وکیل کلاهبرداری در خیابان دولت

وکیل کلاهبرداری در خیابان دولت

با معرفی وکیل کلاهبرداری در خیابان دولت همراه شما هستیم.

در صورت نیاز به وکیل تخصصی پرونده کلاهبرداری و خیانت در امانت شمال تهران با ما تماس بگیرید.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان امکان مشاوره حقوقی آنلاین با برترین وکلای کیفری در ایران را برای شما فراهم آورده است.

مرور زمان در جرائم ارتشاء فروش مال غیر (کلاهبرداری) و تعزيرات منصوص شرعى

756-1/186-92

1- سوال: با توجه به قانون مجازات اسلامی 1392 آیا آراء وحدت رویه 696 و 677 در خصوص جرائم ارتشاء و فروش مال غیر و عدم تسری مرور زمان به آن هیات عمومی دیوان عالی کشور به قوت خود باقی است یا خیر؟

2- منظور قانونگذار از تعزیرات منصوص شرعی مندرج در تبصره 2 ماده 115 قانون مجازات اسلامی 1392 چه جرائمی است.

جهت دریافت مشاوره از وکیل کلاهبرداری در خیابان دولت با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

نظریه مشورتی شماره  1019/92/7 مورخ 1392/06/02

1- در ماده 109 قانون مجازات اسلامی جرائمی به شرح بندهای سه گانه از شمول مرور زمان خارج گردیده است،‌ با این استثناء که جرائم اقتصادی شامل؛ کلاهبرداری و جرائم سیزده گانه مندرج در تبصره ذیل ماده 36 قانون مرقوم در صورتی از شمول مرور زمان خارج است که میزان مال موضوع جرم ارتکابی یک میلیارد ریال تمام و بالاتر باشد، بنابراین آراء وحدت رویه شماره 677 مورخ 14/4/1384 و شماره 696 مورخ 14/5/1385 در خصوص ارتشاء و فروش مال غیر از درجه اعتبار ساقط است و در شرایط فعلی کاربردی ندارد.

2- تعزیرات منصوص شرعی به تعزیراتی گفته می شود که در شرع مقدس اسلام، برای یک عمل معین نوع و مقدار کیفر مشخص شده باشد، بنابراین مواردی که به موجب روایات و یا هر دلیل شرعی دیگر، بطور کلی و مطلق برا ی عملی تعزیر مقرر گردیده است و نوع ومقدار آن معین نشده است،‌ تعزیر منصوص شرعی محسوب نمی شود.

آیا دروغ گفتن کلاهبرداری محسوب می شود؟

وکیل کلاهبرداری در خیابان دولت با بررسی رای دادگاه توضیح می دهد:

چکیده:

صرف دروغ گفتن مصداق مانور متقلبانه نیست.

تاریخ رای نهایی:

1393/06/29

شماره رای نهایی: 9309970222200824

رای بدوی

در خصوص اتهام آقای ح.ج. که به دلیل مجهول‌ المکان بودن مشخصات بیشتری از وی در پرونده امر منعکس نبوده و بدین جهت بلاقید آزاد است دایر بر کلاهبرداری به مبلغ سیزده میلیون ریال.

با توجه به محتویات پرونده و متن شکایت شاکی و اظهارات وی بدین شرح که متهم به شاکی گفته است من در شهرک آزمایش آشنا دارم و خیلی سریع گواهینامه رانندگی پایه یک شما را آماده می‌ کنم شاکی را فریب داده و از طریق انتقال وجه با استفاده از کارت عابر بانک مبلغ مذکور را به شماره حساب متهم توسط شاکی واریز گردیده است و این‌ که از ناحیه متهم هیچ وسیله و مانور متقلبانه‌ ای در جهت بردن مال شاکی صورت نگرفته است و صرف دروغ گفتن متهم را نمیتوان مانور و وسیله متقلبانه قلمداد نمود بنابراین به لحاظ فقد دلیل و عدم حصول اقناع وجدانی با رعایت اصل سی و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حکم برائت صادر و اعلام می‌ گردد.

رای صادره غیابی بوده و ظرف مدت ده روز از تاریخ ابلاغ قابل واخواهی در این دادگاه سپس ظرف مدت بیست روز از آن تاریخ قابل تجدیدنظر خواهی در محاکم محترم تجدیدنظر استان تهران است.

رئیس شعبه 105 دادگاه عمومی جزایی شهرستان ری

جهت دریافت مشاوره از وکیل کلاهبرداری در خیابان دولت با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

رای دادگاه تجدیدنظر

در خصوص تجدیدنظر خواهی آقای ص.ع. از دادنامه شماره 90004 مورخ 01/02/93 صادره از شعبه محترم 105 جزایی شهرستان ری که منتهی به صدور رای برائت تجدیدنظر خوانده آقای ح.ج. از اتهام کلاهبرداری گردیده؛ نظر به این‌ که مفاد لایحه تجدیدنظر خواهی به نحوی نیست که نقض دادنامه تجدیدنظر خواسته را ایجاب نماید و در مجموع ایراد و اعتراض موثری که فسخ و نقض دادنامه تجدیدنظر خواسته را ایجاب نماید به عمل نیامده است و دادنامه مذکور نیز فاقد ایراد و اشکال موثر قانونی است بنابراین به استناد بند الف ماده ٢٥٧ قانون آئین دادرسی دادگاه‌ های عمومی و انقلاب در امور کیفری ضمن رد تجدیدنظر خواهی دادنامه تجدیدنظر خواسته را تائید می‌ نماید.

رای صادره قطعی است.

رئیس شعبه ٢٢ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار دادگاه

فرجام خواهی از رای کلاهبرداری در دیوان عالی کشور

 رای وحدت‌ رویه شماره  ۷۸۷ـ۱۳۹۸/۱۰/۲۴ هیات‌ عمومی دیوان ‌عالی ‌کشور

راى وحدت رويه:

آراء صادره درباره جرائم مذکور در ماده ۴۲۸ قانون آئین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ با اصلاحات بعدی قابل فرجام‌ خواهی در دیوان عالی کشور است.

چنانچه جرمی به اعتبار یکی از بندهای ماده ۳۰۲ قانون آئین دادرسی کیفری در دادگاه کیفری یک مطرح گردد و دادگاه پس از رسیدگی به آن، تشخیص دهد که عمل ارتکابی عنوان مجرمانه دیگری دارد و به این جرم رسیدگی و حکم مقتضی صادر نماید، این امر تغییری در صلاحیت دیوان عالی کشور در رسیدگی به فرجام خواهی از رای مذکور ایجاد نمی‌ کند.

بنابراین، به‌ نظر اکثریت اعضاء هیات عمومی، آراء شعب سی و ششم و چهل و هفتم دیوان عالی کشور در حدی که با این نظر مطابقت دارد صحیح و قانونی است.

این رای بر اساس ماده ۴۷۱ قانون آئین دادرسی کیفری در موارد مشابه برای شعب دیوان عالی کشور، دادگاه‌ ها و سایر مراجع، اعم از قضایی و غیر آن، لازم‌ الاتباع است.

هیات‌ عمومی دیوان‌ عالی‌ کشور

ماده ۴۲۸ قانون آئین دادرسی کیفری:

آراء صادره درباره جرائمی که مجازات قانونی آن ها سلب حیات، قطع عضو، حبس ابد و یا تعزیر درجه سه و بالاتر است و جنایات عمدی علیه تمامیت جسمانی که میزان دیه آن ها نصف دیه کامل یا بیش از آن است و آراء صادره درباره جرائم سیاسی و مطبوعاتی، قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

تبصره- اجرای این ماده مانع از انجام سایر وظایف نظارتی دیوان عالی کشور به شرح مقرر در اصل یکصد و شصت و یکم (۱۶۱) قانون اساسی نمی باشد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل کلاهبرداری در خیابان دولت با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

روش‌ های پیشگیری از جعل و کلاهبرداری با چک

معمولا جعل امضاء چک در زمان صدور آن قابل تصور است،

زیرا بعد از صدور چک، احتمال جعل امضاء کم‌ تر است؛

بنابراین برای جلوگیری از جعل امضاء معمولا راهکار‌های آتی الذکر مد نظر است.

صاحب حساب امضائی داشته باشد که به سادگی نتوان آن را جعل کرد البته امضاء شلوغ و پر خطوط هم ممکن است دردسر ساز شود از این جهت که هنگام تعیین اصالت بسیار سخت خواهد شد.

امضاء چک انحصاری باشد این امر باعث می شود که از نمونه امضاء شما افراد کم تری مطلع شوند و یا اینکه برای صدور چک از خودکار اختصاصی که مخصوص تحریر و امضاء چک باشد استفاده شود.

دسته چک و یا برگ چک را در دسترس دیگران قرار ندهید و معمولا به صورتی نگهداری کنید که امکان دسترسی به آن برای دیگران غیر ممکن یا سخت باشد البته راهکار‌های ذکر شده میتواند کمکی برای جلوگیری از ارتکاب جعل امضاء شود لیکن بطور قطع نمیتوان از آن جلوگیری کرد.

کلاهبرداری با چک سفید امضاء قابل تحقق است؟

چکیده:

چنانچه منشاء و نحوه تحصیل چک فاقد دلیل منطقی باشد، اماره بر بزهکاری دارنده چک است.

رای بدوی

در خصوص اتهام الف.ن. فرزند ع. بدون سابقه کیفری مبنی بر خیانت در امانت یک فقره چک بانک صادرات شماره … شعبه تره‌ بار لنگرود حساب جاری شماره … موضوع شکایت ق.ز.، دادگاه با توجه به شهادت شهود و موجه نبودن دفاعیات متهم و با عنایت به اینکه منشاء چک در ید مشتکی‌ عنه فاقد دلیل عرضی و منطقی می‌ باشد و نحوه تحصیل آن به خوبی روشن نیست اتهام انتسابی را محرز دانسته و مستندا به ماده 674 قانون مجازات اسلامی نامبرده را به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم می‌ نماید.

رای صادره ظرف 20 روز پس از ابلاغ، قابل تجدیدنظر خواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران می‌ باشد.

دادرس شعبه 1174 دادگاه عمومی جزایی تهران

رای دادگاه تجدیدنظر

تجدیدنظر خواهی آقای الف.ن. نسبت به دادنامه شماره 920473-5/4/92 شعبه محترم 1174 دادگاه عمومی جزایی تهران متضمن محکومیت وی به تحمل شش ماه حبس تعزیری به اتهام خیانت در امانت نسبت به یک فقره چک مردود است.

چه اینکه شکایت و اظهارات بی‌ شائبه شاکی آقای ق.ز. و شهادت شهود مبین آن است که شاکی چک موضوع پرونده را به نحو سفید امضاء و بدون مبلغ در اختیار تجدیدنظر خواه قرار داده تا وی آن را در رابطه با قرارداد اجاره‌ ای که به رویت شاکی و شهود رسانیده بابت تضمین نزد بنگاه و دفتر املاک بگذارد ولیکن تجدیدنظر خواه پس از درج تاریخ و مبلغ، آن را به ثالث واگذار و مدعی طلبکار بودن وجه مندرج در آن هم شده است که کارشناس نیز سفید امضاء بودن آن را تائید کرده است.

لذا چون تجدیدنظر خواهی با هیچ‌ یک از جهات موضوع ماده 240 از قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری منطبق نیست، مستندا به بند الف ماده 257 از همان قانون رای تجدیدنظر خواسته را تائید می‌ نماید.

این رای قطعی است.

مستشاران شعبه 32 دادگاه تجدیدنظر استان تهران

وکیل کلاهبرداری در خیابان دولت

خدمات تخصصی گروه وکلای کیفری تهران

موسسه حقوقی مهر پارسیان، با به کارگیری برترین وکلای کیفری در شمال تهران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود:

مشاوره حقوقی آنلاین و حضوری با وکیل کلاهبرداری در خیابان دولت

قبول وکالت در پرونده کلاهبرداری، فروش مال غیر، خیانت در امانت

قبول وکالت در پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور و تحصیل مال از طریق نامشروع

قبول وکالت در پرونده پولشویی و جرائم مالی کارکنان دولت

تنظیم دادخواست جهت مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم

قبول وکالت در پرونده کیفری خانواده مانند: شکایت ترک انفاق، تدلیس در ازدواج، کتک زدن همسر و فحاشی

تنظیم و تهیه لایحه دفاعیه جهت ارائه به دادگاه کیفری یک و دو

قبول اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور و اعمال ماده 477 کیفری

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تخصصی کیفری در تهران به یکی از راه های زیر اقدام کنید.

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه پرونده کیفری تهران

جهت دریافت مشاوره از وکیل کلاهبرداری در خیابان دولت با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (27 امتیاز)

4 دیدگاه

  • سلام وقت به خیر

    با توجه به بند «ث» ماده 134 قانون مجازات اسلامی اصلاحی 1399/2/23 که فقط مجازات اشد در دادنامه را قابل اجرا دانسته و از طرف دیگر پرونده‌های کلاهبرداری که شاکیان متعدد با مبالغ گوناگون دارد، طبق ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری جزای نقدی جرم کلاهبرداری معادل وجه مأخوذه است، در فرض فوق آیا جزای نقدی معادل مجموع وجوه نقدی است یا بیش ترین مبلغ مورد کلاهبرداری به عنوان مجازات مورد حکم قرار می گیرد؟

    • سلام و احترام

      در صورت ارتکاب کلاهبرداری‌های متعدد، صرفاً یک فقره جزای نقدی بر اساس بزهی که مال برده‌شده در آن نسبت به دیگر جرایم بیشتر است تعیین می‌شود؛ زیرا اولاً، به صراحت بند «الف» ماده 134 قانون مجازات اسلامی اصلاحی 1399، هرگاه جرایم ارتکابی مختلف نباشد، فقط یک مجازات تعیین می‌شود؛ بنابراین جزای نقدی بیشتر که جزیی از مجازات کلاهبرداری است، از شمول این مقرره خارج نیست؛ ثانیاً، عبارت «پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است»، در ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری مصوب 1367 ناظر بر ارتکاب جرم واحد بوده و منصرف از موارد تعدد جرم و قواعد مربوط به آن است.

      دفتر وکیل محمد رضا مهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *