وکیل دادسرای نظامی شمال تهران

وکیل دادسرای نظامی

وکیل دادسرای نظامی


امروز با معرفی وکیل دادسرای نظامی شمال تهران با شما هستیم.

اخراج کارکنان نیروهای مسلح به استناد فیلم تهیه شده توسط حفاظت اطلاعات سازمان متبوع، بدون اثبات جرایم مامور در دادسرا و دادگاه نظامی، و صرفا به دلیل ظن ارتکاب جرم، قابل ابطال در دیوان عدالت اداری است و در این موضوعات، حتما لازم است تا رای قطعی کیفری علیه کارمند صادر شده باشد.

دفتر وکالت محمد رضا مهری وکیل دادسرای نظامی شمال تهران، با امعان نظر به این موضوع و با بررسی نمونه رای صادر شده در دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال تصمیم اخراج کارمند خاطی بدون رای دادگاه نظامی و یا کیفری، آماده پذیرش پرونده در دادسرای نظامی تهران و همچنین دیوان عدالت اداری می باشد.

نکات مهم در معرفی وکیل دادسرای نظامی شمال تهران

  • برای جستجوی وکیل دادسرا و دادگاه نظامی شمال تهران چه اقدامی لازم است؟
  • آیا می توان اعاده به کار مامور اخراجی نیروی انتظامی را به دلیل عدم اثبات اتهامات در دادسرا و دادگاه نظامی از دیوان عدالت اداری درخواست نمود؟

ماده ۱۲۲ قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

تاریخ صدور رای: 1389/12/21

شماره دادنامه : 9209970905200588

موضوعات مرتبط با این نمونه رأی و مرجع صدور

این نمونه رای که در شعبه ۲ تشخیص دیوان عدالت اداری صادرشده است درباره این موضوعات می باشد:

مقررات استخدامی خاص، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، اخراج، کمیسیون ماده ۱۲۱ (انضباطی) قانون ناجا، کمیسیون ماده ۱۲۲ قانون ناجا (تجدیدنظر انضباطی)، اعمال ماده ۱۸، شعب تشخیص، اثبات، استعمال و نگهداری مواد مخدر، دادگاه عمومی، رسیدگی کیفری، عدم صلاحیت

چکیده رای دیوان عدالت اداری

اثبات عناوین مجرمانه‌ای چون صرف مشروبات الکلی، استعمال مواد مخدر و برقراری ارتباط نامشروع ـ ولو با تهیه فیلم در حین ارتکاب جرم ـ منوط به رسیدگی در محاکم قضایی صالح است.

رای دیوان عدالت اداری در ابطال اخراج مامور نیروی انتظامی

نظر به اینکه در آرای کمیسیون‌های مادتین ۱۲۱ و ۱۲۲ تصریح گردیده که مشارالیه برابر مستندات موجود با افراد معلوم‌الحال ارتباط داشته و اقدام به استعمال مواد مخدر و مصرف مشروبات الکلی و برقراری ارتباط نامشروع می نموده که توسط عوامل حفاظت از نامبرده در حین ارتکاب جرایم فیلم تهیه شده و به اخراج محکوم گردیده است.

با توجه به اینکه در تبصره یک ماده ۱۲۴ قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۷/۱۲/۱۳۸۲ تصریح گردیده تخلفات با عناوین مجرمانه ابتدا توسط مرجع قضایی رسیدگی خواهد شد، علیهذا ایراد به رأی وارد است.

مستندات دیوان عدالت در نقض رای کمیسیون 122 ناجا

با اختیار حاصله از ماده ۱۸ قانون دیوان عدالت اداری دادنامه شماره ۱۲۶۳ مورخ ۱/۶/۸۸ نقض می‌گردد و مستنداً به ماده صدرالذکر و مادتین ۱۰ و ۱۳ قانون دیوان اعتراض شاکی به رأی معترض عنه در کلاسه پرونده … موجه تشخیص و حکم به ورود آن و نقض رأی شماره … مورخ … کمیسیون ماده ۱۲۲ صادر و پرونده مبحوث عنه جهت بررسی و رسیدگی مجدد وفق مقررات به کمیسیون ارجاع و اعلام می گردد. این رأی قطعی است.

رئیس شعبه ۱ تشخیص دیوان عدالت اداری ـ مستشاران شعبه

رأی دیوان

درخواست اعمال ماده ۱۸ قانون دیوان عدالت اداری نسبت به دادنامه شماره ۰۱۳۴ مورخه ۲۳/۱۲/۱۳۸۹ صادره از شعبه اول تشخیص به شرح دادخواست تقدیمی با عنایت به محتویات پرونده و مستندات موجود قابل پذیرش نمی باشد.

زیرا هر چند رأی معترض عنه برخلاف مقررات حاکم و عدم قابلیت اجرای مستندات و خلاف آن از قانون جرایم نیروهای مسلح توسط مجلس شورای اسلامی اصدار یافته، با مفاد رأی وحدت رویه شماره ۱۹۲ ـ ۱۰/۴/۸۷ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری هماهنگی ندارد و نظر به این‌که موضوع پرونده مطابق تبصره ماده ۱۸ قانون دیوان عدالت اداری مصوب ۱۳۸۵ در شعبه اول تشخیص رسیدگی گردیده است، اعمال مجدد همان قضیه فاقد توجیه قانونی می باشد؛ لذا با اجازه حاصله از ماده ۱۲۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری قرار رد درخواست اعمال ماده ۱۸ قانون دیوان مصوب ۱۳۸۵ صادر و اعلام می نماید.

رأی صادره قطعی است.

دادرس شعبه ۲ تشخیص دیوان عدالت اداری ـ مستشاران شعبه

وکیل متخصص دادسرای نظامی شمال تهران

برای دریافت مشاوره کیفری با وکیل پایه یک دادگستری و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید

  • 21-88799562
  • 021-88795408
  • 021-88796143
  • 09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

موسسه حقوقی مهر پارسیان

5/5 - (26 امتیاز)

4 دیدگاه

  • سلام. برای باطال کردن رای اخراج علیه کارمند نیروی مسلح باید از کمیسیون چه ماده قانونی استفاده کرد و در کجا می تونیم اینکار رو انجام بدیم ؟

  • آیا می شود از یک‌ شخص نظامی سرهنگ که در سپاه خدمت میکنه بعلت کوتاهی و سهل انگاری در امر محول شده(( امحا و مفقود کردن پرونده خدمتی جبهه)) در دیوان عدالت اداری شکایت کرد؟؟

    • سلام خیر موضوع در صلاحیت دیوان عدالت اداری نیست و دادسرای نظامی صلاحیت رسیدگی به این جرم رو دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *