رسیدگی به جرم جعل اسناد

رسیدگی به جرم جعل اسناد

رسیدگی به جرم جعل اسناد


با موضوع رسیدگی به جرم جعل اسناد همراهتان هستیم.

قبل از تعریف جرم جعل و بررسی ارکان تشکیل دهنده آن نمونه موفقی از اعاده دادرسی در خصوص جرم جعل و استفاده از سند مجعول (جعلی) را که توسط وکلای متخصص موسسه حقوقی مهرپارسیان به دست آمده، بررسی خواهیم نمود.

پرونده کلاسه 1400—–6920000052694 شعبه 48 دادگاه تجديدنظر استان تهران تصمیم نهايی شماره

140068—08188

تجديدنظرخواه:

آقای الف.ب فرزند ع با وكالت آقای محمد نمازيان فرزند عبداله و آقای محمدرضا مهري متانكالئي فرزندحسینعلي به نشاني استان تهران…

تجديدنظرخوانده:

دادسراي عمومي و انقالب مركز تهران – معاون دادستان به نشاني تهران – میدان 15 خرداد – ساختمان مركزي دادسراي عمومي و انقلاب تهران

اتهام ها:

1 .جعل

2 .استفاده از سند مجعول

رای دادگاه

در خصوص درخواست اعاده دادرسی آقای الف.ب با وکالت آقای محمد نمازيان و آقای محمدرضا مهري

متانكالئي نسبت به دادنامه شماره 99—428 مورخ 25/8/99 ناظر بر دادنامه شماره 99—027 مورخ /1/99

11 صادره از شعبه ۶۷ دادگاه تجديدنظر استان تهران که در مقام تجديدنظرخواهی از دادنامه 9–090 مورخ 11/2/98

صادره از شعبه ۱۰۱۹ دادگاه کیفری دو تهران اصدار يافته و حسب آن متقاضی اعاده دادرسی به دو فقره سه سال حبس تعزیری بابت اتهامات جعل دو فقره دانشنامه دوره لیسانس و ريز نمرات دانشگاه آزاد و يک فقره استفاده از سند مجعول محکوم شده و ۲۸ ماه از مجازات قابل اجراء به مدت سه سال تعلیق شده است و شعبه سی و دوم ديوان عالی محترم کشور به موجب دادنامه شماره 140—517 مورخ 31/5/14000 مقرر داشته نظر به اينکه گواهی مترجم اسناد موضوع اتهام و حکم مبنی بر ارائه اسناد توسط غیر از محکوم علیه آقای الف.ب ادعای عدم تهیه و استفاده از آنها را مقرونا به بند ج ماده ۴۷۴ و صدر ماده به صحت مینمايند.

لذا تقاضای متقاضی اعاده دادرسی قابل پذيرش است و مستند به ماده ۴۷۶ از قانون آيین دادرسی کیفری ضمن تجويز (اجازه) اعاده دادرسی، رسیدگی مجدد را به دادگاه هم عرض محول نموده است.

با توجه به اظهارات متقاضی اعاده دادرسی مبنی بر اينکه بنده اسناد مجعول را ارائه نکردم و اطلاعی از آن ندارم درخواست مهاجرت به آژانس—- داده ام و اينکه دلیلی بر ارائه اسناد مجعول و علم و اطلاع مشارالیه (ایشان) از استفاده از اسناد مجعول ارائه نشده و گواهی مترجم اسناد رسمی نیز دلالت بر اين دارد اسناد مجعول توسط شخصی غیر از متقاضی اعاده دادرسی ارائه شده، درخواست اعاده دادرسی مشارالیه (ایشان) وارد بوده است.

لذا به استناد مواد مرقوم (نوشته شده) و اصل برائت و ماده ۴ قانون آيین دادرسی کیفری و ماده ۱۲۰ قانون مجازات اسلامی و ماده 480 قانون آیین دادرسی کیفری ضمن نقض دادنامه‌های (حکم) مرقوم (نوشته شده) حکم برائت (بی‌گناهی) متقاضی اعاده دادرسی را صادر و اعلام می نمايد رای صادره قطعی است.
رئیس شعبه 48 دادگاه تجديدنظراستان تهران مستشاردادگاه
نشاني: تهران- ميدان هروي – خيابان وفامنش – مجتمع قضايي غدير (دادگاههاي تجديد نظر استان تهران)

تعریف جرم جعل

معنی جعل در لغت به معنای خلق کردن و دگرگون کردن و تزویر به معنای حیله و تقلب و خلاف واقع جلوه دادن چیزی است. همچنین در اصطلاح حقوقی، جعل و تزویر عبارت از ساختن هر چیزی مثل سند به یکی از شیوه‌های پیش‌بینی شده در قانون بر خلاف حقیقت و به ضرر دیگری است.

در قانون ایران از جرم جعل تعریفی ارایه نشده است، احکام راجع به انواع مختلف جعل طی 20 ماده از مواد 523 الی 542 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1375 و نیز قوانین دیگر بیان شده است.

وکیل کلاهبرداری در خیابان دولت

در ماده 523 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1375، جعل و تزویر عبارتند از ساختن نوشته یا ساختن مهر یا امضای اشخاص رسمی یا غیررسمی، خراشیدن، تراشیدن یا قلم بردن یا الحاق یا محو یا اثبات یا سیاه کردن یا تقدیم یا تاخیر سند نسبت به تاریخ حقیقی یا الصاق نوشته‌ای به نوشته دیگر یا بکار بردن مهر دیگری بدون اجازه صاحب آن و نظایر اینها به قصد تقلب.
رسیدگی به جرم جعل اسناد

ارکان جرم جعل

مادی

به این معنی است که باید آن اعمال و افعال که در تعریف جعل و ذکر مصادیق آن به عمل آمد توسط شخص مجرم، انجام شود تا رکن مادی تحقق یابد و البته همین رکن مادی شامل فعل (انجام عمل) و ترک فعل (انجام ندادن) می باشد در ضمن عمل شخص جاعل (جعل کننده) باعث ایراد ضرر به شخص یا اشخاص یا جامعه شود.

معنوی

به قصد انجام عمل مجرمانه و آگاهی و هوشیاری در حین انجام جرم جعل گفته می شود.

قانونی

یعنی زمانی که قاضی و دادرس در حال رسیدگی با شکایت اشخاص ذینفع و یا گزارش مرجع انتظامی اداری دولتی مواجه می شود باید تشخیص دهد که عمل انجام شده توسط متهم با مواد قانونی مربوط به جعل در قانون مجازات اسلامی منطبق باشد.
رسیدگی به جرم جعل اسناد

مصادیق مختلف جرم جعل

1- جعل مدرک تحصیلی
2- جعل احکام یا امضا یا مهر یا فرمان یا دستخط مقامات دولتی
3- جعل مهر ، منگنه ، تمبر یا علامت شرکت یا موسسات دولتی یا غیر دولتی
4- جعل احکام دادگاه
5- جعل اسکناس
6- جعل مدرک تحصیلی
7- جعل اسناد و نوشته های غیر رسمی
8- جعل اسناد و نوشته های رسمی
9- عکس برداری از اوراق و مدارک
10- صدور گواهی خلاف واقع
11- شرکت در آزمون به جای دیگری یا شرکت دادن دیگری به جای خود

حال در مورد جرم جعل اسناد بیشتر توضیح میدهیم و نحوه رسیدگی به پروده جعل اسناد را شرح میدهیم.

اقسام دعوای جعل سند

1- دعوای کیفری جعل سند

همانگونه که گفته شد، جعل سند مادی و جعل سند مفادی در مقررات کیفری به قید مجازات ممنوع گردیده و بنابراین جرم شناخته می شود.

در هر حال تعقیب جرایم علی القاعده به عهده دادسرا یا قائم مقام او می باشد که می تواند با شکایت شاکی آغاز و بر اساس آیین دادرسی کیفری و در مرجع کیفری نسبت به آن رسیدگی و تصمیم گیری شود.

وکیل شکایت جعل عنوان

در هر حال اگر شخصی ادعا داشته باشد که سندی به زیان او جعل شده و این را موضوع شکایتی کیفری قرار دهد و یا دادسرا با آگاهی از ارتکاب جعل، جاعل (جعل کننده) را تحت پیگرد کیفری قرار دهد.

رسیدگی و تصمیم گیری نسبت به اصالت یا جعلیت سند در مرجع کیفری و طبق آیین دادرسی کیفری به عمل می آید و هرگاه دادرسی کیفری به صدور حکم نهایی مبنی بر جعلیت سند بیانجامد، سند مزبور جزئاً یا کلاً اعتبار خود را از دست خواهد داد.

اگر به استناد آن دعوایی اقامه شده یا بشود، طرفی که سند علیه او ابراز گردیده می تواند با ارائه و یا استناد به حکم نهایی مرجع کیفری و تأیید بر جعلی بودن سند یا قسمتی از آن، از آثار سند مزبور و یا قسمت مجعول آن رها شود و در نتیجه نوبت به طرح ادعای جعل به مفهوم دقیق اصطلاح در مرجع حقوقی نمی رسد.

زیرا طبق قانون آیین دادرسی مدنی، دادگاه حقوقی مکلف است از حکم دادگاه کیفری درباره اصالت یا جعلیت سند تبعیت کند.
رسیدگی به جرم جعل اسناد

مقررات کیفری جعل سند

جعل سند جرم است و ادعای جعل، ادعای وقوع جرم می باشد و تحت شرایطی ممکن است موجب رسیدگی کیفری شود.

2- دعوای حقوقی جعل سند

هرزمان فردی آگاه شود که سندی یا قسمتی از سند به زیان او جعل شده و به هر علت نخواهد شکایت کیفری مطرح کند، می تواند علیه شخصی که سند را در اختیار دارد، اقامه دعوای جعل سند نماید و با اثبات جعلیت سند، حکم جعلیت سند را گرفته و پس از نهایی شدن آن از نگرانی وجود سند فارغ شود.

این شیوه طرح ادعای جعلیت سند، دعوای اصلی جعل به شمار می رود زیرا تنها یک دعوا اقامه شده و خواسته آن صدور حکم مبنی بر اعلام جعلیت سند مورد نظر می باشد و احکام و آثار این دعوا مشمول قواعد عام است.

جعل سند توسط بنگاه املاک

در این صورت اگر حکم نهایی مبنی بر جعلیت سند یا قسمتی از سند صادر شود، سند مزبور کلاً یا جزئاً اعتبار خود را از دست می دهد و اگر به استناد آن دعوایی اقامه شود، طرفی که سند علیه او ابراز شده می تواند با ارائه و یا استناد به حکم نهایی مرجع حقوقی و تأیید بر جعلی بودن آن، از آثار مزبور رها شود در چنین حالتی نوبت به طرح ادعای جعل تبعی نمی رسد.

3- ادعای جعل سند تبعی

هروقت در جریان دادرسی، سندی رسمی یا عادی توسط یکی از طرفین مورد استفاده قرار گیرد و طرف مقابل در مقام دفاع در برابر این سند، به اصالت آن در قبال ادعای جعل تعرض نماید، این ادعا، ادعای جعل سند «تبعی» نام دارد. زیرا اولاً در جریان رسیدگی به دعوای اصلی مطرح شده و ثانیاً وجود آن تابع وجود دعوای اصلی است.

بنابراین در صورت استرداد (پس گرفتن) دعوای اصلی یا صدور قرار عدم استماع (قابلیت رسیدگی ندارد) دعوا یا رد دعوای اصلی، ادامه رسیدگی به ادعای جعل نیز منتفی می شود.

مثلاً جعل تبعی نیز زمانی است که خواهان به استناد سفته ای اقامه دعوا و مطالبه مبلغ آن را می نماید «دعوای اصلی» و خوانده در مقام دفاع در برابر این سند، ادعای جعل مطرح می کند.
رسیدگی به جرم جعل اسناد

رسیدگی دادسرا به جعل و استفاده از سند جعلی

با شکل گرفتن پرونده در دادسرا، دادیار شروع به تحقیقات مقدماتی می‌كند. شاکی در جریان تحقیقات با ارایه یك برگ كپی سند مبایعه‌ نامه، ادعای جعل و استفاده از سند مجعول را مطرح می‌كند.

در ادامه دادیار محترم متهم را احضار می‌كند. متهم در شعبه دادیاری برای ادای توضیحات راجع به پرونده حاضر می‌شود. متهم در این جلسه مدعی می‌شود كه مبایعه‌نامه صحیح و قانونی منعقد شده و وی مالك مغازه مورد اختلاف است.

دادیار از دفترخانه مورد اشاره در پرونده و اداره دارایی استعلام می‌كند و در ادامه صحت اظهارات شاکی در این قسمت محرز می‌شود.

مشاوره حقوقی جعل و استفاده از سند مجعول

دادیار محترم شعبه از متهم می‌خواهد تا برای اثبات صحت اقداماتش شهودی را در شعبه دادیاری حاضر كند، اما متهم در پاسخ به درخواست دادیار از ارایه شهود معتبر مبنی بر وقوع مبایعه‌نامه اظهار ناتوانی می‌كند.

در ضمن متهم مدعی بود كه مبایعه‌نامه در یك نسخه تنظیم شده است و اصل مبایعه‌نامه در نتیجه سرقت از منزل شخصی وی موجود نیست.

نهایتا دادیار با توجه به محتویات پرونده اخیر، وقوع جرم انتسابی به متهم را محرز می داند و در نتیجه قرار مجرمیت علیه وی صادر می‌كند.

در ادامه پرونده نزد دادیار اظهارنظر دادسرا برای تایید یا رد قرار صادره ارسال می‌شود كه وی نیز قرار مجرمیت دادیار شعبه را تایید می‌كند و در نتیجه با صدور كیفرخواست علیه متهم دعوای كیفری، پرونده به دادگاه كیفری ارسال می‌شود.
رسیدگی به جرم جعل اسناد

رسیدگی دادگاه به پرونده جعل و استفاده از سند جعلی

با رسیدن پرونده به مجتمع قضایی، شعبه‌ای برای رسیدگی به دعوای كنونی تعیین می‌شود. مدیر دفتر دادگاه نیز زمانی را برای جلسه دادرسی تعیین و آن را در قالب اخطاریه‌ای برای دو طرف دعوا ارسال می‌كند.

شاكی و متهم در وقت رسیدگی در دادگاه محترم حضور می‌یابند. هر دو طرف دعوای كیفری اظهارات خود را كه در جلسه دادسرا مطرح كرده بودند، تكرار می‌كنند.

زندان زنان شهر ری

ضمن متهم در جلسه رسیدگی اظهار می‌دارد كه اساسا ادعای جعل درست نیست، زیرا اصل سند مبایعه‌ نامه موجود نیست و فتوكپی آن برای تشخیص صحت و سقم آن كافی نیست. در نهایت با امضای صورت‌ جلسه دادگاه محترم توسط دو طرف دعوای كیفری، ختم رسیدگی از سوی قاضی محترم اعلام و دادگاه كیفری به شرح آتی مبادرت به صدور رای می‌كند.

و اما در مورد جرم جعل همیشه ابعاد بسیار زیادی وجود دارد که لازم به بررسی های دقیق و اقداماتی هست که کاملا احتیاج به تخصص و تجربه بسیار بالا دارد موسسه حقوقی مهر پارسیان با همکاری با وکلای با سابقه و متخصص در تمامی زمینه های حقوقی و کیفری میتواند شما را در رسیدن به بهترین نتیجه در پرونده ها شما را یاری کند.
رسیدگی به جرم جعل اسناد

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (52 امتیاز)

22 دیدگاه

  • با سلام و احترام
    در پرونده ای مبنی بر جعل و استفاده از سند مجعول کارشناس جعلی بودن سند عادی را تایید نموده و نتیجه به ظرفین ابلاغ شده پس از جدیدآ ده روز ابلاغیه جهت مواجه حضوری صادر گردیده است ایا با توجه به اظهار نظر قاطع کارشناس و استفاده متهم از سند مجعول در دادگاه مواجه حضوری چه دلیلی میتواند داشته باشد؟!

    • سلام ضرورت مواجهه حضوری رو دادرس دادگاه تشخیص داده و در برگ احظاریه قید شده.گنا از موضوع پرونده اطلاعی نداریم که بتونیم راهنمایی کنیم.

  • سلام اقای وکیل من سوالی داشتم برادرمک هفته قبل به من گفتن میخوان ملکی به نام منتقل کنن و این ملک مال همسرشون ایشون با استفاده از زدو بند و.. این سند به نام خودشون زدن و جعل شده این سند من صرفا به خاطر برادرم قبول کردم این ملک برای مدتی به نام من بشه تا زمان تعیین تکلیف توسط برادرم الان همسر برادرم فهمیدن و شکایت کردن ایا من هم مجرمم؟

    • سلام دوست عزیز
      طبق قانون اگر شخص بداند سندی جعلی است و از آن سند یا نوشته استفاده کند، مرتکب جرم شده است. اگر سند مورد نظر رسمی باشد، مجازات ۶ ماه تا سه سال حبس (یا 3 ـ 18 میلیون ریال) خواهد داشت.

  • با سلام. بنده مبلغی را از شخصی بدهکار بودم، شخص بدهکار مبلغ بدهی خود را بر روی کاغذی که کاملا شبیه به چک است نوشت ولی در واقع چک نبوده و کپی از چک، و به صورت جعلی بود، و ضمنا در کنار مبلغ چک درج کرده که بابت سود پول می‌باشد، سوال بنده این است، عنوان اتهامی و جرم صورت گرفته چیست؟ آیا بنده میتوانم از ایشان به اتهام جعل سند شکایت کنم ؟ و آیا شخص بدهکار می تواند از درج کلمه سود، قصد تهمت رباخواری را به بنده بزند؟

    • سلام دوست عزیز
      مطابق با ماده ٥٢٣ قانون مجازات اسلامى، که بیان می‌دارد جعل و تزویر عبارت است از ساختن نوشته یا ساختن مهر یا امضا اشخاص رسمی یا غیر رسمی، خراشیدن یا تراشیدن یا قلم بردن یا الحاق یا محو یا اثبات یا سیاه کردن یا تقدیم یا تاخیر تاریخ سند نسبت به تاریخ حقيقى یا الصاق نوشته ای به نوشته دیگر یا به کار بردن مهر ديگرى بدون اجازه صاحب آن و نظاير اينها به قصد تقلب.
      موضوع شما تنها در صورتی جنبه کیفری پیدا میکند که آن کاغذ از هر حیث شبیه چک باشد به گونه ای که به صورت قطعی و طبق عرف نتوان آن را از چک تشخیص داد، در غیر این صورت عنوان مجرمانه‌ای برای طرف مقابل قابل تصور نیست، چون به هرحال جنس کاغذ چک نیز با کاغذ عادی متفاوت بوده و قابل تشخیص می‌باشد، مگر اینکه کاملا حرفه‌ای این شبیه سازی صورت گرفته باشد. البته باید سایر شرایط از جمله سونیت عام و خاص ایشان هم به اثبات برسد. ضمنا درج عنوان سود لزوما به معنای ربا نبوده و نیست و ایشان باید ربا را اثبات نمایند، در صورتیکه قصد زدن همچین اتهامی رو به شما داشته باشند خودشان هم به همان اندازه در این جرم شریک هستند و مجازات آن برای دو طرف است. البته این نکته حائز اهمیت است که برای تحقق جرم جعل باید ساختن سند و جعل کردن طوری باشد که بزه‌دیده را به اشتباه اندازد. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در خصوص جعل اسناد با شماره 02188663926 تماس حاصل فرمایید.

  • وقت بخیر. حدود 8 سال پیش ماشینم رو برای فروش گذاشتم نزد دوستم و یه سال بعدش با اسناد جعلی وکالت در فروش و سند قطعی اقدام به تعویض پلاک و تنظیم سند قطعی کردند امضای سند قطعی هم با شخصی که سند به نامش تنظیم شده تطابق نداره و با سند ماشین رو به شخص دیگری انتقال دادن. من 4 سال بعدش شکایت کردم. دادستان گفت پرونده مشمول مرور زمان و قرار موقوفه را صادر کرد. میخوام بدونم آیا جعل اسناد رسمی مشمول مرور زمان می‌شود؟

    • سلام دوست عزیز
      جعل اسناد رسمی مشمول مروز زمان نمی‌شود. برای مشاوره تخصصی و بررسی دقیق شرایط و مدارک شما، می‌توانید با گروه وکلای مهر، 02188663926 تماس بگیرید.

  • سلام. هر جعلی جعل اسناد رسمی میشه؟ اگر جعل از گواهی دانشگاه آزاد انجام بدیم جعل در سند رسمی به حساب میاد؟

    • سلام دوست عزیز
      بله، جعل مدارک اشتغال به تحصیل یا فارغ التحصیلی، تائیدیه، ریز نمرات تحصیلی دانشگاه، موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی داخل یا خارج از کشور، جعل محسوب خواهد شد.

  • سلام بنده در سال 94 ماشینی را خریدم. اون اقایی که ماشین را به نامم زد با دادن وکالت نامه بدون حضور سند قطعی در دفتر خانه به نام من زده شد چند ماه بعد. حدود 5 ماه بعد ماشین را در محضر به صورت قطعی فروختم حال خریدار بعد از گذشت 3 ماه میگه ماشین در رهن ایران خودرو بوده ولی من از شخصی که خریدم برگ سبز فک رهن داشتم که میگه جعلی میباشد. من این سند را در دفترخانه تنظیم کردم بدون اینکه بنده اطلاعی از جعل آن داشته باشم . ولی میگن جعل شده. میخواد شکایت کنه چه مشکلی برام پیش میاد؟

    • سلام وقت شما بخیر
      چون شما از موضوع بیاطلاع بودید، در صورت اثبات ادعای شما، فروشنده اول که مرتکب این عمل شده عهده دار پرداخت تمامی خسارات خواهد بود.

  • با سلام. یه بنده خدایی با مدارک جعلی برای شخص دیگه ای در بانک ضامن شده، و وام گیرنده هم ریالی از قسطهاشو پرداخت نکرده، حالا برای ضامن پیامک اجراییه اومده، سوال بنده اینه اگر ایشان بخواد خودش قسطها رو پرداخت کنه باید یکجا واریز بشه یا به طور قسطی هم قبول میکنن؟ و سوال دوم اینکه اخرش که تصفیه بشه میتونه از وام گیرنده شکایت کنه یا چون مدارک خودش جعل بوده این امکان وجود نداره؟

    • سلام وقت شما بخیر
      شما در دعوی اجرا گذاشتن سفته توسط کارفرما میتوانید دفاع کنید که کارفرما از تعهد قراردادی خود تخلف نموده و حقوق کمتری پرداخت میکرده و به همین دلیل موجه ذکر شده ترک کار کردید و همچنین به دلیل اینکه فورا بجای شما نیروی جدید استخدام شده، در نتیجه از ترک کار شما ضرر و زیانی به کارفرما نرسیده بنابراین اجرا گذاشتن سفته بابت حسن انجام کار بدون دلیل موجه توسط کارفرما مطرح شده است و محکوم به رد است شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با کیل متخصص با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • با سلام ،اگر کارفرمای یک داروخانه برای فروش داروخانش ملزم باشه برگه تسویه حساب مسئول فنی ارائه بده ، مسئول فنی داروخانه حق حقوقش رو دریافت نکرده باشه حاظر به امضا نشه بعد کارفرما مهر مسئول فنی رو سرقت کنه جای مسئول فنی برگه تسویه حساب بنویسه خودش امضا کنه و مهر بزنه و کپی اون رو تحویل انجمن بده میشه روش شکایت کرد؟ همیشه اصل برگه درست کارفرما میمونه و فقط کپیش در دسترس هست درضمن اون روزی که برگه نوشته و امضا شده و بالاش تاریخ خورده مسئول فنی جای دیگه شیفت بوده و شاهد داره یک فیلمم از پدر کارفرما داریم که میگه ما تو دادگاه میگیم خودش گفته امضا کنیم یا میگیم ما امضا نکردیم. پیامی که مسئول فنی به کارفرما داده و بهش گفته مهر رو بیار پس بده و اون جواب نداده هم موجوده

    • سلام روزتون به خیر اصلا متوجه سوالتون نشدیم ولی اگه جعلی صورت گرفته باید اصل اون رو موقع شکایت برای کارشناسی ارائه بدین.

  • جعل صورت گرفته ولی اصل برگه تسویه حساب همیشه دست کارفرما میمونه دست مسئول فنی نمیدن که برگه تحویل انجمن داده میشه اونها کپی میگیرن و کپی رو نگه داری میکنن، مدرک های دیگه داریم بدون اصل برگه نمیشه ثابت کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *