وکیل حقوقی توانیر

وکیل حقوقی توانیر

وکیل حقوقی توانیر


امروز با معرفی وکیل حقوقی توانیر و توضیح درباره شرایط سرقفلی ملک با شما هستیم.

وکیل حقوقی توانیر مقرر می‌دارد، اگر بحث در مورد تخصص وکلا شود بدیهی است، اولین تقسیم بندی باید در خصوص وکیل حقوقی و وکیل کیفری صورت بگیرد، وکیل حقوقی می‌تواند با تخصص در زمینه های مختلف این گرایش وسیع به نوعی فعالیت نماید که دیگر هرگز نیاز به ورود به گرایشات دیگر علم حقوق نداشته باشد.

وکلای بسیار متبهر و با تجربه ای نیز در حال حاضر مشغول به کار می باشند که صرفاً تخصص در دعاوی حقوقی خاص داشته و پرونده موضوعات غیر از آنرا نمی پذیرند هرچند تخصص در انجام امور وکالت جزء موارد انگشت شمار است .

بحث حق کسب و پیشه و سرقفلی همیشه به عنوان یکی از چالشهای روابط موجر و مستاجر، مطرح بوده و همیشه دعاوی قابل طرح در دادگاه و شورای حل اختلاف، بااعث بروز چال در این زمینه بوده است.

خرید سرقفلی

وکیل حقوقی توانیر اظهار می‌نماید، نکات برای خرید سرقفلی

۱- چنانچه انتقال سرقفلی بموجب سند عادی باشد اولاً : حتماً باید به وجود حق انتقال به غیر برای مالک سرقفلی تصریح شده باشد و عدم تصریح به انتقال به معنای ممنوعیت انتقال است. ثانیاً: این انتقال می‌بایست بموجب سند رسمی باشد.

۲- چنانچه در سند انتقال سرقفلی اشاره‌ای به وجود حق انتقال به غیر نشده باشد. و خود مالک نیز از خرید سرقفلی امتناع نماید مالک سرقفلی می‌بایست. برای رفع این مشکل و دریافت جواز انتقال به مراجع قضایی مراجعه نماید. در چنین مواردی چنانچه صاحب سرقفلی بدون اذن مالک اقدام به انتقال سرقفلی به غیر نماید. مالک ملک می‌تواند با پرداخت نیمی از مبلغ سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت به صاحب سرقفلی یا سرایدار محل را تخلیه نماید.

۳- در صورتی که در سند انتقال سرقفلی شغل خاصی قید شده باشد. و مالک سرقفلی بدون هماهنگی و اذن مالک ملک اقدام به تغییر شغل نماید. مالک می‌تواند بدون پرداخت مبلغی به صاحب سرقفلی ملک را تخلیه نماید.

۴- تعدی و تفریط مالک سرقفلی در ملک مورد نظر نیز شرایطی مانند بند بالا ایجاد می‌نماید. تعدی بمعنای تجاوز از حدود اذن مالک و تفریط بمعنای عدم انجام اقدامات قراردادی یا متعارف جهت حفظ مال مالک ملک می‌باشد.

شرایط انتقال سرقفلی درصورتی که سند سرقفلی عادی باشد

هنگامی که سند سرقفلی عادی است و حق انتقال در آن قید شده باشد،صاحب سرقفلی می‌تواند سرقفلی ملک را منتقل کند، مشروط به اینکه انتقال جدید با سند رسمی باشد.

به عبارت دیگر حتی با وجود حق انتقال،مالک سرقفلی (حق کسب و پیشه) نمی‌تواند با سند عادی سر قفلی را منتقل کند.

انتقال سرقفلی، در موارد رسمی بودن سند سرقفلی

در صورتی که سند سرقفلی رسمی باشد،باید دید مالک سرقفلی حق انتقال به غیر را دارد یا خیر؟اگر مالک سرقفلی حق انتقال به غیر را داشته باشد،می‌تواند با سند رسمی حقوق قانونی خود را به شخص ثالث منتقل کند.

لازم به یادآوری است که حتی با وجود حق انتقال به غیر،مالک سر قفلی نمی‌تواند با سند عادی،سر قفلی را به شخص ثالث انتقال دهد و در این مواقع مالک سرقفلی الزاماً باید با سند رسمی نسبت به انتقال سرقفلی ملک اقدام کند.

وکیل حقوقی توانیر

انتقال سرقفلی توسط شخص بدون داشتن حق انتقال به غیر

وکیل حقوقی توانیر بیان داشتند، انتقال غیرقانونی سرقفلی یکی از مواردی است که حق سرقفلی ساقط می‌شود.

اشخاصی که بدون داشتن حق انتقال سرقفلی،سرقفلی ملک را انتقال می‌دهند،مرتکب تخلف شده‌اند و با طرح دعوا از طرف مالک، سقوط نصف حق کسب و پیشه (سرقفلی) آنها حتمی است.

علاوه بر این،نصف دیگر حق کسب و پیشه به قیمت روز به مستاجر متخلف پرداخت خواهد شد.

مبنای ایجاد حق سرقفلی در املاک تجاری

در خصوص مبنای ایجاد سرقفلی وکیل حقوقی توانیر اذعان داشتند:

الف: اختیار مالکانه

با توجه به اینکه مالک بر مال یا ملک خود مسلط است بنابراین حق دارد، علاوه بر اجاره که به صورت زمانبندی مشخص دریافت می­کند مبلغی را در ابتدا دریافت کند که این مبلغ هم اصولاً جزء اجاره محسوب می­شود.

ب: دریافت وجه بخاطر موقعیت خوب ملک استیجاری

با توجه به اینکه هر ملکی دارای شرایطی است و از جهت کیفیت برای تجارت ،همه املاک تجاری مشابه هم نیستند لذا مالک وقتی ملک خود را جهت تجارت اجاره می­دهد به جهت موقعیت خوبی که ملکش دارد مبلغی نیز از مستأجر دریافت می­کند و هر مکانی که شرایط بهتر داشته باشد، مبلغ سرقفلی هم بیشتر خواهد بود.

ج : دریافت سرقفلی در برابر اعطای  امتیاز به مستأجر

هنگامی که مالک ملک خود را با دریافت سرقفلی اجاره می دهد در اینجا علاوه بر اینکه حق انتفاع از ملک را به مستأجر می­دهد این امتیاز را هم به وی می دهد که در پایان مدت اجاره بتواند به اقامت خود در محل ادامه دهد و با اجاره بهای متعارف اجاره ادامه داشته باشد؛ یا اینکه حق تخلیه ملک یا محل را از خود سلب کند.

بهترین وکیل حقوقی توانیر

بهترین وکیل حقوقی توانیر، در زیر شاخه های حقوقی که قانون مدنی، قانون آیین دادرسی مدنی، قانون حمایت از حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان، قانون مسئولیت مدنی و مواردی از این دست که بیشتر روابط بین افراد، قراردادها، تعهدات و مسئولیت‌های بین را بررسی می نماید، تخصص دارد.

اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد موضوع وکیل حقوقی توانیر هستید، می‌توانید از وکلای متخصص و با تجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک نمایند.

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در این زمینه می‌باشد.
جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه وکیل حقوقی توانیر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

 

 

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین ملکی در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

09121281014

وکیل حقوقی توانیر

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه

5/5 - (35 امتیاز)

2 دیدگاه

  • سلام. وقت بخیر. ببخشید من میخواهم از فردی شکایت کنم و چندین آدرس از او دارم. میخواهم بدانم که برای آدرس خوانده من کدام آدرس را باید ارائه دهم؟

    • سلام. مستند به مواد 1002 و 1003 قانون مدنی، هیچکس نمیتواند بیش از یک اقامتگاه داشته باشد و اقامتگاه هر شخصی عبارت از محلی است که شخص در آنجا سکونت داشته و مرکز مهم امور او نیز در آنجا باشد اگر محل سکونت ‌شخصی غیر از مرکز مهم امور او باشد مرکز امور او اقامتگاه محسوب است اقامتگاه اشخاص حقوقی مرکز عملیات آنها خواهد بود.
      جهت دریافت اطلاعات دقیق‌تر، می‌توانید از گروه وکلای مهر پارسیان مشاوره دریافت نمایید.
      09120067661

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *