وکیل پایه یک دادگستری ولنجک

وکیل پایه یک دادگستری ولنجک

وکیل پایه یک دادگستری ولنجک


با معرفی وکیل پایه یک دادگستری ولنجک با شما مخطبان گرامی همراه هستیم.

یکی از ابزارهای ارتکاب کلاهبرداری، چک‌ های بانکی است.

استفاده از چک در معاملات جایگاه و طرفداران خاص خود را دارد.

اما همیشه گروهی وجود دارند که از چک برای سودجویی و مقاصد مجرمانه استفاده می‌ کنند.

در این مطلب بطور خلاصه موضوع کلاهبرداری با چک را بررسی خواهیم کرد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل پایه یک دادگستری ولنجک با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

کلاهبرداری عبارت است از بردن مال دیگری با توسل به مانور متقلبانه.

این جرم یکی از مهمترین جرایم علیه اموال و مالکیت است که در آن برخلاف سایر جرایم اقتصادی، قربانی با رضایت مال خود را در اختیار مجرم قرار می‌ دهد.

کلاهبرداری به شیوه‌ های مختلفی انجام می‌ شود و کلاهبرداری با چک تنها یکی از انواع آن است.

ماده 1 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری عنصر قانونی این جرم است.

مجازات کلاهبرداری ساده عبارت است از:

رد مال به صاحبش، حبس از یک تا هفت سال و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که مجرم اخذ کرده است.

همچنین مجازات کلاهبرداری مشدد در قانون، رد اصل مال به صاحبش، از دو تا ده سال حبس، انفصال ابد از خدمات‌ دولتی و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که مجرم اخذ کرده، تعیین شده است.

اگر به دنبال بهترین وکیل پایه یک دادگستری ولنجک هستید ما به شما محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری با سابقه قضاوت را معرفی می‌ نماییم.

شرط تحقق جرم کلاهبرداری چیست؟

باید توجه داشت که صرف دروغ‌ گویی مجرم، اثبات وقوع جرم کلاهبرداری را ممکن نمی‌ سازد بلکه وجود این دو شرط الزامی است:

اولاً کلاهبردار با حیله و فریب و انجام مانور متقلبانه مال غیر را ببرد.

از جمله مصادیق مانور متقلبانه، استفاده از وسایل تقلبی و فریب‌ دادن افراد به داشتن اموال واهی است.

ثانیاً مال‌ باخته فریب این مانور را بخورد و با رضایت، مال خود را در اختیار کلاهبردار قرار دهد و موجب انتفاع مالی او شود.

منظور از چک در قانون تجارت چیست؟

چک یکی از اسناد تجاری است. ماده 310 قانون تجارت بیان می‌ کند: «چک نوشته‌ ای است که به‌ موجب آن صادرکننده وجوهی را که در نزد محال‌ علیه دارد، کلاً یا بعضاً مسترد یا به‌ دیگری واگذار می‌ نماید.»

جهت دریافت مشاوره از وکیل پایه یک دادگستری ولنجک با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

منظور از جرم کلاهبرداری با چک چیست؟

چک یک چاقو دولبه است.

علاوه‌ بر کاربرد مفید آن در تجارت، برخی افراد اقدام به کلاهبرداری با چک می‌ نمایند.

یعنی فردی با سوء نیت، از چک به‌ عنوان ابزاری برای انجام مانور متقلبانه استفاده کند و قصد فریب دیگری و بردن مال او را با استفاده از این وسیله متقلبانه داشته باشد.

استفاده از چک‌ های مجعول و سرقتی از جمله شیوه‌ های کلاهبرداران است. صدور عمدی چک بلامحل نیز یک روش دیگر برای کلاهبرداری با چک به‌ شمار می‌ رود.

کلاهبرداری جزء جرایم پیچیده به‌ شمار می‌ رود زیرا مجرمان همواره با برنامه ‎های دقیق نسبت به فریب و اغفال قربانی اقدام می‌ کنند. اگر شما هم مال‌ باخته کلاهبرداری با چک هستید باید بدانید اثبات وقوع این جرم و پیگیری آن، کاری است که به دانش حقوقی نیاز دارد.

منظور از کلاهبرداری با چک جعلی چیست؟

گاهی افرادی هستند که برای بردن مال دیگران، اقدام به جعل چک و ارائه آن به‌ عنوان چک معتبر می‌ نمایند. مثلاً مجرم، چک شخص دیگری را با شبیه‌ سازی امضای او، امضاء می‌ نماید و بدین‌ وسیله گیرنده چک مجعول را نسبت‌ به ‌داشتن اموال فریب می‌ دهد. گیرنده چک با تصور پاس‌ شدن آن، مال خود را با رضایت به مجرم می‌ دهد و قربانی جرم کلاهبرداری با چک می‌ شود.

جعل چک، مقدمه انجام جرم کلاهبرداری است.

با استفاده از چک جعلی برای کلاهبرداری مجرم مرتکب فعلی شده که دارای عناوین متعدد مجرمانه است و در این‌ حالت به مجازات اشدّ محکوم می‌ شود.

 کلاهبرداری با چک سرقتی

شاید شما هم در روزنامه‌ ها یا سایت‌ هایی مثل دیوار، آگهی‌ هایی مشاهده کرده باشید که مضمون آن‌ ها «فروش چک برای استخدام یا تضمین» یا «تحویل دسته چک در مدت کوتاه» است. در بیشتر این موارد، چک‌ ها سرقتی هستند و این آگهی‌ ها نیز از سوی کلاهبرداران منتشر می‌ شود.

روشن است افرادی که اقدام به‌ خرید این نوع چک‌ ها می‌ کنند هم مجرم محسوب می‌ شوند. چک سرقتی در حكم اسكناس است و به اندازه مبلغ مندرج در آن، دارای ارزش مالی است. دارنده چک سرقتی تحت عنوان مجرمانه سرقت مورد پیگرد قرار می‌ گیرد.

چک‌ های سرقتی همواره ابزار خوبی برای ارتکاب جرم کلاهبرداری است. در مواردی که سارق چک با صاحب حساب آشنا باشد معمولاً با تقلید و شبیه‌ سازی امضای وی، جرم جعل چک هم صورت می‌ گیرد. اما اگر به‌ جای جعل امضای صاحب حساب یک امضای موهوم را درج کند، به‌ علت عدم مطابقت امضای چک با امضای صاحب حساب، چک بلامحل محسوب می‌ شود.

نتیجه این‌ که، استفاده از چک سرقتی به‌ هر نحوی که باشد جرم محسوب می‌ شود، اما اگر به‌ قصد فریب دیگری و بردن اموال او از این نوع چک استفاده شود، جرم کلاهبرداری با چک هم واقع شده است.

 کلاهبرداری با چک بلامحل چگونه انجام می‌ شود؟

همه چک‌ های بلامحل ابزار کلاهبرداری نیستند، زیرا گاهی حساب فرد صادر کننده چک مسدود است و او از این موضوع بی‌ اطلاع است.

گاهی نیز فرد از خالی‌ بودن حساب اطلاع دارد اما قصدش این است تا قبل از سررسید چک، حساب خود را پر کند اما به‌ دلایلی موفق نمی‌ شود. واضح است قصد این افراد از صدور چک، کلاهبرداری و فریب طرف مقابل نیست. در چنین مواردی مجازات فرد صادر کننده چک بلامحل، مطابق قانون چک خواهد بود که نسبت‌ به مجازات کلاهبرداری خفیف‌ تر است.

در مقابل افرادی هستند که عمداً و با علم به خالی‌ بودن حساب خود، اقدام به‌ صدور چک می‌ نمایند و با تظاهر‌ به داشتن پشتوانه مالی، طرف مقابل را فریب می‌ دهند و مال او را می ‎برند. یا اینکه از چکی استفاده می‌ کنند که بنابر ویژگی‌ هایی مثل: مطابقت‌ نداشتن امضاء، وجود قلم خوردگی در متن آن یا اختلاف در مندرجات چک، عملاً امکان نقد کردن آن وجود ندارد. در این‌ موارد اگر شاکی بتواند ثابت کند فرد صادر کننده چک بلامحل مرتکب مانور متقلبانه شده است، مجازات او بر اساس قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری تعیین خواهد شد.

اگر فرد با توسل به ابزار تقلبی مثل چک، مرتکب مانور متقلبانه شود و برای بردن مال غیر او را فریب دهد، چنانچه سرانجام با دلیلی به‌ جز انصراف ارادی مرتکب، اخذ مال از قربانی معلق بماند، شروع به جرم کلاهبرداری با چک روی داده است. در چنین شرایطی، برای مجرم حداقل مجازات مقرر در ماده 1 قانون تشدید تعیین خواهد شد. اگر نفس عمل انجام‌ شده (مثلاً سرقت چک یا استفاده از سند جعلی) هم ‌جرم باشد، شروع‌ کننده به کلاهبرداری با چک، به مجازات آن جرم نیز محکوم می‌ شود.

جهت دریافت مشاوره از وکیل پایه یک دادگستری ولنجک با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

چه اقداماتی موجب کاهش احتمال وقوع جرم کلاهبرداری با چک می‌ شود؟

از افراد ناشناس چک قبول نکنید و حتماً هویت صادر کننده چک برایتان مشخص باشد.

مشخصات مندرج در برگ چک را با مشخصات صادر کننده آن تطبیق دهید. قبل از دریافت چک، آن را از جهت کامل‌ بودن و مخدوش‌ نبودن بررسی کنید.

با ارسال شناسه 16 رقمی چک‌ های صیاد به سرشماره ۷۰۱۷۰۱ بانک مرکزی، میتوان از اعتبار صادر کننده چک مطلع شد.

ازطریق سامانه ساد 24 میتوانید وضعیت چک را از جهت سرقتی یا مفقودی بودن بررسی نمایید.

چرا دریافت مشاوره حقوقی کلاهبرداری برای مال‌ باختگان کلاهبرداری با چک ضروری است؟

همانطور که ملاحظه فرمودید، جرم کلاهبرداری با چک از پیچیدگی‌ های خاصی برخوردار است. شاید برای قربانیان این جرم این سؤال مطرح شود که شکوائیه را باید تحت چه عنوانی تنظیم نمایند. به‌ علاوه بسته به محتوای پرونده نحوه و زمان پیگیری متفاوت است. درخواست مجازات درخور متهم و استرداد مال از دست‌ رفته نکته دیگری است که نیاز به دانش حقوقی دارد و از عهده افراد عادی بر نمی‌ آید. بنابراین اگر شما هم مال‌ باخته جرم کلاهبرداری با چک مسروقه، همین حالا تلفن را بردارید و برای رزرو وقت مشاوره تماس بگیرید.

دفتر وکالت وکیل آنلاین در ولنجک تهران

دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.

ارائه منظم اطلاعات و مشاوره حقوقی رایگان صرفا از طریق درج مقالات علمی حقوقی.

امکان مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در همه ساعات شبانه روز.

مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی پس از تعیین وقت قبلی.

قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.

خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.

خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.

معرفی بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر.

معرفی بهترین وکیل اعاده دادرسی کیفری و حقوقی در تهران.

معرفی بهترین وکیل دعاوی بانکی و پولی.

معرفی بهترین وکیل ملکی.

معرفی بهترین وکیل قراردادهای مشارکت در ساخت.

معرفی بهترین وکیل دادسرای جرایم امنیت اخلاقی، اقتصادی و پولشویی.

نشانی و تلفن بهترین وکیل ملکی در ولنجک

تهران- میدان ونک- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد9.

02188663925

02188663926

02188663927

شماره موبایل وکیل مهاجرت و خانواده ولنجک

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

شماره واتس آپ جهت ارسال پیام تعیین وقت با وکیل پایه یک ولنجک

09120067664

09120067665

09120067669

پس از ارسال پیام حداکثر ظرف 24 ساعت وقت مشاوره با برترین وکلای ایران تعیین خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک دادگستری ولنجک

جهت دریافت مشاوره از وکیل پایه یک دادگستری ولنجک با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

4.9/5 - (1013 امتیاز)

کلاهبرداریمقالات کیفری

تفاوت وکیل پایه یک و پایه دوجستجوی وکیل پایه یک دادگستریجستجوی وکیل پایه یک دادگستری تهرانحقوق وکیل پایه یک دادگستری چقدر استفرق وکیل پایه یک با پایه دوفرق وکیل پایه یک و پایه دو چیستکلاهبرداری وکیل از موکللیست وکیل پایه یک دادگستری تهرانلیست وکیل های پایه یک دادگستریهزینه وکیل پایه یک دادگستریوكيل پايه يك يعني چهوکیل پایه یک آبادانوکیل پایه یک اراکوکیل پایه یک اردبیلوکیل پایه یک ارومیهوکیل پایه یک اسلامشهروکیل پایه یک اصفهانوکیل پایه یک امور ثبتیوکیل پایه یک انلاینوکیل پایه یک اهوازوکیل پایه یک ایلاموکیل پایه یک بابلوکیل پایه یک بابلسروکیل پایه یک برای مهریهوکیل پایه یک بروجردوکیل پایه یک بروجنوکیل پایه یک بندرعباسوکیل پایه یک به چه معناستوکیل پایه یک بهتر است یا دووکیل پایه یک بهتره یا پایه دووکیل پایه یک بهتره یا دووکیل پایه یک بوشهروکیل پایه یک بیرجندوکیل پایه یک پاکدشتوکیل پایه یک تالشوکیل پایه یک تامین اجتماعیوکیل پایه یک تبریزوکیل پایه یک تربت حیدریهوکیل پایه یک تنکابنوکیل پایه یک تهرانوکیل پایه یک تهرانپارسوکیل پایه یک تهرانسروکیل پایه یک ثبت شرکتوکیل پایه یک جرایم اینترنتیوکیل پایه یک جردنوکیل پایه یک جمهوریوکیل پایه یک جناییوکیل پایه یک جنت آبادوکیل پایه یک جیرفتوکیل پایه یک چابهاروکیل پایه یک چالوسوکیل پایه یک چیستوکیل پایه یک حقوق خصوصیوکیل پایه یک حقوقیوکیل پایه یک حقوقی شیرازوکیل پایه یک خانموکیل پایه یک خانم در تهرانوکیل پایه یک خانم در کرجوکیل پایه یک خانم در مشهدوکیل پایه یک خانوادهوکیل پایه یک خانواده در اصفهانوکیل پایه یک خانواده در تهرانوکیل پایه یک خانواده همدانوکیل پایه یک خرم ابادوکیل پایه یک خوب در تهرانوکیل پایه یک خوب در همدانوکیل پایه یک دادگستریوکیل پایه یک دادگستری آذربایجان غربیوکیل پایه یک دادگستری استان آذربایجان غربیوکیل پایه یک دادگستری اسلام اباد غربوکیل پایه یک دادگستری اصفهانوکیل پایه یک دادگستری به انگلیسیوکیل پایه یک دادگستری پیروزیوکیل پایه یک دادگستری تربت حیدریهوکیل پایه یک دادگستری تهرانوکیل پایه یک دادگستری تهران طلاقوکیل پایه یک دادگستری جناییوکیل پایه یک دادگستری چالوسوکیل پایه یک دادگستری چیستوکیل پایه یک دادگستری خانموکیل پایه یک دادگستری خیابان صادقیهوکیل پایه یک دادگستری در شهرک غربوکیل پایه یک دادگستری در صادقیهوکیل پایه یک دادگستری در غرب تهرانوکیل پایه یک دادگستری در همدانوکیل پایه یک دادگستری در یاسوجوکیل پایه یک دادگستری در یزدوکیل پایه یک دادگستری رباط کریموکیل پایه یک دادگستری رشتوکیل پایه یک دادگستری رودسروکیل پایه یک دادگستری زاهدانوکیل پایه یک دادگستری زعفرانیهوکیل پایه یک دادگستری زنجانوکیل پایه یک دادگستری سرپل ذهابوکیل پایه یک دادگستری شیرازوکیل پایه یک دادگستری طلاقوکیل پایه یک دادگستری غرب تهرانوکیل پایه یک دادگستری فردیس کرجوکیل پایه یک دادگستری قاضی بازنشستهوکیل پایه یک دادگستری قزوینوکیل پایه یک دادگستری قموکیل پایه یک دادگستری کرجوکیل پایه یک دادگستری گنبد کاووسوکیل پایه یک دادگستری مشهدوکیل پایه یک دادگستری هشتگردوکیل پایه یک دادگستری همدانوکیل پایه یک دادگستری ولنجکوکیل پایه یک دادگستری ویکی پدیاوکیل پایه یک دادگستری یزدوکیل پایه یک دادگستری یعنی چهوکیل پایه یک دادگستری یعنی چیوکیل پایه یک در اصفهانوکیل پایه یک در تبریزوکیل پایه یک در ترکیهوکیل پایه یک در تهرانوکیل پایه یک در چابهاروکیل پایه یک در رشتوکیل پایه یک در سرپل ذهابوکیل پایه یک در شیرازوکیل پایه یک در صادقیهوکیل پایه یک در غرب تهرانوکیل پایه یک در فردیسوکیل پایه یک در کرجوکیل پایه یک در لندنوکیل پایه یک در مشهدوکیل پایه یک رامسروکیل پایه یک رباط کریموکیل پایه یک رشتوکیل پایه یک رفسنجانوکیل پایه یک رودباروکیل پایه یک رودسروکیل پایه یک زاهدانوکیل پایه یک زعفرانیهوکیل پایه یک زمینوکیل پایه یک زنوکیل پایه یک زنجانوکیل پایه یک ساریوکیل پایه یک ساوهوکیل پایه یک سبزواروکیل پایه یک سرابوکیل پایه یک سراوانوکیل پایه یک سعادت آبادوکیل پایه یک سمنانوکیل پایه یک سنندجوکیل پایه یک سیرجانوکیل پایه یک شاهرودوکیل پایه یک شاهین شهروکیل پایه یک شهر ریوکیل پایه یک شهر زیباوکیل پایه یک شهر قدسوکیل پایه یک شهرضاوکیل پایه یک شهرکردوکیل پایه یک شهریاروکیل پایه یک شوش دانیالوکیل پایه یک شوشتروکیل پایه یک شیرازوکیل پایه یک صادقیهوکیل پایه یک صومعه سراوکیل پایه یک طلاقوکیل پایه یک طلاق تهرانوکیل پایه یک طلاق مشهدوکیل پایه یک عسلویهوکیل پایه یک غرب تهرانوکیل پایه یک فردیسوکیل پایه یک فساوکیل پایه یک فقط مادروکیل پایه یک فلاورجانوکیل پایه یک فلکه دوم صادقیهوکیل پایه یک فولادشهروکیل پایه یک فومنوکیل پایه یک قائمشهروکیل پایه یک قروهوکیل پایه یک قزوینوکیل پایه یک قشموکیل پایه یک قموکیل پایه یک قوه قضاییهوکیل پایه یک کازرونوکیل پایه یک کاشانوکیل پایه یک کرجوکیل پایه یک کرمانوکیل پایه یک کرمانشاهوکیل پایه یک کیستوکیل پایه یک کیفریوکیل پایه یک کیفری در تهرانوکیل پایه یک کیفری شیرازوکیل پایه یک گچسارانوکیل پایه یک گرگانوکیل پایه یک گرمساروکیل پایه یک گلبهاروکیل پایه یک گلپایگانوکیل پایه یک گنابادوکیل پایه یک گنبدوکیل پایه یک گنبد کاووسوکیل پایه یک گیلانوکیل پایه یک لاهیجانوکیل پایه یک لردگانوکیل پایه یک لرستانوکیل پایه یک لنگرودوکیل پایه یک لواسانوکیل پایه یک ماهشهروکیل پایه یک مبارکهوکیل پایه یک مشهدوکیل پایه یک ملایروکیل پایه یک ملکیوکیل پایه یک ملکی تهرانوکیل پایه یک مهاجرت به کاناداوکیل پایه یک مواد مخدروکیل پایه یک مینابوکیل پایه یک نارمکوکیل پایه یک نازی آبادوکیل پایه یک نایینوکیل پایه یک نجف ابادوکیل پایه یک نظام وظیفهوکیل پایه یک نظامیوکیل پایه یک نهاوندوکیل پایه یک نهبندانوکیل پایه یک نوراباد ممسنیوکیل پایه یک نیشابوروکیل پایه یک های تهرانوکیل پایه یک هشتگردوکیل پایه یک همدانوکیل پایه یک و پایه دووکیل پایه یک و دووکیل پایه یک ورامینوکیل پایه یک یاسوجوکیل پایه یک یزدوکیل پایه یک یعنی چهوکیل در ولنجکوکیل کلاهبرداری اینترنتیوکیل کلاهبرداری تبریزوکیل کلاهبرداری تهرانوکیل کلاهبرداری در تهرانوکیل های پایه یک سنندجوکیل ولنجک

26 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *