ابلاغ رای کمیسیون ماده صد

ابلاغ رای کمیسیون ماده صد

ابلاغ رای کمیسیون ماده صد


  • آیا از شرایط ابلاغ رای کمسیسون ماده صد شهرداری اطلاعی دارید؟
  • آیا در جستجوی وکیل متخصص کمیسیون ماده صد شهرداری هستید؟
  • نحوه اعتراض به رای کمیسیون ماده صد چگونه است و مهلت این اعتراض چگونه محاسبه می شود؟
  • دفتر وکیل کمیسیون ماده صد در تهران چگونه قابل دستیابی است؟

 

نحوه ابلاغ رای کمیسیون ماده صد شهرداری به عنوان یکی از مراجع شبه قضایی، در هیچ یک از قوانین و مقررات مربوط به نحوه رسیدگی به تخلفات ساختمانی در کمیسیون ماده صد، تکلیف مرجع ابلاغ رای کمیسیون ماده صد شهرداری، مرجع ابلاغ رای کمیسیون ماده صد شهرداری و تعیین مهلت اعتراض به رای کمیسیون ماده صد با توجه به تاریخ ابلاغ رای نیامده است.

گروه وکلای مهر تهران، با همراهی موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان و با مشاوره مستقیم محمدرضا مهری وکیل کمیسیون ماده صد شهرداری، اقدام به بررسی تحلیلی ابلاغ رای کمیسیون ماده صد شهرداری نموده است که حاصل آن در سایت رسمی موسسه حقوقی مهر پارسیان منتشر خواهد شد.

مواعد قانونی ابلاغ رای کمیسیون ماده صد شهرداری

در مورد رعایت مواعد قانونی در ابلاغ رای کمیسیون ماده صد شهرداری، باید گفت که در قوانین و مقررات شهرداری ها نحوه ابلاغ و اعلام احکام و اخطاریه های مربوط به شهرداری ها مشخص نشده و هر چند رعایت مقررات قانون آیین دادرسی مدنی الزامی نیست ولی در نبودن قانون، بهتر است که طبق قانون آیین دادرسی مدنی عمل شود، اما در این زمینه هیچ الزام قانونی و ضمانت اجرایی وجود ندارد. دلایل عدیده ای در این رابطه وجود دارد از جمله صراحت ماده 1 قانون آیین دادرسی مدنی سال 1379 که مقرر می دارد: «‌ماده 1 – آیین‌دادرسی مدنی، مجموعه اصول و مقرراتی است که در مقام رسیدگی به امور حسبی و کلیه دعاوی مدنی و بازرگانی در دادگاه های‌عمومی، انقلاب، تجدیدنظر، دیوان‌عالی کشور و سایر مراجعی که به ‌موجب قانون موظف به رعایت آن می‌باشند به کار می‌رود.» در حالی که صراحت قانونی در رعایت اصول و قواعد مقرر در آیین دادرسی مدنی در کمیسیون ها و هیأت های اداری پیش بینی نشده است و به دلیل وجود این نقیصه قانونی، برخی هیأت ها مانند مراجع حل اختلاف کارگر و کارفرما اقدام به تدوین آیین دادرسی ویژه ی خود نموده اند. گرچه برخی مقررات آن، شباهت هایی به آیین دادرسی مدنی نیز دارد. در مورد سایر هیأت ها و کمیسیون ها از جمله کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری نیز باید آیین دادرسی ویژه ی خود تدوین گردد تا نقص قانونی مربوط به نحوه ابلاغ رای کمیسیون ماده صد شهرداری، پر شود. این بحث یعنی «ابلاغ اوراق و احکام» قابل تسری به تمامی مباحث دیگر مربوط به آیین دادرسی مدنی است و بحثی مبنایی و ریشه ای بوده که ضرورت تدوین آیین دادرسی ویژه و مختص را برای کمیسیون ماده صد ایجاب می نماید.

مهلت اعتراض به رای کمیسیون ماده صد شهرداری

طبق ماده ۱۰ قانون آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب ۱۳۹۲ مرجع اعتراض به آرای کمیسیونهای بدوی و تجدیدنظر کمیسیون ماده ۱۰۰شهرداری، دیوان عدالت اداری می باشد و مهلت اعتراض به این آراء، برابر تبصره ماده ۱۶ قانون دیوان عدالت اداری ۳ ماده از تاریخ رای قطعی شده می باشد. قابل توجه این که در احتساب مواعد، مطابق ماده ۴۴۳ قانون آیین دادرسی مدنی هر ماه ۳۰ روز محاسبه می گردد. بنابراین فارغ از دو روز مهلت قانونی ابلاغ و اقدام،جمع مهلت اعتراض به رای برای اعتراض به آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری، ۹۰ روز می باشد. در زیر عین متن قوانین مربوط به مواعد، مستخرج از قانون دیوان عدالت اداری و قانون آیین دادرسی مدنی، جهت آگاهی تقدیم می گردد:

ماده ۱۰- صلاحیت و حدود اختیارات دیوان به قرار زیر است:

۱- رسیدگی به شکایات و تظلمات و اعتراضات اشخاص حقیقی یا حقوقی از:

الف- تصمیمات و اقدامات واحدهای دولتی اعم از وزارتخانه ها و سازمانها و مؤسسات و شرکتهای دولتی و شهرداری ها و سازمان تامین اجتماعی و تشکیلات و نهادهای انقلابی و موسسات وابسته به آنها.

ب- تصمیمات و اقدامات ماموران واحدهای مذکور در بند «الف» در امور راجع به وظایف آنها.

۲- رسیدگی به اعتراضات و شکایات از آراء و تصمیمات قطعی هیاتهای رسیدگی به تخلفات اداری و کمیسیون‌هایی مانند کمیسیون‌های مالیاتی، هیات حل اختلاف کارگر و کارفرما، کمیسیون موضوع ماده (۱۰۰) قانون شهرداری‌ها منحصرا از حیث نقض قوانین و مقررات یا مخالفت با آنها.

تبصره ۲ ماده ۱۶- از زمان تصویب این قانون مهلت تقدیم دادخواست، راجع به موارد موضوع بند (۲) ماده (۱۰) این قانون، برای اشخاص داخل کشور سه ماه و برای افراد مقیم خارج از کشور، شش ماه از تاریخ ابلاغ رای یا تصمیم قطعی مرجع مربوط مطابق قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب (در امور مدنی) است. مراجع مربوط مکلفند در رای یا تصمیم خود تصریح نمایند که رای یا تصمیم آنها ظرف مدت مزبور در دیوان قابل اعتراض است. در مواردی که ابلاغ واقعی نبوده و ذی‌نفع ادعای عدم اطلاع از آن را بنماید شعبه دیوان در ابتداء به موضوع ابلاغ رسیدگی می‌نماید. در مواردی که به موجب قانون سابق، اشخاصی قبلا حق شکایت در مهلت بیشتری داشته اند، مهلت مذکور، ملاک محاسبه است.

ماده ۴۴۳ قانون آیین دادرسی مدنی – از نظر احتساب موارد قانونی، سال دوازده ماه، ماه سی روز، هفته هفت روز و شبانه روز بیست و چهار ساعت است.

ابلاغ رای کمیسیون ماده صد

دفتر وکیل کمیسیون ماده صد در تهران

جهت مشاوره حقوقی آنلاین با وکیل کمیسیون ماده صد در تهران، با موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، یکی از معتبرترین موسسات حقوقی در کشور تماس بگیرید.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین ملکی در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

09121281014

ابلاغ رای کمیسیون ماده صد

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه

4.2/5 - (4 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *