وکیل جرایم پزشکی ولنجک

وکیل جرایم پزشکی ولنجک


امروز با معرفی وکیل جرایم پزشکی ولنجک و بررسی بیشترین موضوعات شکایت از پزشک همراه شماییم.

بیشترین شکایات از جراحان زنان و دندانپزشکان

 مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران درباره پرونده‌های قصور پزشکی که در کمیسیون‌های پزشکی قانونی بررسی می‌شود، گفت:

?پارسال ۴ هزار و ۸۸۵ پرونده شکایت از پزشکان به کمیسیون پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شد.

از این تعداد ۵۵ درصد پزشکان تبرئه شدند و قصور و تقصیر ۴۵ درصد آن‌ها در امر درمان اثبات شد که البته آمار کشوری هم با این آمار نزدیک است.

? بیشترین شکایات ارجاعی از پزشکان را به این اداره کل به ترتیب از جراحان زنان و زایمان، دندانپزشکان، جراحان پلاستیک، متخصصان پوست، جراحان عمومی و ارتوپدی‌ها.

?من از پزشکان تقاضا می‌کنم برای پیشگیری از شکایات باید رضایت آگاهانه از بیماران خود را که در قانون مجازات اسلامی هم آمده است پیش از هرگونه اقدام درمانی و جراحی کسب کنند و مبنای کار آن‌ها باید براساس شرع، براساس رضایت بیمار یا اولیاء او و براساس موازین علمی و فنی باشد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت:

اگر ماده ۱۵۸ قانون مجازات اسلامی رعایت شود از قصور پزشکی پیشگیری خواهد شد.

باید پزشک معالج قبل از هر اقدام درمانی یا جراحی وقتی را به بیمارش اختصاص دهد تا بیمار در خصوص این اقدام درمانی آگاهی کسب کند.

زیرا برخی بیماران انتظاراتی از جراحی خود دارند که وقتی انتظاراتشان برآورده نشود به شکایت روی می‌آورند.

?توصیه جدی من به متخصصان و جراحان پلاستیک و پوست و مو این است که باید انتظارات بیمارانشان را قبل از جراحی مدنظر قرار دهند.

اکثر پرونده هایمان درباره این دو تخصص و در خصوص بحث زیباییست.

میزان کوتاهی متخصصان این دو رشته در امر درمان از ۴۵ درصد بالاتر است که این کوتاهی در متخصصان پوست و مو ۸۰ درصد و در جراحی پلاستیک حدود ۵۹ درصد به اثبات رسیده است.

پرونده تصادفات ساختگی در پزشکی قانونی

?پارسال حدود ۱۸۵ پرونده تصادف ساختگی را کارشناسان ما در پزشکی قانونی تشخیص دادند و به مراجع قضایی ارسال کردند.

?به طور قطع دادسرا و دادگاه با این نوع جرایم برخورد محکم می‌کند و بیشتر افرادی که به خودشان آسیب می‌رسانند و تصادف ساختگی ایجاد می‌کنند جوان هستند و باید مراقب باشند فریب یک سری شبکه‌ها را نخورند.

?همکاران ما به طور قطع با توجه به شکل و نحوه و محل آسیب متوجه تصادفات ساختگی می‌شوند و ما چند وقت پیش در این خصوص به چندین شبکه که کار باندی می‌کردند برخورد و افرادی را بازداشت کردیم.

? پارسال دو باند جعل پرونده داشتیم که با کارشناسی مشخص شد پرونده‌ها جعل شده است و این افراد نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

مراکز پزشکی قانونی استان تهران

? اداره کل پزشکی قانونی استان تهران ۲۰ مرکز دارد.

۵ مرکز آن داخل شهر تهران، ۱۳ مرکز در شهرستان ها، یک واحد در کمیسیون پزشکی و یک مرکز هم در کهریزک است.

 مراکز پزشکی قانونی در ملارد و قرچک را راه اندازی شد.

امسال بناست در شهرستان‌های پردیس و پیشوا هم مراکز پزشکی قانونی راه اندازی شود.

با این اقدام همه شهرستان‌های استان تهران واجد مراکز پزشکی قانونی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه امروزه پزشکی قانونی با استفاده از روش‌های روز دنیا و تجهیزات نوین پیشرفته بازویی توانمند برای مرجع قضایی محسوب می‌شود گفت:

بیشترین معاینه ها در پزشکی قانونی در چه موضوعی است؟

پارسال حدود ۲۳۷ هزار معاینه در مراکز پزشکی قانونی استان تهران انجام شد که ۱۲ هزار مورد، معاینه جسد بود و ۳۴ هزار نمونه ژنتیکی مورد بررسی قرار گرفت و ۸۷ هزار مورد سم شناسی هم انجام شد.

? در خصوص مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در دو ماه ابتدایی امسال شاهد مرگ ۲۶ نفر بودیم که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۱۷ نفر بود شاهد افزایش ۵۳ درصدی بودیم که با توجه به توصیه‌هایی که می‌شود انتظار می‌رفت این آمار کاهش پیدا کند.

? فوت ۷۱ نفر ناشی از حوادث کار در دو ماه ابتدایی امسال ،این آمار هم در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۲۵ درصد افزایش داشته است.

? در بحث غرق شدگی نیز در این دو ماه ۹ نفر شامل ۷ مرد و دو زن جان باختند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲ و نیم درصد افزایش یافت.

? پارسال در استان تهران ۵۶ نفر به علت غرق شدگی جان باختند ، ۱۶ نفر از این تعداد در استخر‌ها و ۱۶ نفر در کانال‌های آب جان خود را از دست دادند.

برای ما هم این موضوع مایه تأسف است و باید بررسی شود که آیا نجات غریق‌ها در استخر‌های عمومی به وظیفه شان عمل کرده اند یا نه؟

وی افزود: ما بر همین اساس برای کاهش زمان پاسخگویی اقدامات مربوط به آسیب شناسی را که نتیجه آن سه ماه طول می‌کشید به کمتر از یک ماه کاهش دادیم.

این همان استاندارد اعلامی سازمان پزشکی قانونی است و زمان رسیدگی به کمیسیون‌های پزشکی قانونی را هم که سه ماه بود در سال ۹۷ به طور میانگین به ۴۹ روز کاهش دادیم.

طول درمان چیست؟

 البته در خصوص طول درمان‌ها همیشه با اعتراض مردم مواجه می‌شویم که چرا زمان‌های زیادی به طول درمان اختصاص داده می‌شود؟

که در پاسخ باید بگوییم که به طور مثال شکستگی استخوان ران معمولا کمتر از ۴ ماه بهبود پیدا نمی‌کند و همکاران ما به لحاظ نوع شکستگی، طول درمانی اعلام می‌کنند.

برخی شهروندان تصور می‌کنند پزشکی قانونی به عمد می‌خواهد رسیدگی به پرونده را طولانی کند در حالی که باید این زمان سپری شود، زیرا اگر به طور مثال یک عضو شکسته به صورت معیوب جوش بخورد دیه آن با همین عضو که درست جوش بخورد متفاوت است.

 آیا در بحث مرگ و میر ناشی از استفاده نکردن از کمربند ایمنی هم آماری موجود است؟

در این بخش آمار نداریم و نیروی انتظامی که در صحنه تصادفات حاضر می‌شود باید اعلام کند که چند درصد مرگ و میر‌ها ناشی از نبستن کمربند ایمنی بوده است.

اما در کتاب‌های مرجع پزشکی قانونی اعلام شده است که استفاده کردن از کمربند ایمنی می‌تواند ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها را کاهش دهد.

وکیل جرایم پزشکی ولنجک

مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان پذیر است.

جهت هماهنگی از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

شماره همراه وکیل آنلاین جرایم پزشکی ولنجک

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

شماره تلفن دفتر وکیل جرایم پزشکی ولنجک

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با دفتر حقوقی محمدرضا مهری از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *