اعتراض به رای کمیته انضباطی دانشگاه

اعتراض به رای کمیته انضباطی دانشگاه

اعتراض به رای کمیته انضباطی دانشگاه


امروز با تشریح نحوه اعتراض به رای کمیته انضباطی دانشگاه با شما هستیم.

برای آگاهی از نحوه دفاع در پرونده تشکیل شده علیه دانشجو در کمیته انضباطی دانشگاه و همچنین مشاوره حقوقی درباره اعتراض به رای کمیته انضباطی دانشگاه، با وکیل متخصص دیوان عدالت اداری، همکار گروه وکلای مهر تهران مشاوره فرمایید.

در ادامه، تمامی نکات درباره نحوه اعتراض به رای کمیته انضباطی برای عزیزان تشریح خواهد شد.

 

نکات مهم در بررسی نحوه اعتراض به رای کمیته انضباطی دانشگاه

  • مرجع رسیدگی به تخلفات دانشجوی مهمان و انتقالی کجاست؟
  • برای شکایت از رای قطعی کمیته انضباطی دانشگاه به کجا باید مراجعه نمود؟
  • وکیل متخصص دیوان عدالت اداری دارای چه ویژگیهایی است؟
  • نحوه اعتراض به آرای صادره و تخفیف یا تشدید احکام کمیته انضباطی دانشگاه آزاد

1- دانشجو از زمان دریافت رای کمیته انضباطی ، به مدت 15 روز اداری فرصت دارد نسبت به حکم صادره در کمیته بدوی اعتراض کند.

2- دانشجو درخواست تجدیدنظر خود را به طور کتبی به دبیر کمیته انضباطی دانشکده تحویل داده و با ذکر شماره تلفن در درخواست خود منتظر می ماند تا در صورت لزوم برای شرکت در جلسه از طریق دبیر کمیته انضباطی واحد دعوت شود.

دانشجویان از مراجعه برای پیگیری پرونده کمیته انضباطی خود به سازمان مرکزی خودداری نمایند.

در صورت نیاز حضور دانشجو در سازمان مرکزی ، کمیته تجدیدنظر و مرکزی هماهنگی های لازم را به عمل خواهند آورد.

3- در صورتی که دانشجو از رویت حکم اولیه اسنکاف نماید یا در مهلت مقرر نسبت به حکم اعتراض نکند، حکم اولیه عیناً قطعی محسوب می شود.

4- تمرد دانشجو از پذیرش و اجرای احکام و دستوراتی که کمیته انضباطی صادر می کند با تکرار تخلف، خود تخلف محسوب شده و پس از رسیدگی در کمیته بدوی می تواند موجب اعمال مجدد تنبیه و یا یک دو درجه تشدید براساس ترتیب تنبیهات مندرج در مفاد آیین نامه شود.

5- واحد می تواند در صورت عدم حضور دانشجو برای تفهیم تخلف یا استنکاف از دریافت رای کمیته انضباطی، کلیه عملیات آموزشی وی اعم از ثبت نام و فراغت از تحصیل و مانند آن را تا حضور وی و تکمیل مراحل رسیدگی متوقف کند.

6- به تخلفات دانشجویان مهمان و انتقالی، کمیته انضباطی دانشجویی بدوی واحد دانشگاهی که تخلف در زمان تحصیل دانشجو در آنجا صورت گرفته است رسیدگی خواهد کرد و چنانچه در موقع اجرای حکم ، دانشجو در آن واحد نباشد کمیته انضباطی دانشجویی واحدی که محل تحصیل دانشجو است مکلف به اجرای حکم صادره خواهد شد.

7- رسیدگی به درخواست انصراف، میهمانی یا انتقالی آن دسته از دانشجویان که پرونده تخلفشان در کمیته های انضباطی در دست رسیدگی است یا اجرای احکام انضباطی صادر شده درخصوص آنان به انجام نرسیده است ، منوط به موافقت و اعلام نظر قطعی آن کمیته هاست.

 

نکاتی درباره نحوه اعتراض به رای کمیته انضباطی دانشگاه 

دانشجویان باید بدانند که صدور احضاریه دعوت‌نامه و نیز انجام مصاحبه و پر کردن هرگونه فرمی درمحل دفتر کمیته انضباطی موجب تشکیل پرونده سوء برای دانشجو نیست.

پس لازم نیست به محض احضار شدن ازسوی این کمیته نگران باشند. در ضمن تمام تصمیم‌ها در مورد پرونده‌های تخلف دانشجویان توسط شورای کمیته انضباطی اخذ می‌شود.

احکام و نامه‌های ارسالی از سوی کمیته انضباطی محرمانه بوده و انتشار مفاد آن جایز نیست و گزارش‌های واصله نیز محرمانه تلقی خواهد شد.

دانشجویانی که به منع موقت از تحصیل محکوم می‌شوند، لازم است جهت ادامه تحصیل پس از طی دوران محرومیت مجوز کتبی کمیته انضباطی را دریافت و به اداره کل امور آموزشی دانشگاه ارایه کنند.

توصیه می‌شود در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکل انضباطی، ضمن مراجعه حضوری و مستقیم به دفتر کمیته انضباطی از طرح مسئله با افراد غیرمسؤول و یا مسؤولان غیر ذی‌ربط خودداری کرده و در صورت عدم حل مشکل با مسؤول کمیته انضباطی دانشجویان مسئله را مطرح کنند.

بد نیست بدانید که اعتراض دانشجو به احکام قطعی صادره توسط شوراهای انضباطی دانشگاه‌ها، در دبیرخانه شورای انضباطی مرکزی، پس از دریافت پرونده ذی‌ربط بررسی می‌شود. در صورت تشخیص ایراد یا اشکال شکلی و یا ماهوی در صدور رای دانشگاه، با دستور دبیر شورای انضباطی مرکزی، پرونده برای اعلام نظر شورای انضباطی مرکزی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

دبیر می‌تواند دستور توقف اجرای حکم تنبیهی را تا اعلام نظر شورا صادر کند.

البته باید به این مورد نیز اشاره شود که بنا به درخواست دانشجو یا دانش‌آموخته و تشخیص شورای تجدیدنظر دانشگاه، در پایان تحصیل، شورای انضباطی دانشگاه می‌تواند نسبت به امحای آثار تنبیهات مندرج در بندهای ۴ تا ۱۰ ماده ۱ این شیوه‌نامه اقدام کند. در مورد تنبیهات بند ۱۱ به بعد، در صورت درخواست دانشجو یا دانش‌آموخته، شورای مرکزی انضباطی می‌تواند با نظر دانشگاه نسبت به امحای آثار حکم از پرونده دانشجو موافقت کند.

 

کمیته انضباطی و صلاحیت دیوان عدالت اداری

شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۶۳۰ مورخ ۱۳۸۷/۶/۱۲ ماده واحده «خروج تصمیمات و آرای صادره از هیات‌ها و کمیته‌های تخصصی وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر مراکز آموزشی و پژوهشی در خصوص امور و شئون علمی، آموزشی و پژوهشی از شمول صلاحیت دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضایی» را به تصویب رساند که مقرر می‌کند:

آن دسته از تصمیمات و آرای نهایی و قطعی صادره در هیات‌ها و کمیته‌های تخصصی فعال در وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی و پژوهشی مصوب، از جمله تصمیمات و آرای نهایی هیات‌های انتظامی استادان و کمیته انضباطی دانشجویان که صرفا در رابطه با امور و شئون تخصصی علمی، آموزشی و پژوهشی صادر شده باشد، قابل شکایت و رسیدگی در دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضایی نخواهد بود.

تبصره این ماده واحده تاکید می‌کند: «در هر یک از وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیاتی به عنوان مرجع نهایی به منظور تجدیدنظر و رسیدگی به شکایات اساتید و دانشجویان از آرا و تصمیمات هیات‌ها و کمیته‌های مذکور فوق که در امور و شئون علمی، آموزشی و پژوهشی صادر شده و همچنین به منظور نظارت بر نحوه رسیدگی در این هیات‌ها و کمیته‌ها تشکیل می‌شود.»

 

وکیل و مشاور حقوقی دیوان عدالت اداری

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین ملکی در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

09121281014

اعتراض به رای کمیته انضباطی دانشگاه

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه

4.3/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *