قوانین شکایت از کارمند

قوانین شکایت از کارمند

قوانین شکایت از کارمند


بسیاری از افراد جامعه در برخورد با کارکنان دولت، از قوانین شکایت از کارمند اطلاع و آگاهی ندارند؛ به همین جهت در این نوشته توسط وکیل پایه یک دادگستری به بررسی قوانین شکایت از کارمند پرداخته‌ایم.

هر فردی که به عنوان کارگر برای کارفرما به کار مشغول است در جهت کاری که ارائه می‌کند و دستمزدی که خواهان دریافت آن است؛ می‌بایست اقدام به انعقاد یک قرارداد نماید تا سندی برای حفظ حقوق در کاری باشد که وی در جهت ارائه آن خدمت کرده است.

بنابراین قرارداد کار اگر برای کار خاصی و در مدت زمان خاصی منعقد گردد و یک کارفرما در ازا ارایه مواد مورد نیاز کارگر و یا کارمند از او انتظار کار مشخصی را داشته باشد؛ یک قرارداد برای کار معین منعقد می‌گردد.

قرارداد کار معین تفاوت‌هایی با قرارداد پیمانکاری دارد؛ آشنایی با چند و چون قرارداد کار معین می‌تواند بسیار کمک کننده باشد تا بتوان در مواقعی که نیاز به انعقاد قرارداد از این قبیل است اقدامات درستی را به انجام رساند.

کارفرمایان و اعضای اصلی یک مجموعه هنگام تنظیم قرارداد استخدام کارمند با اشخاص، با وجود تعیین انواع ضمانت اجراها و حق فسخ برای نقض تعهدات و عملکرد نادرست کارمند، می‌باید احتمال اینکه کارمند ممکن است با وجود این قرارداد نیز به‌ درستی کار خود را پیش نبرد را در نظر داشته باشند.

یکی از اساسی‌ترین شیوه‌ها برای جلوگیری از ناکارآمدی کارمند آشنایی با نحوه برخورد با شخص در هنگام داشتن عملکرد نادرست است.

شکایت از کارمندان دولت و قوه قضاییه در چه مرجعی رسیدگی می‌شود؟

برای شکایت از کارمندان بانک چه اقدامی لازم است؟

آیا امکان شکایت از کارمندان و کارکنان قراردادی در دادسرای کارکنان دولت وجود دارد؟

قرارداد کار معین چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

قرارداد کار معین در جهت استخدام نیرو منعقد می‌گردد.

بنابراین یک کارفرما در جهت کار معین در زمان مشخص اقدام به استخدام نیرو می‌کند و خواهان منعقد نمودن قرارداد کار معین با کارگر و یا هر نیروی کاری خواهد بود.

بر همین اساس لازم است که درباره ویژگی‌هایی که قرارداد کار معین لازم است داشته باشد اطلاعاتی در دست داشته باشیم و مسائلی که می‌تواند قرارداد کار را تضمین نماید را مورد توجه قرار دهیم.

حقوق و مزایا کارکنان براساس قرارداد کار معین چگونه است؟

حضور کارکنان و کارمندانی که بر اساس یک قرارداد کار معین در کار مشخصی خدمت می‌کنند لازم است که مورد توجه قرار گیرد.

بنابراین تعیین و دستوالعملی که برابر اساس قرارداد کار معین وجود دارد لازم است مورد توجه قرار بگیرد. در هر زمان و با توجه به کار و مدت زمانی که در نظر کارفرما وجود دارد میزان پرداختی‌ها متفاوت خواهد بود.

بنابراین دانستن قوانین شکایت از کارمند و چگونگی دستورالعمل تعیین حقوق و مزایا کارکنان می‌تواند در موقعیت‌های مختلف بسیار کمک کننده باشد.

گزارشی از عملکرد کارمند تهیه کنید

به‌ طور کلی یکی از اصولی‌ترین راهکارها برای پیشبرد حرفه‌ای و باکیفیت کار، تهیه گزارش‌های روزانه، هفتگی و یا ماهیانه از عملکرد کارمندان یک مجموعه توسط کارفرما است.

این گزارش‌ها ضمن آگاه کردن شخص کارفرما نسبت به نحوه و کیفیت عملکرد کلی کارمندان، به شخص کارمند نیز دیدگاهی در رابطه با شیوه فعالیتش ارائه می‌دهد که در نهایت طرفین می‌توانند براساس این گزارش‌ها در جهت بهبود هر چه بیشتر کارایی و کارآمدی کلی مجموعه برنامه‌ریزی کرده و دست به تلاش‌های لازم در این زمینه بزنند.

اگر کارمند شما در کار خود عملکرد لازم را نداشته و به‌اصطلاح درست کار نمی‌کند بهتر است برای ایشان گزارش‌هایی را تهیه نموده و سپس با شخص ایشان آن را تحلیل و ارزیابی نمایید.

برگزاری جلسات روزانه با کارمند را فراموش نکنید!

یکی دیگر از راهکارهای بهبود کیفیت کار کارمند، برگزاری جلساتی هر چند کوتاه و به‌ صورت روزانه با کارمند به‌ صورت انفرادی و یا گروهی با سایر اعضای مجموعه‌تان است.

در طی این جلسات شما می‌توانید روزانه در رابطه با نحوه کار شخص و اعمالی که توسط ایشان صورت پذیرفته است بحث کرده و نظراتتان را به ایشان منتقل نمایید.

مدت‌زمانی را برای اصلاح کار برای شخص تعیین نمایید!

گاهی نه برگزاری جلسات توجیهی و نه تهیه گزارش از عملکرد کارمند در عمل فایده‌ای نداشته و شخص کارمند همچنان به وظایف و تعهدات شغلی خود به‌درستی عمل نمی‌کند.

در چنین مواقعی شخص کارفرما می‌تواند مدت‌زمانی را برای شخص کارمند تعیین نموده و به ایشان فرصت بهبود عملکرد و بالا بردن کیفیت کارش را بدهد و همچنین برای ایشان روشن نماید که در صورت عدم بهبود عملکرد کارمند در این بازه‌ی زمانی شخص کارفرما اقدام به اخراج نمودن وی خواهد نمود و به‌ عبارت‌ دیگر دست به فسخ قرارداد استخدام با کارمند خواهد زد.

آیا می‌توان کارکنان را بر اساس قرارداد کار معین اخراج نمود؟

هرگاه بر اساس قرارداد کارگر و یا کارمندی برای یک کارفرما اقدام به فعالیت می‌نماید لازم است که درباره امنیت شغلی و دلایلی که برای اخراج ممکن است وجود داشته باشد در قرارداد اشاراتی وجود داشته باشد و عوامل تاثیرگذار در این موضوع چه مسائلی می‌تواند باشد.

کسب اطلاعات درباره این موضوع می‌تواند هم برای کارفرما با اهمیت باشد و هم برای هر فردی که زیر نظر کارفرما برای کار معینی اقدام به فعالیت می‌کند درباره حقوق و انتظارات هر یک از طرفین کمک کننده و راهنما باشد.

کار براساس قرارداد کار معین چه معایبی می‌تواند داشته باشد؟

چه افرادی که در سایه یک قرارداد کار معین اقدام به فعالیت می‌نمایند و چه کسانی که در جهت پیش برد هدف معین اقدام به استخدام افراد بر اساس قرارداد کار معین می‌نمایند ممکن است در روندکار و قرارداد به صورت اجتناب‌ناپذیر با مزایا و معایبی روبرو باشند.

معایب قرارداد کار معین می‌تواند برای هر یک از افراد در تصمیم‌گیری برای انجام و منعقد نمودن قرارداد بسیار مفید باشد.

قوانین شکایت از کارمند

قرارداد کار معین چه تفاوتی با کار موقت دارد؟

قرارداد کار معین برای کار مشخصی بین افراد منعقد می‌گردد و مشخص نیست که کار و همکاری طرفین با یکدیگر تا چه اندازه ادامه پیدا می‌کند.

قراداد کار موقت نیز قراردادی است که افراد تنها برای مدت کوتاهی با یکدیگر همکاری داشته و قراداد آن‌ها پس از مدت زمان قید شده در قرارداد دیگر رسمیتی ندارد.

کارفرما و کارگر و کارمندی که خواهان منعقد نمودن قرارداد کار هستند با اطلاع درباره قرارداد کار دایم، موقت و معین می‌توانند با توجه به آنچه منطقی‌تر است تصمیماتی را در جهت هدف خودشان از قراداد بررسی نمایند.

با کارمندتان گفتگویی صمیمانه داشته باشید

درست کار نکردن شخص کارمند از عواملی است که ممکن است شخص کارفرما را عصبانی نموده و همچنین باعث نارضایتی شخص خواهد شد، اما فراموش نکنید که برای برخورد با کارمندی که به‌درستی کار نمی‌کند باید جلسه‌ای برگزار نموده و با ایشان گفتگو کنید.

فراموش نکنید که بر اعصاب خود مسلط باشید و تحت هیچ شرایطی اقدام به توهین به شخص کارمند نکنید. به یاد داشته باشید که اخراج نمودن شخص کارمند کاری بسیار منطقی‌تر است تا توهین نمودن به وی، سعی کنید در طول جلسه به ایشان اجازه صحبت کردن بدهید و علت عدم کارآمدی ایشان را ریشه‌یابی کنید.

پس ‌از آن پیشنهادها و نظرات خود را به ایشان منتقل نمایید.

گاهی اخراج تنها چاره است!

اخراج نمودن کارمندان یکی از دشوارترین وظایف کارفرمایان است.

پس از طی تمامی مراحل فوق اگر هیچ‌یک از راهکارها تأثیری در فعالیت شخص کارمند نداشت شما چاره‌ای جز اخراج فرد نخواهید داشت.

جلسه اخراج کارمند را درنهایت آرامش و احترام برگزار نموده و کلیه دلایل خود را برای کارمند توضیح دهید و به ایشان نیز اجازه صحبت بدهید.

درنهایت کلیه حق‌ و حقوق ایشان را تسویه نموده و دست به اخراج ایشان مطابق مفاد مقرر در نمونه قرارداد استخدام کارمند بین خودتان بزنید.

چنانچه نیازمند مشورت گرفتن از وکیل پایه یک دادگستری، در خصوص قوانین شکایت از کارمند هستید؛ با موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس بگیرید.

خدمات موسسه حقوقی مهر پارسیان، با بیش از ده سال سابقه امر وکالت:

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.

مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی روابط کار

عضویت شهروندان در بزرگترین جامعه حقوقی آنلاین کشور و برخورداری از تخفیف مشاوره و حق الوکاله.

امکان عضویت وکلای دادگستری و کارشناسان رسمی جهت معرفی به جامعه پس از تایید هیات مدیره.

قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.

خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.

خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.

معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران.

بهترین وکیل کیفری تهران

بهترین وکیل ملکی تهران

بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران

بهترین وکیل خانواده تهران

بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر

بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور

بهترین وکیل فرجام خواهی

چگونه می‌توان از کارمند دولت شکایت کرد؟

بستگی به نوع تخلف صورت گرفته می‌توان در همان نهاد مشغول به کار یا دیوان عدالت اداری یا دادگاه، شکایت نمود.

طرح شکایت در دیوان عدالت اداری چگونه است؟

مراجعه به سامانه ثبت شکایت دیوان عدالت اداری و ثبت شکایت در این سامانه.

 

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663628

021-88796143

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی کارکنان دولت

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص شکایت از کارمندان دولت

09120067664

09120067665

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

قوانین شکایت از کارمند

دفتر وکیل جرایم کارکنان دولت در تهران

4.9/5 - (19 امتیاز)

دعاوی اداره کار

چگونگی شکایت از کارمند بانکشکایت از کارمند آموزش و پرورششکایت از کارمند ادارهشکایت از کارمند اداره برقشکایت از کارمند اداره پستشکایت از کارمند اداره ثبتشکایت از کارمند اداره کارشکایت از کارمند بانکشکایت از کارمند بانک پارسیانشکایت از کارمند بانک تجارتشکایت از کارمند بانک رفاهشکایت از کارمند بانک سپهشکایت از کارمند بانک شهرشکایت از کارمند بانک صادراتشکایت از کارمند بانک قوامینشکایت از کارمند بانک کشاورزیشکایت از کارمند بانک مسکنشکایت از کارمند بانک ملتشکایت از کارمند بانک ملیشکایت از کارمند بیمه تامین اجتماعیشکایت از کارمند پستشکایت از کارمند پست بانکشکایت از کارمند تعزیراتشکایت از کارمند ثبتشکایت از کارمند ثبت احوالشکایت از کارمند جهاد کشاورزیشکایت از کارمند خاطیشکایت از کارمند دادگاهشکایت از کارمند داراییشکایت از کارمند دانشگاهشکایت از کارمند دولتشکایت از کارمند دولتیشکایت از کارمند زندانشکایت از کارمند شهرداریشکایت از کارمند شورای حل اختلافشکایت از کارمند قوه قضاییهشکایت از کارمند کمیته امدادشکایت از کارمند مالیاتشکایت از کارمند مالیاتیشکایت از کارمند متخلفشکایت از کارمند مخابراتشکایت از کارمند منابع طبیعیشکایت از کارمند نیروی انتظامیشکایت از کارمندان آموزش و پرورششکایت از کارمندان اداره ثبتشکایت از کارمندان اداره کارشکایت از کارمندان بانکشکایت از کارمندان بانک سپهشکایت از کارمندان بانک صادراتشکایت از کارمندان بانک کشاورزیشکایت از کارمندان بانک ملتشکایت از کارمندان بانک ملیشکایت از کارمندان بنیاد شهیدشکایت از کارمندان دادگستریشکایت از کارمندان دانشگاه آزادشکایت از کارمندان دولتشکایت از کارمندان سپاهشکایت از کارمندان شهرداریشکایت از کارمندان شورای حل اختلافشکایت از کارمندان قوه قضاییهشکایت از کارمندان کمیته امدادشکایت از کارمندان وزارت اطلاعاتشکایت کارمند از ارباب رجوعشکایت کارمند از رئیسشکایت کارمند از رئیس ادارهشکایت کارمند از سردفترشکایت کارمند از کارفرماشکایت کارمند از مدیرشکایت کارمند از همکارشکایت کارمندان از مدیرانشماره شکایت از کارمند بانک ملیطریقه شکایت از کارمند بانکقوانین شکایت از کارمندمتن شکایت از کارمند خاطیمراحل شکایت کارمند از کارفرمانامه شکایت از کارمندنحوه شکایت از کارمند اداره کارنحوه شکایت از کارمند بانکنحوه شکایت از کارمند بانک ملینحوه شکایت از کارمند دادگسترینحوه شکایت از کارمند دولتنحوه شکایت از کارمندان ثبت اسنادنحوه شکایت از کارمندان شهردارینحوه شکایت از کارمندان شورای حل اختلافنحوه شکایت از یک کارمندنمونه شکایت از کارمند دولتنمونه شکایت از کارمند شهردارینمونه شکایت از کارمندان دولتنمونه شکایت کارمند از ارباب رجوعنمونه نامه شکایت از کارمندنمونه نامه شکایت از کارمند بانک

4 دیدگاه

  • سلام روزتون بخیر
    من دیروز در یک شعبه بانک ملی در همدان مراجعه کردم و در اونجا کارمند شعبه با من بسیار بد صحبت کرد و اعتراض کردم رئییس شعبه جواب من رو نداد من میخواستم بدونم چطور میتونم شکایت کنم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      برای شکایت می‌توانید به حراست شعبه مرکزی بانک ملی و یا دیوان عدالت اداری مراجعه نمایید.

  • سلام وقتتون بخیر، برای انجام کار اداری به سازمان آب مراجعه کردم ولی کارمند آن جا بسیار با لحن بدی برخورد کرد و کار من را انجام نداد. چگونه میتونم از ایشان شکایت کنم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      می‌توانید از طریق بازرسی سازمان و در صورت ارتکاب جرم از دادسرا شکایت خود را ثبت نمایید. می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور شکایت با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *