چه مجازاتی در انتظار رمالان و دعانویسان می‌باشد؟

چه مجازاتی در انتظار رمالان و دعانویسان می‌باشد؟

چه مجازاتی در انتظار رمالان و دعانویسان می‌باشد؟


امروز با موضوع چه مجازاتی در انتظار رمالان و دعانویسان می‌باشد؟ با شما هستیم.

با توجه به افزایش خرافات در میان مردم بازار رمالی و دعانویسی داغ داغ و گرایش مردم به سمت آنها سیر صعودی به خود گرفته است.

در پی شکایت های مردمی و تماس مردم با موسسه مهر پارسیان جهت مشاوره و معرفی وکیل برای شکایت از این افراد، باعث شد با کمک مشاورین و وکلای مجرب موسسه مختصر توضیحی در مورد جرم انگاری رمالی و دعا نویسی بدهیم.

دفتر وکالت محمدرضا مهری بهترین وکیل کیفری در تهران، به بررسی مجازات رمالی و فالگیری در قالب کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع خواهد پرداخت.

 

نکات مهم در مورد موضوع، چه مجازاتی در انتظار رمالان و دعا نویسان می‌باشد

  • تحت چه عنوانی می‌توان از رمالان و دعانویسان شکایت نمود؟
  • مجازات رمالی و دعا نویسی چیست؟
  • برای جستجوی بهترین وکیل کیفری در تهران چه اقدامی لازم است؟

چه مجازاتی در انتظار رمالان و دعانویسان می‌باشد؟

مجازات رمالی و فالگیری

قضات دادگاه‌های کیفری معمولا افراد متهم به رمالی و فالگیری را با استفاده از قوانین مربوط به کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع مجازات می‌کنند. قضات دادگاه های كیفری بعضا با استناد به ماده 2 قانون تشدید مجازات مرتكبان اختلاس، ارتشا و كلاهبرداری كه در مورد تحصیل مال به طریق نامشروع است، رمالان و فالگیران را مجازات می كنند.

رمالی و فالگیری از جمله جرایمی است که از ده ها سال پیش به وضوح در قوانین کیفری کشور، صراحتا به آن اشاره شده بود.

 آیین نامه امور خلافی مصوب سال ۱۳۲۴ اشاره داشته، کسانی که رمالی، جفر، تعبیر خواب، کف بینی، افسونگری، جاوگری، جن گیری، فالگیری، پیش گویی، چله نشینی، بخت گشایی و امثال آنها را وسیله معرکه یا دوره گردی قرار دهند یا با باز کردن دکان یا خانه اعمال مزبور را پیشه و وسیله استفاده خود قرار دهند به حبس از ۷ روز تا ۱۰ روز و از ۱۰۰ تا ۲۰۰ ریال غرامت محکوم می شوند که این آیین نامه منسوخ شده است.

ولی امروزه عزم جدی برای برخورد با رمالها و دعانویس‌ها وجود ندارد.

با این حال، قضات دادگاه‌های کیفری معمولا افراد متهم به رمالی و فالگیری را با استفاده از قوانین مربوط به کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع مجازات می‌کنند.

براساس قانون تشدید مجازات مرتكبین ارتشاء و اختلاس و كلاهبرداری،‌ هركس از راه حیله و تقلب مردم را به داشتن اختیارات واهی فریب دهد یا به امور غیرواقع امیدوار كند و به یكی از این وسایل وجوه و اموال آنها را تحصیل كرده و از این راه مال دیگری را ببرد به مجازات مقرر در قانون محكوم می‌شود.

گر چه رمالی، جادوگری و سرکتاب باز کردن در قانون فعلی جرم محسوب نمی شود اما با استفاده ازاین قانون، با این افراد می توان به عنوان کلاهبردار برخورد کرد.

 

یکی از جرایم رمالی، تحصیل مال نامشروع و کلاهبرداری است.

در تحصیل مال نامشروع امده: هر کس بطور کلی مالی یا وجهی تحصیل کند که طریق تحصیل آن فاقد مشروعیت قانونی بوده است، مجرم محسوب می شود و علاوه بر رد اصل مال، به مجازات سه ماه تا دو سال حبس و یا جریمه نقدی محکوم خواهد شد.

درکلاهبرداری نیز آمده: هر کس از راه حیله و تقلب مردم را به داشتن اموال و اختیارات واهی فریب دهد یا به امور غیر واقع بترساند و از این طریق مالی تحصیل کنند کلاهبردار محسوب می شود و علاوه بر رد اصل مال صاحبش به حبس از یک تا هفت سال و پرداخت جزای نقدی محکوم خواهد شد.

همچنین عمل رمال یا فالگیر را می‌توان ذیل عنوان تکدی گری و کلاشی نیز آورد، وتعقیب چنین اعمالی منع قانونی نخواهد داشت.

همچنین دیده شده است که رمالان و جادوگران با سوء استفاده از اعتماد میان خود و مشتریان دست به اقداماتی چون آزار و اذیت جنسی و سرقت هم می زنند که هر یک از این جرایم عنوان جداگانه و مجازات های خاص خود را دارند.

چه مجازاتی در انتظار رمالان و دعانویسان می‌باشد؟

 

بهترین وکیل کیفری در تهران

خانه وکلای مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل کیفری در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین ملکی در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

09121281014

چه مجازاتی در انتظار رمالان و دعانویسان می‌باشد؟

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه

4.2/5 - (6 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *