وکیل شکایت جعل عنوان

وکیل آنلاین شرکتهای تجاری

وکیل آنلاین شرکتهای تجاری


با معرفی وکیل شکایت جعل عنوان با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

ماده ۵۵۵ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) مصوب ۱۳۷۵ با جرم دانستن چنین رفتار‌هایی مقرر کرده است:

هرکسی بدون سِمَت رسمی یا اذن از طرف دولت، خود را در مشاغل دولتی اعم از کشوری یا لشگری و انتظامی که از نظر قانون مربوط به او نبوده است، دخالت دهد یا معرفی کند به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال محکوم خواهد شد.

یکی از مصادیق شایع جعل عنوان، استفاده از عنوان‌ هایی مانند: رئیس، فرمانده، سردار، امیر، معاون، مدیرعامل، قاضی، وکیل و عناوینی از این نوع است که افراد با توسل به آن ها، سعی در مهم جلوه دادن خود و رسیدن به اهداف مجرمانه دارند.

اگر به دنبال بهترین وکیل جعل عنوان هستید، ما به شما محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری با سابقه را معرفی می نماییم.

جهت دریافت مشاوره از وکیل شکایت جعل عنوان با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

جعل عنوان با جعل کارت شناسایی یا حکم

در برخی موارد افراد برای معرفی خود در این سِمَت‌ ها از کارت، احکام یا نامه‌ های جعلی استفاده می‌ کنند، قانونگذار در ادامه ماده ۵۵۵ این نکته را تصریح کرده است: «چنانچه برای دخالت یا معرفی خود در مشاغل مزبور، سندی جعل کرده باشد مجازات جعل را نیز خواهد داشت.» یعنی با این حساب، فرد هم به مجازات استفاده از عنوان جعلی محکوم می‌ شود و هم به مجازات جعل مدارک.

جعل عنوان با پوشیدن البسه نظامی

معرفی خود به عنوان ماموران نظامی و انتظامی و پوشیدن لباس آن‌ ها هم یکی از شگرد‌های رایج میان افراد مجرم است که در ماده ۵۵۶ قانون مجازات اسلامی برای آن مجازات تعیین شده و آمده است: «هر کس بدون مجوز و به صورت علنی لباس‌ های رسمی ماموران نظامی یا انتظامی ایران یا نشان‌ ها، مدال‌ ها یا سایر امتیازات دولتی را بدون تغییر یا با تغییر جزئی که موجب اشتباه شود مورد استفاده قرار دهد در صورتی که عمل او به موجب قانون دیگری مستلزم مجازات شَدیدتری نباشد، به حبس از ۳ ماه تا 1 سال یا جزایی نقدی از ۱،۵۰۰،۰۰۰ ریال تا ۶،۰۰۰،۰۰۰ ریال محکوم خواهد شد و در صورتی که از این عمل خود سوء استفاده کرده باشد، به هر دو مجازات محکوم خواهد شد.»

نکته مهم اینکه استفاده از این لباس‌ ها و اشیاء در فیلم‌ ها، سریال‌ ها یا نمایش‌ ها، تنها در محدوده اجرای نمایش یا صحنه فیلمبرداری مجاز بوده و خارج از آن نباید استفاده شود.

کلاهبرداری با جعل عنوان

بر اساس قانون تشدید مجازات اسلامی، مرتکب اختلاس، ارتشاء و کلاهبرداری، کسانی که از راه حیله و تقلب، مردم را به داشتن اموال و اختیارات واهی فریب دهند یا مردم را به امور غیرواقعی امیدوار کنند و از حوادث و پیش‌ آمد‌های غیرواقع بترسانند، به اشد مجازات محکوم می‌ شوند.

در این گروه کسانی که اسم یا عنوان دیگری را جعل و از آن سوء استفاده کنند و با استفاده از این راه‌ ها، وجوه، اموال، اسناد، حواله‌ جات، قبوض یا پول مردم را بگیرند، نیز قرار دارند و آنان هم به اشد مجازات محکوم می‌ شوند. در ماده ۴۷ قانون مجازات اسلامی این قبیل جرائم تعدد محسوب می‌ شوند، مثلا: فردی را در نظر بگیرید که با استفاده از لباس مخصوص یک مامور، از کسی رشوه گرفته است، همچنین با وعده تسهیل در اعطای وام، از مردم پول دریافت کرده است؛ بر اساس قانون مجازات اسلامی هر سه جرم بطور مجزا برای وی محاسبه می‌ شود و ممکن است برای هر کدام به اشد مجازات که همان ۷ سال است محکوم و در مجموع ۲۱ سال از عمرش را در زندان سپری کند.

جهت دریافت مشاوره از وکیل شکایت جعل عنوان با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

قرار مجرميت جعل عنوان

در خصوص اتهام آقاي ابوالفضل داير بر جعل عنوان مامور حفاظت نيروی انتظامی و استفاده غير مجاز از امكانات و وسايل دولتی با توجه به دلايل 1ـ گزارش مرجع انتظامی 2ـ اعترافات صريح متهم و با عنايت به محتويات پرونده و دلايل موجود و اوضاع واحوال موجود در پرونده بزه انتسابی وی محرز بوده و مستندا به بند يک ماده 3 اصلاحی قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب مصوب 1381 قرارمجرميت متهم صادر می گردد.

كيفر خواست  جعل عنوان

آقای ابوالفضل متهم به جعل عنوان مامور حفاظت و… با توجه به دلايل

1ـ گزارش مرجع انتظامي

2ـ اعترافات صريح متهم

مستندا به مواد 555 و 598 قانون مجازات اسلامی بزه انتسابی محرز لذا تقاضای مجازات نامبرده می شود. به تاريخ 13/8/84 پرونده به دادگاه عمومی جزايی ارسال و به شعبه 104 كيفری ارجاع می گردد. به تاريخ 26/9/84 نماينده دادستان و متهم و دو نفر از افراد نيروی انتظامی كه موضوع اتهامی وی را گزارش كرده اند در جلسه دادگاه حضور دارند. مامورين اظهارات قبلی را تكرار و متهم اظهار می دارد از سال 62 تا 64 در دفتر تبليغات در قسمت حفاظت از طرف سپاه مامور بودم از سال 64 تا دو سال اوين بودم و از سال 66 تا 68 دو باره به دفتر تبليغات قسمت معاونت حفاظت برگشتم و تا 10 روز پيش مدير پشتيبانی بودم و از چند ماه پيش به دليل عمل جراحی و نداشتن يک كليه و طحال تقاضای باز نشستگی كردم.

حکم دادگاه جعل عنوان 

در خصوص اتهام آقای ابوالفضل 46 ساله بازنشسته، اهل و ساكن — داير بر جعل عنوان مامور حفاظت نيروی انتظامی و استفاده غير مجاز از امكانات و وسايل دولتی (بی سيم) موضوع گزارش صريح انتظامی و كيفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب — به شماره — با توجه به جامع اوراق و محتويات پرونده و اظهارات مامورين گزارش دهنده و دفاعيات موجه متهم و انكار اتهامات انتسابی خود و رد شديد ادعاهای مامورين ياد شده و تاكيد در همه مراحل تحقيق و دادرسی به اين نكته كه؛”من برای اينكه مقداری بيشتر در كنار جاده بايستم تا رفيقم كه برای انجام كارهای بانكی رفته بود برگردد فقط گفتم من به نوعی همكار شما هستم، نگفتم كه مامور حفاظت اطلاعات نيروی انتظامی می باشم.”

طبق گفته مامورين، نامبرده بی سيمی را كه در دست داشته صرفا از پشت شيشه به آنان نشان داده است و با عنايت به مدارک ارائه شده كه حكايت دارد متهم مذكور در زمان طرح اتهامات انتسابی در دفتر تبليغات قم دارای مسئوليت بوده و تعدادی بی سيم نيز تحويل وی بوده است.

لذا با توجه به مراتب فوق به لحاظ عدم كفايت ادله اثباتی و حاكميت اصل برائت، بزهی متوجه متهم نبوده و با استناد به اصل 37 قانون اساسی و بند الف ماده 177 قانون آئین دادرسی کیفری حكم برائت متهم موصوف صادر و اعلام می نمايد.

رای صادره ظرف بيست روز پس از ابلاغ  قابل تجديدنظر خواهی در محاكم تجديدنظر استان می باشد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل شکایت جعل عنوان با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل شکایت جعل عنوان

خدمات تخصصی گروه وکلای کیفری تهران

موسسه حقوقی مهر پارسیان، با به کارگیری برترین وکلای کیفری در شمال تهران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود:

مشاوره حقوقی آنلاین و حضوری با وکیل شکایت جعل عنوان

قبول وکالت در پرونده کلاهبرداری، فروش مال غیر، خیانت در امانت

قبول وکالت در پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور و تحصیل مال از طریق نامشروع

قبول وکالت در پرونده پولشویی و جرائم مالی کارکنان دولت

تنظیم دادخواست جهت مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم

قبول وکالت در پرونده کیفری خانواده مانند شکایت ترک انفاق، تدلیس در ازدواج، کتک زدن همسر و فحاشی

تنظیم و تهیه لایحه دفاعیه جهت ارائه به دادگاه کیفری یک و دو

قبول اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور و اعمال ماده 477 کیفری

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تخصصی کیفری در تهران به یکی از راه های زیر اقدام کنید.

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه پرونده کیفری تهران

5/5 - (20 امتیاز)

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *