وکیل تخلفات ساختمانی غرب تهران

وکیل تخلفات ساختمانی غرب تهران

وکیل تخلفات ساختمانی غرب تهران


امروز با معرفی وکیل تخلفات ساختمانی غرب تهران با شما هستیم.

مصادیق تخلفات ساختمانی و مرجع رسیدگی به تخلفات ساختمانی از موضوعاتی است که در این نوشتار به همت گروه وکلای رسمی مهر پارسیان و دفاتر همکار محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تهیه و تدوین شده است.

پاسخ به سوالات عزیزان درباره تخلفات ساختمانی و درخواست پاسخگویی توسط وکیل تخلفات ساختمانی غرب تهران نیز در بخش دیگری از مقاله خواهد آمد تا سوالات مشابه عزیزان در این بخش بدون پاسخ نماند.

 

نکات مهم در موضوع معرفی وکیل تخلفات ساختمانی غرب تهران

  • بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در غرب تهران کیست و چه شرایطی برای پذیرش دارد؟
  • هزینه وکیل برای پرونده های دیوان عدالت اداری چگونه توافق و تعیین می شود؟
  • آیا از مصادیق تخلفات ساختمانی و جرایم خاص شهرداری ها اطلاعی دارید؟

 

سوال حقوقی درباره تخلفات ساختمانی و نحوه رسیدگی در کمیسیون ماده 77

در پایان اکثر آرای کمیسیون ماده ۷۷ مینویسند این رای قطعی و لازم الاجرا بوده و از طریق اجرای ثبت قابل وصول می باشد و ظرف مدت سه ماه قابل اعتراض در دیوان است.

آیا قطعی و لازم اجرا بودن از یک طرف و قابل اعتراض بودن با هم  منافات دارند؟

جواب :

اعتراض که به استناد تبصره 2 ماده 16 قانون دیوان عدالت اداری سه ماه می باشد، به استناد ماده 10 همان قانون از حیث نقض قوانین و مقررات و به صورت شکلی است مانند نقشی که دیوان عالی کشور نسبت به آرای بیشتر محاکم حقوقی و کیفری ایفا می نماید. لذا این نوع اعتراض منافاتی با لازم الاجرا بودن رای ندارد مگر در صورت صدور دستور موقت از شوی دیوان عدالت اداری.

وکیل تخلفات ساختمانی غرب تهران

 

سوال درباره شرایط تغییر کاربری در شهر

آیا پس از ۵ سال از ابلاغ طرح جامع اگر ملکی مثلا کاربری ورزشی داشته باشد و طرح ورزشی اجرا نشده و یا تقاضایی بر آن نبوده آیا لازمست از اداره مربوطه در مورد اولویت بندی طرح استعلام شود؟

جواب

به موجب ماده 59 قانون رفع موانع تولید استعلام عدم نیاز ضرورتی ندارد.

 

سوال حقوقی درباره پایانکار

شرکتی در قبل تاسیس شهرداری احداث شده ولی دارای پایان کاری بعد تاسیس شهرداریست. درحال حاضر که مستحدثات متراژ شده مساحت آن از پایان کار بیشتر است آیا مشمول تبصره های ماده صد می باشد یا خیر؟

جواب

اگر مستحدثات جدید ملحق به شهر شده باشد و در زمان احداث خارج از محدوده و حریم شهر بوده موضوع خارج از صلاحیت کمیسیون ماده 100 می باشد و در صلاحیت کمیسیون بند 2 تبصره 3 ماده 99 قانون شهرداری است. قدمت بنای مذکور باید به تایید کارشناس رسمی دادگستری برسد.

وکیل تخلفات ساختمانی غرب تهران

 

پرسش و پاسخ حقوق املاک و مستغلات با محمدرضا مهری

ملکهای  A , B که در دهه 50 به صورت یک قطعه  واحد حدودا 700 متری خریداری و بدون پروانه و مجوز ساخته شده بود، در سال 1365 بعد از نقشه برداری و ساماندهی از طرف شهرداری و سازمانهای مربوطه اعلام شد که از طرف کوچه  زمینی به مساحت 60 مترمربع اضافه بر نیاز شهرداری هست و طبق سند رسمی (در دفتر خانه اسناد رسمی) این زمین را از شهرداری خریداری کرده و به ملک خود اضافه نمودیم.

در سال 1374 که برای قطعه B اقدام به اخذ پروانه و مجوز ساخت کردیم، شهرداری اعلام نمود که این کوچه دارای طرح تعریض میباشد و کوچه باید 8 متری شود که پس از مذاکرات فراوان با دستور و امضای مستقیم شهرداری بدون عقب نشینی و با مجوزهای قانونی اقدام به ساخت کردیم.

و نهایتا در سال 1396 برای نقل و انتقال قطعه A اقدام کردیم (ملک به صورت مشاع بین دو برادر که هرکدام مالک  سه دانگ از ان هستند- در واقع یک طرف برای خرید سه دانگ دیگر اقدام کرد).

وقتی برای استعلام از شهرداری اقدام کردیم متوجه شدیم که این ملک به واسطه طرح تعریضی جدید (کوچه 10 متری) هم باید از طرف کوچه عقب نشینی داشته باشد و هم از طرف خیابان که حدود 90 متر مربع از دست ما خارج خواهد شد!

حال شهرداری در قبال این عقب نشینی و زمینی که خود شهرداری (حدود 60 متر) به ما فروخته بود و دوباره میخواهد آن را تملک کند باید امتیازی بدهد یا خیر؟ جواب شهرداری این هست که: چون ساختمان تخریب نمیشود و صرفا نقل و انتقال هست، ما موظف به اعلام آن به خریدار و فروشنده هستیم و هیچ امتیازی نمیدهد.

 

 آیا بعد از نقل و انتقال (یعنی شریک خریدار وضع موجود را قبول کند) میتواند چند سال بعد هنگام ساخت و ساز برای اخذ پروانه یا مجوز از شهرداری طلب امتیاز کند؟

جواب

شهرداری باید در خصوص اراضی عقب نشینی شده به هر نحو، بهای عادله روز را بپردازد.

ضمنا حتما باید عقب نشینی صورت بگیرد تا بتوانید عوض آن را از شهرداری بگیرید.

از سوی دیگر مستندات در این زمینه اعم از ارای متعدد هیات عمومی دیوان عدالت اداری و همچنین نظرات شورای نگهبان و اصول حقوقی و قانون نحوه خرید اراضی و املاک واقع در طرح های عمومی و عمرانی می باشد که نیاز به تنظیم از سوی متخصص امر دارد.

 

تمدید پروانه ساختمان در شهرداری

مالک بر روی پلاک ثبتی خود در سال ۸۴ مطابق با ضوابط طرح هادی و پس از پرداخت عوارض مربوطه با کاربری مربوطه پروانه ساختمانی تجاری دریافت می کند ولی نامبرده اقدام به ساخت و ساز نمی نماید و سه دوره تمدید می نماید تا زمانی که مجددا در سال ۹۰ درخواست تمدید پروانه جهت احداث بنا را دارد ولی براساس طرح جامع کاربری منطبق نمی باشد. حال آیا :

۱_ آیا با توجه به پروانه سال 84 در این خصوص حقوق مکتسبه ای برای مالک ایجاد شده است؟

۲_ آیا شهرداری مکلف است پروانه مالک را تمدید نماید یا براساس ضوابط روز یعنی طرح جامع شهر، پروانه صادر نماید؟

۳_ در صورت تجدید پروانه آیا باید ما به التفاوت عوارض صدور را پرداخت نماید یا باید به نرخ روز عوارض صدور پروانه صادر نماید.

4_ اگر چنانچه مالک در سال ۸۴ اقدام به تغییر کاربری از مسکونی به تجاری اقدام نموده است و در سال ۹۰ مطابق طرح جامع زراعی اعلام شده است آیا برای تغییر کاربری به تجاری مجددا باید عوارض تغییر کاربری بدهد؟

وکیل تخلفات ساختمانی غرب تهران

 

جواب سوالات حقوقی درباره عوارض تجدید پروانه توسط محمدرضا مهری

در خصوص ایجاد حق مکتسب اختلاف است و رویه قضایی نیز در این خصوص مشخص نیست. برخی معتقدند که قبل از شروع هر گونه عملیات عمرانی به نظرحق  مکتسبی متصور نیست.

اما با توجه به پرداخت عوارض مربوطه و صدور پروانه و اصول حقوقی به نظر دارای حق مکتسب هست که این حق مکتسب به استناد ماده 49 آیین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح های توسعه و عمران محلی، ناحیه ای، منطقه ای و ملی مصوب هیات وزیران سال 1378 باید در تغییرات طرح تفصیلی لحاظ گردد.

با توجه به جواب شماره 1 شهرداری در این مورد تکلیف برای تمدید دارد هیات عمومی دیوان عدالت اداری نیز در خصوص این تکیف آرایی راصادر نموده است.

در این خصوص اقدام به ارائه دادخواست در دیوان عدالت اداری باید بشود

الزام به پرداخت مابه التفاوت قانونی نیست (رجوع کنید به آرای 1177 سال 1396 و 308 سال 1397 از هیات عمومی دیوان عدالت اداری که در این خصوص با شکایت بنده عوارض تمدید در ابطال شد.)با توجه به حق مکتسب اخذ این نوع عوارض قانونی نیست.

در پایان لازم به ذکر است برخی قضات هیات تخصصی دیوان عدالت اداری حتی در صورت شروع عملیات عمرانی معتقد به ایجاد حق مکتسب نبوده و در این رابطه مبادرت به صدور رای کرده اند.

 

وکیل تخلفات ساختمانی غرب تهران

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری در رشته ساختمان، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل شهرداری در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین ملکی در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

09121281014

وکیل تخلفات ساختمانی غرب تهران

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه

5/5 - (17 امتیاز)

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *