وکیل دادسرای کارکنان دولت

وکیل دادسرای کارکنان دولت

وکیل دادسرای کارکنان دولت


وکیل دادسرای کارکنان دولت با مجوز حاصل از قانون آیین دادرسی کیفری جدید و قبل از آن قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب و اصلاحیه های آن، تشکیل دادسراهای تخصصی در تهران، مورد اهتمام مسئولین قضایی تهران قرار گرفت.

در زمان حاکمیت دادگاه‌های عمومی و انقلاب، شعبی به عنوان دادگاه ویژه کارکنان دولت در تهران تشکیل شده بود که همچنان و پس از تغییرات در موضوع صلاحیت دادگاه‌های عام و تشکیل دادگاه کیفری یک و دادگاه کیفری دو، شعبی از دادگاه کیفری یک و دو، به عنوان دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت، مشغول رسیدگی به پرونده‌های در صلاحیت خود می باشند.

 

گروه وکلای مهر تهران به عنوان وکیل متخصص دادسراهای تهران و وکیل متخصص دادسرای کارکنان دولت در تهران، اقدام به تهیه مطلبی با عنوان بررسی صلاحیت دادسرای کارکنان دولت و فرهنگ و رسانه، دلیل رسیدگی به پرونده‌های کارکنان دولت در دادسرای فرهنگ و رسانه، معرفی بهترین وکیل دادسرای کارکنان دولت در تهران، اعلام نشانی دادسرای کارکنان دولت در تهران و نشانی جدید دادسرای فرهنگ و رسانه، نموده و در سایت رسمی موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهرپارسیان قرار خواهد گرفت.

صلاحیت دادسرای کارکنان دولت تهران

منظور از صلاحیت این است که دادسرای کارکنان دولت به چه مواردی به موجب قانون رسیدگی می‌نماید.

الف- رسیدگی به جرایم اختلاس، رشاء (رشوه دادن) و ارتشاء (رشوه گرفتن)، تصرف غیر قانونی در اموال دولتی، جرایم در حکم تصرف غیر قانونی در اموال دولتی، تدلیس (فریب و عیب‌پوشی) در معاملات و اخذ پورسانت (درصد) در معاملات دولتی، که توسط مامورین و کارکنان دولت، کارکنان دادگستری و یا سازمانهای خدمات عمومی صورت گرفته باشد.

ب- رسیدگی به اتهامات مقامات مندرج در مواد 307 و 308 قانون آیین دادرسی کیفری، صرف نظر از نوع اتهام آنها

ماده 307 قانون آیین دادرسی کیفری:

رسیدگی به اتهامات رؤسای قوای سه‏‌گانه (قوه قضائیه، قوه مقننه (قانون‌گذاری)، قوه مجریه (اجراکننده)) و معاونان و مشاوران آنان.

رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای شورای نگهبان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، وزیران و معاونان وزیران.

دارندگان پایه قضائی، رئیس و دادستان دیوان محاسبات، سفیران، استانداران، فرمانداران مراکز استان.

جرائم عمومی افسران نظامی و انتظامی از درجه سرتیپ و بالاتر و یا دارای درجه سرتیپ دومی شاغل در محلهای سرلشکری و یا فرماندهی تیپ مستقل، حسب مورد، در صلاحیت دادگاه‌های کیفری تهران است، مگر آنکه رسیدگی به این جرائم به موجب قوانین خاص در صلاحیت مراجع دیگری باشد.

تبصره:

شمول این ماده بر دارندگان پایه قضائی و افسران نظامی و انتظامی در صورتی است که حسب مورد، در قوه قضائیه یا نیروهای مسلح انجام وظیفه کنند.

رسیدگی به اتهامات افسران نظامی و انتظامی موضوع این ماده که در صلاحیت سازمان قضائی نیروهای مسلح می‌باشد، حسب مورد در صلاحیت دادگاه نظامی یک یا دو تهران است.

ماده 308 قانون آیین دادرسی کیفری جدید:

رسیدگی به اتهامات مشاوران وزیران، بالاترین مقام سازمان‌ها، شرکتها و مؤسسه‌های دولتی و نهادها و مؤسسه‏‌های عمومی غیردولتی، مدیران کل، فرمانداران، مدیران مؤسسه‌ها، سازمان‌ها، ادارات دولتی و نهادها و مؤسسه‌‏های عمومی غیردولتی استان‌ها و شهرستان‌ها، رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، شهرداران مراکز شهرستان‌ها و بخشداران، حسب مورد، در صلاحیت دادگاه‌های کیفری مرکز استان محل وقوع جرم است.

مگر آنکه رسیدگی به این اتهامات به موجب قوانین خاص در صلاحیت مراجع دیگری باشد.

ج- اعلام جرم علیه سرکلانتران یا مقامات انتظامی بالاتر، جهت رسیدگی به جرایمی که  در مقام ضابط دادگستری مرتکب شده اند.

د- گزارش های سازمان بازرسی کل کشور حسب ارجاع دادستان تهران.

ه- جرایم شهرداران مناطق و معاونان شهردار تهران.

در صورتی که جرمی با مشارکت و یا معاونت کارکنان دولت و افراد عادی صورت پذیرد، دادسرای ویژه کارکنان دولت تهران، صلاحیت رسیدگی به همه جرایم متهمین را خواهد داشت.

وکیل دادسرای کارکنان دولت

رسیدگی به جرایم کارکنان دولت در دادسرا فرهنگ و رسانه

دادسرای ویژه فرهنگ و رسانه، در واقع بخشی از دادسرای ویژه کارکنان دولت تهران می باشد.

تمرکز دادسرای فرهنگ و رسانه، بر جرایم راتکابی در حوزه فرهنگ و رسانه می باشد اما به موجب ارجاع دادستان تهران، به جرایم کارکنان دولت نیز رسیدگی می نماید.

نشانی جدید دادسرای فرهنگ و رسانه: تهران- خیابان مطهری- قبل از تقاطع صدر می باشد و دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت در محل دادسرای مرکز، میدان ارگ تهران قرار دارد.

وکیل دادسرای کارکنان دولت در تهران

اطلاع کامل از مقررات استخدامی، مطالعه برنامه های توسعه پنج‌ساله، اطلاع از قوانین تخصیص بودجه و محل هزینه بودجه دستگاه‌های دولتی.

قوانین استخدامی نیروی انتظامی و همچنین قانون آیین دادرسی کیفری و تسلط کامل بر قانون مجازات اسلامی از ویژگی‌هایی وکیل متخصص دادسرای ویژه کارکنان دولت در تهران می باشد.

دارا بودن سابقه قضایی دکتر محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و سرپرست گروه وکلای مهرپارسیان، موجبی برای رسیدگی تخصصی به جرایم کارکنان دولت در موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان شده است.

جهت مشاوره حقوقی آنلاین با بهترین وکلای دادسرای کارکنان دولت با گروه وکلای مهر تهران تماس بگیرید.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین ملکی در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

09121281014

وکیل دادسرای کارکنان دولت

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه

5/5 - (58 امتیاز)

12 دیدگاه

  • باسلام..آیا کارمند بانکی که قراردادتنظیمی دفترخانه را مطابق دستورالعمل های بانک مرکزی تنظیم نکرده باشد و مصوبه هیئت وزیران و مجلس وکارگروه اشتغال استان را انجام ندهدمرجع شکایت کجاست …؟ کارکنان دولت . دیوان.یا دادگاه حقوقی وعمومی..متشکرم ۰۹۱۲۱۰۰۰۲۳۳

    • سلام مرجع شکایت با توجه به رویت مستندات شما قابل تشخیص است
      در صورت تمایل با مشاورین ما برای دریافت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین در تماس باشید.

  • سلام تو یه پرونده سامانه ثنا اینطور درج شده از دادسرای کارمندان دولت:
    -نامه صادره به شماره *******مورخ ******** با موضوع ارسال پرونده و گیرنده «مدير دفتر كل دادسراي كار كنان دولت» ثبت گردید

    آیا این به منظور تصمیم یا قرار است که گرفته شده و تایید رییس دادسرارو میخواد یا نه موضوع این نیست ؟ چون در حال عدی میزنه برای تایید به دادستان ارسال شد

  • ایا اگر هیئت تخلفات اتهام بیماری روانی زده باشد و هیئت پنج نفره ان را تایید نکرده باشد اما هیئت تخلفات همچنان به ان استناد کرده و دستور انفصال خدمت به بهانه درمان داده باشد و دیوان هم حکم را رد کرده باشد با این استدلال که اگر بیمار است باید استعلاجی داده شود و نه انفصال خدمت ایا می توان تحت عنوان اعاده حیثیت و اتهام عملی به کارمند از هیئت تخلفات در دادسرای کارکنان دولت شکایت کرد . دیوان این نظر را داد

      • در خصوص پرسش قبل در مقوله اعده حیثیت کجا می توان شکایت کرد .کدام مرجع قانونی می توان شکایت را ارائه داد . سوال دوم مقرارت و ایین نامه های وزارت بهداشت را کحا می توان دسترسی پیدا کرد که انها تنها به عنوان بند هشت ماده دو تخلفات و به معنی عدول از مقررات مربوطه مربوطه مرا که پزشک هسنم تحت عنوان ارجاع بیماری که از شهر دیگری می امده و من در ان شهر مطب داشته ام و بیماری سوختگی بوده و بیمارستان تک تخصصی با حکم بازنشستگی با یک گروه تقلیل فرستاده دیوان و البته پاپوش دوخته اند اما الان باید با مقررات و ایین نامه های قانونی ان را مانع بشود شما راهنمایی می فرمایید در ضمن می خواستم یک لایحه قانونی هم نوشته شود

        • سلام این موضوعات نیاز به مشاوره تخصصی با وکلا داره و امکان مشاوره تو این بخش وجود نداره
          در صورت تمایل میتونین بعد از تعیین وقت با وکلای موسسه مشاوره بفرمایید

  • آیا شکایت را میتوان از استانهای دیگر به دادسرای ویژه کارکنان دولت ثبت و ارسال کرد؟

    • سلام بله امکانش وجود داره ولی برای پیگیری و تقدیم مستندات باید حضوری تشریف ببرین و یا وکیل بگیرین

    • واقعا اگه وکیل تخصصی کیفری برای دادسرای کارکنان دولت یا فرهنگ و رسانه دارین آقای محمد رضا مهری و مسعود تیموری به نظر من بهترین گزینه ممکن هستند.
      من که واقعا پرونده خودمو بهشون سپردم با دلسوزی کامل برام پیگیری کردند و انجام دادند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *