وکیل دادسرای شهرداری تهران

تفاوت کمیسیون ماده 100 و 77

تفاوت کمیسیون ماده 100 و 77


وکیل دادسرای شهرداری تهران تشکیل دادسراهای تخصصی در تهران و تعدادی از کلانشهرها، نوید بخش رسیدگی تخصصی به پرونده های قضایی می باشد. دادسرای ویژه زمین خواری و دادسرای ویژه شهرداری تهران، یکی از همین دادسراهای تخصصی است که علاوه بر رسیدگی به جرایمی که در صلاحیت این دادسرا قرار داده شده است، به اموری که در وظایف دادستان، قرار داده شده و مرتبط با شهرداری ها می باشد نیز رسیدگی خواهد نمود. نگاه تخصصی گروه وکلای مهر به قبول وکالت در پرونده های تخلفات و جرایم شهرداری ها، وظایف دادسرای شهرداری تهران و دادسرای ویژه زمین خواری، بررسی تخصصی امکان طرح شکایت در دادسرای شهرداری تهران، این گروه را تبدیل به وکیل دادسرای شهرداری تهران به صورت تخصصی نموده است. متن پیش رو در شرح وظایف و امور مربوط به دادسرای ویژه شهرداری و زمین خواری تهیه و منتشر شده است.

جرایم و امور در صلاحیت دادسرای ویژه شهرداری و زمین خواری

– رسیدگی به درخواست شهرداری نسبت به اعمال ماده 9 قانون خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه های عمومی، عمرانی و نظارتی دولت مصوب 1358

ماده 9 قانون خرید و تملک اراضی و املاک: در صورتی كه فوريت اجرای طرح با ذكر دلائل موجه به تشخيص وزير دستگاه اجرائی ضرورت داشته باشد، به نحوی كه عدم تسريع در انجام طرح موجب ضرر و زيان جبران ناپذيری گردد (دستگاه اجرائی) می تواند قبل از انجام معامله قطعی و با تنظيم صورت مجلس وضع موجود ملك با حضور مالك يا نماينده وی، و در غياب او، نماينده دادستان و كارشناس رسمی، نسبت به تصرف و اجرای طرح اقدام نمايد لكن (دستگاه اجرائی) مكلف است حداكثر تا سه ماه از تاريخ تصرف نسبت به پرداخت يا توديع قيمت عادله طبق مقررات اين قانون اقدام نمايد.

تبصره 1- مالك يا صاحب حق مي تواند در صورت عدم پرداخت بها در مدت مذكور با مراجعه به دادگاه صالحه درخواست توقيف عمليات اجرائی را تا زمان پرداخت بها نمايد و محاكم صالحه به موضوع خارج از نوبت رسيدگی و حكم لازم صادر می نمايند و در صورت پرداخت قيمت تعيين شده بلافاصله رفع توقيف عمليات اجرائی به عمل خواهد آمد.

– رسیدگی به اتهامات شهرداران نواحی و سازمان های وابسته به شهرداری حین انجام وظیفه یا به سبب آن، به استثنای گزارش های سازمان بازرسی کل کشور، که در مقاله وکیل متخصص دادسرای کارکنان دولت به آن پرداخته ایم.

– همکاری در اجرای رای قطعی کمیسیون ماده صد شهرداری و موارد مشابه از طریق صدور دستور قضایی. در مواردی که رای تخریب در کمیسیون ماده صد شهرداری صادر و قطعی شده باشد، حضور نماینده دادستان جهت اجرای رای الزامی است.

– رسیدگی به جرایم و آسیب های اجتماعی از قبیل دست فروشی، سد معبر و تکدی گری.

 – صدور دستور تخلیه اماکن واگذار شده توسط شهرداری.

– جرایم موضوع قانون پیش فروش ساختمان و آپارتمان مصوب 1389 در سطح شهر تهران.

– شکایات شهرداری علیه اشخاص.

– رسیدگی به پرونده های تصرف عدوانی اراضی دولتی و ملی و همچنین فروش اراضی و املاک دولتی با جعل سند.

لازم به توضیح است که به شکایت های اشخاص علیه پیمانکاران شهرداری و شرکت های مرتبط با شهرداری، در دادسرای محل وقوع جرم رسیدگی خواهد شد.

رسیدگی به جرایم شهردار تهران و شهرداران مناطق تهران، در دادسرای ویژه کارکنان دولت انجام می شود.

وکیل دادسرای شهرداری تهران

نحوه طرح شکایت در دادسرای ویژه شهرداری و زمین خواری

در همه دادسراها، شروع به رسیدگی، با ارجاع شکواییه توسط سرپرست دادسرا، دادستان و یا دادیار ارجاع آغاز می شود، دادسرای ویژه شهرداری و زمین خواری هم از این قاعده مستثنا نیست. جهت طرح شکایت در دادسرای شهردرای تهران، با تنظیم صحیح شکواییه و اراده آن به دادسرا و اخذ دستور قضایی، رسیدگی آغاز می شود. در مواردی که وقوع جرم یا تخلف از سوی مامورین دولتی و ضابطین قضایی گزارش می شود نیز با ارجاع دادستان امکان رسیدگی و اظهار نظر وجود دارد.

 

دفتر وکیل دادسرای شهرداری تهران

در صورت نیاز به مشاوره تخصصی با وکیل دادسرای شهرداری تهران و دادسرای ویژه زمین خواری، می توانید در ایام اعلام شده و ساعات کار، با دفتر وکالت محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

امکان مشاوره آنلاین با وکیل دادسرای شهرداری تهران نیز از طریق رزرو آنلاین وقت در وب سایت رسمی موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان وجود دارد.

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9و10

تلفن های تماس با دفتر وکیل آنلاین ملکی در تهران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

09121281014

وکیل دادسرای شهرداری تهران

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل پایه یک ویژه

5/5 - (11 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *