کلاهبرداری از طریق آموزش تریدینگ

کلاهبرداری از طریق آموزش تریدینگ

کلاهبرداری از طریق آموزش تریدینگ


در گروه وکلای کیفری موسسه حقوقی مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع کلاهبرداری از طریق آموزش تریدینگ پرداخته است و همچنین آماده ارائه هرگونه خدمات حقوقی در این زمینه به شما همراهان گرامی می‌باشد.

کلاهبرداری جرمی است که در قانون مجازات اسلامی پیش‌بینی شده است و برای آن مجازات درنظر گرفته شده و تریدینگ به معنی انجام معاملات رمز ارزها می‌باشد.
همان‌گونه که از عنوان مقاله هم مشخص است کلاهبرداری از طریق تریدینگ در حالتی اتفاق می‌افتد که شخص کلاهبردار با استفاده از شیوه‌های مختلف در حوزه مبادلات ارز دیجیتال اقدام به کلاهبرداری می‌نماید و قابل پیگیری و رسیدگی به موجب قانون می‌باشد.

جهت تنظیم وقت و دریافت مشاوره از وکلای موسسه حقوقی مهر پارسیان با شماره تماس‌های موسسه که در انتهای مقاله درج شده‌اند تماس حاصل نمایید.

سوالات مهمی که پیرامون موضوع کلاهبرداری از طریق آموزش تریدینگ بررسی می‌شوند:

1. کلاهبرداری چیست؟
2. تریدینگ و آموزش تریدینگ چیست؟
3. تریدر کیست؟
4. شرایط تحقق جرم کلاهبرداری از طریق آموزش تریدینگ چیست؟
5. قوانین مربوط به جرم کلاهبرداری از طریق آموزش تریدینگ چه مواردی می‌باشند؟
6. دریافت مشاوره از وکیل متخصص در حوزه کلاهبرداری از طریق آموزش تریدینگ چه کمکی می‌کند؟

کلاهبرداری چیست

کلاهبرداری جرمی است که در آن شخص کلاهبردار با هدف و قصد کلاهبرداری، با استفاده از وسایل متقلبانه و غیرواقعی و با انجام فعالیت‌ها و عملیات فریب‌کارانه موجب اغفال افراد می‌شود و در نتیجه اموال اشخاص را می‌برد و موجب ضرر آن‌ها می‌شود.

تریدینگ چیست

رمزارز نوعی پول دیجیتالی و الکترونیکی است که مانند پول‌های رایج وجود خارجی و فیزیکی ندارند و توسط یکسری معادلات و الگوریتم‌های خاص در بازارهای دیجیتال به دست می‌آیند و مبادله می‌شوند.

بازارهای دیجیتال دارای یکسری نرم‌افزار و سایت‌های خاص می‌باشند که این معاملات در آنها انجام می‌گیرد، و تریدینگ به معنی خرید و فروش و معامله کردن در بازار رمز ارزها می‌باشد.

آموزش تریدینگ چیست

لازمه ی انجام معامله در بازار رمزارزها دارا بودن مهارتهای خاصی است که نیازمند آموزش می باشد، و هر شخص متقاضی برای آموزش این مهارتها نیاز به مجوز از نهادهای مربوطه دارد.

یک نوع از مهارت‌هایی که توسط برخی از اشخاص آموزش داده می‌شود، آموزش تریدینگ می‌باشد.
اشخاصی که با تبلیغات گسترده و غیرواقعی در فضای مجازی اقدام به آموزش‌های مرتبط با بازار رمز ارزها می‌نمایند، چنانچه دارای مجوز نباشند، مرتکب تخلف و در برخی موارد مرتکب جرم شده‌اند و قابل پیگیری و مجازات می‌باشد.

تریدر کیست

اشخاصی که در بازار رمزارزها اقدام به معامله و خرید و فروش می‌کنند، تریدر یا معامله‌گر گفته می‌شوند. تریدر ممکن است شخص حقیقی و یا شخص حقوقی مثل شرکت باشد.

ذکر این نکته در این خصوص دارای اهمیت می باشد که شخصی با انجام اعمال متقلبانه خود را یک تریدر حرفه‌ای معرفی می‌کند و با جلب اعتماد اشخاص مبلغی از آنها دریافت می‌کند و اعلام می نماید در زمان تعیین شده مبلغ را با سود به آنها بازگرداند، اما در زمان بازپرداخت ازاین کار امتناع می نماید و یا مخفی می‌شود که با حصول سایر شرایط می‌توان او را تحت عنوان کلاهبرداری تعقیب و مجازات نمود.

شرایط تحقق جرم کلاهبرداری از طریق آموزش تریدینگ چیست

برای اینکه رفتاری جرم محسوب شود باید شرایطی وجود داشته باشد که حقوق‌دانان به این شرایط ارکان یا عناصر تشکیل دهنده جرم می‌گویند، در واقع چنانچه ادعای وقوع چنین جرمی را داشته باشیم باید سه رکن اثبات گردد و اگر هر کدام از این ارکان به اثبات نرسد، جرم محقق نشده است.
ارکان تشکیل دهنده جرم به سه قسمت رکن مادی و رکن معنوی و رکن قانونی تقسیم می‌شوند.

رکن قانونی جرم کلاهبرداری از طریق آموزش تریدینگ

رکن یا عنصر قانونی به این معنی است که رفتاری که مجرم انجام داده است توسط قانون‌گذار جرم محسوب شود و برای آن مجازات تعیین شده باشد.
کلاهبرداری در قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس و ارتشا و کلاهبرداری پیش‌بینی شده و دارای مجازات است.

علاوه بر این نوع دیگری از کلاهبرداری وجود دارد که از طریق اینترنت و فضای مجازی انجام می‌شود و کلاهبرداری اینترنتی گفته می‌شود که در قانون جرایم رایانه‌ای و قانون تجارت الکترونیک پیش‌بینی شده و دارای مجازات است.

رکن مادی جرم کلاهبرداری از طریق آموزش تریدینگ

عنصر مادی به این معنی است که شخص مجرم رفتاری را انجام دهد که توسط قانون‌گذار جرم محسوب می‌شود، در جرم کلاهبرداری توسل و استفاده از وسایل متقلبانه و فریب‌کارانه و بردن اموال اشخاص اعمالی هستند که شخص باید انجام دهد تا جرم کلاهبرداری محقق گردد.

رکن معنوی (روانی) جرم کلاهبرداری از طریق آموزش تریدینگ

عنصر معنوی جرم به این معنی است که شخص مجرم از انجام رفتار مجرمانه قصد و سوءنیت ضرر رساندن و آسیب به شخصی را داشته باشد، یا آگاه باشد که با انجام رفتار مجرمانه ضرر و آسیبی به شخص وارد می‌شود.

به طور مثال در جرم کلاهبرداری، مجرم در حین استفاده از ابزار و وسایل متقلبانه و غیرواقعی قصد ضرر زدن و آسیب رساندن به شخص را داشته باشد.

قوانین مربوط به جرم کلاهبرداری از طریق آموزش تریدینگ چه مواردی می‌باشند

همان‌گونه که بیان شد کلاهبرداری جرم است و در قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس و ارتشا و کلاهبرداری، پیش‌بینی شده است. کلاهبرداری اینترنتی هم در قانون جرایم رایانه‎‌ای و قانون مجازات اسلامی پیش‌بینی شده و برای آن مجازات تعیین کرده است.

ماده 67 قانون تجارت الکترونیک:

هرکس در بستر مبادلات الکترونیکی، با سوء استفاده و یا استفاده غیر مجاز از «داده‌پیام»ها، برنامه‌ها و سیستم‌های رایانه‌ای و وسائل ارتباط از راه دور و ارتکاب افعالی (اعمالی) نظیر ورود، محو، توقف«داده‌پیام»، مداخله در عملکرد برنامه یا سیستم رایانه‌ای و غیره دیگران را بفریبد و یا سبب گمراهی سیستم‌های پردازش خودکار و نظائر آن شود و از این طریق برای خود یا دیگری وجوه، اموال یا امتیازات مالی تحصیل کند و اموال دیگران را ببرد، مجرم محسوب و علاوه بر رد مال به صاحبان اموال به حبس از یک تا سه سال و پرداخت جزای نقدی معادل مال مأخوذه (گرفته شده) محکوم می‌شود.
تبصره- شروع به این جرم نیز جرم محسوب و مجازات آن حداقل مجازات مقرّر در این ماده می‌باشد.

قانون مجازات اسلامی مبحث جرایم رایانه‌ای ماده 741:

هركس به طور غيرمجاز از سامانه هاي رايانه اي يا مخابراتي با ارتكاب اعمالي از قبيل وارد كردن، تغيير، محو، ايجاد يا متوقف كردن داده‎ ها يا مختل كردن سامانه، وجه يا مال يا منفعت يا خدمات يا امتيازات مالي براي خود يا ديگري تحصيل كند، علاوه بر رد مال به صاحب آن به حبس از يك تا پنج سال يا جزاي نقدي از بيست ميليون (000 /000 /20) ريال تا يكصد ميليون (000 /000 /100) ريال يا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.
با توجه به اینکه عمل تریدینگ مشابه بورس می‌باشد، بنابراین می‌توان از قوانین مربوط به بورس در مواردی استفاده نمود.

کلاهبرداری از طریق آموزش تریدینگ

بر اساس ماده 49 قانون بازار اوراق بهادار اشخاص زیر به حبس تعزیری از یک ماه تا شش ماه یا جزای نقدی معادل یک تا سه برابر سود بدست آمده یا زیان متحمل نشده یا هر دو مجازات محکوم خواهند شد:

  •  هر شخصی که بدون رعایت مقررات این قانون تحت هر عنوان به فعالیتهایی از قبیل کارگزاری، کارگزار/ معامله‌گری، یا بازارگردانی که مستلزم اخذ مجوز است مبادرت نماید یا خود را تحت هر یک از عناوین مزبور معرفی کند.
  • شخصی که به موجب این قانون مکلف به ارائه تمام یا قسمتی از اطلاعات، اسناد و یا مدارک مهم به سازمان و یا بورس مربوط بوده و از انجام آن خودداری کند.
  • هر شخصی که مسئول تهیه اسناد، مدارک، اطلاعات، بیانیه ثبت یا اعلامیه پذیره نویسی و امثال آنها جهت ارائه به سازمان میباشد و نیز هر شحصی که مسئولیت بررسی و اظهار نظر یا تهیه گزارش مالی، فنی یا اقتصادی یا هرگونه تصدیق مستندات و اطلاعات مذکور را بر عهده دارد و در اجرای وظایف محوله از مقررات این قانون تخلف نماید.
  • شخصی که عالما (با آگاهی) و عامدا (با قصد و نیت) هرگونه اطلاعات، اسناد، مدارک یا گزارشهای خلاف واقع مربوط به اوراق بهادار را به هر نحو مورد سوء استفاده قرار دهد.

دریافت مشاوره از وکیل متخصص در حوزه کلاهبرداری از طریق آموزش تریدینگ چه کمکی می‌کند

دریافت مشاوره موجب آگاهی از قوانین و مقررات مربوط به کلاهبرداری و کلاهبرداری تریدینگ و کلاهبرداری از طریق آموزش تریدینگ می‎گردد و همچنین از روند رسیدگی به جرایم نیز به طور کامل و دقیق مطلع خواهید شد.
به همین منظور موسسه حقوقی مهر پارسیان با مدیریت وکیل پایه یک دادگستری، دکتر محمدرضا مهری، که دارای وکلای متخصص و متبحر در این حوزه می‌باشد به شما مخاطبان گرامی معرفی می‌گردد.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *