تبدیل مجازات خیانت در امانت

تبدیل مجازات خیانت در امانت

تبدیل مجازات خیانت در امانت


با موضوع  تبدیل مجازات خیانت در امانت همراه شما هستیم.

با ملاحظه موارد اصلاحی مشخص می‌گردد بیشتر جرایم علیه اموال و مالكیت و جرایم علیه حیثیت اشخاص، وصف جرایم قابل گذشت پیدا كرده است.

جرایمی از جمله جعل سند، استفاده از سند مجعول، تخریب، تحریق، تصرف عدوانی علیه اشخاص خصوصی، استفاده از ضعف نفس، استفاده از سفید امضاء، اجبار و اكراه و تهدید برای اخذ نوشته و سند و امضاء، خیانت در امانت، سرقت ساده مال مسروقه كمتر از ۲۰ میلیون تومان و جرایم انتقال مال غیر و كلاهبرداری تا ۱۰۰ میلیون تومان.

اعتراض به رای حبس خیانت در امانت

كلیه جرایم در حكم كلاهبرداری و جرایم علیه حیثیت اشخاص از جمله توهین به اشخاص عادی نشر اكاذیب و افترا و سایر جرایم مندرج در ماده ۱۱ این قانون به عنوان جرایم قابل گذشت محسوب شده است.

این اصلاحیه بزرگ قانونی موجب تغییر در حوزه آیین دادرسی كیفری به ویژه در ماده ۱۲ قانون آیین دادرسی كیفری گردیده و تعقیب متهمان جرایم ارتكابی فوق‌الاشعار را منوط به شكایت شاكی خصوصی نموده و با رضایت و گذشت شاكی در مرحله رسیدگی موجب صدور قرار موقوفی تعقیب و در مرحله اجرا موجب صدور قرار موقوفی اجرا می شود.

جرایم قابل گذشت کدامند؟

این قانون اصلاحیه دایره تعلیق اجرای مجازات را توسعه داده و حتی بخشی از جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی و جرایم كلاهبرداری و در حكم كلاهبرداری را با لحاظ میزان كلاهبرداری تا مبلغ یكصد میلیون تومان، امكان استفاده از تعلیق اجرای مجازات را فراهم كرده است.

نیز دایره استفاده از نظام نیمه آزادی و نظارت الكترونیكی را برای محكومین به حبس توسعه داده است.

در حوزه حقوق جزای اختصاصی؛ این قانون برای كاهش جمعیت زندانیان و صرفه‌جویی در هزینه‌های بودجه عمومی كشور، حداقل و حداكثر مجازات‌های حبس جرایم قابل گذشت را به نصف تقلیل داده است.

به‌طور نمونه اگر جرم خیانت در امانت مطابق ماده ۶۷۴ قانون تعزیرات دارای مجازات حبس از ۶ ماه تا ۳ سال بود با اصلاحیه قانون اخیر‌التصویب به ۳ ماه تا 5‌/‌1 سال حبس تقلیل یافته است.

نحوه دفاع در اتهام خیانت در امانت

مجازات حبس جرایم ماده ۶۱۴ (ایراد ضرب و جرح عمدی به استثنای تبصره آن) و آدم ربایی (ماده ۶۲۱) را تقلیل داده و مجازات حبس جرم توهین به اشخاص عادی (ماده ۶۰۸) و افترا (ماده ۶۹۷) را به جزای نقدی تبدیل و تغییر داده است

نكته مهمی كه در قانون اخیر مورد اشاره قرار گرفته، این است كه قضات در اعمال مجازات حبس باید حداقل مجازات حبس را ملاك قرار دهند و اگر قصد اعمال مجازات حبس بیش از حداقل را بر مرتكب دارند، حتما دلایل افزایش مجازات حبس بیش از حداقل قانونی را در دادنامه قید كنند و الا این موضوع علاوه بر تخلف انتظامی درجه ۴ برای مقام قضایی، از موجبات نقض دادنامه در مرجع عالی خواهد بود.

اگر به دنبال یافتن راهکاری برای تبدیل مجازات خیانت در امانت هستید ما به شما محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با سابقه قضاوت را معرفی می‌نماییم.

جهت رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و یا تلفنی با خطوط تلفن ثابت و یا همراه موسسه تماس حاصل نمایید و درخواست رزرو وقت مشاوره با دکتر محمدرضا مهری وکیل تبدیل مجازات خیانت در امانت را ثبت نمایید.

نکات مهم تبدیل مجازات خیانت در امانت

وکیل تبدیل مجازات خیانت در امانت به جزای نقدی کیست؟
نحوه تبدیل مجازات خیانت در امانت از نظر قانونی چیست؟
راهکار تبدیل مجازات خیانت در امانت چیست؟
آیا امکان تعلیق اجرای مجازات خیانت در امانت وجود دارد؟
خرید حکم حبس خیانت در امانت چگونه است؟

چجوری مجازات خیانت در امانت تبدیل میشه؟

نتیجه حاصله از ارتکاب جرم نیز بسیار مهم است. یعنی ورود ضرر به مالک یا متصرف از موارد ضروری تحقق این جرم است. بنابراین اگر کسی مالی را که فاسدشدنی است، به امانت بگذارد و امانتدار برای جلوگیری از فساد و از بین رفتن مال، آن را بفروشد و پول آن را به امانتگذار تحویل دهد، مرتکب جرم مسئله خیانت در امانت نشده است، زیرا نه تنها ضرری به امانت‌گذار وارد نکرده بلکه از ورود ضرر به او نیز جلوگیری کرده است.

ضمن اینکه در مسئله خیانت در امانت، شروع به جرم تنها زمانی قابل مجازات است که اقدامات صورت‌گرفته جرم مستقلی را تشکیل بدهد. به همین دلیل برای شروع به جرم مسیله خیانت در امانت در قانون مطلبی به چشم نمی‌خورد اما در مورد برخی  جرایم صراحت قانونی وجود دارد.

مشاوره آنلاین با وکیل کیفری تهران

اصطلاحات موارد خیانت در امانت

امین: شخصی است که مالی از طرف مالک آن به او سپرده میشود تا در زمان مشخصی به او بازگرداند و یا به مصرف معینی برساند.

مال مورد امانت: مالی است که شخص مالک به امین میدهد تا نگهداری کند. مثلا کتابی را به صورت امانت به دوستش میدهد. کتاب، مال مورد امانت است.

خائن: فرد امینی بوده که مالک، مال مورد امانت را به او سپرده تا نگهداری کند. و یا به مصرف خاصی برساند ولی مال را تلف کرده و یا مورد استفاده قرار داده است.

استعمال موارد خیانت در امانت

مصرف کردن یا استفاده کردن از مال مورد امانت جرم است. برای مثال شخصی اتومبیل خود را به دوستش امانت می دهد تا در پارکینگ منزل خودش از آن نگهداری کند ولی دوست او از آن اتومبیل برای مسافرکشی استفاده می کند.

تصاحب در موارد خیانت در امانت

یعنی شخص امین به جای انجام وظیفه اصلی اش رفتاری با مال مورد امانت کند. که مال دیگری را از آن خود بداند و با آن طوری رفتار کند که دیگران گمان کنند او مالک مال است.

اتلاف در خیانت در امانت

تلف کردن یا نابود کردن مال مورد امانت یکی دیگر از گونه های خیانت در امانت است. مثلا خودرویی به امانت به فرد امین داده میشود و فرد امین با استفاده نادرست موجب تلف کردن و از بین بردن خودرو می‌شود.

مالکیت در خیانت در امانت

مال امانی باید توسط مالک یا متصرف قانونی (نماینده مالک) به امین سپرده شود. یعنی اگر توسط شخصی غیر از مالک مثلا دزد، به فرد دیگر سپرده شود، امانت معنایی ندارد.

سپردن مال باید از راه های قانونی صورت گرفته باشد.

وکیل خیانت در امانت فرمانیه

پس اگر سارق مال مسروقه (دزدی) را نزد دیگری به امانت گذارد و امین به جای بازگرداندن مال آن را به ضرر سارق (دزد) به صاحب اصلی کالا یا دولت بدهد یا اصلاَ از آن به نفع خود استفاده نماید، مرتکب جرم خیانت در امانت نشده است.

خیانت در امانت زمانی مطرح می‌شود که فرد بتواند اثبات کند که مالک آن مال بوده است. و اموال را به فرد یا افرادی به صورت امانت داده است که یا نگهداری نماید و یا برای کار معینی به مصرف برساند.

سپس فرد امین از انجام وظایفی که به او سپرده شده است امتناع میکند و یا آن را به روش دیگری انجام می‌دهد.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (18 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *