وکیل اخلال در نظم و آرامش عمومی

وکیل اخلال در نظم و آرامش عمومی

وکیل اخلال در نظم و آرامش عمومی


امروز با معرفی وکیل پرونده اخلال در نظم و آرامش عمومی همراه شما هستیم.
  • واژه اخلال در نظم عمومی و آسایش عمومی به چه معنا به کار می‌رود؟
  • آیا درگیری در مجتمع مسکونی اخلال در نظم و امنیت عمومی محسوب می‌شود؟
  • شرایط انتساب جرم اخلال در نظم و آرامش عمومی چیست و چگونه قابل اثبات است؟
  • بهترین وکیل کیفری شمال تهران کیست؟

درگیری خانوادگی در داخل مجتمع مسکونی مصداق اخلال در نظم عمومی نیست.

بر اساس رای قطعی دادگاه تجدیدنظر استان تهران، وقوع درگیری در مجتمع مسکونی از موارد اخلال در نظم و امنیت عمومی محسوب نمی‌شود.
اماکن عمومی نیز بنا به تعریف قانون و عرف تعیین می‌شود و به نظر قاضی نیز بستگی دارد.
جهت دریافت سوالات خود و معرفی بهترین وکیل اخلال در نظم عمومی و آرامش با دفتر وکالت محمدرضا مهری همراه باشید.
تاریخ رای نهایی: 1393/01/24 ?شماره رای نهایی: 9309970221400041

رای بدوی اخلال در نظم و آرامش عمومی

اتهام آقای ع.ج. فرزند ر.، 52 ساله، دایر بر ایراد ضرب و جرح عمدی و سلب آسایش و آرامش عمومی و فحاشی با توجه به ١- شکایت شاکی ٢- گزارش مرجع انتظامی ٣- کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران ٤- مودای گواهی گواهان  5- سایر قرائن و امارات موجود در پرونده 6- اعتراف صریح متهم به اساس وقوع درگیری فیزیکی با شاکی محرز است.

لذا به استناد مواد 608 و 618 و 710 و 714 قانون مجازات اسلامی متهم را به لحاظ بزه فحاشی به تحمل 50 ضربه شلاق تعزیری محکوم می نماید.

و به جهت ایراد ضرب به پرداخت یک درصد دیه کامل بابت ارش کوفتگی عضله جونده سمت چپ و مفصل گیجگاهی فکی چپ و یک درصد دیه کامل بابت جراحت حارصه در ناحیه گیجگاهی سمت چپ و سه در صد دیه کامل بابت ارش جراحت حارصه در قدام گردن و سمت راست گردن و سمت راست خلف قدام گردن در حق آقای س.س. و به جهت اخلال در نظم عمومی به تحمل 6 ماه حبس تعزیری و 20 ضربه شلاق تعزیری محکوم می‌نماید.
رأی صادره غیابی و ظرف ١٠ روز پس از ابلاغ قابل واخواهی در همین دادگاه و ظرف ٢٠ روز پس از انقضای مهلت واخواهی قابل تجدیدنظر در دادگاه تجدیدنظر استان تهران می‌باشد.
در مورد مطالبه خسارات وارده نیز شاکی هدایت قانونی می‌شود که موضوع را از طریق تقدیم دادخواست حقوقی پیگیری نماید.
در مورد اعتراض معترض نسبت به قرار منع تعقیب صادره از شعبه سوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران، نظر به این‌که در این مرحله از رسیدگی دلیل قانونی که موجبات نقض دادنامه صادره را فراهم نماید ارائه نشده است.
لذا دادگاه بنابر مطالب پیش گفته به رد اعتراض معترض اظهارنظر می‌نمایند این تصمیم بر اساس بند (ن) ماده (3) قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری قطعی است.

رئیس شعبه ١١٦١ دادگاه عمومی و جزایی تهران 

✅در مورد واخواهی آقای ع.ج. نسبت به دادنامه شماره ٩20975 مورخ 1/10/٩2 صادره از همین شعبه، نظر به این‌که در این مرحله از رسیدگی دلیل قانونی که موجبات نقض دادنامه واخواسته را فراهم نماید به این دادگاه ارائه نشده است و به شرح لایحه واخواهی اعلان داشته که فقط دو تا چک پدرانه به ایشان زده است که دلالت بر وقوع بزه دارد.
لذا دادگاه بنا بر مطالب پیش گفته و به استناد ماده ٢١٨ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری حکم به تأیید دادنامه واخواسته صادر می‌نماید. رأی صادره حضوری و ظرف ٢٠ روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر در دادگاه تجدیدنظر استان تهران می‌باشد.
?رئیس شعبه ١١٦١ دادگاه عمومی جزایی تهران 

رای دادگاه تجدید نظر درباره اخلال در نظم و آرامش عمومی

در خصوص تجدیدنظرخواهی……….. با عنایت به محتویات پرونده که حاکی از درگیری خانوادگی ((پدر زن و داماد و مادر زن)) می‌باشد.
محل درگیری نیز در داخل مجتمع مسکونی بوده و موضوع ارتباطی به نظم عمومی ندارد.
لذا با پذیرش اعتراض تجدیدنظرخواه در این قسمت ضمن نقض دادنامه در خصوص اتهام اخلال در نظم مستنداً به شق یک بند ب ماده 257 قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری و ماده 177 همان قانون حکم بر برائت تجدیدنظرخواه از اتهام اخلال در نظم عمومی صادر و اعلام می‌گردد.
و در خصوص محکومیت تجدیدنظرخواه به پرداخت دیه با توجه به میزان دیه صدمات وارده که کمتر از خمس دیه کامل یک مرد می‌باشد و قطعی است این دادگاه مواجه با تکلیف نمی‌باشد.
مستنداً به بند د ماده 232 قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری قرار رد تجدیدنظرخواهی صادر و اعلام می‌گردد.
در خصوص محکومیت تجدیدنظرخواه به اتهام فحاشی چون از ناحیه تجدیدنظرخواه اعتراض مؤثر و موجه مطرح نشده که موجبات نقض این قسمت از دادنامه را فراهم نماید و دادنامه نیز از حیث رعایت مقررات قانونی بدون ایراد و اشکال اساسی اصدار یافته است.
ضمن رد تجدیدنظرخواهی در این خصوص به لحاظ کهولت سن تجدیدنظرخواه و وضعیت خاص وی مستنداً به مواد 37 و 38 قانون مجازات اسلامی مصوب 1/2/92 و تبصره 2 ماده 22 قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مجازات شلاق مندرج در دادنامه را به پرداخت جزای نقدی به مبلغ یک میلیون ریال تبدیل و نتیجتاً دادنامه معترض‌عنه را تأیید و استوار می‌نماید. رأی صادره قطعی است.
 ?رئیس شعبه 14 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار دادگاه 

وکیل و مشاور حقوقی پرونده اخلال در نظم و آرامش عمومی

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راه‌های ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

021-88663925

021-88663926

021-88663927

شماره موبایل وکیل پرونده اخلال در نظم عمومی و آرامش

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

5/5 - (53 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *