وکیل بخشودگی جرایم بانکی

وکیل بخشودگی جرایم بانکی

وکیل بخشودگی جرایم بانکی


با بررسی موضوع وکیل بخشودگی جرایم بانکی همراهتان هستیم.

 

یکی از مهم‌ترین وظایف وکیل بانکی، بررسی قوانین مرتبط با سود بانکی و دریافت سود بانکی و بررسی قانونی بودن سود درافتی توسط بانک می‌باشد؛ چرا که در برخی موارد دیده شده که بانک‎‌ها برخلاف قوانین موجود در زمان تنظیم قرارداد، اقدام به به دریافت سود نموده‌اند.

پول یکی از اختراعات بسیار مهم انسان می‌باشد که موجب انقلابی در اقتصاد جهان شده و محور اصلی بانکداری امروزی است.
ارتباط بین اشخاص حقیقی و حقوقی با بانک‌ها و همچنین ارتباط بین بازار با بانک‌ها، ارتباطی بسیار پیچیده و دارای قوانین و مقررات گسترده می‌باشد.
علاوه بر بانک‌های دولتی، بانک‌های خصوصی، موسسات مالی و اعتباری غیر بانکی، صرافی‌ها، شرکت‌های تعاونی اعتبار و صندوق و بانک قرض‌الحسنه از فعالان عرصه پولی و بانکی می‌باشند.
وظایف و اختیارات بانک‌ها بسیار زیاد است؛ این وظایف و اختیارات، از نگهداری پول‌های مردم تا اعطای تسهیلات و ضمانت‌نامه و اعتبارات اسنادی و سایر موارد را شامل می‌شود.
هر یک از این موارد دارای قوانین و مقررات مخصوص به خود می‌باشد، که تخطی از هریک از آنها مشکلات حقوقی که گاهی نیز بسیار سنگین می‌باشند را، فراهم می‌آورد.

جرایم بانکی و یا بخشودگی جرایم بانکی یکی از مسایل حقوقی است، که نیازمند راهنمایی از وکیل بانکی است و از مهم‌ترین اشخاصی که در فرآیند رفع این مورد ایفای نقش می‌نماید، وکیل بخشودگی جرایم بانکی می‌باشد؛ فردی که با بهره‌مندی از دانش حقوق بانکی و دارا بودن تخصص در این زمینه می‌تواند گره‌گشای مشکل پیش آمده باشد.

در گروه وکلای حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع وکیل بخشودگی جرایم بانکی پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند، تماس حاصل نمایید.

سوالات مهم در بررسی موضوع وکیل بخشودگی جرایم بانکی:

  1. شرایط بخشودگی جرایم بانکی در سال 1400 چیست؟
  2. بخشودگی وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان به چه صورت است؟
  3. تعیین ميزان بخشودگي سود اقساط تسهيلات در صورت بازپرداخت قبل از سررسيد چگونه است؟
  4. تفاوت وجه التزام با جریمه دیرکرد چیست؟
  5. دعاوی مشتری علیه بانک شامل چه مواردی است؟
  6. مهم‌ترین تسهیلات بانکی چه می‌باشند؟
  7. قانون حال حاضر برای بخشودگی جرایم بانکی چیست؟
  8. بهترین وکیل متخصص در زمینه وکیل بخشودگی جرایم بانکی کیست و دارای چه ویژ‌گی‌هایی می‌باشد؟

شرایط بخشودگی جرایم بانکی در سال 1400

وکیل جرایم بخشودگی جرایم بانکی در خصوص شرایط بخشودگی جرایم بانکی بیان نمودند:

بانك مركزي، بانك‌هاي صادرات، بانك تجارت و ملت را ملزم كرده است كه اگر تسهيلات گيرنده، اصل وام يا سود وام قرارداد اول خود را به صورت يكجا و كامل پرداخت نمايد و اگر چنین فردی ملكي در رهن بانك يا هر وثيقه‌ ديگري داشته باشد، اقدامات لازم را براي آزادسازي آنها انجام دهند.

منابعی که از اجرای عنوان «منابع حاصل برگشتی، از محل تسهیلات اعطایی» به دست می‌آیند، به ردیف درآمدی کشور واریز می‌گردد.

بخشودگی وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان

وکیل بخشودگی جرایم بانکی در خصوص بخشودگی وام‌های زیر 100 میلیون اذعان داشتند: طبق قوانین بودجه سال‌های 1395 الی 1398 و بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های اجرایی صادره در مورد بخشودگی سود و جرایم بانکی، وام‌گیرندگانی که مبلغ وام‌ آنها کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بوده، با پرداخت اصل تسهیلات، سود و وجه التزام بخشیده می‌شد.

افرادی که چنین وام‌هایی را می‌گیرند، معمولا کارمندان، کارگران ساختمانی و کشاورزانی می‌باشند که تحت فشار شدید اقتصادی هستند و به این بخشودگی نیاز دارند.

با توجه به اینکه وجه التزام عبارت است از سود به اضافه 6 درصد و بانک مرکزی بخشنامه‌‌ای صادر نموده بود که طبق آن بخشش صرفاً شامل 6 درصد جریمه می‌شود، بنابراین دیوان عدالت اداری «منحصر دانستن بخشش وجه التزام به میزان ۶ درصد» را ابطال نمود.

وکیل متخصص بانکی باید توجه نماید که در چه سالی قرارداد اعطا تسهیلات بین بانک و فرد وام گیرنده تنظیم شده است چرا که در هر سال میزان سود دریافتی از سوی بانک مرکزی تعیین می‌گردد.
چنانچه بانک برخلاف قوانین موجود در سال دریافت وام اقدام به دریافت سود نموده باشد، امکان ابطال قرارداد بانکی و در پی آن عملیات صورت گرفته مانند ابطال مزایده بانک و… وجود خواهد داشت.

تعیین ميزان بخشودگي سود اقساط تسهيلات در صورت بازپرداخت قبل از سررسيد

بازپرداخت اقساط تسهيلات قبل از سررسيد بر اساس اظهارات وکیل بخشودگی جرایم بانکی، در صورتي مشمول محاسبه بخشودگي بخشي از سود می‌شود که مبلغ پرداخت شده، حداقل معادل مبلغ يک قسط کامل بوده و به مدت حداقل يک ماه زودتر از سررسید قسط به بانك‌‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ یا مؤسسه اعتباري غيربانکي پرداخت شود.

متن بخشنامه مرتبط به بخشودگی جرایم بانکی شرح زیر می‌باشد:
با هدف ایجاد وحدت رویه در اجرای مفاد تبصره (4) ماده (9) سياست‌هاي پولي، اعتباري و نظارتي نظام بانکي کشور مصوب جلسه مورخ 1390.10.20 شورای پول و اعتبار و همچنین تسهیل اجرای حکمی از مفاد فرم‌هاي يکنواخت اعطاي تسهيلات بانکي مصوب شوراي محترم پول و اعتبار بیان می‌دارد:

«در صورتي که مشتري مبادرت به تسويه پيش از موعد تمام يا قسمتي از بدهي خود نمايد، بانك‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ و مؤسسه اعتباري غيربانکي موظف است، حداقل ۹۰ درصد سود مستتر در اقساط زودپرداخت را متناسب با مدت باقيمانده تا سررسيد قسط يا اقساط پرداخت شده به عنوان پاداش به مشتري مسترد نمايد.»

نحوه محاسبه و تعیین ميزان بخشودگي بخشي از سود مستتر (پنهان) در اقساط تسهيلات در صورت بازپرداخت قبل از سررسيد، در جلسه مورخ 1400.6.14 کميسيون مقررات و نظارت مؤسسات اعتباري بانک مرکزی مطرح و مورد تأييد قرار گرفت.

تفاوت وجه التزام با جریمه دیرکرد

بسیاری از افرادی که با موسسه حقوقی مهر پارسیان در خصوص مشکلات بانکی خود تماس می‌گیرند؛ در خصوص خسارت وجه التزام و خسارت دیرکرد سوال می‌پرسند که در این قسمت وکیل بخشودگی جرایم بانک به بررسی آنها این دو مورد و تفاوت انها پرداخته است.

“وجه التزام” از نظر ماهیت با “بهره دیرکرد” متفاوت است و ضمن قرارداد لازم یا گاهی در قرارداد خارج لازم شرط می‌شود.

مطابق گفته‌های وکیل بخشودگی جرایم بانکی، تفاوت وجه التزام و خسارت تاخیر تادیه از منظر حقوقی، وجه التزام نوعی جریمه تاخیر تادیه یا تاخیر در پرداخت است، که بر اساس شرط ضمن قرارداد دریافت شده و در واقع مجازاتی است که طرفین معامله در متن قرارداد تعیین می‌کنند.

رابطه منطقی دو مفهوم جریمه تاخیر تادیه و وجه التزام عموم و خصوص مطلق است.
این به این معناست که هر وجه التزامی نوعی جریمه است که از فرد متخلف دریافت می‌شود؛ منظور از خسارت تاخیر تادیه این می‌باشد که علاوه بر جبران ارزش از دست رفته پول، سایر خسارات ناشی از پرداخت وجه نقد را بتوان مطالبه نمود.
طبق نظر شورای نگهبان و به موجب قوانین و مقررات مربوطه، امکان درج وجه التزام به عنوان یک شرط ضمن عقد وجود داشته و امکان مطالبه آن در صورت تخلف تسهیلات گیرنده از پرداخت اقساط تسهیلات وجود دارد.
هر چند طبق ماده 230 قانون مدنی امکان شرط نمودن هر مبلغی به عنوان وجه التزام در قراردادها وجود دارد، اما بانک‌ها نمی‌توانند هر مبلغی را به عنوان وجه التزام در قرارداد درج نمایند.
بلکه با توجه به اینکه مقررات حوزه پولی و بانکی با نظم عمومی اقتصادی ارتباط دارد، بنابراین درج وجه التزام و محاسبه آن بر اساس آیین نامه وصول مطالبات، اصلاحی 1394 خواهد بود.
در قراردادهای تسهیلاتی بین سالهای 1388 لغایت 7 مهر 1394، نحوه محاسبه به صورت پلکانی مورد پیش بینی قرار گرفته است.

برخی از دعاوی مشتریان علیه بانک

تسهیلات بانکی

تسهیلات بانکی همان خدمات اقتصادی هستند که بانک‌ها در قالب وام به افراد متقاضی پرداخت می‌کنند و وام‌گیرنده به صورت اقساط آن را باز به بانک باز می‌گرداند از طرفی تسهیلات بانکی خروجی‌های اصلی بانک‌ها هستند که از طریق آن نقدینگی جامعه به برنامه اقتصادی تزریق می‌شود.

مطابق قانون عملیات بانکی بدون ربا مصوب 1362، تخصیص منابع از طریق انعقاد یکی از عقود اسلامی میان بانک و تسهیلات گیرنده، صورت می‌پذیرد.

بخشش جرایم بانکی در سال 1400

براساس قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشـور، مصوب 1398، امکان بخشودگی جرایم بانکی وجود دارد.
طبق آمار اعلام شده از وکیل بخشودگی جرایم بانکی، سقف مجاز برای بهره‌مندی از مزایای قانون مذکور، برای اشخاص حقیقی 500 میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی مانند شرکت و موسسات، مبلغ 2 میلیارد تومان می‌باشد.
قانون مذکور که به منظور حذف سود مرکب و بخشودگی جرایم دیرکرد تسهیلات بانکی تصویب گردیده، تا به حال چندین مرتبه تمدید شده است و آخرین بار تا انتهای اسفند 1400 تمدید شده است.

بهترین وکیل متخصص در زمینه وکیل بخشودگی جرایم بانکی کیست و دارای چه ویژ‌گی‌هایی می‌باشد؟

بهترین وکیل متخصص در زمینه بخشودگی جرایم بانکی می‌تواند به عنوان همیار شخصی که با مشکل بانکی مواجه است، ایفای نقش نماید و بهترین نتیجه را برای موکل خویش دریافت نماید و باید به تمام قوانین بانکی و تمام بخشنامه ها آشنا باشد و در پرونده های بانکی مختلفی فعالیت کرده باشد.

اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد موضوع بخشودگی جرایم بانکی هستید، می‌توانید از وکلای متخصص و باتجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک کنند.
بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در این زمینه می‌باشد.
جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه وکیل بخشودگی جرایم بانکی، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

بخشودگی وام‌های زیر صد میلیون تومان چگونه است؟

این بخشودگی تا اسفندماه 1400 تمدید شده و وام‌گیرندگانی که مبلغ وام‌ آنها کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بوده، با پرداخت اصل تسهیلات، سود و وجه التزام آنها بخشیده می‌شود.

نحوه محاسبه نرخ وجه التزام در قراردادهای بانکی چگونه است؟

محاسبه نرخ وجه التزام در قراردادهای بانکی به سه مقطع زمانی تقسیم می‌شوند و در حال حاضر در خصوص قراردادهایی که از 7 مهرماه 1394 به بعد تنظیم شده‌اند، وجه التزام برای تمامی عقود مشارکتی و مبادله‌ای نرخ سود شورای پول و اعتبار با 6 درصد مبنا محاسبه قرار گرفته است.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل بخشودگی جرایم بانکی در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

4.9/5 - (206 امتیاز)

10 دیدگاه

  • سلام جناب یک سوال داشتم اگر فردی وامی دریافت کنه و بازپرداخت و سود رو کامل برگردونه اگر دیرکرد داشته باشه بانک میتونه ملکش رو مصادره کنه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      مطابق قانون اگر تسهيلات گيرنده، اصل وام يا سود وام قرارداد اول خود را به صورت يكجا و كامل پرداخت نمايد و اگر چنین فردی ملكي در رهن بانك يا هر وثيقه‌ ديگری داشته باشد، بانک باید اقدامات لازم را براي آزادسازي آنها انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *