وکیل تخلفات ساختمانی جنوب تهران

وکیل تخلفات ساختمانی جنوب تهران

وکیل تخلفات ساختمانی جنوب تهران


امروز با موضوع معرفی وکیل تخلفات ساختمانی جنوب تهران با شما هستیم.

هر چند ساخت و ساز در مناطق جنوبی شهر تهران، به نسبت شمال و غرب تهران با رونق کمتری روبروست، اما در مجموع وقوع تخلفات ساختمانی حتی در مناطقی که عملیات ساختمانی کمتری هم به وقوع می پیوندد، قابل تصور است.

دفتر حقوقی محمدرضا مهری به عنوان بهترین وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی امور ملکی در تهران، پاسخگوی سوالات عزیزان درباره تخلفات ساختمانی و معرفی بهترین وکیل تخلفات ملکی جنوب تهران خواهد بود.

نکات مهم در معرفی وکیل تخلفات ساختمانی جنوب تهران

  • برای جستجوی بهترین وکیل ملکی جنوب تهران چه اقدامی لازم است؟
  • شرایط طرح پرونده تخلفات ساختمانی در کمیسیون ماده صد شهرداری چیست؟

 

صدور پروانه ساختمان توسط بنیاد مسکن قانونی است؟

اگر بنیاد مسکن در  سال ۹۰ در حریم شهر پروانه مسکونی بدون اخذ نظریه کمیسیون ماده ۵ شورای عالی شهرسازی و معماری یا تبصره ۱ ماده ۱ جهاد کشاورزی موضوع قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها یا معرفی به سازمان نظام مهندسی یا بدون  داشتن مهندس ناظر و تایید نقشه های ساختمان صادر نموده است، حال بر اساس تذکرات سازمان بازرسی مبنی بر اینکه مرجع صالحه صدور پروانه شهرداری است و مراجعین جهت تمدید پروانه به شهرداری مراجعه می نمایند در این صورت:

۱- آیا با توجه به اینکه بنیاد ضوابط شهرسازی مانند رعایت مقررات ملی ساختمان و معرفی به سازمان مهندسی و  تایید نقشه ها و تغییر کاربری در صدور پروانه را رعایت نکرده است و هفتاد درصد ساختمان شکل گرفته است آیا پروانه دارای اعتباراست؟

۲- آیا صدور پروانه بنیاد  برای مالک حقوق مکتسبه ایجاد کرده است ؟

۳- آیا شهرداری مکلف است پروانه را تمدید کند یا تجدید؟

۴_ آیا باتوجه به اینکه منشاء و مبنای صدور پروانه برخلاف قانون تعاریف محدوده و حریم شهر می باشد شهرداری می تواند ساختمان را به عنوان بدون پروانه به کمیسیون ماده صد ارسال نماید؟

پاسخ وکیل تخلفات ساختمانی جنوب تهران

  1. پروانه فاقد اعتبار است. بنیاد مسکن حق صدور پروانه در حریم شهر ندارد لذا پروانه صادره نیز خلاف قانون است.
  2. امر خلاف قانون حق مکتسبه ای ایجاد نمیکند.
  3. در این مورد خلاف قانون، برای شهرداری نیز تکلیفی برای تمدید نیست.
  4. موضوع در فرض مسئله در صلاحیت کمیسیون ماده صد است. اگر خسارتی نیز در این خصوص وارد شود بر عهده بنیاد مسکن می باشد.

سهم مالک جدید از مزایای عقب نشینی ملک

زمینی مشاع در گذشته به خاطر بلوار، عقب نشینی داشته و بعد یک شریک از باقیمانده زمین سهم خود را بدون اشاره به موضوع، به غیر انتقال داده است. امروز اگر سایر شرکا  با شهرداری در مورد ما به ازای کل عقب نشینی توافق کنند  عوض متعلق به مالک و شریک قدیم است یا خریدار؟

جواب

قاعدتا عوض متعلق به جانشین و قائم مقام مالک پیشین یعنی خریدار است. البته گاهی عواملی همچون نحوه تنظیم و نقل و انتقال مبیع ممکن است موضوع را تحت تأثیر قرار دهد.

آيا شهرداری مجاز به اخذ عوارض تابلو از مغازه ها می باشد؟

جواب

آرای متعددی از هیات عمومی دیوان عدالت اداری صادر شده مبنی بر اینکه اخذ عوارض از تابلوهای معرفی غیرقانونی است. لذا فقط اخذ عوارض از تابلوهای تبلیغاتی جایز است. حال اینکه تابلوهای مغازه ها معرفی است یا تبلیغاتی گاهی در تطبیق موضوع بر مصداق اختلاف است، که در این موارد باید به کمیسیون ماده 77 و بعد دیوان عدالت اداری اعتراض ارائه شود.

با توجه به آرای دیوان در خصوص کسری پارکینگ. ایا شهرداری ها در غالب کمیسیون توافقات می توانند از مودی وجهی توافقی یا با نظر کارشناس رسمی دادگستری اخذ کنند؟

جواب

این عوارض قانونی نیست اما بهتر است توافق کنید زیرا شهرداری می تواند از صدور پروانه در این حالت امتناع کند یا اینکه در صورت صدور پروانه، کسر پارکینگ شما بعد از احداث بنا به تاریخ وقوع تخلف محاسبه می شود.

متاسفانه برخی افراد و از آن بدتر برخی وکلا اقدام به ابطال عوارض کسر پارکینگی می کنند که مازاد بر جریمه ماده صد نیست و به خیال خود خدمت و در واقع خیانتی به حقوق شهروندان و آب در آسیاب شهرداری ها می ریزند.

بخشیدن جریمه تخلفات ساختمانی توسط کمیسیون ماده صد

آیا کمیسیون ماده 100 اختیار دارد تا به استناد اضطرار (در مورد خانواده های بی بضاعت کمیته و بهزیستی که از عوارض صدور پروانه از شهرداری ها نیز معافند) جریمه تخلف «بدون پروانه بودن ساخت و ساز به علت نسقی بودن»  را منتفی بداند؟(بافرض رعایت تمامی ضوابط فنی و شهرسازی)

 

جواب

قواعد ماده 100 قانون شهرداری آمره بوده و آرای کمیسیون ماده 100 نیز قطعی و لازم الاجراست و دلایلی مانند اضطرار نمی تواند از علل عدم اجرای رای کمیسیون ماده 100 باشد در غیر این صورت این عمل شهرداری تصرف غیر مجاز در اموال شهرداری و همچنین نقض قوانین مملکتی موضوع ماده 576 قانون مجازات بخش تعزیرات می باشد.

وکیل تخلفات ساختمانی جنوب تهران

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل ملکی در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین ملکی در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

09121281014

وکیل تخلفات ساختمانی جنوب تهران

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *