وکیل پیش‌فروش آپارتمان

وکیل پیش‌فروش آپارتمان

وکیل پیش‌فروش آپارتمان


امروز با موضوع وکیل پیش‌فروش آپارتمان در تهران با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

یکی از موارد پیچیده و اختلافی حقوقی مسئله‌ی پیش فروش آپارتمان می‌باشد.

علت این امر آن است که بر خلاف شرط موجود بودن موضوع در عقد بیع، در این حالت مبیع که همان آپارتمان ساخته نشده می‌باشد، هنوز وجود خارجی نداشته و این خود می‌تواند سرمنشا اختلافات احتمالی آتی باشد.

قانون گذار برای حل این مشکل قانون پیش فروش آپارتمان ها را در 25 ماده تصویب نموده است.

بر اساس این قانون هر پیمان کاری ( سازنده ) احداث یا تکمیل واحد ساختمانی مشخصی را در زمین دیگری متعهد گردد و آن آپارتمان را مطابق تعهد، تحویل و منتقل به مالک آن کند قرارداد پیش فروش ساختمان محقق گشته است.

نکات مهم وکیل پیش‌فروش آپارتمان در تهران

شرایط قرارداد پیش‌فروش آپارتمان چیست؟

شرایط فسخ قرارداد مذکور کدام است؟

در تنظیم قرارداد پیش‌فروش ساختمان به چه نکاتی باید توجه نمود؟

نکات مهم قرارداد پیش فروش ساختمان

اولین نکته مهم این است که برای پیش خرید آپارتمان طبق قانون پیش فروش آپارتمان، می‌بایست تمام مراحل در دفاتر اسناد رسمی انجام شود و توافقات عادی طرفین یا تنظیم قولنامه در بنگاه املاک کفایت نمی‌کند.

نکته دیگر الزام در مشخص بودن تمام جزئیات ملک پیش فروش شده اعم از طبقه، مساحت، تعداد اتاق ها، پارکینگ و انباری و نیز جزئیات کل ساختمان اعم از کاربری آن، تعداد طبقات و واحدهای آن، سیستم های گرمایشی و سرمایشی و به طور کلی تمام موارد ذکر شده در پروانه ساخت و شناسنامه فنی ساختمان می‌باشد.

مسائل دیگر همچون قیمت آپارتمان، نحوه پرداخت و اقساط آن، زمان تحویل آپارتمان و نیز زمان انتقال سند نیز از موارد مورد توجه در قراردادهای پیش فروش آپارتمان می‌باشند.

از یک سو با توجه به اینکه کلاهبرداری های ملکی رو به گسترش بوده و امکان فروش یک ملک به چند شخص محتمل می‌باشد. 

و نیز باتوجه به اینکه ثبت قرارداد پیش فروش آپارتمان جز با سند رسمی جرم بوده و از سوی دیگر این احتمال قابل تصور می باشد که خریدار از انجام تعهدات مالی و پرداخت اقساط پیش خرید آپارتمان خودداری ورزد، توصیه جد ما این است که برای تنظیم قراردادهای پیش خرید – فروش آپارتمان از وکیل متخصص در این امر بهره مند گردید.

الزام قانون در مراجعه به دفاتر اسناد رسمی

نکته مهمی که پیش فروشندگان و پیش‌‌خریداران باید مد‌‌نظر قرار دهند، اهمیت و لزوم مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای تنظیم سند است.

متأسفانه طبق عادت و به دلیل نا‌‌آگاهی از قانون جدید، بسیاری از پیش خریداران و حتی پیش فروشندگان برای انجام معامله و تنظیم قرارداد به بنگاه‌‌های مشاور املاک مراجعه می‌‌کنند، در حالی که طبق قانون جدید، تنظیم سند عادی برای این معامله جرم تلقی شده و مجازات دارد.

یکی از مزایای مراجعه به دفاتر اسناد رسمی این است که پیش‌‌خریدار مدارکی را که طبق ماده ۴ قانون مذکور برای ثبت قرارداد پیش فروش ساختمان لازم است، از جمله سند رسمی مالکیت یا سند رسمی اجاره با حق احداث بنا، پروانه ساخت و شناسنامه فنی مستقل برای هر واحد، بیمه‌‌نامه، تأییدیه مهندس ناظر ساختمان و پاسخ استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک را مشاهده می‌‌کند.

به نوعی اطمینان حاصل می‌‌کند که سرمایه‌‌اش بر باد نمی‌‌رود و بنای خریداری شده از نظر استحکام و ایمنی در وضعیت مناسب و مورد تأیید مراجع ذی صلاح قرار دارد.

وکیل متخصص پیش‌فروش آپارتمان

قبول وکالت در پرونده های ملکی غرب تهران مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری  و مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان پذیر است.

موسسه حقوقی مهر پارسیان تحت نظر دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری هیچ شعبه دیگری در تهران ندارد.

 تبلیغات دفتر وکیل همکار موسسه حقوقی مهر پارسیان مورد تایید این دفتر نیست.

جهت هماهنگی از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

شماره تلفن دفتر وکیل پیش‌فروش آپارتمان

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

شماره همراه وکیل پیش‌فروش آپارتمان

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با دفتر حقوقی محمدرضا مهری از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *