وکیل ملک در نوشهر

وکیل ملک در نوشهر

وکیل ملک در نوشهر


امروز با موضوع وکیل ملک در نوشهر با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

قبل از هر چیز اگر درگیر پرونده و دعاوی حقوقی مانند دعاوی خانوادگی و یا دعوای کیفری مانند کلاهبرداری و غیره هستید جهت دسترسی به بهترین وکلای پایه یک دادگستری از طریق شماره تماس‌های درج شده در این مقاله با ما در تماس باشید.

دعاوی ملکی یکی از مهم‌ترین عناوینی است که برای مجموعه‌ای از دعاوی حقوقی و کیفری که به نوعی به موضوع املاک و مستغلات مربوط می‌شوند در نظر گرفته می‌شود.

در این مجموعه از دعاوی موضوعات بسیار متنوعی یافت می‌شود.

دعاویی الزام به تنظیم سند رسمی، الزام به ایفای تعهدات قراردادی و قانونی، الزام به اخذ پایان کار، الزام به اخذ صورت‌مجلس تفکیکی ملک، خلع ید، تقسیم و افراز املاک مشاع.

هم‌چنین دعاوی کیفری ملکی مانند:

انتقال یا فروش مال غیر، کلاهبرداری، جعل سند، تصرف عدوانی و ممانعت از حق، که همه این موضوعات در دایره دعاوی ملکی قرار دارند.

نکات مهم وکیل ملک در نوشهر

  • بهترین وکیل ملکی نوشهر کیست؟
  • کدام مراجع قضایی صلاحیت رسیدگی به دعاوی ملکی را دارند؟

منظور از ملک مشاع و مفروز چیست؟

منظور از مشاع (یا ملک مشاع) ملکی است که میان چند نفر مشترک باشد و در مقابل آن ملک مفروز قرار دارد.

منظور از مفروز، ملکی است که بعد از اشاعه به صورت چند سهم جداگانه درآمده و میان شرکا تقسیم شده باشد.

ممکن است دو یا چند نفر ملکی را به شراکت مالک باشند بدون اینکه سهم هر کدام از آنان از نظر حدود و مشخصات بین مالکین مشخص شده باشد که به آن ملک مشاع گفته می شود.

چنان‌چه مالکین با رضایت یکدیگر قسمت یا قسمت های مشخصی را برای یکدیگر تعیین نمایند به قسمت‌های تعیین شده سهم مفروز گفته می‌شود.

وکیل ملک وکیل متخصص امور ملکی – وکیل املاک  وکیل انواع دعوی ملکی – وکیل متخصص ملک- مشاوره حقوقی املاک.

اصطلاح مفروز در برابر مشاع زمانی به کار می­رود که از نظر مقررات ثبتی، قصد جداکردن یک قسمت از سهم مالکیت یکی از شرکاء از سهم سایر شرکاء در ملک معین مطرح باشد.

یعنی اگر چند نفر هر کدام مقدار مشاعی از ملک را مالک باشند و بخواهند سهم خود را مفروز کنند تا مستقلاً از ملک خود بهره ­برداری کنند، باید آن ملک به نسبت سهم مشاعی مالکان بین آنان افراز شود.

دادگاه محل وقوع ملک

در بیشتر مواقع شرکا راضی به تقسیم و یا افراز نمی‌شوند که در اینصورت هر کدام از شرکاء ملک مذکور می‌توانند برای فروش ملک مشاع به دادگاه محل وقوع ملک مراجعه نمایند.

آیا امکان خلع ید وکیل ملک مشاع امکان دارد؟

در مواقعی که هیچگونه قراردادی بین مالک و شخص متصرف ملک وجود نداشته باشد دیگر طرح دعوای تخلیه بی معنی و بی فایده است و در این مواقع چاره کار طرح دعوای خلع ید از ملک است.

در این مواقع شخص مالک برای تقدیم دادخواست خلع ید از ملک باید ابتدا مالکیت خود را به اثبات برساند که مهمترین و محکمترین دلیل در این راستا ارائه سند مالکیت است.

همچنین شخص مالک باید این موضوع را نیز به اثبات برساند که شخصی که ملک را در تصرف دارد، بدون اذن یا اجازه مالک ملک مذکور را تصرف نموده است که به آن تصرف غاصبانه نیز می‌گویند.

در یک ساختمان سه واحدی دو واحدی قصد نصب دوربین مداربسته در پارکینگ و حیاط را دارند اما واحد دیگر مخالفت میکند آیا دو واحد دیگر میتوانند در مشاعات دوربین نصب کنند؟

آیا نصب دوربین مدار بسته در کوچه، جلوی منزل اشکال حقوقی دارد؟

در رابطه با نصب دوربین در مشاعات مانند حیاط ساختمان، پارکینگ، و غیره … نیاز به تائید کتبی از اعضای ساختمان خواهد بود. در صورت تائید ساکنین ساختمان بر نصب دوربین مداربسته این نظر بر نظر منفرد ساکنین ارجعیت خواهد داشت.

بنابراین قراردادن دوربین مدار بسته باید زیر نظر مدیر ساختمان باشد که مدیر ساختمان باید با توجه به نیاز آپارتمان به تعداد دوربین ها و محل نصب آنها اقدام نماید.

در ضمن براساس قانون تملک آپارتمانها چنانچه قراردادی بین مالکین یک ساختمان وجود نداشته باشد کلیه تصمیمات مربوط به اداره و امور مربوط به قسمت های مشترک به اکثریت آرا مالکینی است که بیش از نصف مساحت تمام قسمت های اختصاصی را مالک باشند.

 نحوه محاسبه و تقسیم هزینه آب، برق، گاز و تلفن بین طبقات آپارتمان:

مطابق ماده ۲۳ آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان‌ها

شركای ساختمان موظفند در پرداخت هزینه‌های مستمر و هزینه‌هایی كه برای حفظ و نگهداری قسمت‌هایی از بنا مصرف می‌شود، مشاركت كنند.

طبق ماده (۳) قانون تملک آپارتمان‌ها

سهم هر یک از مالكان قسمت‌های اختصاصی از مخارج قسمت‌های مشترک متناسب است با نسبت مساحت قسمت اختصاصی به مجموع مساحت قسمت‌های اختصاصی تمام ساختمان، به جز هزینه هایی كه به دلیل ارتباط نداشتن با مساحت زیربنا به نحو مساوی تقسیم خواهد شد.

یا اینكه مالكان ترتیب دیگری بر تقسیم این مخارج پیش بینی كرده باشند و مسئولیت تعیین سهم هریک از مالكان یا استفاده كنندگان با مدیران ساختمان است.

هزينه گاز، آب، برق در یک آپارتمان برحسب متراژ ساختمان حساب می‌شود و پرداخت آن به عهده از جمله «مالكان یا استفاده كنندگان(مستاجر یا هر شخصی که در غیاب مالک اصلی از ساختمان نفع می برد)» است.

البته این یک اصل کلی است و ساکنان یک آپارتمان می‌توانند روش‌های دیگری را برای محاسبه این هزینه‌ها در نظر بگیرند.

آیا فروش مال مورد رهن کلاهبرداری است؟

با توجه به ماده ۷۹۳ قانون مدنی و متون فقهی در زمینه قرارداد رهن چنین استنباط می شود که رهن، موجب خروج مال مرهونه از مالکیت راهن نمی شود فقط برای مرتهن نسبت به مال مرهونه، حق عینی و حق تقدم ایجاد می کند که می تواند از محل فروش مال مور رهن، طلب خود را وصول نماید. از این رو عمل متهم فروش مال غیر محسوب …

فروش مال مرهونه و کلاهبرداری

در مورد موضوع امروز نیاز است که ابعاد ماجرا را بررسی نماییم.

با توجه به ماده ۷۹۳ قانون مدنی و متون فقهی در زمینه قرارداد رهن چنین استنباط می شود که رهن، موجب خروج مال مرهونه از مالکیت راهن نمی شود فقط برای مرتهن نسبت به مال مرهونه، حق عینی و حق تقدم ایجاد می کند که می تواند از محل فروش مال مور رهن، طلب خود را وصول نماید.

از این رو عمل متهم فروش مال غیر محسوب نمی شود.

زیرا رکن رکین این جرم، فروش مال غیر بدون مجوز قانونی است که در ماده یک قانون راجع به انتقال مال غیر از آن یاد شده است.

« کسی که مال غیر را با علم به اینکه مال غیر است به نحوی از انحاء، عیناً و منفعتاً بدون مجوز قانونی به دیگری منتقل کند کلاهبردار محسوب و طبق قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری محکوم می شود…

توضیح اینکه گرچه با قرارداد رهن از اختیار مالک برای تصرف در مال مرهونه کاسته می شود، ولی حق مالکیت او از بین نمی رود و راهن همچنان مالک عین مرهون است و به تبع این حق منافع مال مورد رهن از آن اوست.

عمل کسی هم که چند آپارتمان به دیگری فروخته درحالیکه آپارتمان ها در رهن بانک است کلاهبرداری نیست.

زیرا اولاً برای تحقق فعل مادی این بزه، توسل به وسایل متقلبانه ضروری است که در بیشتر موارد توسل به وسایل متقلبانه اصلاً محقق نمی شود.

حتی اگر طرف معامله نگوید که مال در رهن است، موجب تحقق کلاهبرداری نمی شود.

همانطور که گفتیم قرارداد رهن، موجب زوال مالکیت راهن بر عین و منافع مال نمی شود و حتی با عدم اطلاع و آگاهی مشتری، از این موضوع یعنی در رهن بودن مبیع، او می تواند با تقدیم دادخواست حقوقی و الزام بایع به فک رهن، به حقوق ادعایی اش دست پیدا نماید و توصیف یک عمل حقوقی در قالب عمل مجرمانه صحیح نمی باشد.

بنابراین دوستان عزیز برای کلاهبرداری فقط بردن مال شخص دیگر کافی نیست.

بلکه متقلبانه بودن عمل متهم بسیار مهم است و وسیله ارتکاب جرم کلاهبرداری، نقش مهمی در ایجاد مسئولیت کیفری ایفا می کند. بنابراین فقط در قالب عمل و فعل مثبت، کلاهبرداری قابل تحقق است.

نه اینکه صرفا مالک ملک نگوید که آپارتمان ها در رهن است…

وکیل متخصص ملکی نوشهر

در صورتی که نیاز به وکیل تخصصی در موضوع ملک و  دعاوی ملکی دارید با شماره های زیر تماس بگیرید.

مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری متخصص در حقوقی املاک نوشهر

ساعت‌های کار روزهای شنبه تا چهارشنبه 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9

راه‌های ارتباطی با وکیل ملک در نوشهر

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88795408

021-88796143

شماره موبایل وکیل ملک در نوشهر

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق شماره های اعلامی امکان پذیر است.

نشانی دفتر وکالت تخصصی ملک در نوشهر

تهران- ونک- گاندی جنوبی- خیابان 14- پلاک14- طبقه4- واحد 9- دفتر وکالت محمدرضا مهری

دفتر وکیل پایه یک دادگستری تهران

5/5 - (21 امتیاز)

2 دیدگاه

  • با سلام و وقت بخیر. بنده شانزده سال قبل یک قطعه زمین کشاورزی را به صورت قولنامه ای فروخته ام. مساحت ملک به صورت قید گردیده: « به مساحت تقریبی چهار هکتار ». در سطر آخر توضیحات قولنامه نیز قید گردیده که « کم و زیاد مساحت به قیمت زمان عقد قرارداد محاسبه می‌شود » اخیراً به توصیه آشنایان پس از مراجعه کارشناس برای تعیین مساحت، متوجه شدیم که مساحت زمین بیش از پنج هکتار است. با توجه به اختلاف بسیار زیاد مساحت و همچنین با این احتمال که خریدار طی این سال‌ها متوجه اختلاف مساحت شده و موضوع را عنوان ننموده است، آیا اقدام قضایی برای فسخ معامله و یا پرداخت ثمن الباقی زمین به قیمت روز نتیجه بخش می باشد یا خیر؟

    • سلام دوست عزیز
      براساس متن قرارداد ظاهراً طرفین قبول نموده‌اید که در صورت وجود اضافه فقط مطالبه قیمت کنید و حق فسخ ندارید. وگرنه به موجب قانون مدنی در صورت کسری یا زیادی‌، طرفین درصورت عدم توافق هر کس که متضرر می‌شود می‌تواند فسخ کند. مثلا در این مورد شما به عنوان فروشنده می‌توانید فسخ کنید، ‌ولی ظاهراً پذیرفته‌اید که فقط قیمت اضافه را به نرخ زمان معامله وصول کنید. باید مدارک و مستندات موجود توسط وکیل متخصص بررسی گردد‌، شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور ملکی با شماره 02188663925 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *