ثبت بین المللی علامت تجاری

ثبت بین المللی علامت تجاری

ثبت بین المللی علامت تجاری


بهترین وکیل در حوزه ماکیت صنعتی، فکری، ادبی، هنری در این نوشتار به بررسی ماهیت و کاربرد ثبت بین المللی علامت تجاری پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

بررسی فرآیند ثبت بين‌ المللی علامت بر اساس موافقت ‌نامه و پروتكل مادريد

ثبت بين المللی علامت مستلزم تسليم اظهارنامه به مرجع ثبت است و اتباع ايرانی يا اشخاصی كه در ايران اقامت داشته و يا دارای يک مقر واقعی و موثر صنعتی و تجاری باشند، می ­‌توانند حسب مورد به استناد اظهارنامه يا علامت ثبت شده در مرجع ثبت، تقاضای ثبت بين ‌المللی نمايند.

اظهارنامه ثبت بين ‌المللی علامت تجاری

اظهارنامه ثبت بين ‌المللی علامت در فرم رسمی و حسب مورد به زبان‌ های تعيين شده، در 3 نسخه تهيه و تسليم مرجع ثبت خواهد شد.

اظهارنامه ثبت بين المللی توسط مرجع ثبت و متقاضی امضاء می ­‌شود.

مدارک ضمیمه اظهارنامه ثبت بين المللی علامت تجاری

اظهارنامه ثبت بين ‌المللی وقتی پذيرفته می ­‌شود كه مدارک ذیل به آن ضميمه شده باشد؛

  • مدارک مثبت هويت متقاضی،
  • اظهارنامه يا گواهينامه ثبت علامت در ايران،
  • وكالت نامه، چنانچه تقاضا توسط وكيل به عمل آمده باشد،
  • رسيد مربوط به پرداخت هزينه بررسی اوليه.

جهت دریافت مشاوره در خصوص ثبت بین المللی علامت تجاری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

مرجع ثبت نسبت اظهارنامه ثبت بين المللی علامت تجاری

مرجع ثبت مكلف است مشخصات اظهارنامه ثبت بين المللی را با مشخصات علامت يا اظهارنامه ثبت شده در ايران مطابقت نمايد. در صورت احراز مطابقت مشخصات و پس از پرداخت هزينه ‌های مقرر طبق موافقت‌ نامه و پروتكل مادريد توسط متقاضی، مرجع ثبت اظهارنامه ثبت بين المللی را در دفتر ثبت اظهارنامه وارد و بر روی هر يک از نسخ اظهارنامه تاريخ دريافت و شماره آن را قيد نموده و با امضاء آن، نسخه اول اظهارنامه را كه حاوی اعلاميه مذكور در آئين‌ نامه مشترک می ­‌باشد، به متقاضی جهت ارسال به دفتر بين ‌المللی تسليم می ‌نمايد.

اظهارنامه مذكور بايد حداكثر ظرف 15 روز از تاريخ ثبت در دفتر ثبت اظهارنامه به دفتر بين ‌المللی فرستاده شود. نسخه دوم اظهارنامه كه دارای همان مشخصات نسخه اول است، به عنوان سابقه در مرجع ثبت بايگانی می ‌شود. نسخه سوم به عنوان رسيد به متقاضی مسترد می ‌گردد.

نکته: در صورت عدم مطابقت مشخصات، متقاضی بايد آن را اصلاح نمايد. در غير اين صورت اظهارنامه بين‌ المللی پذيرفته نخواهد شد.

اعتراض به رد اظهارنامه بین المللی ثبت علامت تجاری و مرجع صالح رسیدگی به اعتراض

متقاضی ثبت بين ‌المللی علامت، در صورت رد پذيرش اظهارنامه يا اعتراض به تقاضای ثبت، می ­‌تواند اعتراض خود را در تسليم كميسيون ماده 170 قانون ثبت اختراعات‌، طرح های صنعتی و علائم تجاری نمايد.

هرگاه متقاضی ثبت بين ‌المللی علامت، در ايران اقامت نداشته باشد، جهت تسليم اعتراض يا هرگونه پاسخ يا اطلاعيه ‌ای بايد وكيلی كه در ايران اقامت دارد را به مرجع ثبت معرفی نمايد.

پذیرش علامت تجاری بین المللی

مرجع ثبت پس از انتشار آگهی اظهارنامه ثبت بين ‌المللی در روزنامه رسمی و انقضاء مهلت 30 روز، در صورت نبودن معترض مكلف به پذيرش علامت است و در اين صورت شماره و تاريخ ثبت اظهارنامه در دفتر بين ‌المللی، در حكم شماره و تاريخ ثبت علامت در ايران خواهد بود.

مدت اعتبار اظهارنامه ثبت بين المللی علامت تجاری

ثبت علامت تجاری برای مدت 20 سال معتبر است و امکان‌ تجدید ثبت طبق شرایط پرداخت فقط هزینه اصلی و در موارد ضروری پرداخت هزینه‌ های‌ تبعی و تکمیلی وجود دارد.

هزینه ثبت علامت در دفتر بين‌ المللی

ثبت علامت در دفتر بين‌ المللی موكول به پيش‌ پرداخت هزينه‌ ای بين‌ المللی شامل موارد زير خواهد بود؛

الف – هزينه اصلی،

ب – هزينه تبعی برای هر طبقه از طبقه‌ بندی بين‌ المللی، بيش از سه‌ طبقه كه كالا ها ‌يا خدمات موضوع علامت در آن طبقات جای می گيرند،

پ – هزينه تكميلی برای هر درخواست گسترش حمايت.

تجديد ثبت بين‌ المللی علامت تجاری

هر ثبتی را می توان برای مدت 20 سال پس از انقضای مدت پيشين ‌تجديد كرد. اين كار با پرداخت فقط هزينه اصلی و در موارد ضروری پرداخت هزينه‌ های ‌تبعی و تكميلی انجام می شود و تجديد ثبت نمی تواند شامل هيچ گونه تغييری در ثبت پيشين به‌ صورت آخرين‌ شكل آن باشد.

نکته: 6 ماه قبل از انقضاء دوره حمايت، دفتر بين‌ المللی با ارسال يادداشتی غير رسمی برای مالک علامت و نماينده او، تاريخ دقيق انقضاء را يادآوری خواهد كرد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص ثبت بین المللی علامت تجاری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

فقدان اعتبار علامت تجاری ملی

به محض انقضاء 1 دوره 5 ساله از تاریخ ثبت بین‌ المللی، ثبت مزبور از ‌ثبت علامت ملی که قبل­ تر در کشور مبدأ انجام شده، با رعایت مقررات آتی مستقل‌ می‌ گردد و هرگاه اظهارنامه اصلی، ثبت ناشی از آن يا ثبت اصلی حسب مورد ظرف 5 سال از تاريخ ثبت بين ‌المللی اعتبار خود را در ايران از دست دهد، مرجع ثبت مراتب را طی اطلاعيه ‌ای به دفتر بين ‌المللی اعلام كرده و در آن كالا ها و خدماتی كه مشمول تصميم لغو قرار گرفته ‌اند ذكر و از دفتر بين ‌المللی درخواست خواهد كرد كه ثبت بين ‌المللی را در حدود لازم باطل نمايد.

هرگاه اقدام قانونی مربوط به لغو اعتبار مذكور در فوق پس از انقضاء 5 سال هم­چنان در جريان باشد و منتهی به يک تصميم قطعی نگردد، مرجع ثبت بايد مراتب را به دفتر بين ‌المللی اطلاع دهد.

در صورت اتخاذ تصميم قطعی، مرجع ثبت بايد مراتب را ضمن ذكر كالا ها يا خدماتی كه مشمول تصميم مربوط قرار گرفته ‌اند، به دفتر بين‌ المللی اطلاع داده و از آن درخواست كند كه ثبت بين ‌المللی را در حدود لازم باطل نمايد.

آثار ناشی از ثبت بين‌ المللی علامت تجاری

آثار ناشی از ثبت بین المللی علامت تجاری می­ توان به موارد ذیل اشاره داشت؛

  • از تاريخ ثبتی كه در دفتر بين‌ المللی انجام می شود، حمايت از علامت در هر يک از كشور های متعاهد ذی مدخل به همان ‌نحوی خواهد بود كه در صورت ثبت علامت مزبور بطور مستقيم در آن كشور، وجود ‌می داشت.
  • هر علامت مشمول ثبت بين‌ المللی از حق تقدم مقرر در كنوانسيون ‌پاريس برای حمايت از مالكيت صنعتی برخوردار خواهد بود.

جانشينی ثبت بين‌ المللی علامت تجاری به جای ثبت ­های ملی قبلی

هنگامی كه علامت در گذشته در يک يا چند كشور متعاهد، به همان سبب توسط ‌دفتر بين‌ المللی به نام همان مالک يا قائم‌ مقام او از نظر مالكيت به ثبت می رسد و چنين تلقی می شود كه ثبت بين‌ المللی جانشين ثبت­ های ملی قبلی شده است، بدون اين كه هيچگونه‌ لطمه‌ ای به حقوقی كه به دليل ثبت ­های قبلي كسب شده‌ اند، وارد شود و به مجرد درخواست، اداره ملی ملزم خواهد بود كه ثبت بين‌ المللی را در دفاتر‌ ثبتی خود قيد كند و جايگزين ثبت در ايران می ­گردد، مشروط بر اينكه تمامی كالا ها و خدمات موضوع علامت ثبت شده در ايران در فهرست كالا ها و خدمات مشمول ثبت بين المللی نيز باشد.

لازم ­به­ ذکر است­ که، جايگزينی ثبت بين‌ المللی، به حقوق مكتسبه علامت ثبت شده قبلی هيچ لطمه‌ ای وارد نخواهد كرد. در صورت درخواست مالک، مراتب جايگزينی ياد شده، توسط مرجع ثبت در دفتر ثبت وارد و در روزنامه رسمی آگهی می شود.

همانطور که ملاحظه نمودید، پرونده ‌های ثبت بین المللی علامت تجاری پیچیدگی ­های زیادی دارند. با بهره ‌گیری از وکلای با تجربه‌ و مجرب موسسه حقوقی مهر پارسیان می ­توانید، در این خصوص گام موثری در رسیدن به هدف نهایی (پیروزی در پرونده خود) برداشته باشید. وکلای مبرز موسسه حقوقی مهر پارسیان، در حوزه دعاوی ثبتی، با کلیه قوانین موجود و مربوط آشنایی کاملی دارند و به دلیل همین شناخت و تسلط، پس از بررسی پرونده یک راهکار مناسب جهت رسیدن به هدف نهایی، یعنی پیروزی انتخاب نموده و شما را در کلیه مراحل دعاوی خود، با مشاوره و راهنمایی موثرشان، همراهی می ­نمایند. مطمئن باشید با انجام این امر شانس پیروزی در پرونده مذکور چند برابر خواهد شد و از این بابت خیالتان راحت خواهد بود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص ثبت بین المللی علامت تجاری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل ثبت بین المللی علامت تجاری در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهی به مقاله

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *