نحوه عملی شکایت از دندانپزشک

نحوه عملی شکایت از دندانپزشک

نحوه عملی شکایت از دندانپزشک


امروز با بررسی و توضیح نحوه عملی شکایت از دندانپزشک با شما سخن خواهیم گفت.

قصور دندانپزشکی که می تواند موجب طرح شکایت از دندانپزشک در دادسرای ویژه جرایم پزشکی تهران و یا دادسرای عمومی و شعب ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی شهرستانها شود، تقریبا در سراسر ایران به یک نحو تعیین شده است.

هر گونه عملی که دندانپزشک بدون رعایت علمی موضوع، بی مبالاتی در انجام وظیفه، عدم رعایت قوانین و مقررات ونظامات دولتی و به صورت کلی هر موضوعی که انجام وظیفه وی را حتی بدون عمد، با خسارت بر بیمار همراه کند، قابل رسیدگی و طرح شکایت است.

در مقاله پیش رو وکیل متخصص جرایم پزشکی و وکیل متخصص در شکایت از دندانپزشک، همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری بهترین وکیل و مشاور حقوقی جرایم پزشکی در ایران، نحوه عملی طرح شکایت از دندانپزشک را توضیح خواهد داد.

 

نکات مهم در بررسی نحوه عملی شکایت از دندانپزشک

  • هزینه وکیل برای شکایت از دندانپزشک چه میزان است و چگونه پرداخت می شود؟
  • هزینه دادرسی جهت طرح شکایت از دندانپزشک چه مبلغی است؟
  • طول مدت اخذ نتیجه شکایت از داندانپزشک چند ماه است؟
  • آیا می توان علاوه بر دیه در صورت قصور دندانپزشک هزینه ها و خسارت دادرسی و حق الوکاله وکیل را از وی طلب نمود؟

بررسی نحوه عملی شکایت از دندانپزشک

گام اول شکایت از دندانپزشک

اخذ مشاوره حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی متخصص در جرایم پزشکی، آگاه به قانون مسئولیت مدنی و قانون مجازات اسلامی و اطمینان اولیه از وقوع قصور پزشکی بر اساس مشاوره با وکیل و دندانپزشکان متخصص دیگر، اولین قدم جهت تصمیم به شکایت از دندانپزشک است.

گام دوم شکایت از دندانپزشک

تماس وکیل با دندانپزشکی که قصد شکایت از وی را دارید، تجربه موفق دفتر وکالت محمدرضا مهری در مذاکره اولیه قبل از طرح شکایت نشان داده است که اگر قصور دندانپرزشک یا پزشک معالج به نظر سایر پزشکان محرز باشد و موارد در محیطی آرام به وی منتقل شود، معمولا به صورت داوطلبانه نسبت به جبران ضرر و زیان شاکی و پرداخت خسارت اقدام خواهد نمود و نیازی به طرح شکایت کیفری در دادسرا و یا مطالبه دیه از طریق حقوقی نیست.

گام سوم شکایت از دندانپزشک مقصر

در صورت عدم حصول سازش پس از مذاکره وکیل، تنظیم شکواییه کیفری و ثبت آن از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در نقاطی که دفاتر تاسیس شده اند و یا دادسرای عمومی در نقاطی که هنوز دفاتر خدمات قضایی فعال نشده اند.

در هر دو صور ثبت نام شاکی و موکل در سامانه ابلاغ الکترونیک قوه اقضاییه الزامی بوده و پس از دریافت کد ثنا می توان شکایت را ثبت نمود.

گام سوم شکایت از دندانپزشک

مرحله بعدی ارجاع به کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی است و با اظهار نظر کمیسیون پزشکی قانونی، در صورت تقصیر و یا قصور دندانپزشک، مقام قضایی دادسرای جرایم پزشکی با تفهیم اتهام به دندانپزشک، در صورت عدم اعتراض وی به نظریه پزشکی قانونی، پرونده را با کیفرخواست به دادگاه کیفری 2 ارسال می نماید.

در صورتی که نظریه پزشکی قانونی مبنی بر عدم تقصیر یا قصور دندانپزشک باشد و شاکی خصوصی نیز به نظریه کمیسیون پزشکی قانونی اعتراض نداشته باشد، پرونده با صدور قرار منع تعقیب مختومه می شود

البته هم نظریه کمیسیون پزشکی و هم قرار منع تعقیب توسط شاکی خصوصی قابل اعتراض است.

نحوه عملی شکایت از دندانپزشک

گام چهارم شکایت از دندانپزشک

ورود به ماهیت تخصصصی قصور یا تقصیر دندانپزشک و دفاع از پرونده در دادگاه از سوی متهم و شاکی بهتر است با همراهی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی جرایم پزشکی صورت گیرد.

حتی اگر طرفین توان مالی استخدام وکیل را ندارند بهتری است با مشاوره وکیل دادگستری ادامه مسیر را نیز طی نمایند تا احقاق حق راحت تر صورت گیرد.

صدور رای در دادگاه کیفری در هر صورت قابل اعتراض توسط طرفین پرونده است.

هزینه شکایت از دندانپزشک چه مبلغی است؟

هزینه شکایت کیفری در قانون بودجه هر سال تعیین و ابلاغ خواهد شد، فعلا هزینه شکایت کیفری صد هزار ریال بوده و هزینه های کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی نیز بر اساس قانون بودجه تعیین شده است.

نکته قابل ذکر اینکه در صورتی که قصور دندانپزشک اثبات شده و حکم محکومیت وی صادر شود کلیه خسارات دادرسی حق الوکاله وکیل و تمامی خسارات از باب تسبیب قابل مطالبه و دریافت است.

مدت زمان پرونده شکایت از دندانپزشک مشخص نیست اما معمولا بین شش ماه تا یکسال تا به نتیجه رسیدن زمان لازم است.

وکیل و مشاور حقوقی پرونده شکایت از دندانپزشک

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل پرونده شکایت از دندانپزشک در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین ملکی در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

09121281014

نحوه عملی شکایت از دندانپزشک

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه

4.5/5 - (58 امتیاز)

242 دیدگاه

  • باسلام
    بنده به دلیل عصب کشی ناقص از پزشک خود ناراضی هستم
    و بعد ۴ سال فهمیدم دندانم باید بکشم حال باید بعد از کشیدن ایمپلنت کنم و کلی دردسر
    دندان شماره ۴ می باشد و در زیبایی و روحیه تاثیر به سزایی دارد
    حال آیا بنده می توانم با شکایت پزشک را از طریق قانون به حقم برسم
    یا خیر
    با توجه به اینکه ایشان عصب کشی بنده را ناقص انجام داده و با مراجعات متعدد بنده به علت درد فقط مسکن تجویز کردند
    اون زمان اطلاع نداشتم که چه بلایی سرم امده
    و دندان را پروتز نکردند و بعد از ۶ ماه دندان را پروتز کرده و از من امضا تکمیل درمان گرفتند البته به بهانه بیمه تکمیلی امضا گرفت.
    حال با این موارد بنده می توانم شکایت کنم؟؟؟
    با توجه به اینکه طبق نظر متخصص اندو
    عصب کشی به درستی انجام نشده و دندان قابلیت درمان ندارد و باید خارج شود.

      • سلام.من یک سال و نیم پیش ۴ تا دندونای جلویی رو کامپوزیت کردم دکتر از من ۷۰۰ گرفت هر واحدرو.بعد فهمیدم که قیمت هر واحد ۴۰۰تا ۴۵۰ هست.خلاصه دو ماه نشده یکی شکست و دوباره مجبور شدم از شهرستان راهیی نهران بشم پیش دکتر تا دوباره دندونم رو درست کنه.البته ایشون فقط اون جای افتاده رو درستکرد.دوباره یک ماه نشده شکست از همون جا.ومن مجبور شدم در شهر خودم برم پیش دندان پزشک و با پرداخت هزینه ۵۰۰ دندون رو دوباره درست کنم.که اون موقع دکترشهر خودمون گفت که اصلا ایشون با موادی که دندون پر میشه دندون من رو کامپوزیت کردن.و بالای تمام ۴ تا دندون هم بازه و به زودی میفته.و دقیقا هم همین طور شد.من میتونم از ایشون شکایت کنم؟؟البته بنده دنبال گرفتن ضررو زیان نیستم فقط میخوام که نفر اخری باشم که ایشون سرشکلاه میذاره و اینکه ایا باید حتما وکیل گرفته بشه یا چطوری است.لطفا راهنمایی کنید

        • سلام وقت بخیر
          برای عصب کشی پیش دکتر خانوادگیمون که پرونده پزشکی از کودکی پیششون داشتم چون عصب کشی تخصصی بود نامه دادنند به دکتر مهدیه نورزاده در سعادت آباد ، نامه رو بردم که نوشته شده بود خطاب به ایشون که دندان هفت بنده عصب کشی اندو میخواد.رفتم مطب سعادت آباد ، گفتم سلام نامه و دادم دیدن عکس دندان نگاه کردن گفتند یک میلیون و دویست گفتم مرسی پس وقت میگیرم ولی هزینش زیاده برای من منشی گفت ویزیت شدید شصت هزار تومان ، یک مکالمه یک دقیقه ای شصت هزار تومن ، انصاف داشته باشیم .انسانم آرزوست

          • سلام پرداخت ویزیت به دندانپزش طبق تعرفه های اعلامی سازمان نظام پزشکی هیچ ایراد قانونی ندارد.
            قطعا تصدیق میفرمایید که مشاوره یا ویزیت بدون پرداخت هزینه توسط پزشکان و دندانپزشکان محترم امکان پذیر نخواهد بود.
            برای دریافت هر خدماتی لازمه که بهای اون رو بپردازین.

          • سلام خسته نباشید من سال ۸۵ ۸۶ دندونمو ارتودنسی کردم و دکتر ۶ سال درمانمو طول داد تا اینکه باعث شد ریشه دندونای جلوم تحلیل رفت و دکتر ارتودنسی گفت باید ایمپلنت کنی و ایشون دوتا دندونای جلومو کشیدن و جاش ایمپلنت کردن.ایا میتونم بعد از این همه سال شکایت کنم.البته تقریبا سه سال از ایمپلنت میگذره که چندساله با این وضعیت دندونای بد دادم سر میکنم و من مدوکی در دست ندارم که ایشون دندونامو ارتودنسی کردن فقط عکس و نامه یه دکتر دیگه رو دارم که ارتودنسی باعث تحلیل دندونم شده.

          • سلام من هفته پیش رفتم مطب دندانپزشکی که دندونم رو پر کنم ولی ایشون گفت که به درد پرکردن نمیخوره و باید بکشی و بدون عکس شروع به کشیدن دندون من کرد و بعد از یک ساعت تموم شد که شبش فهمیدم استخون فکم رو بریده تا بتونه دندونم رو در بیاره و بعدش حتی یک بخیه هم نزده و الان چهار یا پنج روزه درد شدید دارم و استخون فکم هم کاملا بیرونه . حتی نمیتونم مایعات بخورم . البته امروز فهمیدم که اون اقا پزشک تجربی بوده و مدرک جراحی اصلا نداشته . من چیکار باید بکنم . ممنون میشم جواب بدید

          • سلام . من رفتم درمانگاه برای روکش دندون، موقع تراش دندون زیر زبونم رو به اندازه یه نخود پاره کرده شانس آوردم عمیقتر نبود وگرنه رگش قطع می شد. آخر سر میگه موقع تراش پیش میاد الان دو روزه هیچی نمیتونم بخورم از ترس میترسم غذا گیر کنه به رگ صدمه بزنه. کجا باید شکایت کنم؟ سامانه خاصی داره؟ بهداشتشونم که صفر بود یه پلاستیکایی برای اندازه گیری سایز دندون برای روکش داخل دهان من کرد لکه خون خشک شده روش بود. هزینه روکش رو همسرم قبل اتمام کار من پرداخت کرده گقتن خبر میدیم ۲ تا ۳ هفته طول می کشه حاضر بشه. حالا نمیخوام پولم بره نمیدونم شکایت کنم دستم جایی بنده؟

          • با سلام، میتونید از طریق دفتر خدمات قضایی شکواییه رو برای ارسال به دادسرای جرائم پزشکی ثبت کنید

          • سلام وقت بخیر
            من دو ماه پیش دندونامو تو یه درمانگاه دندانپزشکی جرم گیری کردم. گفتن تا ۲ ، ۳ روز دندونات حساس میشن. الان ۲ ماه گذشته و من به شدت دندونام به فشار و سرما حساس شده و همه با هم درد میکنه طوری که هیچی نمیتونم گاز بزنم و با حتی هوای خنک دندون درد میاد سراغم. چطور باید پیگیری کنم و اینکه از شخص دکتر باید شکایت کنم یا از درمانگاه؟

      • سلام و درود
        دندانپزسک من یه روکش برای دندونم تجویز کرد و با اخذ هزینه یک میلیون این کار رو برای من انجام داد و من در حال حاضر دیدم که روکش روی دندونم وجودنداره و گویا هنگام خوردن غذا کنده شده و قورتش دادم
        با این شرایط امکان هست برای طرح شکایت؟.ممنون

      • سلام
        من اورتودنسی کردم از روز اولش هم بدتر شد
        به نظر شما به دکترم چی بگم تا بتونم حقموبگیرم ؟
        دوتا از دندانهای کاملا سالم رو کشیدن
        بادو تا بچه دوسال ونیم رفتم و اومدم
        هم پولم رفته وهم اعصابم داغون الان پنج و نیمه صبحه و نمیتونم بخوابم و…
        این همه دردسرهای اورتودنسی رو تحمل کردم…

        • سلام وقت بخیر من یک مردادمراجعه کردم به دندونپزشک برای عصب کشی یک مرحله انجام داد و پانسمان کرد دندون من عقونت کرد رفتم پیشش دارو نوشت چرکش خشک شد دیگ هر چه گفتم نوبت نداد گفت نوبتهام پره بعد ۳۰روز ب من نوبت دادن که قبل پرکردن شست و شو بدن دندونو یک هفته بعد نوبت داد ک شد ۳۷ روز که من روز قبلش دندونم لق شد رفتم پیشش گفت دندونت باید بکشی چون شکسته کاریش نمیشه کرد من میتونم شکایت کنم ؟؟

          • سلام وقت به خیر
            از موضوعات تخصصی پزشکی و دندانپزشکی اطلاعاتی نداریم که بتونیم راهنمائیتون کنیم.
            این سایت متعلق به موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان هست و صرفا امکان مشاوهر حقوقی داریم.
            برای شکایت از جرائم و قصور پزشکی به دادسرای جرائم پزشکی مراجعه بفرمائید.

      • سلام.ببخشید من برای کشیدن دندان دخترم مراجعه کردم.بعد از کشیدن دندان متوجه شدم دندان لق دخترم که خیلی وقت بود لق شده بود وحتی دندان زیرش هم دراومده بود رو کشیده..مراجعه کردم با برخورد بدی مواجه شدم.ایشون‌گفتن ما همیشه دندون لق میکشیم..آخه واسه ی همچین دندونی آمپول بی حسی میزنن؟؟؟

        • سلام وقت بخیر، بنده حدودیک ماهی واسعه دردشدید2تا ازدندونهام مراجعه کردم مطب دندان پزشکی عکس هم انداخته بودم به دکترگفتم لطفا دندونهام بکش ولی ایشان قبول نکردن گفتند لازم به کشیدن نیست باید عصب کشی کنی بعد پرش کنیم حداقل 5سال جواب میده. من گفتم دندون خودمه میخوام بکشم دندونام پوسیدن ولی ایشان نمیدونم چرا کفتن ما اجازه نداریم نمیتونم بکشم. بلاخره منو بعدازنیم ساعت راضی به عصب کشی کرد بنده هم قبول کردم چاره ای نداشتم ایشان مرحله اول کارشو کرد واسه مرحله اخر گفتند دندنات 2 تاشهم لق هستند بعداز اتمام عصب کشی وپرکردن گفتم حالا چگارباید کرد گفتند اگه روکش بکنی درست میشن بنده قبول کردم که بابت هر دندون (عصب کشی. پرکردن. روکش کردن) ازمن 2میلیون 600هزارتومان گرفتند که جمع شدش 5م 200هزارتومان الان جفت دندونهام از لق بودن درد هم میکنن یه راهنمایی کنید بنده چکار کنم ممنونم

          • سلام میتونین از طریق دادسرای ویژه جرائم پزشکی طرح شکایت کنید.
            موضوع به کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی ارجاع خواهد شد.
            در صورت احراز تقصیر یا قصور پزشکی دندانپزشک مذکور تحت تعقیب قرار خواهد گرفت و دیه را پرداخت می نماید.

        • سلام من دندانپزشک هستم بله برای کشیدن نیاز به بی حسی هست اگر لق ودن دندان هم درجه بندی دارد و در هر صورت بافت لثه یا گوشت بهش چسبیده و کشیدنش باعث احساس درد در بچه و ترس می شود بنابراین بی حسی می زنیم.
          موندن اضافه دندان شیری در کنار دندان دایمی باعث پوسیدگی دندان دایمی و بیماری لثه می شود .

      • با سلام
        بنده به تازگی به دندانپزشکی مراجعه کردم و ابتدا برای تشخیص پیش دکتر در همان مجموعه رفتم و پرونده تشکیل دادم
        دندان شماره ۶ بنده در تشخیص دکتر آن مجموعه نیاز به عصب کشی و در ادامه پروتز داشت.
        متاسفانه در روز عصب کشی به دلیل اینکه دکتر عجله داشتند و با عجله کار من رو انجام دادند فایل عصب کشی(سوزی که باهاش عصب رو خاج میکنند) در دندان من شکست و دکتر به جای اینکه خودشون تلاش برای در آوردن فایل شکسته بکنند دستیار خودشون رو که اصلا معلوم نبود چکاره هست رو برای خارج کردن فایل بالاسر من آوردن که در نهایت فایل در دندان من موندگار شد و نتوانستند درش بیارن.
        بعد این اتفاق دکتر از این باب بحث رو ادامه دادن که طرح درمان ما اشتباه بوده و دندون از ابتدا کشیدنی بوده است که بنده زیر بار این قضیه نرفتم.
        میخواستم بپرسم اگه شکایت کنم به جایی میرسم یا خیر؟
        کجا باید شکایت کنم؟
        آیا از طریق دفاتر خدمات قضایی می شود یا خیر؟

  • با سلام
    دندان پزشک در کلینیکی در اصفهان کار دندانی را 7 ماه به تاخیر انداخته و اخر سر هم گفته این کار دندان من نیست و از عهده این کار بر نمی آیم و با وجود زدن بی حسی و سه بار عکس گرفتن با خشونت و عصبانی بیمار را رها کرده است.ضمنا کلینیک طرف قرار داد نیروهای مسلح و بیمه کوثر است.برای شکایت به کجا باید مراجعه کرد؟

    • سلام به دادسرای جرایم پزشکی اصفهان مراجعه بفرمایید و یا از طریق یکی از دفاتر خدمات قضایی الکترونیک شکایت خودتون رو مطرح بفرمایید

      • سلام‌ من از شهرستان برای کامپوزیت به مرکزی در تهران مراجعه کردم کار منو انجام دادند ۶ روزه هیچی نمیتونم بخورم کل لثه هام چرک کرده کامپوزیتم کلا بیرون زده به هر دکتریم رفتم گفته باید کامپوزیتتو حذف کنی چون لثه هات کلا چرک کرده ایا میتونم از این مرکز شکایت کنم؟
        و چطوری میتونم‌این کارو بکنم
        ایا میشه از شهرستان پیگیر شد؟

        • سلام بله از طریق یکی از دفاتر خدمات قضایی شهر محل سکونت خودتون نسبت به ثبت شکایت اقدام بفرمایید.

        • سلام پزشک من تو بیرجند دندونم عصب کشی و روکش کردند و دو سه باری طول یک سال رفتم و گفتند باید داروهای مسکن مصرف کنی هر بار دو سه ماهی خوب بود ولی دو سه روزه درد گرفته بود. امروز رفتم دیدم پزشکم زیر روکش که کرده پوسیده و ریشه ای که عصب کشی و پر کرده بود و روکش پوسیده و عفونت شدید کرده. ولی قبول نمیکنه. چند تا پزشک رو رفتم گفتند کارشو خوب انجام نداده و دندونمو خوب عصب کشی نکرده. امروز متحمل ۲۱۰۰ هزینه کشیدن شدم جالب اینه بر اساس عفونت زیاد کیست هم کرده بود. بهش گفتم ایمپلتم باید انجام بدم ۸ تومن. و خیلی ضرر زدی گفت به زبون بی زبونی به من چه و هزینه هم نمیده. چیکار باید کنم لطفا راهنمایی کنید. پزشکم خانوم بود

    • سلام وقت بخیر ، من برای ارتودنسی دندونم که دو سال و نیم طول کشید جواب کامل نگرفتم که در واقع فک بالا بدتر از اول شد باید به کجا مراجعه کنم که از اون دندونپزشک شکایت کنم چون بهشون گفتم و در نهایت گفت بیا پول بده دوباره ارتودنسی کنم برات

  • سلام.وقتتون بخیر.من ۳ سال پیش ارتودنسی انجام دادم،با اینکه نیاز نبود دندونام کشیده بشه.با اصرار دکترم من دندون ۴ رم رو ۲ سال پیش کشیدم.و الان اصلا دندونام قشنگ نشده و خیلی رفته داخل و اعتماد بنفسم رو از دست دادم.و رفتم پیش دکتری که تو کمیسیون هست گفت نباید میکشید.اما شکایت نکن تو فقط روحیت بدتر میشه.میشه راهنماییم کنید؟میترسم شکایت کنم و الکی دویده باشم آخرش طرف اون رو بگیرن.

    • سلام تو کمیسیون پزشکی قانونی طرف کسی رو نمیگیرن اگه اثبات بشه که بی دلیل دندون رو کشیده و عملیات اجرایی را بدون در نظر گرفتن مقدمات انجام داده باشه قطعا نتیجه خواهید گرفت

      • سلام وقت بخیر،بنده درسال۹۵به دندانپزشک مراجعه کردم که مدعی بود پروتزی میسازد که باعث میشودبمرورفک پایین من کمی جلوتربیایدوتنفسم درخواب قطع نشود،استفاده ازین دستگاه باعث شدتمام دندانهای من که روکش وترمیم شده بودند شکسته ولق شدن که بالاجبارچندتاازانها راکشیدم وبقیه راهم بایدبکشم ،به تعهدات بعدازنصب پروتز هم کمترین عملی نکردند،لطفاراهنمایی بفرماییدمیتوانم درخواست دیه ومجازات ازایشان بکنم،باتشکرازشما

          • سلام من ارتودنسی انجام دادم دکترم ماهی یه بار هر روزی که بخاد میاد کلینیک و اگه نتونم برم نوبت بعدی میفته یک ماه بعد مثلا من ۳ ماه متوالی کارم عقب افتاد چون اون روزی که توی هر ماه میومدن من نمیتونستم برم سرکار بودم ، الان از این وضعییت خسته شدم ، چجوری میتونم پیش دکتر دیگه ای ادامه ی درمان رو انجام بدم ، و واقعا تو یک سال و ۶ ماه هر ماه یک جمعه ای که مشخص نیست از قبل دو روز قبل خبر میدادن میومدن اگر نتونستم برم باید صبر میکردم تا ماه بعد ، میشه شکایت کرد از دستشون

    • سلام وقت بخیر
      من به دندانپزشک مراجعه کردم
      دندان عقل نهفته رو جراحی کردن قبل عمل عکس opg گرفتن
      بعد جراحی صورتم بی‌حس شده
      رفتم پیششون گفتن خوب میشه نهایتا تا هفته دیگه الان دوماه گذشته لب و چانه من بی حسه
      به جراح فک و صورت مراجعه کردم گفتن عصب آسیب دیده
      متخصص گوش و حلق و بینی رفتم گفتن خوب نمیشه دیگه میشه از دکتر شکایت کرد واقعا این بی‌حسی به شدت آزار دهندس.

  • سلام و وقت بخیر
    به دندانپزشکی که مراجع کردم برای عصب کشی و پر کردن. پین رو در دندان من شکست و نصفه پین در دندان من موند و هزینه کامل عصب کشی و پر کردن رو از من گرفت و منو به متخصص ارجاع داد. متخصص گفت کاری برای دندون نمیشه کرد و فعلا پر کنه دکتر و بعدا اگه آبسه کرد باید کشید. الان دنداپزشک حتی وقت نمیده که دندونم رو پر کنه دندونم هم به شدت درد گرفته که مشخصه کامل عصب کشی هم نکرده الان امکان شکایت هست یا نه؟ واقعا ازتون ممنونم که تو این سردرگمی راهنماییمون میکنین

      • سلام خسته نباشیدمن دندون ۱و۲و۳و۴و۵و۶روروکش کردم ازروکشم خوشم نمیادهمش حس مبکنم مصنوعی واینکه من دندون ۱و۲و۳و۴قبلا روکش بودن وروکش دندون ۱افتاده بودودکترگفت یابایدایمپیلنت بشه دوندون ۳و۶ هم عصب کشی بشه وروکش الان من میتونم اعتراض داشته باشم واینکه دکتربایدعوض کنه روکش رویانه؟؟؟

        • سلام وقت به خیر
          اینکه باید دندانپزشک رو تغییر بدین یا خیر در تخصص ما نیست.
          در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تخصصی جرایئم پزشکی با ما تماس بگیرید.
          09120067661

    • سلام من پیش یک دندانپزشک سه واحد روکش گذاشتم دوتاش خوبه ولی یکی بلند بود که چندین بار با تراش های مکرر به فلز میرسید و اصلا سر جاش قرار نمیگرفت فکر میکنم پنج بار این کارو کرده والان دندان من رو پایس فقط و پولشم کامل دادم قرار بود با صاحب لابراتوری که روکش میسازه هماهنگ کنه موقع قالب گرفتن حالا دیگه جواب نمیده تکلیف من چیه

        • سلام من برای دوتا از دندونام به دندانپزشکی که معرفی کرده بودن بهم مراجعه کردم دندانپزشک گف که باید عصب کشی وپر کنه بعد قاب بزاره همونجا دندونام رو عصب کشی و خالی کرد و گفت سه روز بعد برم که پر کنه بقیه کارهاش رو انجام بده، بعد از سه روز که تماس گرفتم گفت تهرانه و دیگه بعدش یا جواب نمی‌داد یا به نحوی میپیچوند بعد گفت دستش آسیب دیده نمیتونه کار کنه تا الان که ۴.۵ ماهه گذشته و سه هفته پیش گفت مطب رو جمع کرده دنبال جای دیگس و دیگه جواب تلفن نداد. بعدش متوجه شدم ک شاید مجوز کار نداشته.میخواستم بدونم الان باید چکار کنم؟

  • با سلام من برای معاینه دندان هایم به دندانپزشک مراجعه کردم که پزشک در معاینه گفت دو تا از دنددون هام باید ترمیم بشن بعد ترمیم دندون هام به شدت درد گرفته اند به پزشک مراجعه کردم گفت باید عصب کشی بشن و باید دوباره هزینه عصب کشی و پرکردن رو دوباره بپردازم با توجه به این که قبل ترمیم دندون هام هیچ گونه دردی نداشتن من امکان شکایت از این پزشک دارم

    • سلام بله میتونین شکایت کنید و اگه کمیسیون سازمان نظام پزشکی یا پزشکی قانونی تشخیص بدن که پزشک اشتباه یا قصوری داشته میتونین خساراتتون رو مطالبه کنید

  • سلام من دیروز دندون پزشکی رفتم دکترم ب دلیل بی احتیاطی گوشه لبه منو سوزونده میتونم ازش شکایت کنم؟بعد شکایت کنم میتونم دیشو بگیرم

    • سلام.مادر بنده به دلایلی فک بالا دندان های جلوییشو در یک درمانگاه روکش گذاشته. روکش هایی که برای مادرم گذاشته شده باعث شده تا فک بالاش جلو به نظر برسه و البته پیش پزشک دیگری هم رفتیم و اینو تایید کردن. روکش ها اینقد بزرگ هستن که روی صحبت کردنش تاثیر گذاشته و خوده دندانپزشکی که روکش گذاشته گفتا چون روکش ها خیلی بزرگه و دندان های آسیاب بالا و پایین بهم نمیرسه ممکن بعده ها مشکل معده بگیری و ظاهر دندان هاشم خیلی بده..هیچ دندانپزشکی کاره دندانپزشک دیگری قبول نمیکنه و خوده دندانپزشکم زیره بار نمیره برای اینکه روکش بی کیفیت گذاشته و بقول دکترای دیگر روکش بریج گذاشته شده…حال ما چه کنیم؟آیا امکان شکایت و گرفتن هزینه از پزشک هست؟

  • سلام
    دخترم را دوبار بنا به تشخیص دکتر ارتودنسی کردم ولی وقتی با عکس opg اولیه اش مقایسه می کنم به نظرم کارشو خوب انجام نداده و بیشتر از این میترسم که نکنه به فک و دندان هاش لطمه ائی وارد کرده باشه چطور می تونم از دکترهای معتمد محاکم قضایی نظرسنجی کنم ؟

    • سلام میتونین به سایر متخصصین نشون بدین اگه ایرادی داشته باشه فقط با طرح شکایت به پزشکی قانونی ارجاع میشه

  • سلام
    اوایل اردیبهشت سال ۹۸ جهت کاشت ایمپلنت فک بالا به دندانپزشک مراجعه کردم و اواخر اردیبهشت کاشت پایه های ایمپلنت را انجام دادند از تعداد ۸ عدد پایه ای که کارگذاشتن یکدعدد جای دندان کنار نیش بسمت خارج و یکعدد دندانهای انتهای فک بطرف داخل دهان و کاملاً کج کار گذاشته شده وهنوز بعد از چهار ماه و نیم این دو پایه بسیار دردناک هستند و روکش دندانها کار گذاشته نشده است و برای قالب گیری ناچارهستند بی حس کننده به محل این دو پایه تزریق نمایند اول بفرمایید که آیا امکان تغییر و اصلاح این دو پایه وجود دارد یا خیر و در غیر اینصورت چکار باید بکنم.
    از پاسخ شما پیشاپیش سپاسگزارم.

    • سلام برای انجام خدمات دندانپزشکی با متخصص این موضوع مکاتبه بفرمایید
      دفتر وکالت صرفا راهنمایی بابت مشاوره شکایت از دندانپزشک را انجام می دهد.
      در صورتی که تمایل به شکایت از دندانپزشک را دارید با ما تماس بگیرید

  • سلام روز بخیر
    من حدودا تیرماه سال گذشته به یک پریودنتیس برای ایمپلنت مراجعه کردم (در اینترنت از کارش تعریف شده بود) . ایشون گفت ایمپلنت (پایه و روکش ) از 3500000 شروع میشه و چون حدود 8 سال پیش دندانهای طرف راستم هم وضعیت مشابهی داشت و پزشک پروتز برای زیبایی به لابراتوار گفته بود بالای روکش را مانند لثه طراحی کند و تمام این پروسه رو طی کرده بودم (سال گذشته به پزشک قبلی مراجعه نکردم چون چون در مطب متخصص جراحی نداشت و پایه رو باید پزشک دیگری کار میگذاشت و مراجعه به دو پزشک هزینه رو کمی بیشتر میکرد)، همون روز طرف راست رو بشون نشون دادم و گفتند به همین صورت درمیاریم همچنین گفتند در طرف چپ بالا، باید 2 پایه کار بگذارند (من همان 8 سال پیش سمت چپ انتها هم یک پایه کار گذاشته بودم که چون دندانهای جلوییش هنوز سالم بود تا سال گذشته روکش نکرده بودم) و ممکنه پودر استخوان هم لازم باشه و وقتی گفتم ممکنه تخفیف هم بدید (چون بخاطر بیماری که داشتم خیلی از دندانهام رو از دست دادم و نزدیک به 8 تاش نیاز به ایمپلنت یا ترمیم داشت و هزینه هام خیلی زیاد میشد که برام پرداختش مشکل بود) گفتند نگران نباش تخفیف هم میدم. با این تفاسیر و قولهایی که دادند من چند هفته بعدش، برای جراحی رفتم پیششون. کارم که تمام شد بم گفتند دو تا پایه بوده در کل میشه 7 میلیون و دکتر تخفیف داده شده 6 میلیون الان باید 2500 بدید که دادم
    خلاصه بعد از اینکه لثه کمی بهبود پیدا کرد خودم میدیدم فاصله پایه قبلی با جدید خیلی زیاده, عکس جدیدی انداختم متوجه شدم که فقط یک پایه کار گذاشته شده که با پایه قبلیم به اندازه یک دندان کامل فاصله داره
    با پزشک تماس گرفتم ایشون گفت نه شرایط طوری بود که نمیشد دوتا کار گذاشت و وقتی گفتم پس چرا هنگام محاسبه هزینه اعلام کردید 2 پایه گذاشتید و براین اساس حساب کردید، گفت نه ما برای شما پودر استخوان ریختیم (در حالیکه من همون 8 سال پیش پزشک قبلیم برای پایه طرف چپ هم پودر استخوان ریخته بودند!!!!) به هر حال من قبول کردم. خلاصه دکتر برام روکش رو طی 5 جلسه درست کرد و قبل عید تحویل داد که این روکش با لثه خیلی فاصله داشت و اصلا ظرافت سمت راست رو نداشت و قتی دوستانه اعتراض کردم، دکتر گفت این نهایی نیست بعدا که لثه شکل گرفت درست میکنیم (چون ایشون هر ماه 20 هفته لندنه میرفت…) اما قبلش کل هزینه درمانو ازم گرفتند. منم که نگران بودم کارم و خراب نکنن یا لجبازی نکنن مجبور شدم بدم.
    بعد عید تماس گرفتم منشی گفت دکتر تا تیر یا آخر خرداد ایران نمیاد منم که دیگه صبرم تموم شده بود و گیر غذایی هم اذیتم میکرد (من برای طرف راست تمام این پروسه روکشم فقط 3 هفته بدون هیچ دنگ و فنگ و رفت و آمد اضافی یا گیر غذایی و … طول کشید و طی این 8 سال هم کوچکترین مشکلی نداشتم از نظر زیبایی هم عالیه) میدونستم متخصص پروتز کارای پروتزشونو میکنه ازشون خواستم اگر دیر میاد بگه فاصله روکشو ماتخصص پروتز درست کنه
    متخصص پروتزشون منو دید و گفت باید مجدد قالب گیری کنیم و داخل روکش جدید رو فلز کار کنیم چون روکش فعلی قابلیت حذف فاصله رو نداره منم که چشمم ترسیده بود به این متخصص هم توضیحات قبلی رو دادم و طرف راست رو نشون دادم و تاکید کردم فرم روکشم میخوام به همین صورت دربیاد، که ایشون هم گفتند عین همین درمیارم…
    خلاصه 5 بار دیگه رفت و آمد و … و نهایتا روکشش جدید آماده شد
    1- اولا مدل چسبی درحالیکه سمت راستم پیچی بود (قبلش هم اصلا بام هماهنگ نکردند یا توضیحی ندادند) فقط موقع تحویل گفتند فعلا موقتا یه چسب میزنم !!! منم که هر بار باید از محل کارم تو پردیس خودمو میرسوندم به دکتر (چون فقط تا ساعت 5 مطب بود و 2 روز در هفته) و واقعا خسته شده بودم گفتم کی پس دایم میزنید گفتند 6 ماه هفت ماه دیگه اگر نیاز شد (اونجا بود که فهمیدم اصلا سیستم پیچی کار نگذاشتند!!!!)
    2- از نظر زیبایی و راحتی هم که اصلا مثل سمت راست درنیاورده بودند…..سه هفته بعدش هم این روکش افتاد!!!
    اینبار تماس گرفتم بم گفتند بیا پیش خود دکتر (دکتر اصلی که پایه رو کار گذاشت)
    صبح رفتم و گله کردم که چرا اینطوره و دکتر بعد توجیهات الکی و مثل قبل … نهایتا با بی ادبی گفت شما اصلا این روکش رو دوست نداری من برمیدارم برو جای دیگه ؟0بعد 1 سال و خورده ای رفت و آمد و هزینه وقت و …) منم گفتم باشه من این همه رفت و آمد کردم آخرم اینطور و الانم باید مجدد هزینه کنم….(نکته اینجاست که من تمام این پروسه رو بدون هیچ دردسری اونم 8 سال پیش برای سمت راست انجام دادم و بعضی کارها رو که مشخصا از عدم تعهد یا کوتاهی پزشکه بالاخره میتونم بفهمم مثلا فاصه زیاد روکش قبلی با لثه و توجیهش با اینکه میخوایم لثه فرم بگیره) باز با بی ادبی گفتند من پول روکش رو برمیگردونم بت من خودم ختم این کارها هستم!!!!! بعدم منشی شماره کارتمو گرفت و هنوزم مبلغ رو نریخته
    من باید چکار کنم ممکنه راهنماییم کنید

    • سلام متاسفانه سوالتون خیلی طولانیه و اینجا امکان پاسخگویی نیست.
      وقت مشاوره رزرو بفرمایید تا با وکلا صحیت کنید

  • سلام دو تا از دندونهای 4 و 5 رو دکتر کشیده بی دلیل و هرچی میگیم دلیل خاصی نمیاره آیا داقعا میشه شکایت کرد علتش رو لق بودن دندان میگه. تازه اگه لق هم بوده خودش ب علت جراحی دندون 7 باعثش شده میشه شکایت کرد. چ ن میگن کاری نطام پزشکی براتون انجام نمیده و طرف دکترها رو میگیرن

  • سلام من ارتودنسی کردم دندون چهارم را کشیده بودم الان به جای این که فضای خالی یک دندون باشه جای یک و نصفی دندون هست
    از دکترم هم سوال کردم که میشه فضاش رو کم کنید .. قبول نکرد گفت همینجوری میمونه
    از پایین دندون شیش که کشیده بودم فضای اونو کم کرده چیکار باید کنم
    هنوزم ارتودنسی ام رو باز نکردم
    میتونم برای شکایت اقدام کنم؟

        • سلام،وقت بخیر من برا ارتودنسی مراجعه به دندانپزشک کردم ایشون نامه دادن که چهار تا دندونم رو باید بکشم و منم بنا بر بی اطلاعی به حرفشون گوش دادم و قبل اینکه برم برا اولین جلسه ارتودنسی متوجه شدم دکتر بی تجربه ای هست و رفتم پیش دکتر دیگه بهم گفت که اصلا نیازی به کشیدن نبود چهار تا دندون سالم من سره مشاوره اشتباه دکتر قبلی از دست رفت،تو اینستا هم به پیجشون پیام دادم که چقدر بی وجدانن،تهدید کردن که ازم به فتا شکایت میکنن،و من خیلی ناراحتم میخواستم بدونم میتونم ازشون شکایت کنم بخاطر مشاوره غلط و اشتباه که منجر به از دست رفتن چهار دندون سالم شد

      • سلام وقت بخیر .من ۲ سال پیش برای پریدگی کوچیک یک دندان مراجعه کردم .با اصرار زیاد ۶ تا از دندانهایی که مشکلی نداشت بخاطر یکدست شدن همه لمینیت شد .۲۰ روز نشد که همون دندونی که بخاطرش مراجعه کرده بودم شکست .بعداز ۳ ماه امروز و فردا کردن مجددا گذاشتند که از همون اول مشکل داشت و دوباره شکست .الان هم پاسخگو نیستند .میتونم شکایت کنم ؟ هزینه وکالت

  • با سلام
    یه سوال داشتم
    دیشب وقت دکتر داشتم البته بعد از 10 روز که قالب دندونم آماده شد رفتم دکتر که قالب دندان را سر جای اون دندانی که شکسته شده بگذارد که بعد از بی حس کردن دندان و کلی تراشیدن دندان دکتر ادعا کردن که قالب جا نمیره دوباره باید قالب گیری کنم. که بعد ازش پرسیدم چرا گفت یه مشکل رایجه که من با ایشان حرفم شد. خواستم بدونم 1- آیا این امر واقعا رایجه؟ 2- آیا میتونم شکایت کنم از ایشان؟

    • سلام برای اینکه بدونین مشکل رایج هست یا نه به متخصصین دندانپزشکی مراجعه کنید ولی اگر قصور پزشکی داشته باشن میتونین ازشون شکایت کنید.

  • سلام
    ده سال پیش دکتر دندون منو روکش گذاشته بودن سه ماه پیش قسمتی از دندونم شکست من پس از عکس گرفتن از دندونم ایشون بهم گفتن باید دندونت عصب کشی بشه بعد از تراشیدن دندانم گفتن که ریشه دندانم معلوم نیست و باید برم پیشه متخصص ریشه متخصص ریشه گفتن که دندانم پوسیده شده و باید کشیده شه بعد رفتم پیشه یه متخصص دیگه ایشون گفتن احتمال اینکه دکتر دندونتو خیلی تراشیده و باعث شده ریشش از بین بره زیاده الان نمیدونم بخاطره پوسیده شدن دندونم شکسته بود یا اینکه قصور دکتر بود که ریشه دندونم از بین رفته سه تا سوال داشتم 1-اینکه مگه تو عکس مشخص نمیشه دندون پوسیده شده چرا باید ایشون داروی بی حسی به دندونم بزنن؟
    2-احتمال داره واقعا قصور پزشک باشه که دندونم از بین رفته و میتونم شکایت کنم و دیه بگیرم
    3_برای شکایت باید کجا برم

    • سلام درباره مسائل تخصصی دندانپزشکی ما نمیتونین اظهارنظری داشته باشیم.
      اما اگه دندانپزشکان دیگه عقیده دارن که اشتباه یا قصور پزشکی انجام شده میتونین شکایتتون رو مطرح کنید.
      شکایت از دندانپزشک در تهران در دادسرای جرایم پزشکی هست و در شهرستانها هم دادسرای عمومی.
      ولی ابتدا باید به دفاتر خدمات قضایی الکترونیک برای ثبت شکایتتون مراجعه بفرمایید

  • سلام
    من دوسال پیش یکی از دندونامو عصاب کشی کردم و پرش کردم بعد اون احساس درد تو دندونم میکردم
    که تازگیا همون دندونی که عصاب کشی شده پوسیده شده و خراب شده
    امکان شکایت وجود داره؟؟

  • با سلام
    من دندان شماره 1 را ایمپلنت انجام دادم ولی رنگ ایمپلند زردتر از بقیه دندان هام می باشد ولی دکتر زیر بار نمی رود آیا میشه از دکتر شکایت کرد؟

  • با سلام
    من 6سال پیش به متخصص ارتودنسی مراجعه کردم جهت برطرف کردن فضای 2تا دندان جلو فک بالا که چون نگه دارنده متحرک به من ندادن دندانها حرکت کرده و دوباره مراجعه کردم وباز به وضعیت مطلوب نرسیده و به من ونیر پیشنهاد کرد خواستم بدونم بعداز 6سال حق شکایت دارم یا خیر

  • با سلام و احترام
    بنده 4 سال پیش ارتودنسی کردم و وقتی فک پایین رو باز کرد رو به بیرون بود با اینگه فیکسچر گذاشت درست نشد رفتم پیش همون دکتر شروع کردم به کار گفتم بیا کامپوزیت کنیم که گفت نه نمیشه ارتودنسی و یهو برام ارتودنسی کرد بدون هیچ عکسی بعدا به لحاظ کاری به مشکل برخوردیم و به من بدهکار هست ولی مبلغ رو نمیدن و الان هم اصلا نمیخوام برای ادامه ارتودنسی با ایشون کار کنم 10 میلیون بدهکار هستن به من / الان سوال من این هست بدون عکس کسی که خودش میدونسته دندون کج تولثه است و الان میگه باید پول بدی ؟
    ایا من باید پول بدم
    ایشون دکتر خوبی هستن ولی اذیت کردن و میخوام شکایت کنم میشه ؟ و اینکه ایشون 4 سال پیش مجوزشون برای شهرستان بوده تازه فهمیدم ولی درمان انجام میدادن
    میشه راهنمایی کنید .

    • سلام حساب و کتاب مالی رو میتونین با توجه به اینکه زیر بیست میلیون تومان هست از طریق شورای حل اختلاف پیگیری کنید
      البته بابت قصور پزشکی یا تاسیس مطب در محل غیر از اشتغال هم امکان شکایت انتظامی و کیفری دارین

      • سلام وقتون بخیر من جراحی دندان عقل داشتم نفهته بود
        جراحیمو انجام توی جراحی کنار لبمو بخیه زد
        فکر کرد دارم خیال میکنم…بلند شدم رفتم تو مطب سرویس بهداشتی دیدم نه لبمو پاره کرده و بخیه زده
        یک روز بعد از جراحی دیدم لبم عفونت و تاول زده از داخل و از بیرون پاره شده
        از دکتر شکایت کردم تا مرحله پزشک قانونی با هزار دردسر رفتم الان تو مرحله نظام پزشکی هستم و شکایت کردم
        امروز مادرم رفت ببینه داستان چیه میگن که لیزر انجام میدیم و 5 میلیون پول….که رضایت بدم
        الان قاضی یه نامه میخواد از نظام پزشکی چیکار کنم واقعا
        من نمیخوام رضایت بدم زیبایی لبم از بین رفته ناقص شده
        لطفا راه کار بدین

        • سلام وقت به خیر
          اقداماتی که لازم بود رو انجام دادین الان ما چه راهکاری بدیم خدمتتون؟
          در صورت نیاز به مشاوره با وکیل جهت اتخاذ تصمیم با شماره های زیر تماس بگیرید.
          09120067665

  • من دندون اسیابمو عصب کشی کردم وقتی دکتر فرزو میکشید میزد دندونای جلوییم و اونا هم ترک خوردن ترک مویی الان من میتونم شکایت کنم

    • سلام بله در صورتی که به واسطه عمل پزشک مصدومیتی حاصل شده باشه میتونین در صورت اثبات خسارت بگیرین

  • سلام خسته نباشيد ،بنده به دندانپزشكي مراجعه كردم و ايشون مبلغ ١/٥٠٠/٠٠٠ تومان روز اول از من بيعانه انجام كار گرفتند،،،بعد واسم نوبت گذاشتند كه بنده به علت فوت مادربزرگم نتونستم برم،،،بعد از دوماه به علت نرخ بسيار بالا بنده ز انجام أمور دندانپزشكي نزد ايشان منصرف شدم،،و درخواست مبلغ بيعانه رو از دندانپزشك خواستار شدم،،،ايشون فرمودند به علت جلسه كنسلي مبلغ ١/٠٠٠/٠٠٠ تومن از بيعانه شما كسر ميگردد!
    ميخواستم ببينم اينكار دندانپزشك قانوني هست و آيا ميتونم از ايشان به علت كسر بيعانه به علت يك جلسه كنسلي شكايت كنم ؟؟؟ ممنون ميشم راهنماييم كنيد

    • سلام این موضوع قابل شکایت در سازمان نظام پزشکی و یا بازرسی تعزیرات هست.
      ایشون نمیتونن مبالغ شما رو بدون انجام خدوات ازتون کسر کنند.

  • من با گرفتن عکس از دندان عقل به دندانپزشک مراجعه کردم.در عکس دندان عقل کاملا مشخصه که دندان بیرون نزده و خودمم به دکتر گوشزد کرد ولی دندانپزشک گفت نه بشین میکشم.متاسفانه بعد دوساعت دندان کشیده نشد و متاسفانه جابجا شد و رفت داخل تر.با همون شرایط و خونریزی منو ارجاع داد به جراح فک و صورت.جراح هم بعد گرفتن عکس مجدد گفتن چون ورمش شدیده کاری نمیشه کرد باید بعد دوهفته بیای و من جراحی کنم.بعد دوهفته کمی ورم صورتم خوابیده و کبودیش کم شد رفتم جراحی انجام گرفت.حال من آیا میتونم از دندانپزشک شکایت کنم بابت کار ی که در حیطه ی وظایفش نیست؟

  • سلام
    حدودا یکسال پیش رفتم برای عصب کشی دندونام.علاوه بر استفاده ابزار غیر دندون پزشکی مثل سرنگ معمولی آمپول و بی حسی ک توی یک بسته آب مقطر بود و دندونام بی حس نمیشود واز اول تااخر درد شدید تو سرم وچشمام داشتم وجیغ کشیدم و
    متوجه شدم ک این دوتا دندونی ک باهم تلاش وکشت و کلی طول کشید تا باهم درس نشون کنه رو بافشارزیاد داشت لق میشد دندونام.والان کم کم داره میفته و درد میکنه. چه طور میتونم پیگیری وشکایت کنم.بندرعباس هستم

  • درود وقت بخیر …. آیا گرفتن بیعانه در صنف دندونپزکشی برای عصب کشی مجازه یا غیز مجاز ؟ آیا جواب پس دادن به مسئول پذیرش و شخصی که وقت میده مجازه یا غیر مجاز ؟ بنده همدان هستم به کجا باید شکایتمو بکم ؟
    راستیتش رفتم کلینک دندونپزکشی از بنده 50 هزار ت بیعانه گرفتن و بهم وقت دادن … بنده سر وقت 2 بار نتونستم برم و برام مشکل پیش اومده بخاطر کسالت و بیماری …. رفتم اونجا دوباره نوبت بگیرم مسدول وقت دهی که یه خانوم میباشد با توهین و تند خواهی از بنده طلب داره و به بنده میگود برای چی نیومدی و چرا نیومدی و غیر …. آیا باید بیمار به پذیرش جواب پس بده واقعا منطقیه … سپس به صندوق کفت 20 هزار ت از 50 ت کم کنید و 30 ت بهش پس بدید آیا واقعا خلاف قانون هس یا خیر ؟ خدا میداند چند بیمار باهاش اینطوری رفتار میکنن و پولشو بالا میکشن … 190 هم همش مشغوله ……

    • سلام وقت به خیر
      بدون انجام معاینه یا خدمات نمیتونن وجهی از شما دریافت کنن. به تعزیرات و یا سازمان نظام پزشکی اطلاع بدین

  • سلام من مادرم یکسال پیش برای ایمپلنت به دندانپزشکی مراجعه کردند.بعد از اینکه دکتر امپول بیحسی را زدند مادرم گفت انگار برق از سرم پریده.از یکسال پیش تا الان ناحیه راست زیر لب کاملا بی حس هست(مثل اینکه امپول را در عصب زده)با اینکه خود دکتر بعدش فهمید حتی اصن یک زنگهم نزد که راهنمایی کند یا …
    ایا امکان شکایت از این فرد هست با اینکه یکسال گذشته؟و چقدر امکان دارد مقصر شناخته شود؟اگر امکانش هست حدودی هزینه حق وکالت را هم در این موارد بیان کنید؟

    • سلام بله امکان طرح شکایت بعد از یکسال هم وجود داره برای پاسخ به بقیه سوالاتتون باید با وکلای ما صحبت بفرمایید.
      وقت مشاوره رزرو و با وکلا مشاوره کامل انجام بدین

  • سلام
    من بعد اینکه دکتر دندونمو بی حس کرد ازش پرسیدم که ایا پوسیدگی دندونم خیلی زیاده و ایشون عصبانی شدن و مشنبا دور گردن منو کشیدن و گفتن پاشو برو بیرون به منشیشون هم گفتن وقت ایشونو کنسل کن..خلاصه دندونم رو پر کردن اما خیلی خیلی بد پر کردن..ایا امکان شکایت هست ازشون؟به دلیل رفتار بد و دندون پر کردن بدتر؟

    • سلام کاری انجام نشده که شکایت قصور پزشکی باشه اگه توهینی بهتون شده و میتونین اثبات کنید بله قابل شکایت در دادسرای عمومی هست

  • با سلام
    بنده حدود دوماه پيش يكي از دندان هايم را عصب كشي كردم بماند ك دكتر زياد خوش اخلاقي هم نبود و سريع عصباني ميشد و ديگر بعد از اتمام عصب كشي و ترميم پيششان نرفتم اما درد خفيفي داشتم ك چون بار اول بود عصب كشي مي مردم فكر ميكردم طبيعي است، و چند روز پيش براي دندان كناري همان دندان عصب كشي شده به دكتر ديگري مراجعه كردم و خيلي اتفاقي موقع عكس گرفتن متوجه شدن ك يك فايل (سوزن) در دندانم گير كرده و همچنين خوب عصب كشي نشده، و به دكتر خودم مراجعه كردم و ب شدت با توهين با من حرف زدند و گفتند ك عكس اشتباه است در صورتي ك عكس بردم و نشانشان دادم، اما تا فهمديدند ك ميخواهم پيگيري كنم هزينه مرا برگرداندند، ولي متوجه شدم ك جراحي فايل خيلي گران تر از هزينه عصب كشي مجدد هست حالا بايد چ كنم؟؟؟ ايا مي توانم شكايت كنم؟ يا منصرف شوم و به جايي نميرسم؟چون به من گفتند ك ممكن است بعدا عفونت كند و مجبور شوي هزينه كني.

    • سلام از بابت تقصیر پزشکی و قصوری که ایشون انجام دادند امکان شکایت از دندانپزشک رو دارین.
      عکس و مدارک رو نگه دارین و به دادسرای ویژه جرایم پزشکی در تهران یا دادسرای عمومی شهرستانی که ساکن هستیدريال شکایتتون رو تقدیم کنید

  • با سلام .. دستیار دندانپزشک محنرک منصفی هستم …برای بیماران کم نمیگذارد و هرگونه درمانی را با دقت وووسواس توضیح میدهد ..با این وجود بیماران سواستفاده کن زیادی داریم …مشکل ای پیش آمده اینه …در اخرهفنه بیمار نه ساله ای با درد زیاد امد مطب و هیچ دکتری از اطفال و درمان ریشه به خاطر کودک بودن احتمال تحمل نکردن و ترس کودک کارشو قبول نکردن …من احساساتی دیوانه دیدم دختربچه درد داره و چهره معصوم و ارامی داشت دکتر مجبور کردم کارشو قبول کنه …ولی همینکه بیحسی زدیم شروع به لگد زدن به وسایل کرد و تا دستگاه روشن میشد لگد میزد وجیغ و گریه حتی مادرش اومد دید دکتر حتی دستگاهرا روشن نکرده بچه جیغ میزنه و خود مادر بچه هم قبول کرد داره کولی بازی درمیاره چون بیحسی خورده بود و البته خانم دکتر خیلی ارام و صبورن و وحتی خود مادر بچه هم اومد و اعتراف کرد که بچش وحشی بازی دراورده …و نذاشت ادامه تراش دندان انجام بشه کلسیم و پانسمان شد و رفت برای جلسه دوم ….حالا مادر بچه میگه اصلا بچم دلش خواست لگد بزنه دکتر وظیفه داره کارشو بکنه .حتی ما همون روز گفتیم پولش برمیگردونیم شماره کارت بده وووشماره کارت نمیده میگه من میام مطب کولی بازی درمیارم باید کاربچم هرچقدر اذیت کرد انجام بده و کلی هم بدوبیراه به من و دکتر گفت ….از لحاظ قضایی چه برخوردی ما باید بکنیم به عنوان دکتر ؟؟؟ و مادربچه نهایتا میتونه چه مشکلی ایجاد کنه برایما ؟؟؟ بچه ای که نمیزاه بیحسی زد و لگد میزنه چکار باید کرد از نظر کمیسیون پزشکی ؟؟؟ دندون بچه فقط تراش داده شده و کاری برای دندون نذاشت بشه …ممنون از پاسخگویی

  • سلام من سه سال پیش دندانهای تقریبا خراب و به جز 7یا8دندان بقیه کشیدنی بودند من به خاطر وضعیت مالی به درمانگاه استخر مراجعه کردم دکتر ۳عدد که درد داشت رو کشید .منشی ایشان که در آدرس توی فرم دیده بود محل ما نزدیک مطب ایشان است و گفت بیاید مطب خود دکتر که نزدیک خودتونه با همین قیمت اینجا .که رفتم مطب همان قیمت عادی محل رو گرفت .تمام دندانهای بالا را با این وعده که پروتز خوبه و فلان کلا کشید چون از وضعیت مالی من با خبر بود و میدونستم مجپورم بکشم . وقتی دندونه پیش بنده را درآورد ریشش مثل برف سفید بود . خلاصه بالا را با جنس بد با قیمت بالا گذاشت .به خدا میخواهم حرف بزنم با ید احتیاط کنم مگر نه میوفته بیرون . چون یکم بدهکار بودم نمی‌تونستم هی شکایت کنم . الان حدود ۲سال من با تحمل ……..این از بالا . پایین را خلاصه کنم ۳عدد جلو را نگه داشت که فروکش کند رو این ۳تا ۶تا روکش کردکه مشکل من اینجا ست .
    مثلاً سایز دندان. من ۲ بود ولی وقتی روکش کرد شد. ۷ و حالا فک بنده حدود ۱ سانت جلو آمده . دنده روکش من تا بینی. من هم می‌رسد و بقیه دندانهای پایین. را کشید. و پروتز متحرک گذاشت که روز سموم ۴ تیکه شد .
    آیا من میتونم برا جلو اومدن فکم و کار ……… ایشان شکایت کنم . راهنمایی کنید

    • سلام میتونین از طریق دادسرای ویژه جرایم پزشکی، شکایت از دندانپزش انجام بدین.
      اگر کمیبسیون پزشکی قانونی وجود ایرادات رو تایید کنه میتونین اقدام قانونی جهت دریافت دیه داشته باشین

  • سلام آیا دکتر که قصد شکایت از وی را دارم میتواند انکار نماید و گردن نگیرد و بگوید بیمار من نبوده است . چون من مدرک کتبی که ندارم
    ممنونم
    ،

  • سلام، من تیر ماه 97، به متخصص ارتودنسی مراجعه کردم و بعد از ارایه عکس و مداکر، مشاوره شدم و به دلیل ایراد کم دندون ها و عدم تمایل به کامپوزیت و لمینت و ادعای دکتر که ظرف 9 ماه درمان من طول میکشه، مرداد 97 ارتودنسی کردم. اللان نردیک دو یال میشه و ظاهر دندون های من از اول هم بدتر شده. فک پایین م که بهتر نشده دندون هام رو تراشیدن تا فضا ایجاد کنن و کاملا نامرتب، اندازه یک دندون خالی شده، بنده می تنماز ایشون به دلیل درمان ضعیف شکایت کنم، بی حواسی ایشون طی درمان و فراموش کردن مسیر درمان کاملا واسه بنده واشحجه و من نگران سلامت دندون هام هستم، وسط درمان امکان شکایت وجود داره، و درصورت قبول و یا عدم ادعای بنده، بقیه درمان و هزینه های من چط.ر میشه؟ بنده بیتر نگران پروسه درمان م هستم
    ممنون از پاسخگویی تون

    • سلام در صورت قصور پزشکی حتما براتون امکان طرح شکایت از دندانپزشک متخصص ارتودنسی وجود دارد.
      اینکه بتونین وسط روند درمان شکایت کنید یا خیر پاسخش مثبت است اما بسته به تصمیم خودتون هست.

  • سلام خسته نباشید ، من دندونم رو اخیرا عصب کشی کردم و دکتر ویج دندون پزشکی را در لثه من جا گذاشت و باعث عفونت دندان شد و دندانی که عصب کشی شده هم حدود دو میلی متر لقی داره و قبل عصب کشی اصلا لق نبود میخواستم بدونم میشه شکایت کرد از دستشون! ممنون از پاسخگوییتون

  • سلام بنده حدود 18ماه پیش نزد چند متخصص ارتودنسی رفتم و در نهایت یکی رو انتخاب کردم که در کارت ویزیت و تابلوی مطب و مهر نظام پزشکی عنوان کرده بودند که استادیار دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه هستند ولی بعد از مدتی از شروع درمان بنده با مشاهده بی دقتی و بی مبالاتی به کار و تمرکز بر گرفتن پول بیشتر از بیمار بر خلاف صحبت اولیه و نگذاشتن وقت کافی برای بیمار در زمان ویزیت بعید دانستم ایشان عضو هیئت علمی باشند و بعد از تحقیقات متوجه شدم ایشان عضو هیئت علمی نیستند و فقط با داشتن رابطه در دانشگاه به صورت حق التدریس سه سال پیش همکاری نموده است بنده اعتراض خود را نیز اعلام نمودم و ایشان زیر بار نرفتند و بعد از گذشت دو سال نتیجه کارشان اصلأ قابل قبول نیست حتی ایشان برای فریب بنده اقدام به تراش دندان بدون رضایت بنده نمودند بنده نیز شش ماه پیش شکایت کردم و دندانپزشک مذکور کمیسیون پزشکی نیز حضور بهم نرساندند. آیا استفاده ایشان از عنوان جعلی هیت علمی دانشگاه مصداق کلاهبرداری نیست و جرم محسوب نمی شود و من می توانم با عنوان کلاهبرداری نیز از ایشان شکایت کنم؟

    • سلام استفاده از عناوین علمی قانون خاص داره و کلاهبرداری نیست. میتونین به دلیل استفاده غیر مجاز عنوان علمی ازشون شکایت کنید

  • سلام.
    بنده برای ایمپلنت دندان به یک کلینیک رفتم و قالب دندان من را گرفتند و علاوه بر زمان مورد نیاز جهت ساخت دندان از طرف لابراتوار بهانه کرونا هم به آن اضافه شده در حالی که قاعدتا باید قبل از کرونا ساخت دندان من تمام میشد ، و حدود 1 سال شده که کار من راه نیفاده(طول ترمیم دندان برای ایمپلنت بیشتر از 6 ماه نیست). دکتر میترسه بیاد کلینیک و کلینیک دندون منو از لابراتوار طلب نمیکنه. من بابت این تاخیر و بلاتکلیفی میتونم شکایت کنم؟

    • سلام هم میتونین از طریق سازمان تعزیرات حکومتی و هم دادسرای انتظامی نظام پزشکی محل سکونت خودتون اقدام بفرمایید

  • سلام من۲ سال پیش مامپوزیت کردم ۸ تا بالا ۶ تا پایین ولی هم جنسش افتضاحه خیلی زرد میشه هم بالای دندانم بازه میتونم از دکتر شکایت کنم هر دفعه میرم بهش میگم بهانه میاره

    • سلام بعضی از عوارض ایجاد شده میتونن از عوارض طبیعی باشن.
      میتونین نظر یه دندانپزشک متخصص رو جویا بشین اگه تقصیر دندانپزشک باشه میتونین ازش شکایت کنید.

  • سلام من ۱سال و نیم پیش دندون هامو ارتودسی کردم الان که سیم ها رو برداشتم باز کج شدن دکتر میگه با کامپوزیت درستش می کنه
    من دوتا دندونای جلوم رو عصب کشی کردم حدود ۱سال پیش ولی هنوز یکی از دندونام درد می کنه البته اون دندونی که درد می کنه رو پر نکردن هنوز پانسمانه هرچقدر هم بهشون می گم پانسمانه قبول نمی کنن
    من یه دکتر دیگه پیدا کردم
    می تونم هزینه رو از این دکتر پس بگیرم من حدود ۸ میلیون هزینه کردم ولی اصلا راضی نیستم

    • سلام با پزشکتون صحبت کنید و اگر حاضر به جبران خسارت نیست میتونین از طریق دادسرای ویژه جرایم پزشکی شکایت کنید.
      در صورتی که کمیسیون پزشکی قانونی تقصیر دندانپزشک رو محرز بدونه حکم به پرداخت دیه توسط دادگاه صادر میشه

    • سلام . لطفااااا کمک کنید
      من برای ارتودنسی نیاز به کشیدن دندون داشتم . دو تا دندون (اسمشو نمیدونم حالا دندونای بعد دندون نیش) دو تا دندون عقل باید میکشیدم و پیچ میزاشتم ولی وقتی رفتم پیش متخصص فک گفت نه فک تو جراحی میخواد کلی مارو ترسوند که دندونات علاوه بر ارتودنسی جراحی هم میخواد گفت برید با دکتر ارتودنسیتون دوباره هماهنگ کنید . رفتیم هیچ تغییری تو تصمیمون ایجاد نشد چون گفتن که نیاز نیست میتونید جراحی نکنید بعد یکی از منشیا لو داد که چرا دکتر فک کارشو انحام نداد چون که یه وسایلی نیاز داشت که اون موقع تو مطب نبود درصورتی که منشیا میدونستن ما وقت داریم برای چه کاری اما محصول و سفارش ندادن . کار من با دو تادندون کشیده و ۴ تا پیچ(یه چیزای لاستیکی کوچیکی بین دندونام گذاشت که جا باز کنه) کارم یک هفته عقب افتاد . اصلا هم نمیتونم بجوم . دوباره این هفته وقت داشتیم ولی زنگ زدن گفتن که وسایل و سفارش ندادن (کم کاری خودشون بود که یادشون رفت) گفتن شنبه بعد بیاد دوباره کار من یه هفته عقب افتاد حالا باید هفته بعد برم ولی اون روزی که دکتر میاد تعطیله . سر جمع الان یک ماهه کار من عقب افتاده اما تنها کاری که برای من کرد این بود که ۴ تا چیز کوچیک و تو ۳۰ ثانیه گذاشت تو دمدونم ۱و۸۰۰ هم پول گرفتن . الان من وقتی میرم تازه دندون بکشم میشه موعد پول گرفتنشون در صورتی که ۱ ماهه کاری نکردن . الان میتونم شکایت کنم؟؟؟؟؟
      چون کم کاری خودشون بود وگرنه مشکلی تو ارسال وسایل نیست

  • سلام من نزدیک به یک ساله که در مطب پزشک ایمپلنت انجام دادم که در نتیجه 3تا از ایمپلنت ها از بین رفتن و به من برای یک ماه بعد وقت داده شد که دوباره ایمپلنت بذارن که خورد به کورنا و عقب افتاد اما از زمانی که مطب های دندانپزشکی با رعایت پروتکل های بهداشتی شروع به فعالیت کردن تا به الان که 28 مهر هست من کارم انجام نشده و این داستان برای مشکل آفرین شده و هنوز هم من نمیدونم کی قراره این کار انجام بشه و لثه هام دارن تحلیل میرن و این اتفاق منجر به پیوند استخوان میشه که کلی هزینه برام داره حالا میخواستم ببینم میتونم ازشون شکایت بکنم…؟

    • سلام اگه انجام کارشضون ناقصه و بابتش پول دریافت کردند میتونین به سازمان تعزیرات حکومتی شکایت کنید. اما اگه قصور پزشکی انجام شده باید به دادسرای امور پزشکی شکایت کنید

  • سلام و وقت بخیر. سال پیش من دندون عقل کشیدم و بدلیل بی احتیاطی دکتر و خرابی دستگاه گوشه لبم سوخت وشکایت کردم و بعد از یکسال جای سوختگی روی پوست کنار لبم مونده حالا رای بر این شده که فقط ۴۰ درصد دکتر مقصر بوده و زمان دادن برای شکایت بر رای صادر شده. چطور میتونم حق کامل و دیه رو بگیرم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

  • سلام وقت بخیر من یکسال و ۲ماه پیش دندونم رو پیش یک دندانپزشک عمومی ارتودنسی کردم والان به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کردم که گفتن که درمانم اشتباهه و باید دندونمو بکش و جای بعضی براکت ها اشتباهه و نیاز به درمان ۱/۵ساله دارم من با شکایت میتونم تمام وجه پرداختیم رو بگیرم ؟

    • سلام اگر بعد از شکایت کمیسیون پزشکی قصور یا تقصیر دندانپزشک رو احراز کنه درصدی تعیین میکنه که بر اساس اون میتونین دیه دریافت کنید و ضمنا میتونین دادخواست مطالبه ضرر وزیان هم تقدیم کنید.
      در صورت تمایل به مشاوره با وکیل تخصصی شکایت از دندانپزشک میتونین با شماره 09120067661 تماس بگیرید.

  • سلام، دکتر 4 سال پیش دندان6 من رو عصب کشی و روکش گذاشت و همچنین دندان شماره 7در هر 2طرف صورت.چند ماه بعد وقتی رو گونه هام دست میزدم درد میگرفت با مراجعه به چندین پزشک بالاخره متوجه شدند چند عصب ریز عصب کشی نشده و دوباره مراجعه کردم به پزشک قبلی و حل شد.اما دوباره دردگرفته و تازه متوجه شدم که دندان شماره 7را بدون عصب کشی روکش کردند.والان با صورت متورم ودرد شدید کارم به متخصص اندو افتاده برای دندون شماره 6 که یعنی عصب کشی شده!امکان طرح شکایت را دارم؟
    و در صورت امکان هزینه پیگیری از طرف شما چقدر هست؟

    • سلام و عرض احترام
      بله موضوع قابل پیگیری از طریق دادسرای جرایم پزشکی هست و برای محاسبه هزینه های دادرسی و کمیسیون و همچنین حق الوکاله وکیل تخصصی جرایم پزشکی باید با وکلا مشاوره داشته باشین.

  • سلام من اواخر شهریور١۶ واحد کامپوزیت انجام دادم تقريباً ٤ ماه پيش ولى متاسفانه به علت غیر اصولى کار کردن وداشتن لبه روى لثه هام دچار مشکل شدم و تو همین مدت کوتاه دچار تحلیل لثه شدم بماند که از نظر ظاهرى هم فاجعه است با دو دكتر متخصص هم مشورت كردم هر دو هم نظر اعلام كردن كه مشكل از كار غير اصولى دكتر است و دندان ها حتماً بايد ريموو شود وبعد تحمل حاقل دوهفته مجددا لمينيت انجام دهم میخواستم بدونم میتونم شکایت کنم و اگر جواب مثبت است به چه صورت باید این کارو انجام بدم و چقدر زمان بره چون هر چه زودتر بايد براى درمان اقدام كنم

    • سلام بله از طریق دادسرای ویژه جرایم پزشکی در تهران و اگر شهرستان هستین دادسرای شهرتون میتونین شکایت از دندانپزشک رو ثبت کنید.
      موضوع به کمیسیون پزشکی قانونی ارجاع میشه و بسته به زمان تعیین وقت که معمولا حدود دو ماه طول میکشه اولین کمیسیون پزشکی قانونی جهت تشخیص قصور احتمالی دندانپزشک و تعیین دیه تشکیل میشه.
      اگر نیاز به مشاوره دارین با شماره 09120067663 تماس بگیرید.

      • با سلام و احترام
        بنده ۶ سال پیش ارتدونسی شروع کرده و حدود ۴ سال پیش تمام و پشت دندان هایم فیکس گذاشتم
        متاسفانه دندان هایم حرکت کرده و از فرم بیرون رفته
        به چند تا از متخصصین رجوع کردم نظر بر این داشتند که فیکس من اشتباه بسته شده
        ایا میتوانم از دکتر ارتدیسنم شکایت کنم؟

  • سلام بنده بهار 99 به دندانپزشک مراجعه کردم یک دندان 4 پایین راست را که تاجش ریخته بود گفتم ترمیم کنید . گفتند نمیشه بهتره بکشیم و جاش ایمپلنت کار بگذاریم . قرار شد 4/5 بگیرند و شروع کردند دندان را کشیدند و بلافاصله پایه ایمپلنت را کار گذاشتند . حدود یک هفته بعد پایه افتاد بهشون مراجعه کرم گفتند سه ماه بعد بیایید تا دوباره پایه را کار بگذارم . بعد سه ماه که مراجعه کردم دبه کردند میگن هرینت میشه 5/5 میلیون . بفر مایید با ایشون چکار کنم؟

  • سلام وقت بخیر بنده در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۱ برای پدرم که چهار عدد دندان جلو فک بالا و چهار عدد دندان پایین فک جلو تمام دندان‌هایش رو روکش کردم یعنی با همون چنتا دندان جلویی پایه گرفت برای تمام دهان در مجموع ده عدد بالا و ده عدد پایین مبلغ ۷۵ میلیون حالا مبلغش مهم نیست ایراد کار اینه که الان دندان های بالا با پایین تقارن نداره و با فاصله بسیار از طرفین روی هم میشینه این اقا متقبل نمیشه میگه همینه که هست ی پیر مرده خیلی کثیفی هم هست امروز خواستم تو مطب کتکش بزنم گفتم پیر مرد دردسر میشه من باید چیکار کنم لطفا راهنماییم‌کنین

      • سلام خسته نباشید
        من در اواخر سال 1396دندان جلو ام درد میکرد و من بعدرفتم دکتر گفتن عکس بگیر و بعدعکس گرفتنم مشخص شد کدوم دندان مشکل داره و آسیب دیده است و نیاز به عصب کشی داردو بعد آن که برای عصب کشی رفتم دندان یک باید عصب کشی میکرد که دندان دو رو برام عصب کشی کرده که اون دندان کاملا سالم بوده الان من میتونم از این دکتر شکایت کنم یا نه؟ ‌و میتونم به حقم برسم و کاملا این مشکل به زیبایی من تاثیر بدی گذاشته ومن در این مدت اصلا متوجه اینکه دندانم را اشتباهی عصب کشی کردن نشدم تا اینکه دندانم رنگش سیاه شد و عکس مجددگرفتم و بعد عکس رفتم جای دکتر دیگه ای گفتن دندون هات اشتباهی عصب کشی شده و درسال 99رفتم اصلا وقت دکترندان و در سال 1400دوباره چندین بار رفتم گفتن نمیتونیم کاری برا تون بکنیم و الان بازم رفتم میگن بیاید دوباره معاینه بشید. الان من دقیقا باید چیکار کنم میشه رهنمایی کنید؟
        ممنون میشم.

  • با سلام و وقت بخیر
    بنده مرداد ۹۹ از طریق یک شرکت که با دکتر قرارداد داشت ۴ عدد ایمپلنت گذاشتم ولی متاسفانه بعد از ایمپلنت گذاشتن هیچ عکسی ازم نخواست تا ایمپلنت ها رو کنترل کنه.
    بعد از ۵ ماه رفتم پیش دکتر تا روی ایمپلنت رو باز کنه و لثه ام رو برداره و پیچ مخصوص روی ایمپلنت رو روی ایمپلنت ببنده. متاسفانه بعد از این که لثه ام رو برید تا پیچ رو ببنده متوجه شد که فقط یک پیچ داره. همین پیچ رو روی یکی از ایمپلنت ها بست و بقیه رو دوباره بخیه زد و بست و بهم گفت برو تا روکش ایمپلنتها رو انجام بدن. چون قرار بود یک دکتر دیگه روکش رو انجام بده.
    قبل از رفتن به روکش خودم به زور یک عکس تهیه کردم که متوجه شدم یکی از ایمپلنت ها روی ریشه دندان زده شده و زاویه مناسبی نداره و خیلی نزدیک به دندانم کاشته شده. در طول این مدت هم احساس درد در اطراف این ایمپلنت احساس می کردم متوجه شدم به خاطر ریشه دندان عفونت در زیر ایمپلنت جمع شده بود.
    بعد از متوجه شدن از این موضوع به دکتر نراجعه کردم که متاسفانه گفتند به آلمان مسافرت کرده و هفته بعد میاد. متاسفانه یک هفته ۳ ماه طول کشید و به این ترتیب نتونستم روکش بذارم.
    در این مدت از متخصص های زیادی پرس و جو کردم که قریب به اتفاق گفتند باید ایمپلنت برداشته بشه.
    وقتی دکتر اومد فرستاد به یک متخصصی که دوستش بود و اون هم با بریدن بخش بزرگی از لثه و دهان فقط ریشه رو خارج کرد و به ایمپلنت دست نزد.
    الآن همچنان بیشتر متخصص ها میگن باید ایمپلنت خارج به و نمیشه روکش گذاشت ولی دکتری که ایمپلنت رو گذاشته میگه من نمیتونم تمام هزینه های جراحی رو بدم.
    به نظرتون من چیکار میتونم بکنم تا حقم رو پس بگیرم.
    آیا شکایت کردن جواب میده؟
    اگر زود پاسخ بدید ممنون میشم.

    • سلام روزتون به خیر. میتونین از طریق دادسرای جرائم پزشکی شکایت کنید و اگر تقصیر و قصوری از ناحیه ایشون احراز بشه قطعا باید خسارت ها و دیه شما رو با حکم دادگاه پرداخت کنند.
      درباره سایر موضوعات تخصصی دندانپزشکی هم که با متخصص موضوع مشورت کردین.

  • سلام
    من پنجاه روز پیش به دندانپزشک مراجعه کردم برای گذاشتن پست و روکش دندان ایشون اول بمن گفتن که کلا ۲۰روز زمان میبره اما بعد از ۵۰روز هنوز کارمن انجام نشده و منم ازطریق بانک جلوی چکی که بابت هزینه دندونام بهشون داده بودم گرفتم بهشون گفتم که شما کارم رو باید کامل انجام بدین بعد من پول بدم برای کاری ک انجام نشده من چراباید بهتون پول بدم ایشونم میگ اول چک پاس بشه بعد کارتو انجام میدم درصورتی ک از اولم توافق ما این بود ک من بعداز پایان کار چک یک ماه بهشون بدم؛ازاون روز موعد چک رسید ولی هنوز کاردندونم انجام نسده؛؛
    آیا من میتونم از ایشون شکایت کنم که کارشون نیمه کاره رها کردن و انجام نمیدن؟
    چون ایشون چک داره حتی اگر من نخوام پاس کنم بازم میتونه ازطریق قانون اقدام کنه ولی من بعد اینک پول چک بهشون بدم دیگه دستم ب جایی بند نیست ایشونم ک کارشون انجام نمیدن
    من باید چکارکنم؟
    ممنون میشم اگر راهنماییم کنید که میتونم ازطریق قانونی پیگیری کنم یا ن؟؟

    • سلام روز به خیر
      بر مبنای توافقتون با دندانپزشک بهتره که مشکل رو حل کنید.
      راه حل مناسب اینه که بعد از هر مرحله انجام کار شما هم مبلغ اون مرحله رو پرداخت کنید.
      در هر صورت عمل پزشک میتونه خلاف شان باشه وقابلیت تعقیب در سازمان نظام پزشکی داره اما بهتر هست که با ایشون توافق کنید

  • سلام روز بخير حدود ١٠ سال هست ك ١٠ زندان جلو رو لمينت كردم براي زيبايي حداقل هر ٦ ماه يكبس كنده شده و بردم چسبونده هر بار هم گفته طبيعيه و پولي جهت چسبوندنش نگرفته ولي 6 تا از دندونام كه لمينتشون كنده شده نفهميدم گم شده يا گفته اين ديگه جور در نمياد و … باز هزينه ساخت لمينت گرفته و لمينت كرده ضمن اينكه هر بار ب شماره رنگش هم دقت نكرده و لمينتهاي من چند رنگ شده و بدتر زشت هم شده
    هر بار هم ك اعتراضي كردم گفته همه رو بايد سمحا عوض كني تا دوباره يكرنگ بشه
    من ميتونم شكايت كنم؟

    • سلام از طریق دادسرای ویژه جرائم پزشکی در تهران و دادسرای عمومی در شهرستان امکان طرح شکایت دارین و اگر کمیسیون پزشکی قانونی قصور پزشک رو ثابت بدونه دیه تعیین خواهد کرد

  • سلام
    یک ماه پیش برای قالب گیری روکش دندان فوقانی به پزشک مراجعه کردم
    به دلایلی تحویل روکش یک ماه به تاخیر افتاد
    روکش بلند بود و دکتر اظهار میداشت دندان هایت بلند شده…. دکتر علیرغم‌رضایت و امنتای من دو دندان تحتانی من را کوتاه کردند تا روکش اندازه شود
    و همچنان روکش بلند است…

    لطفا راهنمایی بفرمایید
    ..

    • سلام این موضوع حقوقی نیست و در تخصصی دندانپزشک هست.
      در صورتی که نیاز به مشاوره حقوقی با دندانپزشک دارید با کلینیک های مخصوص تماس بگیرید.

  • سلام من سه روز پیش برای جراحی دندان عقل رفتم کلینیکی در اصفهان، طرف قرارداد نیروی مسلح. جراح موردنظرم حضور نداشت و یکی دیگه از دندانپزشک‌های کلینیک که من کلا برای کار دیگه ای پیششون رفتم، اصرار کردند که جراحی رو انجام بدن و بدون رضایت نامه جراحی شدم. الان مشکل پیش اومده برام، تحقیق کردم میبینم هیچ تخصصی نداره در زمینه جراحی دندان و کار اصلیش دامپزشکی هست ولی دندانپزشکی هم خونده:/ بهترین و کم هزینه ترین راه شکایت کدام است؟ وزارت بهداشت یا دادسرا؟

  • سلام وقتتون بخیر بنده سال ۹۹ برج ۴ رفتم کامپزیت انجام بدم وقتی با مدیر حرف زدم گفت بهترین جنس ۷۰۰ تومان
    فرداش که رفتم انجام بدم بهم گفت ۹۰۰ تومان ۲۴ دندان انجام دادم و بعضی ها عصب کشی میخواست فقط پر کرد بدون عصب کشی و وقتی کامپزیت کردم دوتا کامپزیت افتاد و یکی دیگه کامپزیت از بالا شکست و الان خیلی داره دردم میکنه هزینه کل دندونام بالای ۲۶ ملیون شده من گفتم ادم برای سلامتیش خرج کنه ضرر نیست الان فهمیدم که جنس معمولی واسم بکار برده و کیفیت نداره
    ای کاش پولامو خرج چیزای دیگه میکردم بجای دندادن
    چکار کنم میشه توجیهم کنید

  • با سلام ..من دندونمو پیش یه دکتری کامپوزیت ساده پر کردم ولی دکتر فقط پهلوی دندونو پر کرده باسطح دندان کاری نداشته ..و بابت همین 550 ازم گرفته .اگر دوباره ب همین دکتر مراجعه کنم بابت درست کردن مابقی دندان باید بهش دوباره پول بدم ؟؟ یا همون هزینه قبلی کافیه

  • سلام من از اهواز هستم .برادر خانم دکتری که مسول کلنیک هستن و هفت عدد دندان سالم من را کشید البته بقیه خراب بودن از بین تمام دندانها هفتا سالم بودن که کشید در عکس ها مشخص هستن پزشکی که پزشکی قانونی واسه معاینه و تعیین ارش دیه برام مشخص کردن نوشت هفت دندان سالم کشیده شده ولی با پزشکان شورای پزشکی لابی میکنه تایید نمیکنن خواستم وکیل خوب به من معرفی کنید دو روز دیگه هیات ۵ نفره داریم .شماره ۰۹۳۶۸۸۸۱۰۶۴-۰۹۱۶۷۷۰۰۷۱۵

  • سلام مامانم برای ایمپلنت به دندانپزشک مراجعه کرد و طبق گفته دندانپزشک عکس opgگرفتن و تحویل دکتر دادن دکتر هم گفته میتونم عمل ایمپلنت انجام بدم و لثه شون رو عمل کردن بعد عمل گفتن 7تا8ماه صبر کنین تا لثه جا بیفته بعدزمان تعیین شده مراجعه کرد دکتر گفته لثه تون ضعیفه نمیشه ایمپلنت گذاشت فقط یه دونه براش گذاشت یه دونه هم دراومد ودوتا دندون پیشین فک پایین رو هم ثابت روکش گذاشتن بعدبرای اتصال دندونای کناری رو تراشیدن و خیلی ضعیف شدن ودوتا دندون دیگه عصب کشی کردن اونم هم درد میکنه یکی هم براش پر کرده شکسته آیا میتونم شکایت کنم

  • سلام خیلی خلاصه بخوام مرثیه ای روکه دندانپزشک بیوجدان من در۳سال اخیر برایم درست کرده میتونم اینطور بگم که قبل ازمراجعه به ایشون پیش یک دکترتجربی رفتم واشتباه کردم کل دندونهای فک بالارو خراب ونیمه سالم وسالم همه روکشیدم که دندون مصنوعی گذاشت وچندماه بعد پشیمون شدم رفتم پیش یک مثلامتخصص که ایمپلنت انجام بدم ایشون بعد گرفتن عکس ومعاینه قول داد که بدون ایراد تمام دندانهای بالا وپایین درست کنه واون زمان ۲۵ملیونم گرفت ایشون اولا که کاری که توچندماه بایدانجام میشد بیشترازدوسال طول کشیده درمرحله اول برای کاشت وروکش یک سال طول داد بعد انقدر کارش بد بود یعنی هم پایه های فیکسچر عقب کارگذاشته بود وکل دندونهای فک بالا عقبترازپایین دیده میشد خلاصه اونقدر افتضاح بود که بعد یکسال بهونه جویی هآی عجیب اخرقبول کرد کل روکش های بالاروبافرز بکنه دوباره روکش کنه وتاحدودی بتونه اشتباهشواصلاح کنه البته میگفت کامل اصلاح نمیشه اما موقع فرززدن هم دوتاایمپلنت هاروشکست وگفت اشکال نداره همون ۴تا نگه میداره هم روکشی که گذاشته دوماه نشده یک گوشه اش ازجلو شکسته ازپشتم کلا داره ترک برمیداره خلاصه سنبلش کرده فقط رفع تکلیف بشه براش دندونهای پایینم همون دوسال قبل گفت لابراتور بد ساخته روکش هاروچندتا تیکه کرد وباچسب چسبوند گفت موقت میزارم شب عید بود ظاهرت خوب باشه درستش میکنیم که بعدا گفت نه عالیه اصلا مشکلی نداره دندونهای پایین درحالی که به یک بچه نشون بدی میگه این چیه دیگه درست کرده خلاصه هم زمان هم پول هم وقت هم اعصاب هم جانی بشدت اسیب دیدم ودیگه ام اگرم قبول کنه نمیتونم بدم دوباره ازاول فرزبندازه وروزازنوروزی ازنو به نظرشما برم شکایت کنم یا بازم به خودش اعتمادکنم باورکنین یاناوارده یابی وجدان بازم کاردرست انجام نمیده

  • سلام من اسفند ۹۹ دندان عقلم رو کشیدم الان برای فکم عکس گرفتم و توی عکس نشون داده که یه شی فلزی جا گذاشتن میشه شکایت کرد ؟

  • سلام من یکی از دندونام افتاده بود فقط ریشش مونده بود یکم رفتم پیش دکتر که ایمپلنت کنم بقیرو هم کامپوزیت کنم فک کنم جواز و تابلو هم نداشت کلی بهونه اورد ک ۶ ماه طول میکشه درد داره و اینا بیا واست روکش بزارم قبول کردم بعدش بی حسی زد که ریششو بکشه بعد که خواستم دهنمو بشورم دیدم ۲ تا از دندونامو تراشیده بدون اینکه بهم بگه میتونم کاری کنم یا نه؟؟

  • سلام
    حدود یک ماه پیش ب همراه همسرم از طریق پیچ ب دندون پزشکی برای کامپوزیت مراجعه کردیم
    گول عکس هاشونو خوردیم پیچشون س تا شعبه داشت مارو معرفی کرد و رفتیم ی عکس نشون دادیم ک اینو میخایم و حتما تاکید کردیم
    حتی تمام چت هاشم هست
    اما وقتی تموم شد اصلا شبی عکس نبود رنگش سفید نبود ی چیز معمولی بود .صاف و یک دست نبود گفت پالیش کنم درست میشه دو هفته دیگ بیاید
    شب سوم دندون های عقب کامپوریتش میشکست
    ما زنگ زدیم ب پیچ ک مارو معرفی کردن مشکل مونو گفتیم .گفتن برای این ک چند نفر دیگ هم مشکل داشتن و ناراضی بودن قطع همکاری کردیم .زنگ زدیم دندون پزشکی ک خراب شده گفت بیاید درست کنم اما دوبار دو روز بعد شکست و سیاه شد الانم میخوام پیگیری کنم . ن برگه رضایت ازم گرفته . ن من برگه دارم فقد فیش پولی ک پرداخت کردم و ساختمونم دوربین داشت ک حضور داشتم
    کل چت هاشونم دارم
    ایا میتونم پیگیری کنم ب نتیجه میرسم لطفا راهنمایی کنید

  • سلام بنده 3 هفته است رفتم 2 تا دندون مو کشیده قبل کشیدن اصلا درد نداشتم بعد از کشیدن حسابی اذیت شدم 2 بار رفتم گفته عفونتش زیاده کلی هم داروی عفونت و غیره استفاده کردم تازه فهمیدم دندون و شکانده میتونم ازش شکایت کنم

  • سلام،وقت بخیر من برا ارتودنسی مراجعه به دندانپزشک کردم ایشون نامه دادن که چهار تا دندونم رو باید بکشم و منم بنا بر بی اطلاعی به حرفشون گوش دادم و قبل اینکه برم برا اولین جلسه ارتودنسی متوجه شدم دکتر بی تجربه ای هست و رفتم پیش دکتر دیگه بهم گفت که اصلا نیازی به کشیدن نبود چهار تا دندون سالم من سره مشاوره اشتباه دکتر قبلی از دست رفت،تو اینستا هم به پیجشون پیام دادم که چقدر بی وجدانن،تهدید کردن که ازم به فتا شکایت میکنن،و من خیلی ناراحتم میخواستم بدونم میتونم ازشون شکایت کنم بخاطر مشاوره غلط و اشتباه که منجر به از دست رفتن چهار دندون سالم شد

    • سلام در صورتی که قصور پزشکی ایشون از طریق ارجاع به کمیسیون پزشکی قانونی اثبات بشه میتونین احقاق حق کنید.

  • سلام وقت بخير
    در يك كلينيك داندان پزشكي ،دندانپزشك عمومي با ديدن opg براي جراحي دندون عقل نهفته منو ارجاع دادن به دندانپزشك جراح فك وصورت.جراح بدون اينكه عكس من رو نگاه و چيزي در رابطه با دندون عقلم توضيح بدن شروع به جراحي دندان عقل نهفته كردند. بعد از ده دقيقه كه موفق نشدن دندان را خارج كنند به دستيار گفتن عكس رو نشونشون بده، بعد از يك ساعت كنجار رفتن و فشار اوردن به فكم موفق شدن دندان را خارج كنند. الان بعد از ده روز كه از جراحي گذشته لب و چانه و دندانهايم بي حس شده است. جاي عمل تورم و عفونت شديد كرد كه مجبور شدم ده تا پني سيلين بزنم. بعد از يك هفته كه مراجعه كردم گفتند كه دندونتون روي عصب بوده و بي حسي به اين دليل هست و هر جاي ديگه مي رفتيد همين اتفاق مي افتاد و داروي ب١ برام تجويز كردند. ممنون ميشم بفرماييد كه من ميتونم از اين پزشك شكايت كنم. ايشان هيچ رضايت نامه اي از من نگرفتند ممنون از شما

    • سلام در صورتی که تشخیص دندانپزشک دیگری مبنی بر قصور ایشون باشه میتونین از طریق دادسرای ویژه جرائم پزشکی طرح شکایت کنید.

  • سلام من دندونم پوسیده شده بود رفتم دندان پزشکی و گفت به جایه یک عدد دو عدد دندونم خرابه بعد گفت باید روکش کنم و روکش کردم الان روکش دندان من از همه دندانهام بزرگ تره و هیچ شبیه به دندان نیست و سطح رو دندان که برای جویدن هست صافه و شبیه دندان نیست آیا میتونم شکایت کنم

  • سلام،من ۳۱ سالمه. شش ماه است که ارتودنسی رو شروع کردم، کلا یکی تا از دندونهای پایین و یکی از دندونهای بالام روی دندون دیگر بود، یعنی بهم ریختگی نداشتم، اما فک بالام جلو اومده بود. زمانی که برای انجام ارتودنسی تحقیق میکردم، چهار دکتر به من گفتند که با کشیدن دندان چهار، فکت میره عقب اما من چون نمی‌خواستم دندون سالم بکشم خواستم که دندون عقل کشیده بشه و با فضای خالی اون فکم بره عقب. از بین اونها یکی از دکترها قبول کرد و گفت «مثل این میمونه که لقمه رو دور سرت بپیچونی اما من برات انجام میدم، زیاد هم انجام دادم». خب من هم که دیدم ایشون قبول کرد، با خودشون درمان رو شروع کردم. اما الان که شش ماه گذشته میگه «باید بری پیش جراح و بیشتر از این نمیره عقب. چین و ایمپلنت‌های ما ضعیفه و این کار جراح است». در واقع دندونهام همچنان جلو میمونه. میخاستم بدونم ایشون می‌تونه چنین کاری کنه و آیا این مساله قابل شکایت هست؟ من کرج هستم و ایشون تهران. دقیقا کجا میتونم شکایت میکنم؟ هزینه ها رو هم کامل ازم گرفته

    • سلام از موضوعات تخصصی دندانپزشکی اطلاعی نداریم اما اگر قصور یا تقصیر پزشکی انجام شده باشه دادسرای محل وقوع جرم احتمالی صلاحیت رسیدگی به موضوع را دارد.

    • سلام خداقوت به شما
      عزیزم من و همسرم دو هفته پیش کارهای دندونهامون رو شروع کردیم اما دکتر ما طبق توافقی که برای هزینه ها کردیم کلا وسط کار دندونهامون د زیرش و میگه همشو الان باید بدین یا به صورت عجیب هزینه ای که کلا شده بود 40م رو الان کشونده به 85م و این تفاوت قیمت وسط کاری که به یک قیمت دیگه گفته بود عجیب بود و آخر هم که گفتیم زیاد شده و منطقی نیست گفت کارتون انجام نمیدم الان ما چیکار کنیم؟ من دیگه نمیخوام برم پیش این دکتر امکانش هست دکترم عوض کنم یا چقد باید خسارت بدیم؟ امکانش هست شکایت کنیم چون تعرفه هاش خیلی خیلی زیاد هست

      • سلام و احترام
        در صورتی که دریافتی دندانپزشک بیش از تعرفه مقرر قانونی باشه امکان طرح شکایت در تعزیرات رو دارین.

  • سلام من بیشتر ۶ ماهه دندون عقلم کشیدم ویه برگه هم پر کردم که با رضایت خودم انجام بدن بعد اینکه زخم جای دندونم خوب شد یه استخون کوچیک در اومد که همون موقع به مطب مراجعه کردم که دکتر از دندونم عکس گرفت و به دستیارش گفت بهش بگو هیچی نیست که من بهش گفتم چرا میگید هیچی نیست خودم حس میکنم یه استخون که همونجا تو مطلب نشستم وبهش گفتم باید دکتر معاینه ام کنه که دکتر راضی نشد وبا اصرارهای من بالاخره معاینه کرد وبعد بهم گفت جای دندون شکسته واین استخون در اومده وباید لثه رو جراحی کنیم واین استخون رو کوتاه کنیم حتی موقع کشیدن وموقعیت که لثه ام زخم بود جای دیگه ای رفته بودم برا روکش دندون گفت خانم این دندون عقلتون رو کی کشیده که بهش گفتم یه دکتر خانمی ….
    حالا من میتونم از این خانم دکتر شکایت کنم

  • سلام من برای روکش دندون رفتم پیش دندوپزشک . توی دندون من مست گذاشت و کل دندون متو تراشید ب طوری ک جز پست چیزی از دندونم نمونده … بعد ۴بار رفتن و قالب گیری . اخر روکش مناسب برای دندون نتونست اماده کنه . و گفت برم پیش یکی دیگه . حالا برای تراشیدن دندونم و انجام ندادن کارم میتونم شکایت کنم ؟

    • سلام بله اگه قصوری در امر معالجه بیمار وجود داشته باشه یا پزشک و دندانپزشک کار اشتباهی برای معالجه انجام داده باشند امکان طرح شکایت ازشون در دادسرای ویژه جرائم پزشکی وجود داره

  • سلام وخسته نباشید من دوهفتس دندون عقلمو کشیدم از زمانی که جراحی کردم دندون عقلمو نصف زبانم بی حسه هر بارم مراجعه کردم به جراحم با چند تا تجویز دارو گفته خوب میشه من میتونم از ایشون شکایت کنم

  • سلام وخسته نباشید من دوهفتس دندون عقلمو کشیدم از زمانی که جراحی کردم دندون عقلمو نصف زبانم بی حسه هر بارم مراجعه کردم با تجویز چن تا دارو میگن خوب میشه مبترسم همینجوری بمونه چون بهبودی حس نمیکنم بهم نگفته بودن خیلی حساسه متخصصم الان میبینم نیستن من میتونم از ایشون شکایت کنم لطفا راهنمایی کنین

  • سلام. دختر من ۷ سالشه و بین دوتا از دندانهاش پوسیدگی داشت ولی هیچ دردی نداشت. من برای کشیدن دندان لق به انجا مراجعه کرده بودم ولی من رو مجاب کردن که این دندانها خیلی حاده و حتما باید سریعتر عصب کشی و پر بشن. و من هم اعتماد کردم و رضایت دادم. بعد از اتمام کار هر روز دخترم با درد و اذیت غذا میخوره. پیش خودش بردم دکتر دیگری توی مرکز معاینه کرد و گفت التهاب داده و باید تخلیه بشه و مجدد پرشه. نوبت گرفتم اما وقتی دخترمو بردم گفتن دخترتون حتما دندونهاشو فشار داده و مواد به سمت لثه حرکت کرده و اصرار داشتن که باید تخلیه و روکش بشه. من قبول نکردم و گفتم شما کارتون اشتباه بوده و قطعا مطمئنم کارتون اصولی نیست و جای دیگه ای نشان میدم و قطعا ازتون شکایت میکنم. چون دقیقا هدفشون گرفتن پول بود. پیش دو دندان پزشک بردم و دندانهاش رو نشون دادم. هر دو گفتن کارشون کاملا غیر حرفه ای بوده. حالا میشه بفرمائید من چطور میتونم ازشون شکایت کنم؟ممنون میشم راهنمایی کنید

  • سلام
    من به دندانپزشک مراجعه کردم و گفتن دندان تخصصی هست و احتمال عدم موفقیت درمان وجود دارد و در پشت پرونده نوشت در صورت عدم موفقیت درمان کشیده شود
    با توجه به این که هزینه درمان در اون مرکز یا دفترچه تقریبا خیلی پایین بود و من توان پرداخت در بیرون رو نداشتم قبول کردم حالا دندانم به مشکل خورده چقدر میتونم دیه بگیرم ؟
    اگر بگم به من نگفته دکتر که اینجا ممکنه نشه درست کرد و دست زده میتونم دیه بگیرم که چرا می‌دونستی ممکنه جواب نده دست زدی؟

  • شلام خسته نباشین
    دکتر برای من عصب کشی انجام داده قبل عصب کشی هم عکس انداختم کیستی وجود نداشت در ریشه دندانم
    بعد عصب کشی کنار دندانم ورم کرده و سفت شده درد داشتم رفتم دکتر فرستاد برای عکس ،توی عکس دوتا کیست کنار ریشه به وجود اومده
    الان دکتر میگه باید دندونت رو بکشم وگرنه بخاطر عفونت زیاد استخون فکت ازبین میره
    و بخاطر عصب کشی ۱میلیون ازم گرفته الان هم میگه بخاطر کشیدن دندان باید هزینه بپردازم
    ممنون میشم منو راهنمایی کنید
    آیا شکایت کنم ب نتیجه ای میرسم

    • سلام دوست عزیز
      امکان شکایت شما در دفاتر خدمات قضایی و یا دادسرای جرایم پزشکی منوط به نظر وکیل متخصص و بررسی عکس قبل و بعد از درمان شما هست. برای اخد اطلاعات بیشتر و یا مشاوره با آقای مهری با شماره های مجموعه و یا شماره 09120067669 تماس بگیرید.

    • سلام
      دندان عقل من که نهفته بود و جراحی شد به صورت کامل کشیده نشده و در عکسبرداری مجدد مشحص شد که دکتر ریشه دندان را نکشیده.

      آیا امکان شکایت هست…!؟

      • سلام دوست عزیز
        می‌توانید از طریق یکی از سه ارگان سازمان نظام پزشکی، شورای حل اختلاف ویژه جرائم پزشکی و یا دادسرای ویژه جرائم پزشکی شکواییه خود را ثبت نمایید تا رسیدگی شود.

  • سلام وقت بخیر من دندانپزشک هستم
    همکار متخصصی در شهر هست و ه محض اینکه درمانی را از من می بینه به بیمارم میگه ازم شکایت کنه و تمام بیمارهام رو نسبت به من بد بین کرده و بیماری داشتم که بخاطر ایشان از من شکایت کرد و تبریه شدم جدیدا بیمار دیگه ازم شکایت کرده که ببدون اجازه من و حتی اعلام هیج شکایتی دندان را به دستور متخصص عصب کشی کشیده در عرض ۲ ماه بعد از عصب کشی کشیده اما متخصص های دیگه می گویند زمان دستور برای کشیدن خیلی زود بوده و دندان قابل درمان مجدد بوده استو من چگونه می توانم از همکار متخصصی که بیمارهای من را اژیته می کنه شکایت کنم؟

  • سلام
    دندانساز برای خواهرم دندان مصنوعی درست کرده دندانهای بالا کوتاه و بلند شده و دندانهای پایینی هم رو به بیرون کج شده و خیلی بدفرم شده میخواستم بدونم کجا باید شکایت بکنن؟

      • سلام.من پارسال از طریق آشنایی برای کشیدن حدود ۱۲تا دندان که ریشه خراب شده بودن رفتم.دکتر یه تخفیف کلی داد.بعد از دو بار مراجعه اخلاق و برخوردشون اصلا جالب نبود و بخاطر اینکه دو دفعه موقع کشیدن صدام در اومد گفتن دیگه پیش من نیا من انجام نمیدم ۵تاش موند.منم همون روز اول مبلغ کل درمان پرداخت کرده بودم.الان رفتم مطب که اون مبلغ اضافی که پرداخت کرده بودم و نکشیدن برام برخوردشون درست نبود و طلبکارم بودن که این مبلغ کلی که پرداخت کردم اگه تخفیف نمیدادن همونقدر میشد و بهانه الکی.الان نه اون مبلغ اصافی که پرداخت کرده بودم پس نمیدن هم اینکه دندان برام درست نمیکنن. من چیکار میتونم بکنم میتونم شکایتی کنم ازشون تا شکایتم از طریق پیامک یا نامه بدستشون برسه؟؟من همون مرحله اول حتی بهشونم گفتم جناب دکتر از لحاظ مبلغ و تخفیف هرچقدر باشه مشکلی نداره بیشتر بشه من پرداخت میکنم که قبول نکردن گفتن نه مشکلی نیست.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • سلام دوهفته پیش برای پر کردن و روکش دندان نیش جلو به دندانپزشک مراجعه کردم و چون قبلا عصب کشی شده بود فقط بامواد پر کردند و قالب گرفتن برای روکش. به دکتر هم تاکید کردم دندون جلو هست خیلی رو زیبای تاثیر داره میخوام خیلی خوب درستش کنید و قبول کردند کلا دومیلیون و ششصد برای پر کردن و روکش یک دندان ارمن هرینه گرفتن و چهارصد تومن هم جدا برای جرم گیری دندانها دو روز پیش که مراجعه کردم برای روکش بعد تموم شدن کارشون خیلی روکش بزرگ و بلند ساخته و اصلا ظاهر مناسبی نداره چن تا از دمندانهای بغل و دندان بالا هم بدون رضایت من تراشیدن اما باز هم خیلی دندون بلند و بزرگ هست درآخر که گفتم راضی نیستم گفتن هیچ کاریش نمیشه کرد بحث نکنید بفرمایید بیرون حالا سوال من ایا میتونم ازشون شکایت کنم. کجا باید برم

      • سلام برای طرح هرگونه شکایت درباره جرائم پزشکی، دادسرای ویژه جرائم پزشکی در تهران و دادسرای عمومی در شهرستانها صلاحیت رسیدگی و تعقیب دارند.

  • سلام وقت بخیر-سال قبل دو تا از دندان های آسیابم رو عصب کشی و پر کردم-بعد از اتمام کار دچار درد شدید شدم .که با مسکن دردش کاهش پیدا نمیکرد.به دکترم مجدد مراجعه کردم.نصف دندان آسیابم رو کوتاه کرد.که از نظر زیبایی بسیار زشت شده.دندان دوم هم نصفش شکسته شد و قابل ترمیم نیست.با توجه به اینکه مدرکی ندارم(چون موقع مراجعه به مطب هیچ چیزی تحویل بیمار داده نمیشه و فقط پول اخذ میشه) چگونه میتونم شکایت کنم و به کدام مرجع باید مراجعه کنم؟.با تشکر

  • سلام بنده یک سال پیش دندان پزشک برایم عمل بریچ انجام دادن دو دندان شکسته و پست هم گذاشت روکشی که گذاشت غیر متعارف وبزرگ هست بغیر از یک پست که اصلا وجود خارجی انگار نداشت همان پستی که وجود خارجی نداشت افزایش تاچ دندان داد و پوسیدگی دندان اون یکی هم که زیر بار نرفت روکش قبلی هم به بهونه عید و بعد از آماده شدن روکش جدید رو کش قبلی رو چسبوند بعد از عید که اومدم برای روکش جدید رو بچسبونم میکه روکش جدا نمیشه چسب داعم ریخته ایامیتونم ازش شکایت کنم

  • سلام. مادر من چندتا دندان خود روکش کرده متاسفانه دندانپزشک بسیار بد انجام داده و به چندتا دندان دیگه هم آسیب زده. حالا متوجه شدیم مجوز هم ندارن. باید کجا بریم برای ثبت شکایت؟

  • سلام. مدتی قبل برای ۴ واحد ایمپلنت به یک کلینیک دندانپزشکی مراجعه کردم و کل مبلغ درخواستی را یکجا پرداخت کردم، موقع اجرا پزشک معالج گفت شما نیازی به ۴ واحد ندارید و ۳ واحد کافیه، میتونید پول یک واحد رو پس بگیرید، الان که کار تموم شده، مدیر کلینیک مبلغ ۳ میلیون کمتر مرجوع کرده و ادعا میکنه که این مبلغ برای تزریق پودر استخوان هست. آیا با نوجه به عکس opg و اسکنی که قبل از اجرا گرفتم، و از نظر تخصصی آیا امکانش هست که صحت گفته مدیر کلینیک رو تشخیص داد یا خیر؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

  • سلام وقتتون بخیر من دراوایل برج بهمن 1400پیش یه دندانپزشک زیبایی رفتم برای کار لمینت ایشون کل مبلغ رو از من یکجا گرفتن ودندونهای منو حسابی تراش دادن قرار بودپرویه درمان من نهایت سه هفته تا یکماه انجام بشه ولی الان متاسفانه 4 ماه شده وایشون کار منو انجام ندادن هر دفعه یه بهونه آوردن ظاهراً با لابراتور به مشکل برخوردن الان بعد 4ماه میگن بیا پولتو بگیر که من الان با این پول نمیتونم جایی برم بخاطر افزایش قیمت ها بماند که من تو این چند ماه چقدر زجر کشیدم بخاطر تراش دندون هام وچقدر فشار عصبی تحمل کردم بخاطر بی اهمیتی اینها مارو سرکار گذاشتن یا گوشی جواب نمیدن یا همش وعده خواهش میکنم یه راهی جلوی نام بزارید من هزینه وکیل هم ندارم نمیتونم 6ماه یا یکسال صبر کنم چون این تراش دندون عذابم. داره میده

  • سلام من یکماه پیش دندان 1و 2و3 رو ک وسطشون پوسیدگی داشت ترمیم کردم ولی وسط دندونامو فاصله گذاشته ب دکترگفتم و گفت ریشه دندونات باریک تر و بافاصلس درصورتی ک من دندونام اصلا فاصله نداشت، همچنین پایین دندان 1 رو تراش داده نمیدونم چرا، بهش گفتم و گردن نگرفت ولی من عکس رادیولوژی ودوربین گوشی قبل ترمیم دارم، ایا میتونم شکایت کنم و ب نتیجه برسونم؟

    • سلام من ۳ تا دندون هام را روکش کردم ولی اینقدر این روکش ها بزرگ هست که لب برآمده شده. یعنی یه طرف لب برجسته تر از اون طرف دیگه هست و اصلا از ظاهر و رنگ روکش راضی نیستم آیا میتونم شکایت کنم.

    • سلام
      من اسفند ۱۴۰۰ برای درمان پر کردن دندان شماره ۶ ب درمانگاه مراجعه کردم و از دندونم عکس گرفتن و گفتن که عصب دندونم سالمه و فقط نیاز داره ک پر بشه ، بعد از درمان من مدام درد داشتم ک مراجعه کردم دکتر گفت چیره خاصی نیست و مسکن داد اما الان با گذشت ۷ .۸ ماه درد دندونم مرگبار شده و این خانم همون زمان مدعی شد ریشه دندونت خیلی نزدیکه
      من می‌خوام بدونم چطوری میتونم از این خانم شکایت کنم بابت اینکه کاری کرده ک دندون من به عصب رسیده و من مجبورم ک عصب دندونم و از بین ببرم

      • سلام وقت شما بخیر
        هرچه سریعتر نسبت به طرح شکایت ایراد صدمه غیر عمدی ناشی از قصور اقدام نمایید.

  • سلام ،من رفتم پیش دکتری ایشون کفت دندونت باید عصب کشی بشه برای یه عصب کشی از یه دندون تا الان که پانسمان هنوز هفت تا عکس انداخته،و عکسارو بهم نمیده باید چیکار کنم؟ من چون مطمعن نیستم اصلا این دندون نیاز به عصب کشی داشته

    • سلام از موضوعات تخصصی دندانپزشکی اطلاعی نداریم. این سایت متعلق به دفتر حقوقی و وکالت دکتر محمد رضا مهری هست.

  • من برای انجام لمینت رفتم دکتر
    بعد از تراش و قالب گیری دندان های سالم من به سرما و گرما حساس شده بود
    ولی دکتر گفت طبیعیه و چون دندان تراش خورده بعد از قرار دادن لمینت خوب میشه
    وقتی رفتم برای قرار دادن لمینت خوب که نشد بدتر هم شد
    حالا ۴ تا از دندون های جلویی من به خاطر تراش بیش از حد عصب کشی شدن
    و به جای لمینت باید روکش کنم
    میتونم از دکتر شکایت کنم

  • سلام خسته نباشید
    من نزدیک ۵ و ۶ ساله ارتودنسی کردم دندونم و و وقتی دکتر ارتودنسی مو در اورد دوتا دندون جلو بالام جای براکت ارتودنسی روی دندونم مونده و پوسیده شده دندونم
    این تقصیر دکتر ک دندونم خراب شده ؟
    و بعد من در همون کلینیک جرم گیری کردن طبق معمول دندون پوسیده و نباید جرم گیری کرد و فرداش ک مسواک زدم دندونم از وسط اندازه یه برنج سوراخ شده و درد داره اینم تقصیر پزشک ؟
    من شکایت بکنم نتیجه ب جایی میرسه
    ایا دکتر هزینه درست کردن دندونم رو میدن ؟
    چون الان باید دندونم و ترمیم کنم و کامپوزیت

    • سلام و عرض احترام
      برای مطالب تخصصی دندانپزشکی باید از دندانپزشک سوال بفرمائید.
      در صورتی که نیاز به وکیل تخصصی جرائم پزشکی دارین همکاران ما در موسسه مهر پارسیان پاسخگوی شما هستند.

      • سلام من امروز رفتم پیش یه دکتری دندون ۵ بدجور عفونت داشت درد کلافه میشدم دکتره بدونه عکس گرفتن بیحسی زد واسه کشیدن دندان موقع زدن بی حسی درد شدیدی تو اون منطقه حس کردم از شدت درد جیغ زدم بم گفت بلند شو برات انجام نمیدم دوباره گفتم تحمل کنم در حالی که کل لبم سر بود ولی درد دندون رو احساس کردم جیغ زدم درد دندونم هزار برابر شد فهمیدم دکتره استخون دندونم روشکونده بود برام انجام نداد بم گفت برو ولی یه دکتر پیدا کردم گفت دندونی جراحی شه استخون دندونت شکسته

  • سلام
    دندان ۶ چپ بالای بنده توسط دندانپزشک عصب کشی شده است
    اکنون بعد حدودا یکسال متوجه عفونت در ریشه دندان شده ام
    به دندانپزشک متخصص درمان ریشه دیگری مراجعه کردم و گفتند این عفونت به خاطر عدم عصب کشی کامل و صحیح است
    حالا باید برای درمان قاب دندان را بردارند و دوباره عصب کشی کنند
    ایا میتوانم برای این مورد از دندانپزشک شکایت کنم؟ و اینکه ایا میتوان خسارت و غرامت از دندانپزشک گرفت؟

  • سلام
    وقتتون بخیر
    من دندونمو عصب کشی کردم و برای پرکردن رفتم پیش یه پزشک دیگه که گفتن یه قطعه کوچک فلزی تو کانال شکسته. دوباره رفتم پیش پزشک اول ولی نتونست اون قطعه رو دربیاره و گفت اشکال نداره و من پر میکنم و هر سه ماه عکس بگیر تا ببینیم عفونت کرده یا نه. اگه عفونت کنه باید بکشیم و ایمپلنت بشه. اگه کار ب کشیدن بکشه میتونم شکایت کنم؟ مدرک خاصی میخواد که از پزشک داشته باشم؟ ممنونم

    • سلام وقت شما بخیر
      پیشنهاد می‌کنیم پیش از این با یک پزشک مشورت نمایید اگر کار پزشک مشمول ایراد باشد قبل از اینکه منتهی به کشیدن شود طرح شکایت نمایید.

  • سلام من تابستون رفتم دندان پزشکی و هزینه روکش رو کامل دادم ولی متاسفانه دکتر تا ۶ ماه کار من رو عقب انداخت و بعد ۶ ما که رفتم با نرخ روز از من پول گرفت.در صورتی که من کل مبلغ و تابستون پرداخت کردم.چطور میتونم پولمو پس بگیرم

    • سلام وقت شما بخیر
      در صورت وجود قرارداد می‌توانید نسبت به اضافه وجه پرداختی مدعی شوید و استرداد آن را درخواست نمایید.

  • سلام خسته نباشید من برای درست کردن دندون ب دندانپزشکی مراجعه کردم در مرحله آخر عصب کشی ک چیزی رو داغ میکنن رو دندون میزارن با اون لب منو اندازه یک سانت سوزانده اگر شکایت کنم شامل ربع میشه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      تعیین میزان ارش با پزشکی قانونی می‌باشد و امکان اظهارنظر در این خصوص وجود ندارد.

  • با سلام.
    از چند دکتر شکایت دارم. آخریشون دیروز بود: قرار شد دندان آسیابم رو روکش مجدد کنم. روکش برای نصب آماده شده بود. وقتی دکتر روکش رو گذاشت، یخورده بلند بود. ایشون بجای اینکه فقط روکش رو بتراشه، اومد قسمتی از دندان بالا رو هم تراشید! بعد هم روکش رو چسبوند و تمام. رفتم خونه پنبه رو که برداشتم متوجه شدم دیواره دندان سالم بالایی ام کاملا نازک، تیز و برنده شده و وسطش هم گود شده. مطمئن هستم کمی بعد موقع غذا خوردن میشکنه. (چون همین دندان پایینی که روکش کردم و دارم درباره اش حرف میزنم، قبلا بد پر شده بود و موقع غذا خوردن بخاطر نازکی دیواره شکسته بود.)
    آیا دندانپزشک حق دارد برای اصلاح روکش، دندان سالم بالایی رو بتراشد؟!
    ایشون جلسه اول که هنوز کاری رو شروع نکرده بود میگفت من هر چندبار لازم باشه روکش رو روی دندونت امتحان میکنم و میدم لابراتوار ایرادشو برطرف کنه، وقتی خوب خیالم راحت شد میذارم روی دندونت. دقیقا برعکسشو عمل کرد و بخاطر بی مبالاتی و تنبلی خودش یکبار هم روکش رو برنداشت اصلاح کنه. بجاش دندان بالایی ام رو تراشید!
    معلوم نیست این بلا رو سر چند نفر دیگه آورده. میخوام بخاطر آسیب به دندان بالایی ام ازش شکایت کنم. لطفا راهنمایی کنید.

    • سلام اطلاعی از موضوعات تخصصی دندانپزشکی نداریم.
      اما اگه فکر می کنید موضوعی به عنوان قصور یا تقصیر دندانپزشک براتون اتفاق افتاد می تونین در تهران از طرق دادسرای ناحیه 26 ویژه جرائم پزشکی و در شهرستانها از طریق دادسرای عمومی محل سکونت خودتون شکایت رو ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *