دفتر وکیل متخصص مهریه تهران

دفتر وکیل متخصص مهریه تهران

دفتر وکیل متخصص مهریه تهران


امروز با موضوع دفتر وکیل متخصص مهریه تهران با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

ماجرای بذل مهریه و آثار خطرناک تنظیم سند بذل مهریه بدون رویت آن توسط وکیل گریبانگیر بسیاری از اشخاص اعم از زوج و زوجه در دادگاه‌ها شده است.

در این خصوص وکیل متخصص مهریه با کنار زدن باورهای غلط جامعه در خصوص نهاد مهریه به نقل روایت داستانوار یک مشاوره بذل مهریه به چالش های پیرامون موضوع می‌پردازد.

نکات مهم دفتر وکیل متخصص مهریه تهران

آیا زن به استناد فریب در اقرارنامه بذل مهریه می‌تواند منکر مهریه‌ای که بخشیده است بشود؟

نحوه بذل مهریه به چه شکل است؟

بعد از امضای فرم مشاوره و صرف یک چای مادر به همراه پسر عصبی خود وارد اتاق وکیل متخصص مهریه شدند.

دقیقا هشت روز از مراسم ازدواجشان می‌گذشت، پسر بی درنگ به وکیل پایه یک دادگستری گفت آقا من می‌خوام همسرم تمام مهریه‌اش را ببخشه و بعد از شرش خلاص بشم.

مادر پسر تقاضا داشت سند اقرار به ابراء (بخشش) مهریه برای تازه عروسش تنظیم شود و راهی پیدا کنیم تا او با امضای این سند در یک دفتر اسناد رسمی در شرایط غیر قابل بازگشتی قرار گیرد و هرگز توان اجرای مهریه خود را نداشته باشد.

البته خانم همراه آقا داماد نیامده بود اما مطابق گفته‌ایشان قرارشان این بود که هر سندی را که وکیل تنظیم نماید در دفترخانه امضا کند

وکیل پایه یک دادگستری قباله ازدواجشان را تورقی کرد مهریه 314 سکه بهار آزادی.. .و سپس از جوان پرسید آیا تصور نمی‌کنی برای این کار خیلی زود باشد؟

جوان گفت نه آقا ما پیش از عقد قرارمان را گذاشتیم راستش از دو سال قبل از ازدواج من با او دوست بودم در اتاق زیر زمین خانه پدرش که کارگاه چرم دوزی بود کار می‌کردم، محل ما یک خیابان پایین‌تر بود همان جا با هم آشنا و بعد بین‌مان رابطه دوستی برقرار شد

وکیل پایه یک دادگستری علت تعیین 314 سکه طلا و حالا قصد خانم برای بخشش آن را پرسید.

پاسخ داد : پیشنهاد حاج آقا بود (عاقد) بعد از اینکه قضیه رابطه قبل از ازدواج همسرم با دوست پسر سابقش را به ایشان گفتم حاج آقا گفت با توجه به این موضوع و عدم بکارت نباید مهریه‌ای بدهی !

اما چون خانم فقط یک هفته قبل از عروسی اقرار به رابطه جنسی با دوست پسر سابقش کرد و از مراسم خواستگاری و بله برون و توافقات گذشته بود به نظرم رسید بهترین کار این است که با همان مقدار مهریه که قرارگذاشته بودیم عقد انجام شود و بعد از آن خانم مهریه اش را ببخشد.

وکیل پایه یک دادگستری پرسید آیا در حال حاضر به صداقت او باور داری؟

بعد از مدتی مکث گفت:

آقا بعد از اینکه از قضیه مطلع شدم چند روز او را تحت نظر داشتم به محل کارش می رفتم و از دور مراقبش بودم تا اینکه یک شب وقتی با دوستش از باشگاه ایروبیک بر می‌گردند دیدم با هم سیگار می‌کشند.

بخاطر این موضوع و پنهانکاری‌اش با او صحبت کردم اول انکار می‌کرد.

اما وقتی عکس‌هایی که در حال سیگار کشیدن از او گرفته بودم دید مجبور شد اقرار کند ولی با اینکه قول داد من بعد لب به سیگار نزند با این وجود چند روز بعد یک پاکت سیگار داخل کیفش پیدا کردم

وکیل پایه یک دادگستری گفت لابد عاشقش هستی؟

چیزی نگفت … قرار شد وکیل پایه یک دادگستری سندی تنظیم کند و به دفتر اسناد رسمی سر خیابان بدهد و دو سه روز بعد وقتی پاسخ استعلام صورت گرفته دفتر اسناد رسمی از دفتر ازدواج آمد، آنها برای امضای سند اقرار به ابراء مهریه همراه خانم در دفترخانه حاضر شوند.

آیا در صورت تنظیم اقرارنامه بذل وبخشش مهریه در دفتر اسنادرسمی زن می‌تواند منکر بذل شود؟

در صورتی که مهریه بذل شده باشد و حق رجوع به مابذل نیز ساقط شده باشد زن نمی‌تواند مجدداً آن را مطالبه کند.

در هر صورت اثبات این که زوجه فریب خورده است و رضایت نداشته است به عهده خودشان است.

و ادامه روند رسیدگی بستگی به قاضی دارد که با توجه به اظهارات سردفتر و دیگر شواهد چگونه تصمیم بگیرد.

اگر زوجه برای اثبات ادعاهایش مدرک نداشته باشد، درخواستش توسط قاضی رد می شود.

دفتر وکیل متخصص مهریه تهران

قبول وکالت در پرونده مهریه تهران

مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان پذیر است.

موسسه حقوقی مهر پارسیان تحت نظر دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری هیچ شعبه دیگری در تهران ندارد.

تبلیغات دفتر وکیل همکار موسسه حقوقی مهر پارسیان مورد تایید این دفتر نیست.

جهت هماهنگی از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

شماره تلفن دفتر دفتر وکیل متخصص مهریه تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

شماره همراه وکیل آنلاین متخصص مهریه تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با دفتر حقوقی محمدرضا مهری از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

7 دیدگاه

  • سلام. وقت بخیر. 4 سال است که با همسرم ازدواج کرده ام و هنوز زیر یک سقف نرفته ایم و او هنوز دوشیزه است. مقدار زیادی طلا به او هدیه داده ام و حالا به خاطر مشکلات زیادی که با هم داریم نمیخواهم با او زندگی کنم. آیا در صورت طلاق باید مهریه او را پرداخت کنم؟

    • سلام. با توجه به ماده 1082 قانون مدنی، به مجرد عقد زن مالک مهر می‌شود. همچنین مطابق ماده 1092 قانون مدنی، هر گاه شوهر قبل از نزدیکی زن خود را طلاق دهد زن مستحق نصف مهر خواهد بود و اگر شوهر بیش از نصف مهر را قبلا داده باشد‌ حق دارد مازاد از نصف را عیناً یا مثلا یا قیمتا استرداد کند. جهت دریافت مشاوره از وکلای باتجربه در این زمینه، می‌توانید با موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس حاصل نمایید.
      09120067663

  • سلام، وقت بخیر. برادر بنده در سانحه رانندگی به رحمت خدا رفته است و همسر او میخواهد مهریه اش را بگیرد، ولی برادرم اموالی ندارد. آیا او میتواند مهریه اش را از دیه برادرم بگیرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *