قرار ترک تعقیب چیست؟

قرار ترک تعقیب چیست؟

قرار ترک تعقیب چیست؟


امروز با پاسخ به این سوال که قرار ترک تعقیب چیست؟ و ارائه نمونه توافق نامه جهت صدور قرار ترک تعقیب با شما سخن خواهیم گفت. 

مرجع اولیه تصمیم گیری در پرونده های کیفری، بر اساس قانون جدید تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب و احیای مجدد دادسراها در ایران، به عهده نهاد دادسرا قرار داده شده است.

تحولات قانون آیین دادرسی کیفری به منظور کیفر زدایی و حل و فصل اختلافات در دادسرا و همچنین سیاست حبس زدایی، موجب گردید تا قرارهایی چون قرار ترک تعقیب، قرار بایگانی پرونده و یا قرار تعویق صدور حکم و تعلیق تعقیب و تعلیق اجرای مجازات، در دستور کار ساست کیفری ایران قرار گیرد.

در نوشتار حاضر، محمدرضا مهری وکیل متخصص امور کیفری در تهران، با داشتن سابقه قضایی در دادگستری استان تهران، به موضوع قرار ترک تعقیب چیست پرداخته و نمونه ای از توافق نامه جهت صدور قرار ترک تعقیب را برای استحضار عزیزان درج خواهد نمود.

نکات مهم در پاسخ به سوال قرار ترک تعقیب

  1. در چه صورتی قرار ترک تعقیب در دادسرا صادر خواهد شد؟
  2. بهترین وکیل کیفری تهران جهت تنظیم صورتجلسه سازش جهت صدور قرار ترک تعقیب کیست؟
  3. برای جستجوی وکیل پایه یک دادگستری و استاد دانشگاه چه اقدامی لازم است؟

نمونه توافق نامه جهت صدور قرار ترک تعقیب

توافق نامه / سازش نامه/ اقرار نامه 

زوج آقای…..‌‌ اقرار به سو رفتار و سو معاشرت و رفت و امد با افراد معلوم الحال و معاشرت با انان در محل زندگی مشترک و ضرب و جرح و ضرب و شتم و تهدید مستمر زوجه خانم …….و خانواده ایشان و تخریب عمدی خودروی زوجه تا لحظه امضا این توافق نامه نموده و متعهد و ملتزم به عدم تکرار میشود و تعهد میکند ظرف حداکثر تا ۳۰ روز نسبت به اجاره منزل مسکونی متناسب با شان زوجه  در نزدیکی محل سکونت خانواده زوج واقع در محدوده ….‌‌اقدام و جهاز متعلق به زوجه را در آن منزل مستقر و مدارک این اقدام را به کلانتری ..‌‌..‌ تحویل خواهد داد تا ثبت شود و عنداللزوم مورد بازدید مامورین قرار گیرد.

قرار ترک تعقیب چیست؟

 

شرایط صدور قرار ترک تعقیب در ترک انفاق

زوج تحت هیچ شرایطی مانع رفت و آمد زوجه به منزل پدری و محل کار نشده و بر خلاف گذشته هیچ زورگویی و رفتار خشن به سنوات گذشته در خصوص اخذ حقوق زوجه نداشته باشد و نفقه تبرعی زوجه را از این پس بپردازد.

در غیر اینصورت هیچ حقی نسبت به معادل و به اندازه بهای سه دانگ خودرو هم نخواهد داشت.

این پرونده به اتهام تهدید به قتل و تخریب و اخلال در نظم عمومی و ….به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

پس از اقدامات و ایفاء تعهدات زوج ، و تهیه منزل متناسب با شان زوجه در نزدیک محل سکونت خانواده زوجه که باید به تایید و قبول ایشان هم برسد و استقرار جهاز در آن، و چنانچه زوج بهای خودرو به میزان یکصد ملیون تومان و به قاعده سه دانگ از عین  را به کارت بانکی یا حساب جاری زوجه بشرح ذیل و باضافه بدهی های خود به زوجه که در صلح نامه مابین قید شده و به میزان سی ملیون تومان و جمعا یکصد و سی ملیون تومان واریز نمود و طلاجات زوجه به مقدار …..گرم و مدارک شناسایی زوجه را تحویل وانجام داد زوجه تعهد به اعطای وکالت فروش خودرو به زوج مینماید.

ضمانت اجرای عدم ایفای تعهدات

ملاک عمل در خصوص ایفا تعهدات زوج به ترتیب گزارش و تایید کلانتری و اخذ رسید از زوجه در قبال تحویل شدن جهاز و طلاجاتی که توسط زوجه ابتیاع شده و ارتباطی به زوج ندارد به همراه کل مدارک شناسایی و واریز وجه به حساب بانکی زوجه به شماره .‌……بانک …….و در مهلت مقرر حداکثر ۳۰ روز از امضا این توافق نامه و تعهد نامه و سازش و اقرار نامه خواهد بود .و پس از امضاء این سند و ایفاء کامل و دقیق تعهدات توسط زوج و تایید زوجه و پس از آن، زوجه و سایر شکات درخواست صدور قرار ترک تعقیب یکساله را از طریق کلانتری به مرجع قضایی تقدیم خواهند نمود.

بهترین وکیل کیفری تهران

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل کیفری در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین ملکی در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

09121281014

قرار ترک تعقیب چیست؟

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *