تخلف انتظامی عضو كميسيون ماده 100

تخلف انتظامی عضو كميسيون ماده 100

تخلف انتظامی عضو كميسيون ماده 100


تخلف انتظامی عضو كميسيون ماده 100

در صورت تخلف قاضی عضو کمیسیون ماده صد چه مرجعی صالح به رسیدگی است؟

شکایت انتظامی از قضات چگونه امکان پذیر است؟

چگونه می توان نسبت به اعاده دادرسی در کمیسیون ماده صد اقدام نمود؟

خدمات گروه وکلای مهر پارسیان در کمیسیون ماده صد شهرداری چیست؟

دریافت خسارت از اعضای کمیسیون ماده صد چه شرایطی دارد؟

در بسیاری از مواقع، ممکن است در کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات شهری و کمیسیون‌های مختلف از جمله کمیسیون ماده صد شهرداری، کمیسیون‌های حل اختلاف مالیاتی، کمیسیون‌های زمین شهری و منابع طبیعی، تخلفی از سوی اعضای کمیسیون انجام شود و این تخلف در صدور رای و تضییع حقوق یکی از طرفین دعوا در این کمیسیون‌ها موثر واقع شده باشد.

پس از صدور رای قطعی کمیسیون ماده صد شهرداری و کشف تخلف اعضای این کمیسیون، امکان درخواست اعاده دارسی (رسیدگی مجدد) در کمیسیون ماده صد شهرداری یا دیوان عدالت اداری وجود دارد.

گروه وکلای مهر پارسیان، پاسخ سوالات مخاطبان گرامی، در خصوص تخلف انتظامی عضو کمیسیون ماده صد شهرداری را پس از مشاوره با بهترین وکیل امور شهرداری‌ها در ایران در ادامه این نوشتار که در سایت تخصصی حقوق شهرداری‌ها منتشر خواهد شد، می‌دهد.

تخلف عضو کمیسیون ماده صد شهرداری ها

اقدام كميسيون به صدور حكم تخريب بدون احراز اينكه اصول شهرسازی و فنی و بهداشتی رعايت شده است يا خير برخلاف مقررات می‌باشد.

عضو قضایی کمیسیون بدوی (نخستین) و کمیسیون تجدیدنظر ماده صد شهرداری، نسبت به سایر اعضا، مهم‌تر است چرا که آراء کمیسیون ماده صد شهرداری و هر کمیسیونی که عضو قضایی دارد، با امضای قاضی معتبر و قابل اجرا خواهد بود. توجه عزیزان را به رای دادگاه انتظامی قضات در احراز تخلف انتظامی عضو کمیسیون ماده 100 جلب می‌کنم.

تخلف انتظامی عضو كميسيون ماده 100

محکومیت انتظامی عضو قضایی کمیسیون ماده صد شهرداری‌ها

تاريخ 5/5/1381 شماره دادنامه 279 د ت ق نسبت به دادنامه شماره 318 و 319 ـ 11/7/79 شعبه سوم دادگاه عالی انتظامی قضات

مرجع رسيدگی: هيئت تجديدنظر انتظامی قضات

هيئت دادرسان: حضرت آيت الله —– رئيس ديوانعالی كشور و آقايان — عضو اصلی دادگاه عالی انتظامی قضات و — رئيس شعبه 21 ديوانعالی كشور

خلاصه جريان پرونده: دادسرای انتظامی قضات به موجب كيفرخواست شماره 5–9ـ 28/7/78 آقای… رئيس وقت شعبه سوم دادگاه عمومی كه عضو كميسيون بدوی موضوع ماده 100 قانون شهرداری نيز بوده در رسيدگی به پرونده كلاسه 77/419/م شهرداری و اظهارنظر و صدور رای به عنوان عضو كميسيون ماده 100 قانون مزبور متخلف تشخيص و تحت تعقيب قرار داده و از دادگاه عالی انتظامی قضات درخواست مجازات انتظامی براي مشاراليه (ایشان) نموده است.

گزارش مبنای كيفرخواست مذكور حاكيست كه قاضی نامبرده عضو كميسيون ماده 100 قانون شهرداری شهرستان و اظهارنظر و صدور رای مورخ 18/6/77 مبنی بر تخريب اعيان مستحدثه (احداث شده) مرتكب تخلفات انتظامی به شرح زير شده است:

1 ـ عدم رعايت مقررات تبصره يك ماده 100 قانون شهرداری بدين توضيح كه كميسيون مكلف بوده مراتب طرح قضيه در كميسيون را به مالكين ساختمان اطلاع داده و ابلاغ می‌نمود تا هرگونه دفاعی دارند ظرف ده روز كتبا تسليم نمايند كه بدين نحو اقدام شده است.

2 ـ به حكم تبصره فوق الاشعار كميسيون مكلف بوده است جهت اجرای حكم مهلتی كه از دو ماه تجاوز نكند تعيين نمايد در صورتی كه مهلتی تعيين نگرديده است.

3 ـ با توجه به اينكه مالكين قبلا دارای پروانه ساختمانی بوده‌اند كه مدت اعتبار آن منقضی شده، شهرداری بايد مشخص ميكرده است كه كل بنا پس از انقضا مهلت اعتباری ساخته شده، يا قسمتی از آن مطابق پروانه بنا شده و آيا بنای احداثی فقط بدون پروانه محسوب می‌گردد يا خلاف ضابطه نيز بوده است.

زيرا در صورتی كه صرفا بنا بدون پروانه ساخته شده باشد بايد بر وفق تبصره 4 تعيين ماده صد تعيين جريمه شود.

4 ـ با توجه به صراحت تبصره 1 ماده صد قانون شهرداری از شرايط طرح پرونده در كميسيون عبارت است از عدم رعايت اصول شهرسازی و فنی بهداشتی رعايت شده باشد.

مورد از مصاديق تبصره 4 خواهد بود لذا اقدام كميسيون به صدور حكم تخريب بدون احراز اينكه اصول شهرسازی و فنی بهداشتی رعايت نكردند خلاف قانون بوده است.

با ارسال پرونده به دادگاه عالی انتظامی قضات و طرح قضيه در شعبه سوم و ثبت به كلاسه 508 و 509 و ابلاغ كيفرخواست به قاضی مشتكی عنه (فردی که از او شکایت شده است) و وصول لايحه دفاعيه او پس از تشكيل جلسه مورخ 11/7/79 و كسب نظر آقای — معاون و نماينده دادسرای انتظامی قضات به شرح دادنامه شماره 319 ـ 318 چنين رای صادر می شود:

رای دادگاه:

 تخلف آقای… و عضو كميسيون بدوی (نخستین) ماده صد شهرداری و… قاضی دادگستری و عضو كميسيون تجديدنظر ماده فوق الاشعار اولی از حيث عدم رعايت تبصره يك ماده صد قانون شهرداری به شرح بندهاي 1 و 2 نظريه دادسرای انتظامی قضات، و دومی از جهت عدم اظهارنظر نسبت به اعتراض احد (یکی) از معترضين به رای كميسيون بدوی با توجه به گزارش دادسرای مرقوم كه نسبت به مواد مذكور بلادفاع باقيمانده، محرز است.

با توجه به مراتب، آقای… رئيس شعبه نهم دادگاه عمومی… را با انطباق عملش بر صدر ماده 20 نظامنامه راجع به تشخيص انواع تقصيرات قضات به كسر عشر (یک دهم) حقوق ماهيانه به مدت دو ماه و آقای… رئيس شعبه هشتم دادگاه عمومی شهرستان… را با انطباق عملش بر ماده 14 همان نظامنامه به توبيخ كتبی با درج در برگ خدمت محكوم می نمايد.

ساير تخلفات انتظامی اعلامی عليه قاضيان مشتكی عنهمای (از آنها شکایت شده) انتظامی با توجه به لايحه دفاعيه واصله و مداقه (دقت) در گزارش دادسرای انتظامی قضات ثابت تشخيص داده نشد و از اين جهت رای بر برائت (بی‌گناهی) آنها صادر و اعلام می شود رای صادره قطعی است.

پس از ابلاغ رأی صادره آقای… نسبت به آن درخواست اعاده دادرسی می نمايد و بدين ترتيب پرونده به هيئت تجديدنظر انتظامی ارسال و با كلاسه بالا مطرح رسيدگی می شود.

هيات تجديدنظر انتظامی قضات در تاريخ بالا تشكيل جلسه داده پس از مراتب گزارش جريان امر و اوراق پرونده مشاوره نموده چنين رأی می دهد:

رای هیئت تجدید نظر انتظامی قضات

درخواست اعاده دادرسی آقای… رئيس وقت شعبه سوم دادگاه عمومی… نسبت به دادنامه (حکم) شمار318 و 319 ـ 11/7/79 شعبه سوم دادگاه عالی انتظامی قضات منطبق با هيچيك از موجبات اعاده (رسیدگی مجدد) محاكمه مذكور در ماده 272 قانون آئين دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور كيفری مصوب 1378 و ماده 426 قانون آيين دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب 1379 نبوده رد ميشود.

 رئيس ديوان عالی كشور – عضو اصلی دادگاه عالی انتظامی قضات – رئيس شعبه بيست و يكم ديوان عالی كشور –

تخلف انتظامی عضو كميسيون ماده 100

وکیل اعاده دادرسی در کمیسیون ماده صد

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی درباره نحوه ابطال رای کمیسیون ماده صد شهرداری و شکایت انتظامی از عضو کمیسیون ماده صد شهرداری، می‌توانید با موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان و گروه تخصصی وکلای مهر تماس حاصل فرمایید.

نشانی دفتر وکالت در تهران

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین ملکی در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

09121281014

تخلف انتظامی عضو كميسيون ماده 100

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه

5/5 - (24 امتیاز)

5 دیدگاه

  • سلام وقت بخیر ما متوجه شدیم یکی از اعضا کمیسیون در پرونده اختلاف ما تخلف کردن من میخوام از رایی که صادر شده تجدید نظر خواهی کنم آیا ممکن ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      پس از صدور رای قطعی کمیسیون ماده صد شهرداری و کشف تخلف اعضای این کمیسیون، امکان درخواست اعاده دارسی (رسیدگی مجدد) در کمیسیون ماده صد شهرداری یا دیوان عدالت اداری وجود دارد.

  • سلام. اقای مهری اگر ساختمانی بدون پروانه احداث شود، اما دارای تراکم مازاد باشه، کمیسیون ماده صد چطور رأی صادر میکنه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بر اساس تبصره 4 ماده 100، اگر ساختمان بدون پروانه ساخته شده باشد، به میزان یک دهم ارزش معاملاتی ساختمان و به دلیل تراکم مازاد از یک دوم تا سه برابر ارزش معاملاتی ساختمانی برای قسمت مازاد بر تراکم جریمه صادر میگردد.

  • با سلام و وقت بخیر، بنده 20 سال پیش ملکی خریدم که در این مدت بلا استفاده بود، تصمیم گرفتم که یک ساختمان کوچک در این زمین بنا کنم، متاسفانه بعد از انجام بنا، شهرداری اعلام کرد که این زمین مسکونی نیست، با اینکه اطراف زمین من چند ساختمان ویلایی بنا شده، الان کمیسیون شهرداری رای صادر کرده، و رای قطعی به تخریب صادر شده است، آیا بنده می‌توانم نسبت به این رای شکایت و اعتراضی داشته باشم؟ شکایت خود را در کجا باید مطرح کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *