اعتراض به رای هیات نظارت ثبت در دیوان عدالت

اعتراض به رای هیات نظارت ثبت در دیوان عدالت

اعتراض به رای هیات نظارت ثبت در دیوان عدالت


موضوع این نوشته اعتراض به رای هیات نظارت ثبت در دیوان عدالت است.

این اعتراض به معنی شکایت از اداره ثبت در دیوان عدالت اداری است.

زمانی که فرد طلبکار به اداره اجرای سند رسمی مراجعه می‌نماید، اداره اجرای اسناد رسمی، با شناسایی اموال فرد بدهکار، آن دسته از اموال وی را که دارای سند رسمی است به نفع طلبکار توقیف می‌نماید و سپس در صورت مستثنیات دین نبودن آن اموال به تشخیص کارشناس ثبت و تایید رییس ثبت اسناد و املاک اقدام به ادامه فرایند اجراییه ثبتی می‌نماید. و اگر طبق نظر کارشناس و رییس ثبت مال توقیف شده مستثنیات دین باشد، در این صورت اجراییه متوقف می‌شود.

در هر دو صورت فوق، حق اعتراض به نظر کارشناس ثبت و رییس اداره ثبت وجود دارد و فرد متضرر از نظر اداره ثبت می‌تواند اعتراض خود را به هیات نظارت ثبت استان تقدیم نماید.

رای هیات نظارت چه تایید کننده نظر پیشین اداره ثبت باشد چه نقض کننده آن قطعی است. در ذیل رای هیات نظارت عبارت” این رای قطعی است ” را مشاهده می‌نمایید، اما در حقیقت این رای قطعی نیست و ظرف 3 ماه از ابلاغ قابل اعتراض در دیوان عدالت اداری می‌باشد.

از زمان تغییر فرایند مطالبه مهریه مندرج در سند ازدواج، اجرای مهریه نیز از فرایندی که در بالا بدان اشاره کردیم پیروی می‌نماید و هر یک از زوجین (زن و یا شوهر) می‌تواند به رای هیات نظارت ثبت اسناد و املاک اعتراض نماید.

مهلت اعتراض به رای هیات نظارت ثبت

به دلیل اینکه در حال حاضر با توجه به نوپا بودن این فرایند افراد آگاهی کاملی در این زمینه ندارند با صدور رای از هیات نظارت کار را تمام شده می‌پندارند، اغلب این عدم آگاهی نه تنها شامل افراد عادی و کارمندان اداره ثبت می‌شود بلکه بعضا مشاهده می‌نماییم برخی وکلا نیز از این فرایند اطلاع دقیق ندارند و از این طریق اموال اشخاص که عمدتا شامل املاک می‌باشد به ورطه نابودی سپرده می‌شود.

استفاده از مشاوره وکیل دیوان عدالت اداری در زمان تنظیم دادخواست اعتراض به رای هیات نظارت یکی از ضروریات است. اگر برای مشاوره با وکلای تخصصی دیوان عدالت اداری، هزینه اندکی بپردازید قطعا از آسیب­های احتمالی بعدی جلوگیری خواهد شد.

فرض کنیم در موضوع اعتراض حق کاملا با شما باشد و بعد از ثبت اعتراض به رای هیات نظارت در دیوان عدالت اداری، وقت رسیدگی برای چندین ماه بعد تعیین ‌شود، و در دادخواست شما درخواست توقف عملیات اجرایی یا همان توقف اجراییه لحاظ نشده باشد، در این صورت اجراییه صادره از اداره ثبت اجرا می‌شود و آثار جبران ناپذیری را به بار می‌آورد.

پس اگر احساس کنید نیازی به مشاوره با وکیل ندارید یا افرادی به شما بگویند که تنظیم دادخواست اهمیت چندانی ندارد و شما با اتکا به این فرض اقدام به ثبت دادخواست نمایید، احتمال رخ دادن وقایعی نظیر مثال بالا وجود دارد.

تنظیم دادخواست تخصصی دیوان عدالت اداری

با این آگاهی آیا باز هم پیش از مشاوره با وکیل تخصصی دیوان عدالت اداری، اقدام به ثبت دادخواست خواهید کرد؟ ما با اتکاء به سال­ها تجربه در پرونده­های دیوان عدالت اداری به شما اعلام می­نماییم، هرگز هیچ موضوعی را در زمینه دیوان عدالت اداری کم اهمیت تلقی ننمایید.

شاید تصور کنید ما برای بازارگرمی کار خود و جذب موکل این تذکر را داده‌ایم، و برای کسب منفعت اقدام به هراس افکنی می­نماییم، اما در همین مطلب با یادآوری سرنوشت پرونده دو نفر از مراجعین به موسسه که درگیر اعتراض به رای هیات نظارت ثبت در دیوان عدالت بودند، انگیزه و مقصود خود را از بیان این مطالب بیشتر توضیح خواهیم داد.

پس خواهش می­کنیم کمتر از ده دقیقه حوصله نمایید، و با گروه وکلای حقوقی مهر پارسیان همراه باشید و تا انتهای مطلب را مطالعه کنید.

سوالات مهم شکایت از هیات نظارت ثبت در دیوان عدالت اداری

  • اگر نظر اداره ثبت مبنی بر مستثنیات دین نبودن ملک باشد چه باید کرد؟
  • آیا رای هیات تظارت ثبت در خصوص مستثنیات دین قطعی و غیر قابل اعتراض است؟
  • آیا امکان نقض رای هیات نظارت در دیوان عدالت وجود دارد؟
  • هزینه و حق الوکاله پرونده اعتراض به رای هیات نظارت ثبت چگونه تعیین می شود؟
  • بهترین وکیل دیوان عدالت جهت اعتراض به رای هیات نظارت ثبت استان تهران کیست؟

اقدام لازم در صورت صدور رای هیات نظارت علیه فرد بدهکار و یا بستانکار

الف: ارایه رای صادره به وکیل دیوان عدالت اداری جهت بررسی

اگر به عنوان بدهکار و مدیون مهریه یا بستانکار مهریه در فرایند اجرای اسناد رسمی محکوم شناخته شده‌اید و در قسمت پایین نمونه رای هیات نظارت ثبت مشاهده کردید که نوشته شده است “این رای قطعی است” نگران نباشید، هنوز یک مقطع اعتراض به رای وجود دارد، بلافاصله پس از صدور رای مزبور از طریق مشاوره با وکیل دیوان عدالت اداری در پی تنظیم دادخواست اعتراض به رای هیات نظارت باشید.

اگر دادخواست توسط وکیل دیوان عدالت تنظیم شده باشد، قضات دیوان عدالت اداری متوجه وجاهت دادخواست شما خواهند شد و برای این دادخواست اهمیت ویژه‌ای قایل خواهند شد، چرا که متاسفانه به دلیل عدم وجود فرهنگ استفاده از وکیل متخصص، اکثر دادخواست‌های تقدیمی به دیوان عدالت اداری نادرست و ناقص می‌باشد.

دقت داشته باشید وکیل دیوان عدالت اداری در پایان جلسه مشاوره و بررسی رای به شما خواهد گفت که به چه دلیل اعتراض شما به رای هیات نظارت قابل پذیرش یا غیر قابل پذیرش خواهد بود.

ب: تهیه مدارکی که نشان دهنده حقانیت فرد معترض به رای باشد.

بلافاصله بعد از صدور رای هیات نظارت ثبت با مشاوره‌ای که از وکیل دیوان عدالت اداری دریافت کرده‌اید اقدام به جمع آوری مدارکی نمایید که نشان دهنده حقانیت شما باشد.

در مسیر اعتراض به رای هیات نظارت ثبت شاید نیاز به اخذ تامین دلیل از طریق کارشناس باشد، که در این صورت این مورد حتما باید زیر نظر وکیل انجام شود تا مواردی که نیاز است کارشناس به صورت خاص بدان بپردازد مورد تاکید واقع شود، و چیزی از قلم نیفتد.

مرجع اعتراض به نظر هیات نظارت ثبت اسناد املاک در خصوص مستثنیات دین

دربیشتر موارد افراد می‌پندارند که رای هیات نظارت ثبت اسناد و املاک باید قابل اعتراض در مرجع بالا دستی آن یعنی شورای عالی ثبت مورد اعتراض قرار گیرد، اما لازم به ذکر است که در خصوص مستثنیات دین رای هیات نظارت ثبت اسناد و املاک قطعی است و قابل اعتراض در دیوان عدالت اداری می‌باشد.

توضیح بیشتری لازم دارید؟ پس این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

فرایند اعتراض به مستثنیات دین در اداره پنجم اسناد رسمی مهریه

اگر شما به عنوان زوجه (زن) دست به مطالبه مهریه خود زده‌اید باید به اتفاق کارشناس برای بازدید ملک بروید تا کارشناس در نظر خود بنویسد که این ملک مسثتنیات دین محسوب می‌شود یا خیر، اگر نظر ثبت به نفع شما بود سپس این حق به همسر شما داده می‌شود که به نظر کارشناس و نظر رییس اداره ثبت در هیات نظارت اعتراض نماید.

از زمانی که همسر شما اقدام به اعتراض به رای ثبت می‌نماید دیگر شما امکان طرح مطلب در دفاع از رای صادره را ندارید، چرا که اعتراض علیه ثبت مطرح می‌شود نه شما، که بتوانید به آن پاسخ دهید در اصل در اینجا شما باید نظاره گر رسیدگی باشید، اما اگر رای به ضرر شما بود عکس این حالت اتفاق می‌افتد. حال شما باید معترض باشید. همسرتان باید منتظر نتیجه اعتراض شما شود.

همانگونه که در ابتدای مقاله توضیح دادیم سرنوشت پرونده دو نفر از مراجعین به موسسه که درگیر اعتراض به رای هیات نظارت ثبت در دیوان عدالت بودند، برای شما به اختصار توضیح می‌دهیم.

مورد نخست مربوط بود به آقایی که همسر ایشان اقدام به اجراییه مهریه نموده بود.

رفع توقیف از ملک توقیفی در مهریه

متاسفانه با صحنه سازی شرایط را جوری جلوه داده بود که آقا در منزل توقیفی سکونت ندارد. پس از کارشناس خواسته بود این مطلب را بنویسد. در اینجا آقا اقدام به اعتراض به نظر هیات نظارت ثبت نمود. و با صدور رای هیات نظارت که تایید کننده نظر ثبت بود خود را باخته بود و به این علت که توانایی پرداخت حق الوکاله را نیز نداشت نا امید بود که در جلسه مشاوره به ایشان اعلام شد با صرف هزینه کمتر می‌تواند تنظیم دادخواست را به وکیل بسپارد و از این طریق در نهایت با کمترین هزینه ملک وی در شرف اجراییه ثبتی بود به وی بازگردانده شد.

متقاضی موفق به اخذ دستور موقت از دیوان عدالت شد. سپس رای قطعی مستثنیات دین از دیوان عدالت اداری به نفع ایشان صادر گردید. اصطلاحا اجرای رای هیات نظارت ثبت متوقف گردید.

مورد دوم نیز مربوط به آقایی بود که در شرایط مشابه و علیرغم توانایی پرداخت حق الوکاله خود راه و روند کار را در پیش گرفته بود و در نهایت با چندین بار اشتباه و صرف هزینه‌های گزاف و پرداخت رشوه نتوانسته بود اجراییه ثبت را متوقف نماید و زمانی که به وکیل مراجعه کرد متوجه شد عبارت این رای که تمام مسیر را اشتباه رفته است و راه اعتراض به رای هیات نظارت مستثنیات دین راهی چیزی به غیر از این قبیل اقدامات بوده است.

بله همراهان عزیز! به همین دلیل ابتدای مقاله از شما خواسته بودیم اندکی وقت گذاشته مقاله را مطالعه کنید تا بعد از آگاهی از شرایطی که اصلاً فکرش را نمی­کنید اما ممکن است در انتظار شما هم باشد _حتی شما دوست عزیز_ برای تنظیم دادخواست اعتراض به رای هیات نظارت ثبت حتماً با وکیل متخصص و با هزینه حداقلی مشورت کنید.

هزینه وکیل برای پرونده اعتراض به رای هیات نظارت ثبت در دیوان عدالت

خب حالا نوبت تبلیغات ما برای معرفی بهترین وکیل دیوان عدالت در تهران شد.

البته با نگاهی به پرونده­های ثبتی در دیوان عدالت اداری متوجه می­شویم که مشورت با وکیل هزینه نیست، بلکه مشاوره با وکیل تخصصی برای تنظیم اعتراض به رای هیات نظارت ثبت، جلوگیری از نابود شدن حق و دارایی است.

فرض کنید طبق مثال­های بالا، رای هیات نظارت در بحث توقیف ملک به ضرر شما بوده است.

خب پرداخت حق مشاوره به بهترین دیوان عدالت تهران که تنظیم کننده اعتراض به رای هیات نظارت ثبت است، حداکثر 50 میلیون تومان هزینه دارد، گران­تر تمام می­شود یا از دست دادن کل ملک که بعضاً ممکن است کل سرمایه­ شما باشد یا این­که سال­ها در راهروهای دادگاه و با پرداخت هزینه­ های سنگین حق­ الوکاله (که اغلب حداقل ده درصد ارزش ملک است) و هزینه ­های دادرسی و کارشناسی بتوانید احقاق حق کنید؟ به زعم ما بدتر از تمام این هزینه­ ها، وقت ارزشمند و اعصاب و روانی است که شما باید صرف این دعوی بکنید. در حالی که با پیشگیری مرتفع خواهد شد.

تعیین حق الوکاله برای پرونده­های دیوان عدالت اداری مخصوصا در موضوع اعتراض به رای هیات نظارت ثبت استان، با توافق وکیل و موکل است. بنابراین امکان اعلام مبلغ حق الوکاله قبل از بررسی پرونده وجود ندارد.

مقدمات تنظیم دادخواست اعتراض به رای هیات نظارت ثبت در دیوان عدالت

برای طرح دادخواست اعتراض به رای هیات نظارت ثبت در دیوان عدالت باید قائل به تفکیک این دادخواست با دادخواست‌های دیگر شد. چرا که در این مدل از دادخواست دیوان عدالت اداری در نهایت خود اقدام به صدور رای می‌کند و بعد از نقض رای آن را به هیات‌های هم عرض ارسال نمی‌کند.

لازم به ذکر است جهت اعتراض به رای هیات نظارت ثبت در دیوان عدالت اداری باید فرد تنظیم کننده دادخواست تسلط کافی و عملی بر قانون دیوان عدالت اداری داشته باشد.

برای اطلاع کامل از شرایط دادخواست اعتراض به رای هیات نظارت ثبت در دیوان عدالت و آماده کردن مقدمات اعتراض حتما و ناگزیر باید با وکیل تخصصی قراردادهای ملکی مشاوره نمائید.

نحوه جستجوی بهترین وکیل دیوان عدالت در تهران

پرسش از اطرافیان

یکی از راه­های جستجوی وکیل دیوان عدالت در تهران ، پرسیدن از اطرافیان است. در گروه وکلای مهر پارسیان باور ما بر این است که هر موکل، خود یک بنگاه تبلیغاتی برای خدمات بهترین گروه وکلای تهران است. چرا که رضایت موکلین قبلی از خدمات وکیل موجب معرفی به دیگران خواهد بود. بنابراین از اطرافین خود که تجربه کار با وکیل تخصصی دیوان عدالت را دارند سوال کنید. شاید بتوانید بهترین گزینه برای سپردن امور وکالتی را پیدا کنید.

جستجوی وکیل از طریق فضای مجازی

جستجوی وکیل در اینترنت و فضای مجازی کمی خطرناک است. بعد از پیدا کردن وکیل از طریق صفحات فضای مجازی حتما از داشتن پروانه وکالت وکلا مطمئن شوید. بسیاری از مدعیان انجام خدمات تخصصی وکالت دیوان عدالت اداری در واقع کار را بعد از گرفتن از شما به وکیل می­سپارند. یعنی بدون داشتن دانش حقوقی و با سوء استفاده از کارآموزان وکالت، با دریافت مبالغ سنگین و پرداخت کمی به وکیل مشکل جدیدی هم برای شما رقم می خورد.

چرا که با وقوع این موضوع، مشکل شما بیش­تر خواهد شد. علاوه بر زحمت اعتراض به رای هیات نظارت ثبت باید با متظاهرین به وکالت و کلاهبرداران مؤسسات حقوقی نیز مبارزه کنید!

حقیقت این است که شما هرگز متوجه نخواهید شد پشت این سایت­های زیبا و پر از اطلاعات (که البته شما هرگز متوجه نخواهید شد اطلاعات حقوقی آن­ها درست است یا خیر چون شما حقوق­دان نیستید) چه افرادی وجود دارند. طی سال­های اخیر متأسفانه مؤسسات زیادی با سایت­های مختلف به وجود آمده­اند که حتی دفتر ندارند و حتی مؤسسین آن­ها وکیل نیستند.

این­جا لازم می­دانیم مجدداً خودمان را تبلیغ کنیم. مؤسسه حقوقی مهر پارسیان یک مجموعه کامل با دپارتمان­های حقوقی و اداری است که می­توانید رزومه برخی از وکلای ثابت مجموعه را در بخش رزومه­ها مشاهده کرده و حتی در بخش تصاویر مجموعه با محیط این دفتر آشنا شوید تا بدانید که ما فقط ادعا نداریم. بلکه کلیه امکانات مورد نیاز برای خدمت­ رسانی به شما را در اختیار داریم.

بعد از دانستن این موضوعات حتی اگر ما انتخاب شما نبودیم، به انتخاب شما احترام می­گذاریم و فقط توصیه می­کنیم؛ برای انتخاب وکیل حتما از داشتن و معتبر بودن پروانه وکالت مطمئن شوید.

دریافت خسارت در پرونده الزام به تنظیم سند رسمی

در موقع تنظیم قرارداد ملکی حتما برای عدم انجام تعهد وجه التزام تعیین کنید. تعیین وجه التزام قراردادی با مشاوره وکیل ملکی می­تواند از ورود ضرر و زیان بیشتر به شما جلوگیری کند.

پس اگر برای عدم انجام تعهدات فروشنده و خریدار خسارت تعیین کردید تحت شرایطی خسارت قابل وصول است. شرط اصلی مطالبه خسارت، مطالبه آن در زمان عدم انجام تعهد است.

برای مشاوره حقوقی شرایط دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی و دانستن همه نکات درباره دعوی الزام به تنظیم سند رسمی با برترین گروه وکلای ملکی تهران تماس بگیرید.

برای ثبت دادخواست اعتراض به رای هیات نظارت ثبت در دیوان عدالت چه باید کرد؟

بعد از مشاوره با وکیل تخصصی دیوان عدالت، به یکی از دفاتر خدمات قضائی مراجعه کنید. متن دادخواست که توسط وکیل تهیه شده را به صورت فایل ورد به همراه داشته باشید. ثبت دادخواست صرفا از طریق دفاتر خدمات قضائی امکان پذیر است. در صورت داشتن وکیل نیازی به مراجعه به دفاتر خدمات قضائی نیست. البته اخیرا سامانه‌ای از طریق دیوان عدالت اداری در این خصوص طراحی شده است که تا بهره‌برداری کامل دچار اختلال داخلی است.

مدت زمان رسیدگی به پرونده اعتراض به رای هیات نظارت ثبت در دیوان عدالت چقدر است؟

معمولا بعد از اخذ استعلام و تکمیل بودن مدارک ظرف سه تا شش ماه رای بدوی صادر خواهد شد. در صورت تجدیدنظرخواهی اداره ثبت رسیدگی در شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری نیز زمان بر است. بازه زمانی حدود یک تا دو سال نیاز است تا پرونده به رای قطعی و اجرا برسد.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (12 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *