وکیل شکایت کارگر و کارفرما

وکیل شکایت کارگر و کارفرما

وکیل شکایت کارگر و کارفرما


با معرفی وکیل شکایت کارگر و کارفرما همراه شما هستیم.

در جوامع فعلی رابطه ما بین اشخاص بر اساس قانون تنظیم می گردد، یکی از نمونه روابطی که مبین اشخاص در جامعه شکل می‌گیرد رابطه کارگر و کارفرمایی می باشد.

اولین و اصولی‌ترین ضابطه‌ای که در کار ملاک است داشتن قرارداد کاری است، قرارداد به معنای توافقی است که به صورت کتبی یا شفاهی بین دو یا چند نفر بسته می‌شود.

باید توجه داشت که شخص کارفرما ممکن است به وسیله قرارداد و یا سایر ادله نوعی دیگر از رابطه کاری بین خود و شخص کارگر یا همان مدعی را اثبات نماید.

بیشتر تصورات حاکی از آن است که افراد تفاوت بین کارمند و کارگر را در نوع فعالیت انجام ‌شده توسط آن‌ها می‌دانند.

وکیل در ونک

به ‌عنوان ‌مثال در یک کارخانه تولیدی، کسانی که در خط تولید مشغول به کار هستند به دلیل انجام کار صرفاً یدی، کارگر شناخته می‌شوند و افرادی که در بخش اداری همان کارخانه با عنوان مصطلح (پشت‌ میز نشین) فعالیت می‌کنند، کارمند نامیده می‌شوند.

به‌ طور کلی حقوق عمومی که روابط دولت و شهروند را تنظیم می‌کند، دارای قواعدی آمره و الزام‌آور است و افراد نمی‌توانند خلاف آن‌ها با یکدیگر توافق کنند.

رابطه‌ی بین قوانین استخدام کشوری و مدیریت خدمات کشوری با کارمندان دولت نیز بدین گونه است.

برای مثال کارمندان نمی‌توانند با رئیس سازمان خود برای تغییر شرایط احراز صلاحیت جهت استخدام رسمی توافق کنند.
یا اینکه قراردادی مبنی بر اینکه دوره‌ی آزمایشی برای یک کارمند برگزار نشود بنویسند.
اما در روابط میان کارگر و کارفرما این‌گونه نیست و تا آنجایی که خواسته‌ طرفین مخالف صریح قانون نباشد، معتبر خواهد بود.
به ‌عنوان ‌مثال کارفرما به ‌هیچ ‌عنوان نمی‌تواند قرارداد کاری منعقد سازد که حداقل مزایای قانونی را برای کارگر در برنگیرد.

تفاوت استخدام پیمانی و استخدام رسمی آزمایشی

اغلب در عرف جامعه دیده می‌شود که عموم مردم صرفاً کسی که کار یدی انجام می‌دهد را کارگر می‌پندارند، این در حالی است که یدی بودن کار معیار قانونی و حقوقی برای تشخیص کارگر نیست.

در گروه وکلای حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع وکیل شکایت کارگر و کارفرما پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

نکات مهم وکیل شکایت کارگر و کارفرما

کارمند کیست؟

کارمند فردیست که به‌صورت پاره‌وقت یا تمام‌وقت به فعالیت در یک شرکت یا سازمان دولتی می‌­پردازد و حقوق ثابتی در ازای آن دریافت می‌کند.
کارمندان یا مستخدمین دولت بر اساس قانون استخدام کشوری به دو دسته تقسیم می‌شوند و تقسیم بندی آن‌ها از جهت قانون حاکم بر شغلشان اهمیت دارد.

کارفرما کیست؟

وکیل شکایت از کارگر و کارفرما در پاسخ به این سوال مطابق ماده 3 قانون کار بیان داشتند، کارفرما شخصی است حقیقی (انسان) یا حقوقی (شرکت و موسسه و…) که کارگر به درخواست و به حساب او در مقابل دریافت حق السعی کار می‌کند.

مدیران و مسئولان و به طور عموم کلیه کسانی که عهده دار کارگاه هستند، نماینده کارفرما محسوب می‌شوند و کارفرما مسئول کلیه تعهداتی است که نمایندگان مذکور در قبال کارگر به عهده می‌گیرند.
در صورتی که نماینده کارفرما خارج از اختیارات خود تعهدی بنماید و کارفرما آن را نپذیرد در مقابل کارفرما ضامن است.

کارمند رسمی به چه کسی می‌گویند؟

مستخدم رسمی کسی است که به‌موجب حکم رسمی برای تصدی یکی از پست‌های سازمانی، ‌وزارتخانه‌ها یا مؤسسات دولتی مشمول قانون استخدام کشوری، استخدام‌ شده باشد.

کارمندان رسمی، مشمول قانون استخدام کشوری و قانون مدیریت خدمات کشوری هستند و دوره‌ی مشخصی را قبل از قطعی شدن استخدام رسمی، به‌ صورت آزمایشی کار می‌کنند.

نحوه استخدام رسمی

بعد از پایان دوره‌ آزمایشی با احراز شرایط ذیل، استخدام رسمی آن‌ها قطعی خواهد شد:
حصول اطمینان از لیاقت، کاردانی، روحیه‌ی خدمت به مردم، نوآوری و رعایت نظم و انضباط اداری: این شرط از طریق کسب امتیاز لازم با تشخیص کمیته تخصصی تعیین صلاحیت کارمندان رسمی، احراز می‌گردد.

گذراندن دوره‌های آموزشی مخصوص و کسب امتیاز لازم
قبولی در گزینش
آثار عدم قبولی کارمند در دوره آزمایشی

بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری، ممکن است به سه روش با وی رفتار شود یا مهلتی دوساله به او داده می‌شود که شرایط لازم احراز گردد، یا به‌ صورت کارمند پیمانی شروع به کار می‌کند و یا حکم استخدام وی لغو می‌شود.

وکیل شکایت کارگر و کارفرما

کارمند پیمانی چه کسی است؟

مستخدم پیمانی کسی است که به‌ موجب قرارداد به‌ طور موقت و برای مدت معین برای کار مشخصی استخدام می‌شود.
یکی از دلایل استخدام کارمند به‌ صورت پیمانی یا قراردادی این است که ممکن است برای تصدی برخی از پست‌های ‌تخصصی نتوان از مستخدمین رسمی استفاده نمود.

قوانین شکایت از کارمند

از لحاظ قانونی این کارمندان مشمول آیین‌نامه‌ استخدام پیمانی هستند. مدت‌ زمان کار این نوع کارمندان در پیمان‌نامه‌ آن‌ها ذکر می‌گردد و در صورت استمرار نیاز به آن پست سازمانی، کسب نتایج مطلوب از عملکرد کارمند، رضایت ارباب‌رجوع و ارتقاء تخصصی و علمی کارمند، تمدید خواهد شد.

وکیل شکایت از کارگر و کارفرما

کارگر کیست؟

در مفهوم حقوقی، کارگر و کارفرما اصطلاحاتی در حقوق کار هستند.
زمانی که یک شخص خصوصی برای شخص خصوصی دیگر (حقیقی یا حقوقی) و نه برای دولت کار می­کند، قوانین مربوط به کارمندان دولت بر روابط آن‌ها حاکم نخواهد بود بلکه تحت شمول قانون کار قرار می­‌گیرند.

البته لازم به ذکر است که در روابط خصوصی، اصل بر این است که افراد، مفاد و جزییات قراردادشان را خودشان تعیین کنند، چرا که قرارداد بر همان اشخاص حاکم خواهد بود.

مشاوره حقوقی مطالبه خسارت از کارفرما

اگر قرار بود در این مورد بر اساس اصل رفتار کنیم هر کارگری می‌توانست با کارفرمای خود قرارداد کار مخصوص منعقد کند و شرایطی را در آن ذکر کنند، که مورد تایید هر دوی آن‌هاست.

ضرورت تصویب قانون کار چه بوده؟

طرفین قرارداد کار یعنی کارگر و کارفرما، جایگاه و موقعیت یکسانی ندارند، چه‌ بسا کارفرما گزینه‌های بسیاری به‌ عنوان کارگر در اختیار داشته باشد اما کارگر صرفاً با تعداد محدودی از کارفرمایان مواجه خواهد بود.

بنابراین این کار با توجه به مصلحت اجتماعی و حمایت از حقوق کارگران انجام‌گرفته است، به‌ عنوان‌ مثال قانون کار هرساله مبلغی را به‌عنوان حداقل دستمزد تعیین می‌کند تا کارفرمایان خصوصی ملزم به تبعیت از آن باشند.

وکیل شکایت کارگر و کارفرما

بهترین وکیل شکایت کارگر و کارفرما، شخصی است که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارد و با تمام قوانین اداره کار و حقوق کارگر آشنا باشد.

اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد موضوع وکیل شکایت کارگر و کارفرما هستید، می‌توانید از وکلای متخصص و با تجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک نمایند.

وکیل شکایت از کارفرما

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، را معرفی می‌کنیم که دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در این زمینه می‌باشد.
جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه شکایت کارگر و کارفرما، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

نکات لازم در قراردادهای کاری چیست؟

در قراردادهای کاری، نوع کار یا حرفه یا وظیفه ای که کارگر باید به آن اشتغال یابد، حقوق یا مزد مبنا و لواحق آن،ساعات کار، تعطیلات و مرخصی ها، محل انجام کار، تاریخ انعقاد قرارداد، مدت قرارداد، مثلا مدت معین باشد، موارد دیگری که عرف و عادت شغل یا محل، ایجاب کند.

شروط لازم در قرارداد چیست؟

قصد و رضای دو طرف قراراداد، اهلیت (اختیار قانونی) طرفین، موضوع معین که مورد معامله باشد، مشروعیت (قانونی) جهت معامله، طرفین ممنوعیت شرعی و قانونی در تصرف اموال یا انجام کار مورد نظر نداشته باشند.

بهترین وکیل بانکی
وکیل متخصص ملکی
وکیل تضمینی خانواده

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

نکات لازم در قراردادهای کاری چیست؟

در قراردادهای کاری، نوع کار یا حرفه یا وظیفه ای که کارگر باید به آن اشتغال یابد، حقوق یا مزد مبنا و لواحق آن،ساعات کار، تعطیلات و مرخصی ها، محل انجام کار، تاریخ انعقاد قرارداد، مدت قرارداد، مثلا مدت معین باشد، موارد دیگری که عرف و عادت شغل یا محل، ایجاب کند.

شروط لازم در قرارداد چیست؟

قصد و رضای دو طرف قراراداد، اهلیت (اختیار قانونی) طرفین، موضوع معین که مورد معامله باشد، مشروعیت (قانونی) جهت معامله، طرفین ممنوعیت شرعی و قانونی در تصرف اموال یا انجام کار مورد نظر نداشته باشند.

5/5 - (15 امتیاز)

دعاوی اداره کار

برای شکایت از کارفرما کجا بریمپیگیری شکایت کارگرپیگیری شکایت کارگر از کارفرماتنظیم شکایت علیه کارفرماثبت شکایت کارفرماثبت شکایت کارگرثبت شکایت کارگر از کارفرماچطور از کارفرما شکایت کنیمچگونگی شکایت کارگر از کارفرماچگونه از شکایت کارگر جلوگیری کنیمچگونه از کارفرما شکایت کنیمروش شکایت کارگر از کارفرمازمان شکایت کارگر از کارفرماسامانه شکایت کارگرسامانه شکایت کارگر از کارفرماسایت شکایت کارگر از کارفرماشرایط شکایت کارفرما از کارگرشرایط شکایت کارگر از کارفرماشكايت از كارفرما بدون قراردادشكايت از كارفرما در اداره كارشكايت كارفرما از كارگرشکایات کارگر از کارفرماشکایت از شرکت کارفرماشکایت از کارفرماشکایت از کارفرما اداره کارشکایت از کارفرما از طریق سایتشکایت از کارفرما با پرینت حسابشکایت از کارفرما با شاهدشکایت از کارفرما با قراردادشکایت از کارفرما بابت بیمهشکایت از کارفرما بابت تسویه حسابشکایت از کارفرما بابت حادثهشکایت از کارفرما بابت حق بیمهشکایت از کارفرما بابت حقوقشکایت از کارفرما بابت حقوق بدون قراردادشکایت از کارفرما بابت حقوق عقب افتادهشکایت از کارفرما بابت حقوق کمشکایت از کارفرما بابت حقوق معوقهشکایت از کارفرما بابت حقوق و بیمهشکایت از کارفرما بابت دیهشکایت از کارفرما بابت رد نکردن بیمهشکایت از کارفرما بابت ساعت کاریشکایت از کارفرما بابت سختی کارشکایت از کارفرما بابت سفتهشکایت از کارفرما بابت سنواتشکایت از کارفرما بابت سنوات و عیدیشکایت از کارفرما بابت عدم پرداخت بیمهشکایت از کارفرما بابت عدم پرداخت حقوقشکایت از کارفرما بابت عدم تسویه حسابشکایت از کارفرما بابت عیدی و سنواتشکایت از کارفرما بابت فیش حقوقیشکایت از کارفرما بابت گرفتن سفتهشکایت از کارفرما بابت مرخصیشکایت از کارفرما بابت ندادن حقوقشکایت از کارفرما بابت ندادن عیدیشکایت از کارفرما بابت نریختن بیمهشکایت از کارفرما بدون داشتن قراردادشکایت از کارفرما بدون قراردادشکایت از کارفرما بدون قرارداد و بیمهشکایت از کارفرما بدون مدرکشکایت از کارفرما برای بیمه بیکاریشکایت از کارفرما برای تسویه حسابشکایت از کارفرما برای رد نکردن بیمهشکایت از کارفرما برای ندادن حقوقشکایت از کارفرما به تامین اجتماعیشکایت از کارفرما به صورت اینترنتیشکایت از کارفرما بیمه تامین اجتماعیشکایت از کارفرما تامین اجتماعیشکایت از کارفرما جهت بیمهشکایت از کارفرما جهت سنواتشکایت از کارفرما چقدر طول میکشدشکایت از کارفرما خصوصیشکایت از کارفرما در اداره کارشکایت از کارفرما در تامین اجتماعیشکایت از کارفرما در حین کارشکایت از کارفرما در خصوص بیمهشکایت از کارفرما در شهر دیگرشکایت از کارفرما در صورت اخراجشکایت از کارفرما در صورت نداشتن قراردادشکایت از کارفرما در مشهدشکایت از کارفرما در وزارت کارشکایت از کارفرما ساختمانشکایت از کارفرما سامانهشکایت از کارفرما سایتشکایت از کارفرما سفتهشکایت از کارفرما سنواتشکایت از کارفرما عدم بیمهشکایت از کارفرما وزارت کارشکایت از کارفرما یا کارگرشکایت از کارفرمای پیمانکارشکایت از کارفرمای دولتیشکایت از کارفرمای فوت شدهشکایت از کارگر بابت ترک کارشکایت از کارگر بابت خسارتشکایت از کارگر بدون قراردادشکایت از کارگر برای ترک کارشکایت از کارگر پمپ بنزینشکایت از کارگر دزدشکایت از کارگر سودجوشکایت از کارگر شهرداریشکایت از کارگران شهرداریشکایت بابت بیمه نکردن کارفرماشکایت برای بیمه نکردن کارفرماشکایت حقوق کارگرشکایت حقوق کارگرانشکایت حقوق کارگران ۹۹شکایت حقوق کارگران در سال ۹۹شکایت حقوقی کارفرماشکایت خانه کارگرشکایت در مورد کارفرماشکایت دستمزد کارگرانشکایت دستمزد کارگران در سال ۹۹شکایت شورای کارگریشکایت علیه کارفرماشکایت کارفرماشکایت کارفرما اداره کارشکایت کارفرما از پیمانکارشکایت کارفرما از حسابدارشکایت کارفرما از کارگرشکایت کارفرما از کارگر بابت ضررشکایت کارفرما از کارگر بدون قراردادشکایت کارفرما از کارمندشکایت کارفرما ترک کارشکایت کارفرما در اداره کارشکایت کارفرما علیه کارگرشکایت کارگر اداره کارشکایت کارگر از پیمانکارشکایت کارگر از حقوقشکایت کارگر از شرکتشکایت کارگر از صاحب کارشکایت کارگر از کارفرماشکایت کارگر از کارفرما اداره کارشکایت کارگر از کارفرما بابت اخراجشکایت کارگر از کارفرما بابت بیمهشکایت کارگر از کارفرما بابت حادثهشکایت کارگر از کارفرما بابت سنواتشکایت کارگر از کارفرما بدون قراردادشکایت کارگر از کارفرما برای بیمهشکایت کارگر از کارفرما به اداره کارشکایت کارگر از کارفرما در اداره کارشکایت کارگر از مدیر عاملشکایت کارگر افغانیشکایت کارگر بدون قراردادشکایت کارگر به اداره کارشکایت کارگر بیمه نشدهشکایت کارگر در اداره کارشکایت کارگر در دیوان عدالت اداریشکایت کارگر روز مزدشکایت کارگر روزمزدشکایت کارگر ساختمانیشکایت کارگر ساختمانی از کارفرماشکایت کارگر علیه کارفرماشکایت کارگر و کارفرماشکایت کارگران از حقوق ۹۹شکایت کارگران از کارفرماشکایت کارگران به دیوانشکایت کارگران به دیوان عدالتشکایت کارگران به دیوان عدالت اداریشکایت کارگران به قوه قضاییهشکایت کارگران نسبت به حقوق ۹۹شکایت کارگریشکایت مزدی کارگرانشکایت نمایندگان کارگریشکایت نماینده کارگرانشکایت نماینده کارگران به دیوان عدالت اداریشکایت نماینده کارگریشکایت های کارگریطریقه شکایت کارگر از کارفرمافرصت شکایت کارگر از کارفرمافرم شکایت کارگر از کارفرماقانون شکایت کارگر از کارفرماقوانين شكايت كارگر از كارفرمالایحه شکایت کارگر از کارفرمامتن شکایت کارفرما از پیمانکارمتن شکایت کارفرما از کارگرمتن شکایت کارگر از کارفرمامدت شکایت کارگر از کارفرمامراحل شکایت کارگر از کارفرمامراحل شکایت کارگر در اداره کارمرجع شکایت کارگر از کارفرمامهلت شكايت كارگر از كارفرمامهلت شکایت کارگر از کارفرماموارد شکایت کارفرما از کارگرنحوه شكايت كارگر از كارفرمانحوه شکایت علیه کارفرمانحوه شکایت کارفرما از پیمانکارنحوه شکایت کارفرما از کارگرنحوه شکایت کارگر از پیمانکارنحوه شکایت کارگر از کارفرمانحوه شکایت کارگر به اداره کارنمونه شکایت علیه کارفرمانمونه شکایت کارفرما از کارگرنمونه شکایت کارگر از کارفرمانمونه شکایت کارگر علیه کارفرماوکیل شکایت کارگر و کارفرما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *