وکیل مواد مخدر ونک


امروز با معرفی وکیل مواد مخدر ونک و تشریح جزییات انواع مواد مخدر با شما هستیم.

تا سالهای قبل از تصویب قانون جدید مبارزه با مواد مخدر، اعتیاد جرم محسوب می شد و مصرف مواد مخدر مستوجب محکومیت به زندان و یا جزای نقدی بود.

اما پدیده مواد مخدر صنعتیب و مواد جدید مخدر از جمله گل، مبارزه با مواد مخدر، تولید و توزیع، حمل و خرید و فروش و جرایم وابسته به مواد مخدر را تنوع بخشیده تا جایی که قانونگذار مجبور به جرم انگاری خرید و فروش و نگهداری مواد اولیه تولید انواع مخدر صنعتی نیز شد.

در مقاله پیش رو دفتر وکالت محمدرضا مهری، قاضی سابق دادگستری استان تهران، به بررسی انواع مواد مخدر در قامنون جدید مبارزه با مواد مخدر خواهد پرداخت.

 

 

نکات مهم در بررسی موضوع وکیل مواد مخدر ونک

  • برای مشاوره حقوقی درباره پرونده های مواد مخدر کدام وکیل دادگستری صلاحیت دارد؟
  • آیا تفاوت بین وکیل پایه یک دادگستری با وکیل پایه دو در صلاحیت بررسی جرایم مواد مخدر موثر است؟
  • جستجوی وکیل متخصص مواد مخدر در حوزه قضایی تهران چگونه است؟

 

 

✅نام «گل» در قانون مبارزه با مواد مخدر وجود ندارد.

«گل» دومین ماده مخدر پرمصرف در کشور است. بر اساس اعلام پرویز افشار سخنگوی سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر، 2 میلیون و 808 هزار نفر در کشور مصرف‌کننده مستمر مواد هستند. مصرف موادمخدر توسط معتادان چند نوع مختلف شامل مواد مخدر (تریاک و مشتقات آن مانند هروئین، کراک و مرفین)، مواد محرک (شیشه و داروهای محرک) و مواد توهم‌زا است.

 

تریاک و مشتقات آن بالاترین میزان مصرف مواد در کشور را به خود اختصاص داده‌اند و 65 درصد معتادان تریاک و مشتقات آن را مصرف می‌کنند. مصرف شیشه کاهش یافته و گُل جایگزین آن شده است و در رتبه دوم پس از تریاک قرار دارد. همچنین مصرف شیشه از 36 درصد به 8.2 درصد رسیده است.

 

سعید صفاتیان کارشناس حوزه اعتیاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: جرم انگاری در مورد مصرف مواد مخدر و روانگردان در قانون مبارزه با مواد مخدر آمده و بسیاری از انواع مواد نام برده شده است. تا سال 1388 نمی دانستیم که آیا مصرف مواد روانگردان هم جرم است یا فرد مصرف کننده بیمار است. در سال 89 قانون مبارزه با مواد مخدر اصلاح شد و مواد رونگردان نیز جزو مواد مخدر قرار گرفت.

 

البته با توجه به اینکه گل ماده روانگردانی است که به تایید نظر کارشناسان و متخصصان از منشاء حشیش به دست می آید، بنابراین جرم انگاری حشیش برای گل نیز مطرح است و جرم انگاری که برای قاچاقچیان گل می شود، همان جرم انگاری است که برای قاچاقچیان سایر مواد صورت می گیرد و در این خصوص مشکلی از نظر قانونی وجود ندارد.

 

 

حمل، خرید و فروش هر مقدار مواد مخدر و روانگردان جرم است.

مصرف کنندگان گل هم مانند مصرف کنندگان سایر مواد، مجرم هستند و اگر به مرکز درمان اعتیاد مراجعه و گواهی درمان بگیرند، از حالت مجرم خارج و به عنوان بیمار تلقی می شوند.

در 10 سال اخیر، مصرف مواد در بسیاری از کشورها جرم زدایی شده است و علت این اقدام این است که متخصصان ارتباط این افراد با قاچاقچیان را قطع کنند زیرا همیشه عده ای از افراد جامعه در هر صورت تمایل به مصرف مواد دارند.

هیچ جای دنیا مصرف مواد مخدر و روانگردان آزادسازی نمی شود که مانند سیگار همه بتوانند مصرف کنند؛ مصرف مواد را جرم زدایی یا به تعبیری مصرف مواد را قانونمندسازی می کنند.

قانونمندسازی به معنای آزادسازی مصرف مواد نیست بلکه افرادی که از طریق مراکز درمانی مجوز مصرف مواد دارند، می توانند در مکان خاص که قانون مشخص می کند نه در خیابان یا هر جایی مصرف کنند.

در ایران هم طبق تحقیقاتی که چهار سال گذشته ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام داده است، 17 درصد افراد بالای 16 سال به مصرف مواد مخدر و روانگردان تمایل دارند و این بدین معنا است که تحت هر شرایطی درصدی از این میزان به مصرف مواد روی می آورند.

وکیل پرونده مواد مخدر ونک

برای دریافت مشاوره کیفری با وکیل پایه یک دادگستری و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88795408

021-88796143

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

موسسه حقوقی مهر پارسیان

 

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *