وکیل کلاهبرداری ملکی

وکیل کلاهبرداری ملکی

وکیل کلاهبرداری ملکی


با معرفی وکیل کلاهبرداری ملکی همراه شما مخاطبان گرامی هستیم.

کلاهبرداری ملکی یکی از جرائم مشهور در رابطه با ملک در سطح اجتماع است.
کلاهبرداران املاک هر روز با استفاده از روش و شیوه‌ های جدید سعی در فریب خریداران و مالکان املاک را دارند.

چه بسیار افرادی با امید خرید سرپناه و یا فروش خانه و ملک‎ آن ها که شاید تنها سرمایه آن ها بوده در دام کلاهبرداران و شیادان افتاده و حاصل یک عمر زندگی خود را به دلیل بی توجهی و نا آشنایی با قوانین خرید و فروش سرمایه خود را بر باد داده‎ و ضررهای جبران ناپذیری را متحمل شده‌ اند.

به همین جهت شاخه‌ ای از وکالت تخصصی به وکیل کلاهبرداری ملکی اختصاص دارد و وکیل پایه یک دادگستری با مطالعه و پژوهش در حوزه املاک و جرائم کیفری مانند کلاهبرداری به صورت تخصصی در حوزه کلاهبرداری ملک اقدام به مشاوره و قبول پرونده می‌ نماید.

در گروه وکلای ملکی و کیفری مهر پارسیان، تیم پژوهشی توسط وکیل کلاهبرداری ملکی به بررسی کلاهبرداری و ارکان تشکیل دهنده آن و انواع آن پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌ باشد.

جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه وکیل کلاهبرداری ملکی، میتوانید با شماره تماس‌ های موسسه حقوقی مهر پارسیان  88663925 یا 88663926 یا 88663927 نیز، تماس حاصل نمایید.

نکات مهمی که در این مقاله توسط وکیل کلاهبرداری ملکی بررسی خواهند شد:

  • آیا کدرهگیری بنگاه تائید کننده سلامت معامله است؟
  •  معامله معارض چیست؟
  • برای جلوگیری از به دام افتادن کلاهبرداران املاک چه کنیم؟

برخی از جرائم وجود دارند که با اینکه ماهیتا کلاهبرداری ملکی نیستند اما قانونگذار آن ها را در حکم کلاهبرداری میداند و مجازات مرتکب آن ها مجازات کلاهبردار است؛ شایع‌ ترین این نوع کلاهبرداری در خصوص املاک فروش ملک غیر می‌ باشد.

در این فرض خریداری که از مالک نبودن فروشنده اطلاع دارد اما باز هم اقدام به خرید ملک می‌ کند نیز مجازات کلاهبرداری خواهد داشت.

همچنین اگر مالک از وقوع چنین معامله‌ ای نسبت به ملک خود آگاهی داشته باشد و به مراجع ثبتی یا دادگاه اعلام نکند یا از طریق اظهارنامه فروشنده را مطلع نکند، به مجازات معاونت در کلاهبرداری محکوم خواهد شد.

معامله ملک حتی در بنگاه‌ های دارای پروانه کسب و کدرهگیری نمی‌ تواند تضمینی در خصوص صحت معامله ملکی باشد.

برخی می‌ پندارند که مهمترین مزیت سامانه کدرهگیری جلوگیری از کلاهبرداری در فروش یک ملک به چند مشتری است که البته بر این نظر انتقاد وارد است و کدرهگیری نمی‌ تواند مانعی بر سر راه کلاهبرداران باشد.

از طمع کردن که معمولا به واسطه چرب زبانی و دروغگویی واسطه گران و افراد سودجو ایجاد می‌ شود بپرهیزید و با دقت و تحقیق بیشتر در موارد زیر راجع به تصمیم خود اطمینان حاصل کنید:

  • ملک مورد معامله و قیمت کارشناسی شده آن.
  • احراز مالکیت رسمی آن.
  • احراز دقیق کاربری ملک.
  • ممنوع المعامله نبودن مالک یا همان فروشنده.
  • موقعیت جغرافیایی ملک برای اطلاع از اینکه در طرح های عمرانی شهرداری و… واقع نشده باشد.
  • مطالعه دقیق صورتمجلس تفکیکی و انطباق آن با سند رسمی ملک.

در بسیاری از موارد کلاهبرداری املاک مشاهده شده که فروشنده یا بنگاه‌ های ملکی نامعتبر واحدی را به مشتری نشان داده اما در قرارداد مشخصات ملک دیگری را قید کر‎ده‌ اند که یا اصلا وجود خارجی ندارد و یا در منطقه غیر از محل و موقعیت ملک قرار داشته است.

برای پیش خرید ملک چه اقدامی کنیم؟

توصیه می‌ شود قبل از خرید و یا فروش ملک با وکیل کلاهبرداری ملکی مشورت نمایید تا در دام کلاهبرداران ملکی نیفتید، اما باید بدانید که برای پیش خرید باید مطابق قانون پیش فروش اقدام نمایید در غیر این صورت نمی‌ توانید از حمایت‌ قانونی بهره‌ مند گردید.

در پیش خرید باید ابتدا از تعداد کل واحدهای مسکونی در ساختمانی که برای پیش فروش عرضه شده اطلاع حاصل نمایید و بعد از آن، تعداد واحدهایی که پیش فروش شده را شناسایی کنید.

اگر بیشتر از نیمی از واحدها به صورت قطعی پیش فروش شده است برای انجام معامله کمی تامل کنید.
زیرا در برخی موارد سازنده‌ هایی که اکثر واحدهای ساختمان را از قبل پیش فروش کرده‌ اند معمولا تعهداتشان را اجرا نمی ‎کنند.

کلاهبرداری از طریق پیش فروش آپارتمان فقط در ساختمان‌ ها و مجتمع های کوچک اتفاق نمی افتد بلکه، انبوه سازان نیز به دلایل مختلف از عمل به تعهداتشان ناتوان و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و متواری (فراری) می ‎شوند.

گاهی کلاهبردار ملکی را اجاره می ‎کند و بعد از مدتی با انجام فعالیت‌ ها و مانورهای متقلبانه خود را به عنوان مالک معرفی و ملک اجاره‌ ای را برای فروش آگهی می ‌‎کند.

از سوابق ملک اطلاع حاصل کنید

یکی از راهکارهای وکیل کلاهبرداری ملکی در خصوص خرید و فروش املاک این است که از سوابق ملکی اطلاع حاصل کنید؛ برخی از سودجویان و کلاهبرداران با شناسایی املاکی که مدت ها از مالکانشان خبری نیست به جعل اسناد این املاک اقدام نموده و برای آن ها مشتری پیدا کرده و معامله خود را هم کاملا قانونی جلوه می ‎دهند و با سوء استفاده از برخی آژانس‌ های املاک، ملک را واگذار می‌ کنند.

حتی در مواردی کلاهبردار، با کمک شرکای خود در مدتی کوتاه یک بنگاه معامله املاک صوری (غیرواقعی و ساختگی) تاسیس کرده و پس از اجرای نقشه خود آن را تعطیل و متواری می ‎شود.

اخذ مالکیت ملک با ترفند و فریب

برخی از کلاهبرداران هنگام خرید ملک با پرداخت بخش کمی از ثمن (مبلغ قرارداد) معامله، خود را با ترفندهای مختلف مالک خانه می ‎کنند و از پرداخت بقیه مبلغ مورد معامله خودداری و به نوعی حق فسخ تعیین شده را از فروشنده سلب می‌ کنند.

بنابراین حتما در قرارداد فروش ذکر شود که در صورت پرداخت نشدن به موقع اقساط یا وصول نشدن چک‌ ها، معامله فسخ و ضرر و زیان عدم پرداخت از متخلف دریافت می ‎شود.

خطر معامله معارض در کمین است

یکی از شیوه‌ های کلاهبرداری که مردم برای آن به وکیل کلاهبرداری ملکی مراجعه می‌ کنند؛ معامله معارض است؛ به دلیل اینکه برخی از فروشندگان فقط در مرحله آغاز مذاکرات برای تنظیم قرارداد، سند مالکیت را در اختیار آژانس املاک قرار می‌ دهند و پس از آن در آژانس دیگری حاضر شده و همان ملک را با استفاده از سند مالکیت به شخص دیگری منتقل می‎ کنند.

در این حالت خریداران با فروشنده‌‎ ای که اقدام به انجام معاملات معارض کرده مواجه و با مشکلات قانونی زیادی رو به رو خواهند شد.

برای پیشگیری از این مشکل سند مالکیت تا زمان قطعی شدن معامله باید در اختیار اولین آژانس املاک قرار گیرد تا از بروز معاملات معارض توسط فروشنده کلاهبردار جلوگیری شود.

تقلب در معاملات

یکی از موارد کلاهبرداری ملکی که وکیل کلاهبرداری ملک نسبت به آن هشدار دادند؛ تقلب در معاملات ملکی است که میتوان به هر طریقی واقع شود؛ معمولا در برخی از کلاهبرداری‌ های املاک، افراد متقلب خود را به عنوان نماینده شرکت‌ ها و یا موسسات معرفی می‎ کنند.

در صورت خرید اراضی (زمین) و املاکی که در مالکیت اشخاص حقوقی اعم از؛ شرکت ها، بانک‌ ها و ارگان‌ های دولتی و غیردولتی است، لازم است مصوبات اعضاء هیئت مدیره درباره واگذاری آن املاک و مجوزهای صاحبان امضاء با توجه به اساسنامه و صحت معرفی نامه های نمایندگان حقوقی آن ها را مشاهده نموده و همچنین توصیه می‌ شود به رویت وکیل نیز برسانید.

جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه وکیل کلاهبرداری ملکی، میتوانید با شماره تماس‌ های موسسه حقوقی مهر پارسیان  88663925 یا 88663926 یا 88663927 نیز، تماس حاصل نمایید.

وکیل کلاهبرداری ملکی تهران

وکیل کلاهبرداری ملکی، شخصی که استناد صحیح به مواد قانونی مرتبط به کلاهبرداری و ملکی، شیوه دفاع در دادگاه، ارائه لایحه دفاعیه درست و بی‌ نقص که همگی در روند رسیدگی به پرونده و رأی صادر شده در دادگاه بسیار موثر هستند، را مسلط باشد.

اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد موضوع وکیل کلاهبرداری ملکی هستید، می‌ توانید از وکلای متخصص و با تجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک نمایند.

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری متانکلائی، را معرفی می‌ کنیم که دارای بهترین و با تجربه‌ ترین وکلا در این زمینه می‌ باشد.

جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه وکیل کلاهبرداری ملکی، میتوانید با شماره تماس‌ های موسسه حقوقی مهر پارسیان 88663925 یا 88663926 یا 88663927 نیز، تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

آیا کلاهبرداری یک جرم قابل گذشت است یا غیرقابل گذشت؟

با عنایت به اصلاحیه سال 1399 و به موجب ماده 104 قانون مجازات اسلامی اگر مبلغ بیش از یک میلیارد ریال = یکصد میلیون تومان باشد غیرقابل گذشت والا قابل گذشت است.

آیا کلاهبرداری مشمول مرور زمان می شود؟

با توجه به بند ب ماده 109 قانون مجازات اسلامی که ناظر بر کل جرایم اقتصادی مثل کلاهبرداری می باشد و با لحاظ ماده 36 همان قانون میتوان گفت که اگر مبلغ بیش از یک میلیارد ریال = یکصد میلیون تومان باشد، مشمول مرور زمان نخواهد بود اما کمتر از آن مشمول مرور زمان خواهد شد.

مجازات جرم کلاهبردای چیست؟

مجازات جرم کلاهبرداری بسته به اینکه ساده یا مشدد باشد متفاوت می باشد. بنابراین مجازات کلاهبرداری را در دو قسمت بررسی می کنیم:

  1. مجازات کلاهبرداری ساده: رد اصل مال به صاحب آن، حبس از 1 تا 7 سال و پرداخت جزای نقدی معادل مال اخذ شده.
  2. مجازات کلاهبرداری مشدد: رد اصل مال به صاحب آن، حبس از 2 تا 10 سال، انفصال ابد از خدمات دولتی و پرداخت جزای نقدی معادل مال اخذ شده.

دادگاه صالح رسیدگی به جرم کلاهبرداری کجاست؟

دادگاه صالح برای رسیدگی به جرم کلاهبرداری، دادگاهی است که جرم در حوزه قضایی آن صورت گرفته باشد.

اسقاط خیار تدلیس چیست؟

خیار تدلیس به معنی اختیار بر هم زدن قرارداد به دلیل فریب و عیب پوشی در مورد معامله می‌ باشد و اسقاط خیار تدلیس به معنی ساقط کردن این اختیار از خود فرد می‌ باشد.

مجازات کلاهبرداری چیست؟

مجازات کلاهبرداری بطور کلی حبس، جزای نقدی و رد مال به متضرر می‌ باشد.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل کلاهبرداری ملکی در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن‌ های تماس ثابت موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
وکیل کلاهبرداری ملکی

معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (164 امتیاز)

30 دیدگاه

    • سلام روزتون به خیر
      بهترین راه اینه که حتما با همراهی وکیل دادگستری و متخصص ملکی و قراردادهای ملکی در کشور ترکیه مشاوره بفرمایید.
      09120067661-5

    • سلام وقت شما بخیر
      در مواردی که کلاهبردار خود را کارمند نیروهای مسلح و غیره معرفی نماید و یا با تبلیغات عمومی از طریق رسانههای گروهی مانند رادیو، تلویزیون، روزنامه، مجلات، سخنرانی در مجامع مرتکب جرم شود، به جز اینکه اصل مال به صاحبش بازگردانده میشود، به انفصال دائم از خدمات دولتی و دو تا ده سال حبس و پرداخت جزای نقدی معادل وجه دریافتی محکوم میگردد.

  • سلام آقای وکیل
    سوالم این ما یک‌ملکی در منطقه میگون خریداری کردیم و بعد از معامله متوجه شدیم فروشنده ممنوع المعامله بودن و برای همین داشتن ملکوت ارزونتر میفروختن آیا میشه شکایت کرد؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله امکان طرح شکایت بابت کلاهبرداری وجود دارد. شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو تایم مشاوره با وکیل متخصص این امر با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام خسته نباشید
    ما تصمیم داریم یک زمین بزی در اطراف تهران بابت راه اندازی یک پروژه بزرگ تولیدی خریداری کنیم که مالک ملک ما یک ارگان دولتی ما باید چه شرایطی چک کنیم؟  و آیا امکانش هست مشاوره ای با آقای دکتر بابت تنظیم قرار داد داشته باشیم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      در صورت خرید اراضی (زمین) و املاکی که در مالکیت اشخاص حقوقی اعم از شرکت ها، بانکها و ارگان های دولتی و غیر دولتی است، لازم است مصوبات اعضاء هیئت مدیره درباره واگذاری آن املاک و مجوزهای صاحبان امضا با توجه به اساسنامه و صحت معرفی نامه های نمایندگان حقوقی آن ها را مشاهده نمود. و حتما با وکیل متخصص این امر جلسه مشاوره داشته باشید. جهت رزرو تایم مشاوره با آقای دکتر مهری با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام و عرض ادب، من یه ملکی خریدم الان بنگاهی اومده میگه شما با من طرفین بعد نسخه های مبایعنامه را گذاشته تو بنگاهش میگه نمیدم، پولتونم چند ماه دیگه پس میدم این کلاهبرداری مگه نیست؟ من الان از کی باید شکایت کنم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      عمل ایشان تخلف است، و شما می‌توانید با ارایه شاهد اصل معامله را اثبات نمایید و نیازی به فیزیک مبایعنامه ندارید. شما می‌توانید هم از فروشنده و هم از بنگاهی شکایت نمایید.

  • سلام و عرض خسته نباشید، من می‌خوام یه ملکی رو بخرم اما طرف راضی نیست قبلش مبایعه نامه بنویسیم ومیگه که من فقط قرار میزارم برای محضر، اخه مگه میشه به نظر شما این می‌تونه کلاهبرداری باشه؟ من چطور میتونم استعلام بگیرم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      این مورد برای ایشان منعی ندارد و امکان ثبت معامله در دفتر اسناد رسمی امکان پذیر هست. برای استعلام از سند هم میتوانید به اداره ثبت مراجعه نمایید.

  • سلام و عرض ادب خدمت شما وکیل کلاهبرداری ملکی می تونن تشخیص بدهند که موضوع وصف کیفری دارد یا نه چون ما ی پرونده را یکسال بردیم جلو یدفعه اومدن گفتن وصف کیفری نداره.

    • سلام وقت شما بخیر
      هرچند که تشخیص و احراز جرم در صلاحیت قاضی است اما وکیل ماهر کیفری نیز توانایی تفکیک این مقوله را دارند.

  • سلام و عرض ادب، متاسفانه برادرم یه ملک رو به 2 نفر فروخته ولی پول نفر دوم رو بهشون برگردونه و زده به حسابشون الان بازم میتونن ازش شکایت کلاهبرداری کنند؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، با برگرداندن وجه به صورت خودکارعمل مجرمانه خنثی نمی‌شود و نیازمند این است که شخص شاکی نیز از شکایت خود منصرف شود.

  • سلام من صاحب یک املاکی هستم، تو املاک ما یه قراردادی نوشته شده که متاسفانه از اون قرارداد کلاهبرداری شده و یک ملک به چند نفر فروخته شده و من از این موضوع بی‌خبر بودم می‌خوام بدوم امکان داره که از منم شکایت کنن و منم بازپرسی بخواد؟

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر در انجام فعل مجرمانه دخیل نباشید، تحت عنوان شاهد یا مطلع از شما به عنوان کاتب قرارداد توضیحات می‌خواهند.

  • سلام خسته نباشید من یه ملکی خریدم که درواقع با یه ملک دیگه تهاتر کردم و مبلغ 500 میلیون هم اضافه بر مبلغ ملکی که دادم از خریدار گرفتم . الان متوجه شدم چکی که داده چک بلامحل هست من میتونم این معامله رو باطل کنم و ازش شکایت کلاهبرداری کنم ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      صدور چک بلامحل ارتباطی با جرم کلاهبرداری ندارد و در نهایت نمی‌توان به استناد عدم پرداخت چک، معامله را باطل کرد .

  • سلام امیدوارم خوب باشید من طبقه ششم ی ملک را پیش خرید کردم از کسی که فراری شده میشه کد ملیشو بست؟

    • سلام وقت شما بخیر
      با حکم جلب سیار می توانید او را دستگیر نمایید و محدود کردن کد ملی موجب قانونی ندارد.

  • سلام و وقت بخیر، من و خواهرم میخواهیم به برادرمون وکالت بلاعزل بدیم که ملک پدریمون رو بکوبه و از نو بسازه میخواستم بپرسم با داشت وکالت بلاعزل احتمال کلاهبرداری وجود دارد؟

  • سلام و وقت بخیر، میخواستم بپرسم که برای کلاهبرداری ملکی باید از کجا شکایت کرد؟ ملکم شهرستان مراغه است اما قرارداد را تهران تنظیم و امضا کردیم.

    • سلام وقت شما بخیر
      در این خصوص ملاک تشخیص با مقام قضایی می باشد و محلی که مانور متقلبانه رخ داده به صورت معمول محل وقوع جرم است.

  • سلام خدمت شما وکیل عزیز من سوالم اینه چرا موضوع کلاهبرداری را باید بدهند شورای حل اختلاف این بخشنامه یعنی چی فرق بخشنامه با قانون چیه

    • سلام وقت بخیر
      در اصل این قانون است که حق و تکلیف ایجاد می کند و مقرره نباید مستقلا حق و تکلیف ایجاد کند و باید بیانگر امور شکلی و اجرایی در حدود قانون باشد، اما در خصوص موضوع شما باید لایحه انصراف از سازش ثبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *