مشاور حقوقی پزشکان

مشاور حقوقی پزشکان

مشاور حقوقی پزشکان


امروز با معرفی مشاور حقوقی پزشکان در پرونده شکایت از پزشک با شما هستیم.

وجود قوانین متعدد در حوزه سلامت و جرم انگاری امور بهداشتی، پزشکی و داوریی، نیاز به حضور وکیل متخصص امور پزشکی در کنار هر پزشک را بیش از پیش نمایان نموده است.

طرح شکایت های واهی از جامعه پزشکی کشور، جهت مطالبه مبالغ من غیر حق که پذیرش دفاع در پرونده پزشکان تاکنون در گروه وکلای مهر، شاهد اینگونه پرونده ها بوده است، دلیلی بر این مدعاست.

موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با مدیریت محمدرضا مهری، قاضی سابق دادگاه جرایم پزشکی در استان تهران، گامی بلند جهت مشاوره حقوقی پزشکان برداشته و با عقد قرارداد با بیمارستانها و مراکز درمانی خصوصی، به عنوان وکیل مدافع پزشکان در شکایت های واهی عمل نموده است.

در ادامه، مختصری درباره قوانین جرایم و تخلفات پزشکی، نحوه تهیه لایحه دفاعیه در پرونده های پزشکی و همچنین معرفی وکیل متخصص امور پزشکی در ایران، بیان خواهد شد.

قوانین مرتبط با جرایم و تخلفات پزشکی

قانون رسيدگی به تخلفات اداری کارکنان دولت مصوب 1373 هیات محترم وزیران.
–  قانون و مقررات انتظامی اعضای هيات علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عال مصوب 1364 مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی آن مصوب سال 1365 هیات وزیران با اصلاحیه های بعدی.
این دو قانون در مواردی که تخلف از اجرای قوانین و مقررات اداری توسط پزشکان مستخدم دولتی در دانشگاههای علوم پزشکی، بیمارستانها، وزارت بهداشت و سایر مراجع دولتی مشغول به کار هستند و در موارد تخلفات اداری پزشکان به کار گرفته می شود.
– قانون تعزيرات حکومتی امور بهداشتی درمانی مصوب 23/12/1367 مجمع تشخيص مصلحت نظام: سازمان تعزیرات حکومتی با استفاده از این قانون به موارد نقض معیارهای حرفه ای و صنفی پزشکان رسیدگی می کند.
– قانون سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ايران مصوب 25/01/1383 مجلس شورای اسلامی.
 – آيين نامه انتظامی رسيدگی به تخلفات صنفی و حرفه ای شاغلين مشاغل پزشکی و حرفه های وابسته مصوب 04/12/1386 شورای عالی سازمان نظام پزشکی.
استفاده از این دو قانون و آیین نامه، در مواردی که یکی از حرفه های پزشکی و مشاغل مرتبط با آن مانند: رسیدگی به تخلفات پرستاران، رسیدگی به تخلفات دامپزشکان و پیراپزشکان، رسیدگی به تخلفات دندانپزشکان، در دستور کار باشد، توسط هیات های تخلفات سازمان نظام پزشکی انجام می شود.
– قانون بیمه همگانی کشور مصوب 03/08/1373 و آیین نامه نحوه نظارت بر امور بیمه خدمات درمانی همگانی مصوب 1374 هیات وزیران، به تخلفاتی که پزشکان در حوزه ارتباط با سازمانهای بیمه گر مرتکب می شوند می پردازد و توسط سازمانهای بیمه گر مورد استفاده قرار می گیرد.
– قانون مجازات اسلامی.
 – قانون طرز جلوگيری از بيماريهای آميزشی و بيماريهای واگيردار مصوب سال1320 و اصالحات سال 1347
– قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارويی و مواد خوردنی و آشاميدنی مصوب 1334 و اصلاحات بعدی آن.
تاسیس هر نوع موسسه درمانی، بیمارستان، درمانگاه، تیمارستان، پلی کلینیک و هر مرکزی از این دست بدون اجازه و پروانه مخصوص از سوی وزارت بهداشت، درمان و امور پزشکی، ممنوع است و جرم تلقی می شود. در این گونه موارد تفاوتی بین این نیست که موسس مرکز درمانی غیرمجاز پزشک باشد و یا خیر. در هر صورت جرم انگاری در قانون صورت گرفته و مجازات های سنگینی در پی خواهد داشت.
– ماده واحده قانون مجازات خودداری کمک به مصدومین و رفع مخاطرات جانی مصوب خرداد 1354 و آیین نامه اجرایی آن.

مرجع رسیدگی به تخلفات و جرایم پزشکان

علاوه بر امکان دارا بودن مسئولیت مدنی پزشک در معالجات و معایناتی که انجام می دهد، ممکن است عمل پزشک بر اساس یکی از 4 قانون که در بالا عنوان آنها ذکر شد، تخلف پزشکی و یا جرم پزشکی باشد.

به تناسب نوع جرم و تخلف پزشکان و مشاغل وابسته به آنها، سازمان تعزیرات حکومتی، دادسرای ویژه جرایم پزشکی، دادسراهای عمومی و انقلاب، سازمان نظام پزشکی وظیفه رسیدگی اولیه را دارند و حسب مورد پرونده در صورت اعتراض و یا صدور کیفرخواست، در دیوان عدالت اداری، دادگاه کیفری یک، دادگاه کیفری دو، دادگاه انقلاب مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

مشاور حقوقی پزشکان

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل متخصص جرایم پزشکی تهران، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

021-88796143

021-88795408

شماره تماس وکیل و مشاور حقوقی پزشکان

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

09120067669

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

4.7/5 - (4 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *