وکیل مالیاتی ولیعصر

وکیل مالیاتی ولیعصر

وکیل مالیاتی ولیعصر


با موضوع وکیل مالیاتی ولیعصر با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

ولیعصر به عنوان مشجرترین خیایان پایتخت حجم انبوهی از شرکت های تجاری را در خود جای داده است.

مالیات به عنوان وزنه سنگین به پای اقتصاد و چرخه آن نباید تلقی شود؛ بلکه تنها مالیات باید به درست ترین شکل ممکن حساب شود.

اگر مالیات در توازن با چرخه اقتصادی نباشد آثار منفی ای در پی خواهد داشت،برخی از اشخاص از ترس پرداخت مالیات حتی اموال موروثی را نیز به شکل عجیبی در خطر اعمال غیر قانونی قرار می‌دهند.

برای درک بهتر از اینکه مالیات نسبت به چه اموال و اعمالی تعلق خواهد گرفت، مشاوره با وکیل مالیاتی ولیعصر محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با سابقه قضاوت می‌تونه بهترین پیشنهاد در لحظه برای شما مخاطبانی باشد که با اومدن اسم مالیات دچار اضطراب و سردرگمی شده اید.

نکات مهم وکیل مالیاتی ولیعصر

کدام دسته اموال مشمول مالیات می‌شوند؟

بهترین وکیل مالیاتی ولیعصر کیست؟

اموال معاف از مالیات بر ارث کدامند؟

لزوم صدور رای در موارد استرداد اعتراض

وجوه بازنشستگی و وظیفه

و پس‌انداز خدمت و مزایای پایان خدمت،

مطالبات مربوط به خسارت اخراج،

بازخرید خدمت و مرخصی استحقاقی استفاده نشده

و بیمه‌های اجتماعی

و نیز وجوه پرداختی توسط مؤسسات بیمه با بیمه‌گزار یا کارفرما از قبیل انواع بیمه‌های عمر و زندگی،

خسارت فوت و همچنین دیه  و مانند آنها حسب مورد که یکجا یا به طور مستمر به ورثه متوفی پرداخت می‌شود (بند ۱ ماده ۲۶)

اموالی که برای سازمان‌ها، مؤسسات و نهادهای مذکور در ماده (۲) قانون مالیات‌ها مورد وقف یا نذر یا حبس واقع شود به شرط تأیید سازمان‌ها و نهادهای مذکور (بند ۳ ماده ۲۶)

اثاث البیت محل سکونت متوفی (بند ۴ ماده ۲۶)

اموالی که جزو ماترک متوفی بوده و طبق قوانین یا احکام خاص، مالکیت آنها سلب یا به صورت بلاعوض در اختیار اشخاص موضوع ماده (۲) قانون مالیات‌ها قرار گیرد با تأیید اشخاص مزبور مشمول مالیات بر ارث قرار نمی‌گیرد (صدر ماده ۲۱)

مالیات ابرازی چیست؟

مالیاتی که مودی مالیاتی با در اظهارنامه تسلیمی ابراز می نماید . این مالیات بایستی پرداخت و یا ترتیب پرداخت آن داده شود و در غیر اینصورت قابل وصول از طریق اجرائیات خواهد بود.

مالیات تشخیصی چیست؟

پس از ارسال اظهارنامه عملکرد و یا عدم تسلیم اظهارنامه و رسیدگی ماموران مالیاتی، نسبت به صدور برگ تشخیص مالیات با تعیین مالیات ( و یا معاف از پرداخت مالیات ) اقدام می گردد که به آن مالیات تشخیصی گفته می‌شود.

مالیات قطعی چیست؟

اگر مودی مالیاتی به مالیات تشخیص خود اعتراضی نکند و یا اینکه با مسئول مربوطه توافق در تعیین درآمد و میزان مالیات نماید و یا سایر مراحل قانونی همچون مراجع حل اختلاف را سپری نماید، مالیات تشخیصی به عنوان مالیات قطعی شناخته خواهد شد.

در مقررات مختلفه هیأت

– صدور اوراق مالیاتی جداگانه

صدور اوراق مالیاتی به نام افراد متعدد در یك برگ صحیح نمی باشد.

در اینگونه موارد باید برای هر مؤدی برگ جداگانه صادر و به نشانی اعلام شده از طرف مؤدی ابلاغ گردد.

– شرط رسمیت جلسات هیأت

جلسات هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی با حضور هر سه عضو هیأت رسمی است، لذا در صورت عدم حضور هر یك از نمایندگان مذكور مراتب می بایست ذیل صورتجلسه قید شده و پرونده جهت تعیین وقت مجدد عودت شود.رای هیأتهای مزبوربا اكثریت آراء ، قطعی و لازم الاجرا است ،لیكن نظر اقلیت باید درمتن رای قید گردد .

تبصره – تشكیل جلسات هیأتهای حل اختلاف مالیاتی نسبت به عملكرد سنوات قبل از اصلاحیه 27/11/1380 ق.م.م از نظر نحوه تعیین اعضاء و تشریفات اداری مربوط به رسمیت جلسات مطابق با قانون پس از اصلاحیه خواهد بود.

بدیهی است حذف مقررات ماده 247 و تبصره های آن در خصوص هیأتهای حل اختلاف مالیاتی تجدید نظر سالب حقوق مؤدیان مالیاتی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به پرونده های مربوط به عملكرد قبل از تاریخ اجرای اصلاحیه مذكور نمی باشد.

لزوم صدور رای در موارد استرداد اعتراض

هیأت حل اختلاف مالیاتی در صورت تقاضای استرداد اعتراض یا قبول مالیات مطالبه شده از سوی مؤدی  در جلسه هیأت ، می بایست رأی مقتضی مبنی بر تائید درآمد مشمول مالیات را صادر نماید .

شرایط موكول نمودن صدور رای به اثبات ادعایی دیگر توسط مؤدی

هر گاه رسیدگی به اعتراض مؤدی در گرو رسیدگی به پرونده مالیاتی دیگری باشد هیأت می تواند با صدور قرار رسیدگی  و تجدید وقت، رسیدگی به اعتراض مؤدی را به بعد از اعلام نظر کارشناسی موکول نماید. و چنانچه  رسیدگی به اعتراض مؤدی  منوط به اثبات ادعایی باشد که رسیدگی به آن در صلاحیت مرجع دیگری است، رسیدگی به اختلاف تا اتخاذ تصمیم از مرجع صلاحیت دار متوقف می شود. در این مورد مؤدی مالیاتی مکلف است ظرف یکماه در مرجع صالح اقامه دعوی نموده و رسید آن را به دبیرخانه هیأت حل اختلاف مالیاتی تسلیم نماید، در غیر اینصورت خواسته مؤدی به موجب قراری توسط هیأت حل اختلاف مالیاتی رسیدگی می شود و رأی مقتضی صادر می‌گردد.

مشخصات آراء صادره مالیاتی

رأی صادره از هیأت های حل اختلاف مالیاتی باید حاوی نکات ذیل باشد:

الف – شماره رأی با ذکر تاریخ و شماره پرونده

ب – مشخصات مؤدی مالیاتی و نشانی وی

ج – منبع مالیاتی مورد اعتراض

د – سال مورد اعتراض (سال مورد رسیدگی)

هـ – خلاصه اظهارات مؤدی و مأمور مالیاتی

و  – كد ملی و كد پستی مؤدی

ز –  ذكر اصول و مواد قانونی مورد استناد در رأی

ح – مأخذ درآمد مشمول مالیات یا مأخذ محاسبه مالیات مورد مطالبه و مورد رای به عدد و حروف

ط – مشخصات و سمت اعضای هیأت رسیدگی کننده به همراه امضای آنها

ی – قید نظر اقلیت در متن رأی

آیا از نحوه ارایه دفاتر و اسناد و مدارک مالیاتی اطلاعاتی دارید 

ماده ۱۵ آیین نامه اجرایی ماده ۹۵ ق.م.م می گوید

دفاتر ، صورت درآمد و هزینه ماهانه ، خلاصه درامد و هزینه سالانه و اسناد و مدارک حسب مورد با درخواست کتبی اداره امور مالیاتی و یا گروه رسیدگی در روز و محل تعیین شده در برگ درخواست ارائه دفاتر و یا اسناد و مدارک

محل اقامتگاه قانونی مودی و یا محلی که قبلاً به صورت مکتوب به اداره امور مالیاتی اعلام شده است و یا محل اداره امور مالیاتی حسب مورد با توجه به نوع حسابرسی مالیاتی

تحویل و توسط اداره امور مالیاتی صورت مجلس می گردد.

شرایط صدور قرار تأمین مالیاتی  قبل از قطعیت

در مواردی که مالیات مؤدی هنوز قطعی نشده یا مراحل اجرایی آن طی نشده است و بیم تفریط مال یا اموال از طرف مؤدی به قصد فرار از پرداخت مالیات می رود، اداره امور مالیاتی باید با ارائه دلایل کافی از هیأت حل اختلاف مالیاتی قرار تامین مالیات را بخواهد و در صورتی که هیأت صدور قرار را لازم تشخیص دهد ضمن تعیین مبلغ ، قرار مقتضی صادر خواهد کرد.

مسئولیت متقاضی قرار تأمین مالیات

در صورتی که قرار تأمین اجراء گردد و مؤدی به موجب رأی قطعی هیأت یا سایر مراجع ذیصلاح مستحق پرداخت مالیات نباشد و برابر قرار تأمین صادره متحمل خسارتی گردد، اداره امور مالیاتی متقاضی قرار تأمین، برابر قوانین و مقررات مربوط، مسئول و پاسخگو خواهد بود.

متخلف مورد تعقیب انتظامی مالیاتی قرار خواهد گرفت.

آیا می دانید کسب درآمد ناشی از فعالیت های کشاورزی و .. موضوع ماده ۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم،

برای اشخاص حقیقی

به طور کلی مشمول مالیات نمی باشد.

البته لازم به یادآوری است این دسته از اشخاص مکلف به انجام سایر تکالیف مالیاتی از جمله تکلیف موضوع ماده ۸۶ ق.م.م ( ارایه لیست حقوق ) خواهند بود و به عبارتی در این خصوص معافیتی برای آنان پیش بینی نشده است.

اشخاص حقیقی مشمول ماده ۸۱ قانون مالیاتهای مستقیم با توجه به نظریه مورخ ۷/ ۸/ ۹۷ مدیرکل دفتر فنی و حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی ، 《مشمول ارسال فهرست معاملات موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قبل از اصلاحیه و نیز ۱۶۹ پس از اصلاحیه نمی باشند》.

ابلاغ وقت رسیدگی به وراث در صورت فوت مؤدی

در صورت فوت مؤدی كلیه حقوق و تكالیف مربوط به چگونگی رسیدگی به اعتراض مؤدی به وراث او منتقل می شود در این صورت اوقات رسیدگی هیأت باید به همه وراث ابلاغ شود.

عدم حضور وراث ، وكیل یا نماینده قانونی آنها مانع از رسیدگی هیأت نمی باشد.

تبصره –  در موارد فوت یا عزل و استعفای وکیل یا ممنوعیت از وکالت وکیل ، رسیدگی به اعتراض مؤدی به تأخیر نخواهد افتاد.

تجدید وقت جلسات هیأت

هر گاه به هر علتی هیأت حل اختلاف مالیاتی در وقت مقرر تشکیل نگردد لازم است ظرف مدت یك هفته ، وقت جلسه بعدی به مؤدی و واحد مالیاتی ابلاغ شود.

وكیل و سایر اشخاص در حكم مؤدی مالیاتی

در چه مواردی هیئت های حل اختلاف مالیاتی از رسیدگی خودداری می‌نمایند؟

موارد خودداری از رسیدگی توسط اعضای هیأتهای حل اختلاف مالیاتی

اعضاء هیأت حل اختلاف مالیاتی، در موارد زیر باید از رسیدگی خودداری نمایند همچنین مؤدی یا نماینده اداره امور مالیاتی نیز، می تواند رد عضو یا اعضای هیأت حل اختلاف مالیاتی را درخواست نماید:

الف – قرابت نسبی یا سببی تا درجه سوم از هر طبقه بین اعضای هیأت حل اختلاف مالیاتی با مؤدی.

ب – عضو یا اعضای هیأت حل اختلاف مالیاتی ، قیم یا مخدوم مؤدی باشند و یا مؤدی مباشر یا متكفل امور عضو هیأت یا همسر او باشد.

ج – عضو هیأت یا همسر یا فرزند او، وارث مؤدی باشد.

د- عضو هیأت – پیش تر – در موضوع اعتراض مؤدی به عنوان عضو یا كارشناس یا گواه یا مأمور مالیاتی اظهار نظر كرده باشد.

هـ – بین عضو هیأت حل اختلاف مالیاتی و مؤدی و  یا همسر یا فرزند آن ها دعوای حقوقی یا كیفری مطرح باشد و یا پیش تر مطرح بوده و از تاریخ صدور حكم دو سال نگذشته باشد.

و – وجود رابطه شراكت بین عضو هیأت حل اختلاف مالیاتی با مؤدی و چنانچه، مؤدی شخص حقوقی باشد؛ سهامدار، نماینده، یا عضو هیأت مدیره یا مدیر عامل یا بازرس قانونی بودن اعضای هیأت حل اختلاف مالیاتی مانع از رسیدگی آنها خواهد بود.

ز – عضو هیأت یا همسر یا فرزند او دارای نفع شخصی در موضوع مطروحه یا مورد رسیدگی باشند.

در موارد یاد شده، عضو هیأت با صدور قرار خودداری از رسیدگی، با ذكر جهت قانونی آن، از امور  هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی ذیربط درخواست می نماید تا عضو دیگری را كه از موارد خودداری رسیدگی به دور باشد برای رسیدگی معرفی نماید. چنانچه، به هر دلیل قانونی امكان تعیین اعضای هیأت حل اختلاف مالیاتی میسر نباشد، پرونده برای رسیدگی به نزدیك ترین هیأت حل اختلاف مالیاتی شهر یا محلی كه با محل مزبور در محدوده یك استان باشد ارجاع می شود.

دفتر وکیل مالیاتی ولیعصر

همراهان گرامی دفتر وکالت محمد رضا مهری

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تهران به یکی از راههای زیر اقدام کنید.

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل مالیاتی ولیعصر

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل مالیاتی ولیعصر

09120067664

09120067669

09121281014

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

وکیل مالیاتی ولیعصر

5/5 - (13 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *