادرسی کیفریماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری جدیدماده 477 قانون اساسیماده 477 قانون تجارتماده 477 قانون چیستماده 477 قانون دادرسی کیفریماده 477 قانون کیفریماده 477 قانون کیفری جدیدماده 477 قانون مجازاتماده 477 قانون مجازات اسلامیماده 477 قانون مدنیماده 477 کیفریماده 477 مجازات اسلامیماده 477 مدنیماده 477 منابع طبیعیماده ی 477مهلت ماده 477نمونه درخواست اعمال ماده 477 حقوقینمونه ماده 477وکیل اعاده دادرسی با تجربهوکیل اعاده دادرسی متخصصوکیل اعمال ماده 477 تهرانوکیل تخصصی اعاده دادرسیوکیل ماده 477وکیل متخصص ماده 477

33 دیدگاه

  • سلام خدمت گروه وکلای مهر

    در دعوایی که شخصی علیه من طرح کرده است، حکم به بی‌حقی خواهان صادر شده است. خواهان از آن حکم تجدیدنظرخواهی کرده و در دادگاه تجدیدنظر نیز تایید شده است.
    رئیس قوه قضائیه با اعتقاد به خلاف شرع بودن حکم صادره، دستور اعاده دادرسی طبق ماده ۴۷۷ ق.آ.د.ک را صادر می‌کند.
    این پرونده در یکی از شعب دیوان عالی کشور مورد رسیدگی ماهوی قرار می‌گیرد و حکم قبلی نقض می‌شود و دیوان عالی کشور حکم بر محکومیت خوانده اصلی (من) صادر می‌کند.
    من در هیچ یک از مراحل دادرسی حضور نداشتم و ابلاغات نیز واقعی نبوده است.
    در حال حاضر من در چه مرجعی می‌توانم واخواهی نمایم؟
    با توجه به اینکه طبق ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری بیان شده: در صورتی که رئیس قوه قضائیه رای قطعی صادره از هریک از مراجع قضائی را خلاف شرع بین تشخیص دهد، با تجویز اعاده دادرسی، پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال تا در شعبی خاص که توسط رئیس قوه قضائیه برای این امر تخصیص می یابد رسیدگی و رای قطعی صادر نماید. شعب خاص مذکور مبنیاً بر خلاف شرع بین اعلام شده، رای قطعی قبلی را نقض و رسیدگی مجدد اعم از شکلی و ماهوی به عمل می آورند و رای مقتضی صادر می نمایند.

    • سلام و عرض احترام خدمت شما دوست عزیز

      در خصوص این سوال باید به چند نکته توجه داشت
      اولا ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری ویژه امور کیفری نیست و در امور حقوقی قابل اجرا است.
      ‏ثانیا: در رسیدگی ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری شعب ویژه دیوان عالی هم رسیدگی ماهوی هم رسیدگی شکلی انجام می دهند به عبارت دیگر دیوان عالی کشور در این شیوه می تواند در ماهیت دعوی رای دهد.
      ‏ثالثا: در سوال اخیر علیرغم عدم حضور عدم دفاع خوانده در مراحل بدوی و تجدید نظر حکم بر بیحقی خواهان بدوی صادر شده است این امر امکان پذیر است ست که حتی در فرض عدم دفاع خوانده دادگاه ادله خواهان و ادعای او را غیر قانونی تشخیص دهد و حکم بر بیحقی وی صادر کند زیرا بار اثبات ادعا برعهده مدعی است و اگر او نتواند ادعای خویش را اثبات کند دعوای او در ماهیت رد میشود.
      ‏رابعا: چون حکم بدوی و تجدید نظر علیه خواهان و حکم دیوان عالی به نفع خواهان بوده است، خوانده نمی تواند در قالب واخواهی از دادگاه بدوی یا تجدید نظر بخواهد که آن شعب حکمی را که خود صادر نکرده‌اند نقض کند زیرا واخواهی طبق ماده ۳۰۵ قانون آیین دادرسی مدنی در صلاحیت دادگاه صادر کننده حکم است.
      ‏خامسا:
      ‏ در ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری احکام صادره از دیوان عالی کشور قطعی دانسته شده ولی در فرض مذکور در پرسش قطعی دانستن حکمی که محکوم علیه در هیچ یک از مراحل دادرسی حضور نداشته در تعارض با حد دفاع خوانده خلاف اصل تناظر است از همین‌رو شعب دیوان عالی کشور برای رسیدگی به اعتراض محکوم علیه غیابی به حکم صادره صلاحیت دارند.

      دپارتمان تخصصی اعاده دادرسی
      موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان

  • سلام. من یه پرونده کیفری دارم سوالی داشتم در این خصوص میخواستم راهنماییم کنید. آیا میشه نسبت به یه رای به طور همزمان هم درخواست فرجام خواهی و اعمال ماده 477 را نمود ؟

    • سلام اگر فرجام خواهی دادین معنیش اینکه که رای قطعی نشده.
      برای درخواست اعمال ماده 477 باید رای قطعی و غیر قابل اعتراض شده باشه.

  • فردی در شهر خودش (تبریز) از من شکایت کرده و بنده محکوم شدم ، الان مشخص شده ادله اثبات دعوی ایشون متقلبانه و جعلی بوده آیا من می توانم همزمان اعاده دادرسی و اعاده حیثیت کنم؟
    و اینکه دادگاه صالح به رسیدگی دادگاه محل زندگی ایشان است (تبریز)یا دادگاه محل سکونت من(تهران)؟

    • سلام و احترام
      ابتدا اعاده دادرسی نمایید در صورت اثبات و صدور رای به نفع شما می‌ توانید اعاده حیثیت نمایید.

  • با سلام و وقت بخیر، بنده یکبار درخواست اعاده دادرسی با اعمال ماده 474 داده ام برای جرم مواد مخدر، و درخواست در دادگستری استان رد شد آیا کاری میتونم کاری کنم یا مجددا به حکم اعتراض کنم ؟ ممنون میشم من رو راهنمایی بفرمایید .

    • باسلام و احترام
      بله شما میتوانید با اعمال ماده 477 مجدد اعاده دادرسی نموده و نسبت به حکم صادره اعتراض نمایید. شما می‌توانید برای تنظیم لایحه ماده 477 با وکیل متخصص در امور اعاده دادرسی با شماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام من یه پرونده دارم برای اعمال ماده 477 رفته بیش از 4 5 ماهه که هیچ کاری نشده نه توقف اجرا میدن و نه رسیدگی کردن و سئوال اینه آیا خیلی طول میکشه ؟ و یک وکیل خوب معرفی کنید لطفا

    • سلام از مدت رسیدگی به پرونده ها اطلاعی نداریم و ممکنه بسته به نوع پرونده حتی تا دو سال هم طول بکشه.
      در صورت نیاز به استخدام وکیل با گروه وکلای رسمی مهر پارسیان تماس بگیرید.

    • سلام دوست عزیز
      بله، گاهی پروسه زمان بر است، مدارک و مستندات شما نیاز به بررسی دارد. اعمال ماده 477 یک رویه قانونی استثنایی برای دادنامه‌ای که قطعی شده است می‌باشد، بنابر این نقض رایی که به ضرر شما صادر گردیده، حتمی نمی‌باشد. برای مشاوره با وکیل متخصص ماده 477، با شماره 09120067664 گروه وکلای مهر تماس بگیرید.

  • سلام وقت بخیر
    آیا  اعمال ماده ۴۷۷ در پرونده مواد مخدر که مال سال ۹۷ بوده و رای قطعی صادر شده امکان پذیر؟ یا فقط یک زمان محدود مشخص داره

  • باسلام واحترام، اینجانب در سال 98 با تقدیم لایحه به مدیرکل دادگستری استان، تقاضای اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری مبنی بر خلاف بین بودن رآی دادگاههای بدوی و تجدیدنظر با شرع مقدس و اشتباه درمحاسبه میزان مالکیت ثبتی خود را نموده ام. نامه مذکور که بادستور مدیرکل ثبت و درنوبت رسیدگی قرارگرفته، تاکنون به جهت مفتوح بودن پرونده درشعبه اجرای احکام ، به دفتر مدیرکل ارجاع نشده است. حال سوال بنده این است که برابر ماده 477 آیا می‌شود چنین برداشت نمود که با ثبت تقاضای اعمال ماده 477 دردفتر مدیرکل و اخذ دستور ایشان ، جلوی اجرای حکم دادگاه تجدیدنظر گرفته شود یا خیر ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      مطابق قانون اعمال ماده 477، تا دیوان دستور پذیرش و توقف ندهد رای اجرا نمیشود. در ضمن پرونده اصلی به بایگانی ارسال میشود و پرونده اجرا به اجرای احکام فرستاده میشود.شما میتوانید پیگیر پرونده شوید، تا زودتر از بایگانی شعبه یا بایگانی راکد به دفتر رییس کل ارسال شود. به عبارتی صرف تقاضای اعاده دادرسی باعث توقف اجرای حکم نمیشود و حتما باید تقاضای اعاده دادرسی مورد پذیرش دیوان قرار گیرد تا اجرای حکم متوقف شود.
      شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور اعمال ماده 477 با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام من سال ۹۸ محکوم شدم در دادگاه بدوی به جرم سرقت  ۲ سال حبس بکشم  و اون زمان من از ایران خارج شدم و تجدید نظر خواهی انجام ندادم الان من یک سری مدارک برای بی گناهیم پیدا کردم چه کاری میتونم انجام بدم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      شما میتوانید اعاده دادرسی انجام دهید. بهتر است در این مورد با وکیل متخصص این امر مشورت نمایید. میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام
    میخواستم بدونم آیا آقای دکتر مهری کار داوری هم انجام میدن؟
    من یک پرونده داوری دارم که حکمی که برا صادر شده خلاف شرع میخوام بدونم میتونم اعمال ماده 477 درخواست بدم ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، آقای دکتر امر داوری را نیز انجام می‌دهند. در ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری آراء صادره از مراجع قضایی در شمول ماده مرقوم قرار گرفته است و آراء داوری صادره از مراجع قضایی نیست، به این دلیل این مورد امکان پذیر نمی‌باشد.

  • سلام آقای دکتر من دو جا مشاوره رفتم برای سوالم ولی جواب قطعی به من نمیدن من یک پرونده قصاص دارم که یک بار اعمال ماده 477 شده ولی حکمی که از دیوان هم صادر شده دقیقا خلاف بین شرع ومن میخوام برای این حکم مجددا اعمال ماده 4777 انجام بدم و بهم میگن نمیشه ایا راهی وجود داره؟

    • سلام وقت شما بخیر
      مطابق نظریه مشورتی شماره ۷/۹۸/۱۹۰۸ چنان‌چه رأی صادره از شعب خاص دیوان عالی کشور پس از تجویز اعاده دادرسی مجددا از جهت دیگری غیر از آن‌چه قبلا به استناد آن اعمال ماده ۴۷۷ این قانون شده است، خلاف شرع بین یا مغایر با مسلمات فقهی باشد، قابلیت اعمال ماده ۴۷۷ را خواهد داشت. برای اظهار نظر تخصصی نیاز به بررسی پرونده شما می‌باشد برای هماهنگی تایم با شماره 09120067661 تماس حاصل بفرمایید.

  • باسلام و عرض ادب، من در دادگاه تجدیدنظر محکوم به یکسال حبس و جزای نقدی شدم و درخواست ماده 477 نمودم که با اکثریت آرای معاونان قضایی استان مورد قبول واقع و به تهران ارسال شد، مشاوران قوه قضاییه تهران هم با اکثریت آرا خلاف شرع و بین بودن رای را با ذکر دلایل تائید کردن و به شعبه‌ی دیوانعالی فرستاده شد، متاسفانه شعبه به ایرادات رای ترتیب اثر نداده و حکم قبلی را تائید کرد، طبق ماده ی 477 و 482 میتونم دوباره اعاده ی دادرسی کنم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، اگر جهات خلاف شرع بودن با سري قبلي متفاوت باشد مي‌توانيد دوباره اعاده دادرسي كنيد، ولی در غیر این صورت مجددا رد خواهد شد. می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور اعمال ماده 477 با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام و عرض ادب. من معلم با سابقه ی 15 ساله هستم، از آموزش و پرورش با حکم دیوان اخراج شدم و ماده 79 هم رد شد، آیا می‌توانم از رییس قوه درخواست اعمال ماده 477 و بررسی مجدد پرونده‌ام در دیوان عدالت را بنماییم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      خیر، چون شما بر اساس ماده 79 دیوان عدالت اداری اعاده دادرسی ویژه را اعمال نموده‌ایید و ماده 477 موضوعیتی درخصوص پرونده دیوان را نخواهد داشت. می‌توانید برای بررسی بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در زمینه اعمال ماده 477 با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *