شکایت از دندانپزشکان


امروز با موضوع شکایت از دندانپزشکان با شما هستیم.

در پی اتفاق اخیر در دندانپزشکی در استان مرکزی که منجر به فوت کودکی به نام روناک شد و مجددا حادثه تکرار و اینبار امیر علی به کما رفت، ضمن تسلیت به خانواده روناک، موسسه مهر پارسیان به سرپرستی محمدرضا مهری آمادگی خود را جهت قبول پرونده پزشکی این کودکان و به سرانجام رساندن آنها به صورت رایگان، اعلام می دارد.

تشخیص قصور و تقصیر پزشکی به عهده کمیسیون پزشکی قانونی گذارده شده است که با ارجاع مقام قضایی، شروع به رسیدگی و ارائه گزارش خواهد نمود.

نکات مهم در موضوع شکایت از دندانپزشکان

  • مرجع شکایت از دندانپزشکان متخلف و مجرم کجاست؟
  • آیا شکایت انتظامی از دندانپزشک ما را به مقصد می رساند؟
  • جستجوی بهترین وکیل جرایم دندانپزشکی و پزشکی در تهران چگونه انجام می شود؟

مسئولیت کیفری و مدنی دندانپزشک

اغلب پزشکان در معالجاتی که بر عهده می‌گیرند، از بیمار یا سرپرست قانونی وی رضایت‌نامه اخذ می‌نمایند. بنابراین تصور اغلب افراد جامعه در مراجعه به پزشکان این است که دندانپزشکان، پزشکان بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی دولتی یا خصوصی با اخذ امضا مبنی بر رضایت نامه، فاقد مسولیت کیفری یا حقوقی می‌شوند؛ اما این تصور در تمامی معالجاتی که توسط پزشک انجام می‌شود صدق نمی‌کند چرا که ممکن است پزشک، پرستار یا دستیار پزشک به موجب قوانین مرتکب تخلف انتظامی یا جرایم پزشکی شود.

چنانچه پزشکان در انجام فعالیت پزشکی و درمانی قصور ورزند قانون برای آنها ضمانت اجرا در نظر گرفته است، که حسب مورد می‌تواند در قالب جرایم پزشکی مطرح ‌شود.

بنابراین بیمار می‌تواند به عنوان شاکی یا زیان‌دیده از پزشک و دندانپزشک متخلف یا مجرم شکایت نموده و ادله خود، از جمله نظریه کارشناسی کمیسیون پزشکی یا کمیسیون پزشکی قانونی، را به همراه شکواییه تسلیم دادسرای جرایم پزشکی نماید.

شکایت از دندانپزشکان

مرجع احراز جرم و تعيين مجازات آن بر عهده مراجع قضایي اعم از دادسرا و دادگاه های كيفری است.

البته در اين مورد هم به لحاظ تخصصي بودن موضوع، از نظریات كارشناسی سازمان پزشكی قانونی و سازمان نظام پزشكی نیز استفاده می شود، ولي تعيين تقصير و يا قصور كادر پزشكی و يا بي گناهی آنان در نهايت بر عهده قاضی صادر كننده رأی است.

 چنانچه تخلف دندانپزشكان و كادر پزشكی متضمن يكي از عناوين مجرمانه مانند قتل يا ضرب و جرح و نقص عضو اعم از عمدی يا غير عمد بر خلاف ضوابط و مانند آن باشد، با مرتكب آن برابر مجازات های مندرج در قوانين جزايی به خصوص قانون مجازات اسلامی برخورد خواهد شد، كه حسب مورد مجازات هايی مانند حبس و جزای نقدی و پرداخت ديه و حتی محروميت از اشتغال به حرفه طبابت را در بر خواهد داشت.

مراجع صالح برای رسیدگی جرایم دندانپزشکی عبارتند از:

*دادگاه های عمومی

*دادسرای جرایم پزشکی، که می توان دیه، و خسارات وارد شده را مطالبه کرده و اگر پزشک مرتکب قصور شده باشد مجازات او را هم از دادگاه بخواهند.

*شورای حل اختلاف

*سازمان تعزیرات حکومتی

* دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی، که نتیجه آن برخورد انتظامی با پزشک خواهد بود که شامل توبیخ کتبی تا لغو پروانه طبابت به شکل دائمی می‌شود.

نحوه رسيدگي در سازمان نظام پزشكی

پس از طرح شكايت توسط بيمار يا خانواده وي يا اعلام گزارش تخلف توسط بازرسان سازمان يا ساير مراجع قانوني با ارجاع موضوع به شوراي حل اختلاف تخصصي مستقر در نظام پزشكي شروع شده، چنانچه اين شورا موفق به سازش و مصالحه شد، موضوع مختومه خواهد شد و در غير اين صورت، پرونده به دادسراي انتظامي ارجاع داده مي شود.

در ضمن می توان هم به سازمان نظام پزشکی و هم به محاکم دادگستری به شکل همزمان مراجعه کرد و هیچ یک مانعی برای صلاحیت دیگری محسوب نمی شود.

 

وکیل شکایت از دندانپزشکان

جهت طرح شکایت در دادسرای جرایم پزشکی باید با وکیلی مشاوره نمود که تخصص در پرونده‌های جرایم پزشکی داشته باشد. به عبارت دیگر وکیلی باشد که پروند‌ه‌های موفقیت‌آمیز در دادسرای جرایم پزشکی داشته باشد.

موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با بهره‌مندی از گروه وکلای مهر و دارا بودن کادر تخصصی وکیل جرایم پزشکی در پرونده‌‌های مربوط به جرایم پزشکی، به شما عزیزان مشاوره حقوقی ارایه داده و قبول وکالت می‌نماید.

شماره تماس وکیل جرایم پزشکی 

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین ملکی در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

09121281014

شکایت از دندانپزشکان

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *