وکیل متخصص تصادفات رانندگی

وکیل متخصص تصادفات رانندگی

وکیل متخصص تصادفات رانندگی


با معرفی وکیل متخصص تصادفات رانندگی همراهتان هستیم.

وکیل متخصص تصادفات رانندگی، وکیلی است که به صورت تخصصی در خصوص دعاوی مرتبط با تصادفات رانندگی اعلام وکالت می‌کند.

مسلما تاکنون برای شما و اطرافیانتان پیش آمده است که تصادف کنید، حال ممکن است شما فرد آسیب دیده باشید و یا آنکه فرد مرتکب باشید و باعث ایجاد آسیب و خسارت شده باشید.

اولین فردی که شما باید به آن رجوع کنید و از راهنمایی‌های او استفاده کنید، وکیل تصادفات است.
در بحث تصادفات رانندگی و متواری شدن مقصران حادثه همواره سوالات فراوانی توسط کاربران محترم ما مطرح شده است.

ما در این مقاله قصد داریم در خلال بررسی یک پرونده که مقصر حادثه از صحنه فرار کرده و شناسایی نشده است، به شما مخاطبان گرامی بگوییم که چگونه می‌توانید در این موارد خسارات خود را صندوق تامین خسارات جانی و مالی پیش‌بینی شده در قانون مطالبه کنید.

در پرونده مورد بررسی مطابق مدعای شاکی در میدان درحال تردد بوده است که ناگهان یک دستگاه موتور سیکلت با سه نفر راکب از عقب به موتور وی برخورد کرده  و سپس مشارالیها (آنها) متواری (فراری) شدند.

صرف نظر از صحت و سقم (نادرستی) این مدعا به نظر کنترل معابر با دوربین‌های مداربسته و… می‌تواند مانع از طرح ادعای واهی (بیهوده) اشخاص گردد که ظاهرا در منطقه حادثه دوربینی مستقر نبوده است.

در گروه وکلای حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع وکیل متخصص تصادفات رانندگی پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

صندوق تامین خسارتهای بدنی

نکته تاسف واری که می تواند با آگاهی دادن حقوقی به مردم حل گردد، اقدامات پس از سرقت وسیله نقلیه یا پلاک است.

همانگونه که در پرونده حاضر مشاهده می‌کنیم عوامل گشتی موتور را پیدا کردند، اما نحوه کشف موتور سیکلت گزارش نشده است.

این می‌تواند ضعف در تحقیق ضابط (مامور) را نشان دهد، چرا که گشت به طور معمول وسایل سرقتی را بدون ملاحظه به شکایت کشف می‌نماید و بعدا تعیین تکلیف می‌گردد، در تحقیقات مشخص می‌گردد که پلاک موتور سیکلت برای فردی و خود موتور نیز برای فرد دیگری است.

وکیل تصادفات رانندگی

قاضی شعبه با هوشمندی و دقت لازم دستور را  برای ارجاع به کلانتری جهت بازبینی دوربین‌های مشرف به صحنه تصادف صادر نموده است.
در خصوص ترسیم کروکی فرضی تصادف و استرداد پلاک و موتور سیکلت به مالکان به درستی دستورات شایسته صادر شده است.
تصادفی بودن هر دو موتور قرینه‌ای بر صحت ادعای شاکی قرار داده شده است.

کارشناس تصادف را برخورد از جلو به عقب دانسته و علیرغم آنکه  آثار و علائمی در صحنه موجود نبوده اما حسب قرائن نتیجتا برخورد را محرز دانسته‌اند.
با توجه به متواری (فراری بودن) بودن و شناسایی نشدن مرتکبین که احتمال قریب به یقین سارق نیز بوده‌اند، متهمی در پرونده یافت نشده است.

لذا به درستی کیفرخواست صادر نگردیده است.
وکیل متخصص تصادفات رانندگی

تصادف با موتورسیکلت پلاک سرقتی

استناد شاکی به مسئولیت صندوق تامین خسارات بدنی کاملا صحیح است.
لیکن دفاعیات نماینده صندوق تامین خسارات بدنی این بوده است که می بایست، در خصوص بیمه نامه شخص ثالث وسیله نقلیه استعلام به عمل آید و چنانچه دارای بیمه نامه باشد، موضوع از شمولیت صندوق خارج می گردد.

لذا به درستی  درخواست استعلام بیمه نامه شخص ثالث وسیله نقلیه مسبب حادثه را نموده است.
با گروه وکلای مهر پارسیان همراه باشید تا سری به این پرونده و وقایع آن بزنیم.

نکات مهم در معرفی وکیل متخصص تصادفات رانندگی

  • دفتر وکیل متخصص تصادفات رانندگی چگونه قابل جستجوست؟
  • آیا مطالبه دیه از صندوق خسارتهای بدنی مستلزم تقدیم دادخواست است؟
  • چه جوری از صندوق تامین خسارات دیه بگیریم؟
  • چه جوری از راننده مقصر فراری شکایت کنیم؟

نمونه شکایت تصادف رانندگی

شاکی (ها): آقای علی – آقای خلیل

نام متهم (متهمین): شناسایی نشده است.

موضوع پرونده

ایراد صدمه بدنی غیر عمدی بر اثر تصادف- سرقت مستوجب تعزیر

شرح شکواییه

اینجانب علی… راکب موتور سیکلت به شماره در میدان درحال تردد بودم که ناگهان یک دستگاه موتور سیکلت با سه نفر راکب از عقب به موتور اینجانب برخورد و متواری شدند. از چند ناحیه دچار مصدومیت شدم، تقاضای رسیدگی را می‌نمایم.

تحقیقات دادسرا

از کلانتری به پزشکی قانونی جهت معاینه و اعلام نظر در خصوص خسارات وارده به اعضای بدن، ارجاع شد.
نتیجه پزشکی قانونی به شرح ذیل اعلام گردید: سائیدگی (حارصه) و تورم زانوی چپ-جراحت (حارصه) در ثلث فوقانی خلفی ساعد راست-شکستگی استخوان کف پایی پنجم راست.

پرداخت خسارت از صندوق تامین خسارتهای بدنی

عوامل گشتی موتور را پیدا کردند و طی استعلام مشخص شد پلاک موتور سرقتی می‌باشد.

احضاریه برای مالک پلاک آقای خلیل… صادر شد. اظهار نمود که حدود 5 ماه قبل موتور سیکلت وی  از داخل پارکینگ ربوده شده و محل فاقد دوربین می‌باشد.

بعد از بررسی، موتور سیکلت به رویت آقای م.ز رسید و مشخص شد فقط پلاک موتور سیکلت برای وی می‌باشد.

دراین حین، فردی به نام حسین  اعلام سرقت موتور خود را نمود، وی را احضار و از او تحقیق به عمل آمد، مشخص شد موتور سیکلت تصادفی متعلق به وی می‌باشد که پلاک آن متعلق به آقای م.ز است.

با مراجعه به محل سرقت موتور و تحقیق از ساکنین آپارتمان ادعای آقای حسین ثابت شد.
وکیل متخصص تصادفات رانندگی

هزینه وکیل برای پرونده تصادف

نحوه رسیدگی دادسرا به پرونده تصادفات رانندگی

آز آقای علی مجددا معاینه به عمل آمد و به شرح ذیل اعلام گردید: صدمات وی در حد قابل قبول التیام یافته و ارش تورم زانوی چپ به میزان دو دهم درصد دیه کامل و ارش (تفاوت دیه عضو سالم و ناقص) شکستگی استخوان کف پایی پنجم راست به میزان دو درصد دیه کامل تعیین گردید.

دستور قاضی شعبه برای ارجاع به کلانتری نسبت به بازبینی دوربین‌های مشرف به صحنه تصادف صادر گردید.
همچنین قاضی شعبه دستور ترسیم کروکی فرضی تصادف و استرداد پلاک و موتور سیکلت را به مالکان آن صادر نمود.
کلانتری درگزارش نهایی اعلام نمود که بعد از بررسی های به عمل آمده، راننده مورد شناسایی قرار نگرفته است.

نامه کلانتری با موضوع معرفی کارشناس تصادف و وصول نظر کارشناس بدین مضمون که هر دو موتور سیکلت در مسیر مجزا در حال حرکت بوده‌اند، هر دو موتور دچار خسارت گردیده که  تعیین میزان خسارت موکول به بازدید در تعمیرگاه مجاز می‌باشد، تصادف برخورد از جلو به عقب است، آثار و علائمی در صحنه موجود نیست و نتیجتا برخورد محرز است.

وکیل تصادف جرحی تهران

قرار جلب به دادرسی

احتراما در خصوص شکایت خلیل علیه ناشناس دائر بر سرقت موتور سیکلت با عنایت به تحقیقات صورت گرفته با لحاظ نبود ادله (دلایل) کافی جهت انتساب جرم به متهم به استناد مواد 92-264-265 آیین دادرسی کیفری با اصلاحات بعدی، قرار منع تعقیب صادر و اعلام می‌گردد.

در خصوص شکایت علی علیه فرد ناشناس دائر بر ایراد صدمه بدنی شبه عمدی ناشی از بی احتیاطی در امر رانندگی با توجه به محتویات پرونده و اظهارات شهود و گواهی پزشکی قانونی و نظریه افسر تصادفات، وقوع حادثه و تقصیر راننده ناشناس محرز است، ولی تاکنون علیرغم تحقیقات صورت گرفته، متهم شناسایی نشده است لذا پرونده جهت صدور حکم به پرداخت دیه در راستای مواد 21-31-32 قانون بیمه اجباری شخص ثالث و ماده 85 قانون آیین دادرسی کیفری به دادگاه ارسال خواهد شد.

دادیار محترم نیز با قرار منع تعقیب و تصمیم اتخاذ شده در خصوص پرداخت دیه از طریق بیمه موافق نمود.

تصادفات رانندگی

کیفر خواست تصادف رانندگی با فرد ناشناس

نظر به ناشناس بودن مقصر حادثه علی رغم تحقیقات صورت گرفته، کیفر خواستی صادر نشده است.
جلسه دادرسی (اظهارات نمایده دادستان-متهم،شاکی (مدعی خصوصی)) و وکلای آنها.
جلسه دادگاه در وقت مقرر تشکیل شد و اظهارات شاکی استماع گردید و وی تقاضای پرداخت دیه از محل صندوق تامین خسارات بدنی را نمود.

نماینده صندوق تامین خسارات بدنی ضمن اعلام سمت، بیان کرد که صندوق، رویکرد کاملا حمایتی داشته و فلسفه وجودی آن نهاد بر اساس ماده 21 قانون بیمه اجباری است.

در پرونده، با توجه به این که وسیله مسبب حادثه وجود دارد و در دسترس می‌باشد، می‌بایست در خصوص بیمه نامه شخص ثالث وسیله نقلیه استعلام به عمل آید و چنانچه دارای بیمه نامه باشد، موضوع از شمولیت صندوق خارج می گردد.

لذا درخواست استعلام بیمه نامه شخص ثالث وسیله نقلیه مسبب حادثه را نمود.

دعوای مطالبه خسارت بدنی ناشی از تصادفات رانندگی

هنگامی که یک تصادف رانندگی اتفاق می‌افتد، علاوه بر آسیب دیدن ماشین، ممکن است افراد ساکن خودرو نیز دچار صدمه شوند.

در چنین حالتی بر اساس قانون بیمه اجباری، خسارت وارد شده به اشخاص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسیله نقلیه دارای دیه یا ارش است که مبلغ آن نیز قابل مطالبه است.

افراد می توانند با کمک وکیل تصادفات، مدارک و اسناد مربوط به میزان آسیب دیدگی خود را ضمیمه (همراه) پرونده کنند و آن را در پرونده تصادف رانندگی قرار دهند تا موضوع توسط مراجع ذیصلاح پیگیری گردد.

وکیل متخصص تصادفات رانندگی بیان نمودند: طبق قانون مجازات کشور ما، مطالبه خسارت بدنی در تصادفات رانندگی و در نهایت وصول دیه یا ارش، دارای دو جنبه کیفری و غیر کیفری که همان پرداخت خسارت است، می‌باشد.

باید ۳ مورد را به کمک وکیل متخصص تصادفات رانندگی به اثبات برسانید:

  • وقوع حادثه رانندگی
  • ورود آسیب بدنی
  • وجود رابطه سببیت میان حادثه رانندگی و آسیب دیدگی بدنی

رای دادگاه برای پرونده تصادفات رانندگی

در خصوص درخواست آقای علی فرزند… مبنی بر پرداخت دیه صدمات وارده به وی در اثر حوادث ناشی از وسیله نقلیه، از محل صندوق تامین خسارتهای بدنی، با این توضیح که مطابق اعلام شاکی موصوف در تاریخ 3/9/97 یک دستگاه موتور سیکلت به رانندگی فردی ناشناس با وی تصادف و منجر به مصدومیت مشارالیه شده است.

افسر کارشناس تصادفات راننده متواری را به جهت عدم توجه به جلو مقصر در وقوع تصادف اعلام نموده است.

دادگاه با عنایت به مراتب فوق و با توجه به تحقیقات مرجع انتظامی و نظر افسر کارشناس تصادفات و گواهی های پزشکی قانونی شاکی که حکایت از مصدومیت وی در اثر بی احتیاطی در امر رانندگی دارد.

وکیل تصادفات خیابان پاسداران

همچنین با توجه به اینکه تحقیقات دادسرا در جهت شناسایی راننده متواری نتیجه ای در پی نداشته است و نیز با عنایت به مطالبه دیه از ناحیه شاکی لذا به استناد ماده 21 قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب 1395 و مواد 17،291،448،450،559،709،715 از قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 حکم به محکومیت صندوق تامین خسارتهای بدنی به پرداخت دیه صدمه وارده صادر شده است.

خسارتهای وارده عبارتند از: 1) یک صدم دیه کامل بابت دیه جراحت حارصه زانوی چپ و 2) دو دهم درصد دیه کامل بابت ارش تورم زانوی چپ و 3) یک صدم دیه کامل بابت دیه جراحت حارصه ثلث فوقانی خلفی ساعد راست و 4) دو صدم دیه کامل بابت ارش شکستگی استخوان کف پایی پنجم راست، در حق شاکی موصوف صادر و اعلام می‌نماید.

رای صادره ظرف مهلت 20 روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم محترم تجدیدنظر استان سمنان می‌باشد.

وکیل متخصص تصادفات رانندگی

  • برای دفاع در پرونده تصادف رانندگی به وکیل نیاز دارید؟
  • مهلت بیمه برای پرداخت خسارت و دیه چند سال است؟
  • آیا بیمه حق دارد مبلغ دیه را با کسر فرانشیز پرداخت کند؟

وکیل متخصص تصادفات رانندگی، باید بتواند این حساسیت قوانین را درک کند و بر اساس گستردگی مسئله تصادفات استدلالی درست و مرتبط برای آن پیدا کند، استدلالی که بتواند قاضی را راضی کند و عملا به نفع موکل خود باشد.

اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد موضوع وکیل متخصص تصادفات رانندگی هستید، می‌توانید از وکلای متخصص و باتجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک کنند.

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در این زمینه می‌باشد.

جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه متخصص تصادفات رانندگی، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

دادگاه در چه مواردی می‌تواند خسارت را تخفیف دهد؟

هرگاه پس از وقوع خسارت، وارد کننده زیان به نحو موثری به زیان‌دیده کمک و مساعدت کرده باشد یا وقوع خسارت، ناشی از غفلتی بود که عرفاً قابل بخشش باشد و جبران آن نیز موجب عسرت (نداری) و تنگدستی وارد کننده زیان شود یا وقتی که زیاندیده به هر نحوی، موجبات تسهیل ایجاد زیان را فراهم نماید، امکان تخفیف مجازات وجود دارد.

انواع دعاوی مربوط به تصادف رانندگی چیست؟

در هنگام تصادفات رانندگی، می‌توان دعاوی با موضوع دعوی تصادف منجر به خسارت، دعوی تصادف منجر به جراحات بدنی و دعوی تصادف منجر به قتل را مطرح نمود.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

4.9/5 - (30 امتیاز)

7 دیدگاه

  • سلام. پسر من گواهینامه ندارد و با عابری تصادف کرده و پای عابر شکسته است. آیا علاوه بر پرداخت دیه پسرم محکوم به حبس میشود؟ ممنون از توجه شما.

    • سلام. بر اساس مواد 714 و 715 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 (تعزیرات) شخص خاطی به حبس از دو ماه تا یک سال محکوم می‌گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید از وکلای موسسه حقوقی مهر پارسیان مشاوره دریافت نمایید.
      09120067661

  • سلام‌وقت بخیر من با ماشینی تو‌اتوبان تصادف کردم سپس مقصر شناخته شدم خرج ماشینش ۲۸۵ میلیون تومن شد که ماشینش (سیمبل رنو) هستش غیرمتعارف شناخته شده.
    طرف میخواست از بیمه‌بدنش استفاذه کنه اما بیمه‌بدنه گفت چون صلحی‌بوده نمیدیم بعد رفت ازمن شکایت کرد دوباره برای بازبینی وکروکی‌کشیدن دوباره کارشناس فرستادن خلاصه براورد که‌ماشینیکه ۲۸۵ میلیون تومن خرجش شده درواقع ۱۳۵میلیون مختص به تصادفه و ۴۵ میلیون افت قیمت هستش!خلاصه طرف بعد ۴۰روز بمن زنگ‌زد گفت باید بیای بامن بریم دفترخونه تعهد بدی بمن که من بدم بیمه بدنه و اون پول رو خودت بدی.حالا من میدونم که افت قیمت اجباریه!اما‌داستان این ۱۳۵ میلیونه برام حل نمیشه اگر میشه باقانون‌ازاون ۱۳۵ تومن رو‌ندم بمن بگین که بیام‌وکیلو بگیرم!ممنون

    • سلام لطف کنید ابتدا وقت مشاوره از وکیل بگیرین تا در وقت مشاوره تمامی موضوعات بررسبی و اعلام نظر بشه

  • سلام یه بنده خدایی با موتور بدون گواهینامه با کلاه کاسکت خلاف جهت خیابان به خاطر دور زدن در بریدگی در حال رانندگی شاخ به شاخ با یه خودرو پژو دچار سانحه تصادف میشه واز ناحیه لگن ران پای راست مچ پا شکستگی ودر بیمارستان به سر می‌برد جریان این تصادف چگونه است ممنون میشم یه مشاوره بدید لطفا

  • سلام جناب اگر فردی درحین رانندگی مست بوده باشه و تصادف کنه و فردی که باهاش تصادف کرده فوت کنه این مورد قتل عمد؟

    • سلام وقت شما بخیر
      خیر. با توجه به تعریف قتل عمدی در قانون مجازات اسلامی، مواردی همچون تصادفات رانندگی به هر علت که ناشی از عمد نباشد، غیرعمد شناخته میشود. شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *