دسترسی غیر مجاز به گوشی دیگران


امروز با موضوع دسترسی غیر مجاز به گوشی دیگران با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

مشاهده مخفیانه پیام‌های همسر یا فرزندتان از راه دور و بدون دردس هک تلگرام؛ پرفروش‌ترین برنامه موبایل و ده‌ها پیام این‌چنین که هر روز در فضای مجازی به چشم می‎خورد در واقع «وسوسه‎انگیز» است.

اما به این نکته هم باید توجه ویژه داشت که حس «کنجکاوی» بیش از حد یا هر علت دیگری که دلیل ورود به حریم شخصی افراد شود، مطابق قانون جرم است.

قبل از هر چیز اگر درگیر پرونده و دعاوی حقوقی مانند دعاوی خانوادگی و یا دعوای کیفری مانند کلاهبرداری ، هک حساب بانکی ، هک شدن وب سایت شرکت ها و غیره هستید یا نیازمند مشاوره تخصصی با وکیل مهاجرت در تهران هستید، جهت دسترسی به بهترین وکیل پایه یک دادگستری از طریق شماره تماس های درج شده در این مقاله با ما در تماس باشید.

نکات مهم دسترسی غیر مجاز به گوشی دیگران

1) آیا دسترسی غیر مجاز به صفحات مجازی افراد جرم است؟

2) این کار چه مجازاتی در پی دارد؟

3) چگونه می‌توات به علت این کار شکایت کرد؟

4) چه مدارکی برای شکایت از دسترسی غیر مجاز به گوشی دیگران لازم است؟

5) بهترین وکیل جرایم اینترنتی تهران کیست؟

نفوذ به تلفن همراه یک جرم قابل مجازات است.

قانون جرایم رایانه‌ای مصوب سال ۸۸  در مواد ۸، ۱۱‌، ۱۲‌، ۱۳‌و ۱۷‌ درباره مجازات کسانی که به صورت غیرمجاز به داده‌‌های اطلاعاتی افراد، شامل صوت، تصویرر یا متن گفت‌وگوها دستبرد می‎‌زنند بحث کرده است و مجازات  هایی همچون دو سال حبس تعزیری و جریمه نقدی برای مجرمان در نظر گرفته است.

مجرای قانونی جرم نفوذ به تلفن همراه

مطابق ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای مصوب ۱۳۸۸ هر کس به‌وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.

مجازات جرم نفوذ به تلفن همراه

نفوذ به تلفن همراه و دسترسی به اطلاعات آنها چه به قصد اخاذی و چه به قصد کنجکاوی و تفریح هم یک جرم قابل مجازات است؛ فصل یکم قانون جرایم رایانه‌ای تحت عنوان «جرایم علیه محرمانگی داده‌ها و سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی» ذیل مبحث خود یعنی دسترسی غیرمجاز به این جرم اشاره کرده است؛ ماده ۱ قانون فوق در این‌خصوص مقرر کرده است.

هرکس به طور غیرمجاز به داده‌ها یا سیستم رایانه‌ای یا مخابراتی که به‌وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد به حبس از ۹۱ روز تا یک سال یا جزای نقدی از ۵ تا ۲۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد» پس با توجه به اینکه تلفن‎های همراه امروزه نوعی رایانه محسوب می‌شود مجرمان و هکرهای تلفن همراه هم مشمول این قوانین خواهند شد.

مرجع شکایت از جرایم سایبری

دادسرای ویژه‌ی جرایم سایبری

راه‌اندازی دادسرای تخصصی در زمینه جرایم رایانه‌ای و سایبری نشان‌دهنده‌ی اهمیت این موضوع برای قانون‌گذار است تا فرد هک کننده، براساس قانون مجازات شود.

این دادسرا در حال حاضر به فعالیت‌های تخصصی در این زمینه می‎‎پردازد گفت: «حضور کارشناسان متخصص در کنار قضاتی که به اطلاعات روز آگاه هستند سبب شده که این دادسرا موفق عمل کند.

وکیل شکایت از جرایم سایبری تهران

قبول وکالت در پرونده دسترسی غیر مجاز به گوشی دیگران.

قبول وکالت پرونده خانواده‌ ، مشاوره آنلاین –  تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری ، توسط وکلای متخصص امکان پذیر است.

موسسه حقوقی مهر پارسیان تحت نظر دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری هیچ شعبه دیگری در تهران ندارد.

تبلیغات دفتر وکیل همکار موسسه حقوقی مهر پارسیان مورد تایید این دفتر نیست.

جهت هماهنگی از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

آدرس : تهران – گاندی جنوبی – خیابان 14 – پلاک14 – طبقه 4 – واحد 9 – دفتر وکالت محمدرضا مهری

شماره تلفن دفتر وکیل دسترسی غیر مجاز به گوشی دیگران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

شماره همراه وکیل آنلاین دسترسی غیر مجاز به گوشی دیگران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با دفتر حقوقی محمدرضا مهری از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *