وکیل خانواده خیابان سردار جنگل

تصدیق خسارت در دیوان عدالت اداری

تصدیق خسارت در دیوان عدالت اداری


با معرفی وکیل خانواده خیابان سردار جنگل تهران همراه شما هستیم.

خیابان سردار جنگل در محدوده شمال غرب تهران منطقه ۵ شهرداری محدود است.

دادگاه خانواده مربوط به منطقه ۵ شهرداری تهران در مجتمع قضایی شهید مفتح مستقر شده است.

مجتمع قضایی شهید مفتح علاوه ‌بر شعب دادگاه خانواده، شعب دادگاه حقوقی تهران ویژه غرب را در خود جای داده است.

شورای حل اختلاف ویژه خانواده غرب تهران نیز در این مجتمع واقع شده است.

به واسطه گستردگی مناطق غربی تهران و کمبود شعب دادگاه، معمولا شعب دادگاه مجتمع قضایی خانواده مفتح تهران با حجم زیادی از پرونده‌ ها روبروست.

بنابراین وقت رسیدگی در این دادگاه خانواده کمی طولانی تر از دادگاه های ویژه و تخصصی خانواده در تهران است.

دفتر وکالت و حقوقی محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری ضمن معرفی وکیل آنلاین خانواده در خیابان سردار جنگل تهران به بعضی از سوالات حقوقی خانواده که از طریق ایمیل و ارسال پیام کاربران به دست ما رسیده پاسخ خواهد داد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل خانواده خیابان سردار جنگل با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

آیا زن و شوهر در ازدواج موقت از یکدیگر ارث می برند؟

شرط ارث بردن زن و مرد از یکدیگر وجود رابطه زوجیت و عقد نکاح در هنگام فوت بین آن دو است.

یکی از شرایط لازم برای اینکه زن و شوهر وارث هم شوند، عقد نکاح دائم است، یعنی در ازدواج موقت توارث بین زوجین برقرار نمی‌ شود و شرط بعدی برای ارث بردن زن و مرد از یکدیگر این است که در زمان فوت، زن و مرد در عقد هم باشند و رابطه زوجیت موجود باشد.

البته در این مورد یک استثناء وجود دارد و آن طلاق رجعی است.

بر این اساس، در ایام عده طلاق رجعی زن و شوهر از هم ارث می‌ برند، زیرا در حکم زن و شوهر هستند و هنوز رابطه زناشویی بطور کامل قطع نشده و با پشیمانی شوهر از طلاق در ایام عده قرارداد ازدواج (عقد ازدواج) به‌ قوت خود باقی است و مانند آن است که طلاقی اتفاق نیفتاده است. به همین علت مرد در ایام عده طلاق رجعی مکلف خواهد بود همسر را در منزل خود بپذیرد و نفقه او را بپردازد.

در صورتی که مردی در حال بیماری اقدام به انعقاد عقد با زنی کند و به دلیل همان بیماری و قبل از ازدواج با زن فوت کند، زن از او ارث نخواهد برد.

شرط ارث بردن زن و مرد از یکدیگر وجود رابطه زوجیت و عقد نکاح در هنگام فوت بین آن دو است. وقوع هر نوع طلاقی بین زن و شوهر – به غیر از طلاق رجعی – باعث می‌ شود آن‌ ها از ارث بردن از یکدیگر محروم شوند مگر در طلاق رجعی که در ایام عده، زن و مرد از هم ارث می‌ برند. با وجود این، ماده ۹۴۴ قانون مدنی می‌ گوید:«اگر شوهر در حال مرض زن خود را طلاق دهد و ظرف یک سال از تاریخ طلاق به همان مرض بمیرد، زوجه از او ارث می‌ برد اگر چه طلاق بائن باشد، مشروط بر این زن شوهر نکرده باشد.»

سهم ‌الارث زوج و زوجه در ازدواج دائم چگونه تعیین می شود؟

در میزان سهم‌ الارث زن و شوهر تفاوت‌ هایی وجود دارد و همچنین وجود یا عدم وجود فرزندان در میزان سهم‌ الارث زن و مرد تاثیر دارد و چنانچه مرد دارای همسران متعدد باشد نیز در میزان سهم‌الارث زن یا زنان، تغییراتی ایجاد می‌ شود.

۱- چنانچه زن فوت کند و دارای فرزند یا فرزندانی نباشد، شوهر نصف اموال زن را به ارث می‌ برد و اگر زن وارث دیگری مانند پدر و مادر نداشته باشد نیز بقیه اموال زن برای شوهر خواهد بود، اما اگر زن فوت کند و دارای اولاد یا اولادِ اولاد باشد (زیرا اولادِ اولاد نیز در صورت نبود اولیای خود جانشین آن‌ ها محسوب شده و مانند آن‌ ها ارث می‌ برد) شوهر یک چهارم اموال زن را به ارث می‌ برد.

۲- در صورتی که شوهر فوت کند و اولاد نداشته باشد زن یک چهارم اموال شوهر را به ارث می‌ برد، اما اگر شوهر دارای اولاد یا اولادِ اولاد باشد زن یک هشتم اموال شوهر را به ارث می‌ برد و چنانچه زن بعد از فوت همسر خود و قبل از تقسیم ارث فوت کند، سهم‌الارث زن به وارثان وی تعلق خواهد گرفت.

۳- چنانچه مرد دارای دو یا چند همسر باشد، سهم‌ الارث زن یعنی یک هشتم بین همسران بطور مساوی تقسیم خواهد شد البته این موضوع در صورتی است که همسران در عقد دائمی باشند و در هنگام فوت مرد نیز رابطه زوجیت و عقد دائم برقرار بوده باشد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل خانواده خیابان سردار جنگل با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

با لباس نامناسب در مشاعات ساختمان ظاهر شدن چه عواقبی خواهد داشت؟

ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی بیان می دارد:

هر کس علنا در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم می‌ گردد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نمی‌ باشد ولی عفت عمومی را جریحه‌ دار نماید فقط به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

تبصره: زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ده روز تا دو ماه و یا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد.

ضمنا در اثبات جرم نیازی به فیلمبرداری نیست. اگر همسایگان که شاهد می باشند، شهادت دهند یا در تحقیقات محلی، مطلعین، موضوع را تائید کنند، دلایل کافی جهت احراز بزه خواهد بود.

وکیل خانواده خیابان سردار جنگل

خدمات تخصصی گروه وکلای خانواده تهران

موسسه حقوقی مهر پارسیان، با به کارگیری برترین وکلای خانواده در شمال تهران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود:

مشاوره حقوقی آنلاین و حضوری با وکیل خانواده خیابان سردار جنگل

قبول وکالت در پرونده طلاق توافقی و طلاق یک طرفه

قبول وکالت در مطالبه و وصول مهریه

قبول وکالت در پرونده حضانت فرزند

تنظیم دادخواست جهت دعاوی خانواده

قبول وکالت در پرونده کیفری خانواده مانند شکایت ترک انفاق، تدلیس در ازدواج، کتک زدن همسر و فحاشی

تنظیم و تهیه لایحه دفاعیه جهت ارائه به دادگاه خانواده

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تخصصی خانواده در تهران به یکی از راه های زیر اقدام کنید.

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه خانواده تهران

جهت دریافت مشاوره از وکیل خانواده خیابان سردار جنگل با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

امتیاز دهی به مقاله

7 دیدگاه

  • سلام. من یک ساله که ازدواج کردم. قبل از ازدواج در شیراز زندگی میکردم ولی همسرم در تهران خانه داشت و آنجا زندگی میکرد. همسرم خانه ای را در شیراز اجاره کرد و من هم جهیزیه ای که خریداری کردم را به آن خانه بردم. دو هفته قبل از عروسی همسرم گفت به خاطر کارش باید بریم تهران زندگی کنیم و چون خانه همسرم در تهران وسایل داشت، خانواده همسرم اجازه ندادن که جهیزیمو با خودم ببرم تهران و استفاده کنم. حالا با هم به مشکل خوردیم، خونه رو ول کرده رفته شیراز پیش خانوادش و پیام داده که کل جهیزیه منو زده شکونده و خراب کرده. سوال من اینه که آیا میتونم از همسرم شکایت کنم و ازش خسارت بگیرم؟

    • سلام. بله. باید شکایتی تحت عنوان تخریب اموال علیه همسر خود مطرح نمایید. منتهی پیش از آن مطمئن شوید که اموال مذکور تخریب شده است و در صورت لزوم با پلیس تماس گرفته و در محل ملک صورتجلسه‌ای مبنی بر تخریب تنظیم گردد و از باب مالی موضوع نیز باید میزان خسارت توسط کارشناسان رسمی دادگستری معلوم و معین گردد و شما می‌توانید به سیاهه اموال خود نیز استناد نمایید. جهت کسب اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

  • سلام وقت بخیر سوالی داشتم بنده شوهرم بدون اجازه دادگاه ازدواج مجدد کرده است چه طور می تونم شکایت کنم و اینکه آیا این کار ایشون جرم محسوب می شه؟

    • سلام وقت شما بخیرعلیرغم اینکه مشخص نکرده اید نوع ازدواج همسرتان را باید به اطلاع برسانیم که عدم ثبت ازدواج دائم جرم می باشد و همچنین با اثبات ازدواج مجدد بدون اجازه همسر اول ، زن یا همان زوجه اختیار طلاق دارد.

  • سلام آقای وکیل من خارج از کشور زندگی می کنم و همسرم مهریه اش رو اجرا گذاشته 250 تا سکه داره من هم از دار دنیا فقط یک خانه دارم که سند رسمی نداره می تونه این خونه رو ازم بگیره و و سوال بعدی اینکه آیا من ممنوع الخروج می شم؟

    • سلام وقت شما بخیر با توجه به اینکه سند عادی در استعلام منعکس نمی گردد و اجرای مهریه از طریق اداره ثبت صورت میگیرد قاعدتا توقیف چنین ملکی میسر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *