وکیل آدم ربایی و تجاوز به عنف


امروز با معرفی وکیل آدم ربایی و تجاوز به عنف با شما هستیم.

سوال بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی گروه وکلای مهر تهران، نحوه طرح شکایت از موضوع تجاوز به عنف و آدم ربایی است.

با توجه به اینکه در قانون جدید مجازات اسلامی، محل رسیدگی به جرایم خاص منافی عفت که مجازات قانونی آن اعدام و یا رجم است، دادگاه کیفری یک تعیین شده است این دوگانگی در صلاحیت به وجود آمده است.

دفتر وکالت محمد رضا مهری وکیل متخصص کیفری شمال تهران با رویکرد بررسی علمی شرایط دفاع در پرونده های آدم ربایی و تجاوز به عنف، اقدام به درج مطالبی در این باره نموده است.

نکات مهم در معرفی وکیل آدم ربایی و تجاوز به عنف

برای شکایت از جرم تجاوز به عنف به کدام دادسرا باید مراجعه نمود؟

لایحه تجدید نظر خواهی از احکام دادگاه کیفری یک استان

 آدم ربایی و عمل منافی عفت 

ریاست محترم شعبه مرجوع الیه دیوان عالی کشور

( از طریق دادگاه کیفری یک استان …)

با سلام و احترام، در  اعتراض به حکم مندرج در دادنامه تجدید نظر خواسته در بردارنده محکومیت موکل به اتهام رابطه نامشروع با تجدید نظر خوانده و تهدید و تحمل ۱۵ سال حبس  بدلیل آدم ربائی و ….، با ذکر مقدمه ای پیشواز رفته و سپس در ماهیت به  ذکر جهات تجدید نظر خواهی  به دفاع از موکل خواهم شتافت:

در محضر دادگاه لازم به توضیح نخواهد بود که حقیقت به اصطلاح عرف، معانی مخصوصی می دهد ولی در اصطلاحات فلسفی معمولا حقیقت هم ردیف “ صدق “ یا “ صحیح “ است و به آن قضیه ذهنی گفته می شود که با واقع مطابقت نکند، اما “ خطا “ یا “ کذب “ یا “ غلط “ به آن قضیه ذهنی گفته می شود که با واقع مطابقت نکند، به تمثیلاً اعتقاد به اینکه “ چهار مساوی است با دو ضرب در دو “ یا اعتقاد به اینکه “ زمین گرد خورشید می چرخد “ حقیقت و صدق و صحیح است و اما اعتقاد به اینکه “ دو ضرب در دو مساوی است با سه “ یا اعتقاد به اینکه “ خورشید گرد زمین می چرخد “ خطا و کذب و غلط است.

 پس “ حقیقت “ وصف ادراکات است از لحاظ مطابقت با واقع و نفس الامر.

لکن در اصطلاحات جدید معمولا به خود واقع و نفس الامر “ واقعیت “ اطلاق می شود نه حقیقت ، و لذا هر وقت “ واقعیت “ بگوییم منظور ما خود واقع و نفس الامر است و هر وقت “ حقیقت “ بگوییم منظور آن ادراکی است که با واقع مطابقت دارد .

مقوله حقيقت را ما میتوانيم مقوله «دانايى» يا مقوله «دريافت واقعيّت جهان» هم بناميم.

از دعاهاى منسوب به پيغمبر اكرم(صلی الله علیه و آله) است كه فرموده است:

اللّهمّ ارنى الاشياء كما هى

مالا ً در متداول ترین استعمال حقّ و حقیقیت و واقع و واقعیّت ، واقعیّت یعنی ذات اشیاء و نفس الامر ؛ و حقّ یعنی گفتار ، فکر ، استدلال و نظریّه ای که مطابق با واقع و نفس الامر است.

با این وصف :

بین واقعیت تا حقیقت فاصله گاهی تا صدوهشتاد درجه است.

مرز بین واقعیت تا حقیقت ریاکاریست…

آنچه میبینید، واقعیت است

وکیل آدم ربایی و تجاوز به عنف

واقعیت همان چیزی است که واقع میشود، اتفاق میافتد و حقیقت آن ایده ال و مدینه فاضله ی است که باید باشد یعنی واقعیت ان چیزیست که واقع میشود ولو حق نباشد و با دلیل و مدرک به اثبات می رسد با هر وسیله ای که بتوان با آن امری را ثابت کرد و حقیقت آن چیزیست که حق است و باید باشد.

ضمن پوزش از تطویل مقدمه آنچه در رای تجدید نظر خواسته بیان شده حاوی حقایق است ولی معتقدم واقعیت ماوقع نیست.

قطع نظر از ایرادات شکلی در تحقیقات فنی،

در ماهیت عمده اشکال چنین بر حکم تجدید نظر خواسته بار است:

عالی جنابان محکمه نخستین از یک طرف اتهام عمل منافی عفت که مقصود رابطه نامشروع خواهد بود را ثابت دانسته و از طرف دیگر بزه آدم ربائی که عدم رضایت مجنی علیه شرط اساسی اثبات آن است که نقض غرض محکمه بدوی در همین نکته آشکار است:

زیرا اگر ادعای شکات را قبول کنیم که آنها را از مسیر اصلی خارج و به محل غیر از مقصود برده اند و به آنها به عنف تجاوز شده ابتدا باید تجاوز به عنف را ثابت کنیم که در ما نحن فیه این ادعا بعلت استنکاف از انجام آزمایش در پزشکی قانونی از سوی شکات عقیم ماند و به تبع آن بزه آدم ربائی که مقدمه تجاوز بوده نیز قابل اثبات نیست.

از سوی دیگر اگر استدلال دادگاه بدوی را قبول کنیم که در یک محل خلوت مرد و زنی که فاقد علقه زوجیت هستند عمل منافی عفت که البته مقصود دادگاه همانا رابطه نامشروع بوده چه عمل منافی عفت در انظار عمومی مصداق دارد و در خلوت رابطه نامشروع نامیده میشود؛ آنگاه محکوم نمودن به آدم ربائی در تنافی قرار خواهد گرفت چه رابطه نامشروع در فرض اثبات عملی دو طرفه و با رضایت است و بزه آدم ربائی عملی فاقد رضایت از سوی مجنی علیه.

در نتیجه حکم تجدید نظر خواسته بدلیل فقد ادله اثباتی و قابل جمع نبودن دو اتهام نتیجه گیری شده شایسته تایید نمیباشد.

بنائا به مراتب و معنونه در فوق  :

نقض حکم تجدید نظر خواسته قویاً تحت استدعاست.

با تشکر و تجدید احترام

وکیل متخصص آدم ربایی و تجاوز به عنف

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل خوب کیفری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل متخصص

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

09121281014

وکیل آدم ربایی و تجاوز به عنف

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک متخصص

5/5 - (5 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *