وکیل دادسرای ناحیه 30 تهران


با معرفی وکیل دادسرای ناحیه 30 تهران ویژه فرودگاه مهر آباد همراه شما هستیم.

تا قبل از جابجایی نواحی دادسرا در تهران، دادسرای ویژه امور بین الملل با عنوان دادسرای ناحیه 30 تهران شناخته می شود.

دادسرای ناحیه 9 تهران ویژه فرودگاه مهر آباد نیز قبل از این تغییرات به عنوان دادسرای تخصصی ویژه فرودگاه مشغول فعالیت بود.

بعد از تیرماه 1398 نام دادسرای فرودگاه مهر آباد تهران به دادسرای ناحیه 30 تهران ویژه فرودگاه مهر آباد تغییر یافت.

در این دادسرای تخصصی فرودگاه، معمولا به همه جرائم در صلاحیت دادسرای عمومی و انقلاب رسیدگی می شود.

ممکن است جرم اتفاق یافته در محدوده دادسرای ناحیه 30 تهران مربوط به جرائم مربوط به فرودگاه و یا جرائم ارتکابی در پروازهای داخلی و خارجی باشد.

در هر صورت با توجه به اعلان های قضایی درباره دستگیری متهم، دستور توقیف اتومبیل و یا جلب اشخاص با دستور قضایی در فرودگاه تعیین تکلیف می شود.

جهت دریافت مشاوره از وکیل دادسرای ناحیه 30 تهران با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

شکایت کیفری کجا انجام می شود؟

چنانچه جرمی واقع شود به منظور پیگیری و شکایت باید شاکی یا زیان دیده از جرم اقدام به ثبت شکایت در مرجع صالح کند.

به عبارتی دیگر شکایت که ممکن است شفاهی هم باشد باید وجود داشته باشد تا انتظار تظلم خواهی وجود داشته باشد. البته در برخی جرائم به لحاظ عمومی بودن موضوع بدون شکایت و وجود شاکی مجرم تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

اما آنچه در این نوشتار بدان خواهیم پرداخت بیان این مطلب است که شاکی برای طرح شکایت کیفری خود میتواند هم به کلانتری و هم به دادسرا مراجعه کند.

بنابراین ظابطان عام دادگستری که شامل فرماندهان، افسران و درجه‌ داران نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که آموزش مربوط را دیده باشند هستند موظف اند شکایت کتبی یا شفاهی را همه وقت قبول کنند.

پس شهروندان میتوانند به منظور ثبت شکایت خود به کلانتری مربوطه مراجعه و پس از طی مراحل قانونی و اداری مربوطه نسبت به ثبت شکایت خود در کلانتری اقدام کنند.

ماموران کلانتری مکلف اند پس از دریافت شکایت، کتبا به شاکی رسید تحویل دهند.

به فوریت پرونده را نزد دادستان یا قاضی کشیک جهت صدور دستورات قانونی لازم ارسال کنند.

هرگاه ضابط عام گفته شده در بالا علی رغم تکلیف قانونی خود نسبت به ثبت شکایت شهروندان اقدام نکند به انفصال از سه ماه تا یک سال از خدمات دولتی محکوم خواهند شد.

11 اصلاحیه مهم قانون چک در سال ١٣٩٧

قوانین و مقررات چک درباره چک‌ های الکترونیکی لازم‌ الرعایه است.

بانک مکلف است بنا بر درخواست دارنده چک فورا غیرقابل‌ پرداخت بودن آن را در سامانه یکپارچه بانک مرکزی ثبت کند.

در صورتی که موجودی حساب صادرکننده چک نزد بانک کمتر از مبلغ چک باشد، به تقاضای دارنده چک بانک مکلف است مبلغ موجودی در حساب را به دارنده چک بپردازد.

جلوگیری از افتتاح حساب و انسداد تمام حساب‌ های صادرکننده چک در تمام بانک‌ ها و موسسات اعتباری پس از گذشت ۲۴ ساعت از ثبت غیرقابل پرداخت بودن، بانک‌ ها مکلف اند سقف اعتبار مجاز متقاضی را محاسبه و به هر برگه چک شناسه یکتا و مدت اعتبار اختصاص ‌دهند.

حداکثر مدت اعتبار چک از زمان دریافت دسته چک سه‌ سال است.

راه‌ اندازی چک‌ های موردی برای اشخاصی که دسته چک ندارند تا بدون نیاز به اعتبارسنجی، رتبه‌ بندی اعتباری و استفاده از دسته چک، امکان برداشت از حساب این اشخاص برای ذی نفعان معین فراهم شود.

بانک مرکزی و مراجع‌ قضایی موظف شدند امکان دسترسی به اطلاعات لازم را برای یکدیگر فراهم کنند.

جلوگیری از دریافت دسته چک و صدور چک جدید در سامانه صیاد برای افزاد ورشکسته، معسر از پرداخت و دارای چک برگشتی رفع سوءاثر نشده، دارنده چک میتواند با ارائه گواهینامه عدم پرداخت، از دادگاه صالح صدور اجرائیه نسبت به کسری مبلغ چک و حق الوکاله وکیل طبق تعرفه قانونی را درخواست کند.

مجازات بانک‌ ها یا موسسات اعتباری متخلف اعم از دولتی و غیردولتی، کارمند خاطی و مسئول شعبه مربوط  توسط بانک مرکزی لغو مواد (۴)، (۵)، (۶) و (۲۳) قانون صدور چک مصوب ۱۳۵۵

جهت دریافت مشاوره از وکیل دادسرای ناحیه 30 تهران با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

آغاز الکترونیکی شدن دادرسی‌ ها در دادگستری تهران

با هدف توسعه دادرسی های الکترونیکی، کارگروه اجرای سامانه های ویدئو کنفرانس و دادرسی الکترونیک در دادگستری تهران تشکیل شد.

با دستور رئیس دادگستری استان تهران و در اجرای دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر توسعه دادرسی های الکترونیکی، کارگروه اجرای سامانه های ویدیو کنفرانس و دادرسی الکترونیک در دادگستری تهران تشکیل شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در این زمینه بیان داشت:

با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر توسعه دادرسی های الکترونیکی غیر حضوری و همچنین اجرای برنامه های راهبردی قوه قضائیه معاونت برنامه ریزی، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری برای راه اندازی سامانه الکترونیکی از جمله؛ ویدئو کنفرانس در مجتمع های قضایی و زندان های استان ماموریت یافت تا در این حوزه پیگیری و اقدام لازم مبذول دارند.

صرفه جویی در هزینه ها، کاهش اطاله دادرسی و افزایش نرخ رسیدگی در سطح استان تهران و جلوگیری از نیاز به اعزام زندانی با توجه به مخاطرات و مشکلات فراوانی که دارد از مزایا و قابلیت های بهره مندی از این فناوری محسوب می شود که قابل چشم پوشی نبوده و در آینده بسیار نزدیک به مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

نشانی دادسرای ناحیه 30 تهران ویژه فرودگاه مهر آباد

تهران- فرودگاه مهر آباد- جنب ترمینال یک فرودگاه

تلفن: 44671124

جهت دریافت مشاوره از وکیل دادسرای ناحیه 30 تهران با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل دادسرای ناحیه 30 تهران

خدمات تخصصی گروه وکلای کیفری تهران

موسسه حقوقی مهر پارسیان، با به کارگیری برترین وکلای کیفری در شمال تهران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود:

مشاوره حقوقی آنلاین و حضوری با وکیل دادسرای ناحیه 30 تهران

قبول وکالت در پرونده کلاهبرداری، فروش مال غیر، خیانت در امانت

قبول وکالت در پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور و تحصیل مال از طریق نامشروع

قبول وکالت در پرونده پولشویی و جرائم مالی کارکنان دولت

تنظیم دادخواست جهت مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم

قبول وکالت در پرونده کیفری خانواده مانند: شکایت ترک انفاق، تدلیس در ازدواج، کتک زدن همسر و فحاشی

تنظیم و تهیه لایحه دفاعیه جهت ارائه به دادگاه کیفری یک و دو

قبول اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور و اعمال ماده 477 کیفری

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تخصصی کیفری در تهران به یکی از راه های زیر اقدام کنید.

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه پرونده کیفری تهران

5/5 - (23 امتیاز)

2 دیدگاه

  • سلام وقت به خیر
    آیا رسیدگی به جرم حمل مواد مخدر برای پروازهای خارجی تو دادگاه انقلاب تهران رسیدگی میشه و یا تو هر شهری که متهم دستگیر شده باشه. و اینکه اگر حکم مواد مخدر تو دیوان عالی کشور تایید بشه راهی وجود داره که بشه اعاده دادرسی کیفری از رای قطعی دادگاه انقلاب ثبت کنیم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      کلیه جرایمی که داخل در مرزهایی زمینی، هوایی و دریایی جمهوری اسلامی ایران رخ دهد، در حکم جرم واقع شده در جمهوری اسلامی ایرانی است. قانون‌گذار ایران در قانون هواپیمایی بیان نموده است جنحه یا جنایتی که در داخل هواپیمای خارجی، حین پرواز ارتکاب شود درصورت وجود یکی از شرایط ذیل، در محاکم ایران رسیدگی می‌شود.
      1-جرم، مخل انتظامات یا امنیت عمومی ایران باشد.
      2-متهم یا مجنی علیه تبعه ایران باشد.
      3-هواپیما بعد از وقوع جرم در ایران فرود آمد.
      در هریک از موارد بالا رسیدگی در دادگاه محل فرود هواپیما یا دادگاهی که متهم در آن دستگیر شده به عمل می آید. رسیدگی به جرم هواپیمایی در صلاحیت دادگاه‌های تهران می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *