وکیل شکایت از ورود غیرمجاز به مغازه

وکیل شکایت از ورود غیرمجاز به مغازه

وکیل شکایت از ورود غیرمجاز به مغازه


امروز با موضوع وکیل شکایت از ورود غیرمجاز به مغازه با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

قبل از هر چیز اگر درگیر پرونده و دعاوی حقوقی مانند دعاوی خانوادگی و یا دعوای کیفری مانند کلاهبرداری و غیره هستید جهت دسترسی به بهترین وکلای پایه یک دادگستری از طریق شماره تماس های درج شده در این مقاله با ما در تماس باشید.

ورود به عنف به ملک دیگری به‌وسیله اشخاص عادی دارای عنوان مجرمانه‌ای است که در قانون مجازات اسلامی برای آن مجازات تعیین شده است و هیچ کس حق ندارد بدون رضایت دیگری و با زور وارد حریم دیگران شود.

بحث رعایت حریم خصوصی و امکان ورود به اماکن عمومی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

قبل از هر چیز اگر درگیر پرونده و دعاوی حقوقی مانند دعاوی خانوادگی و یا دعوای کیفری مانند کلاهبرداری ، هک حساب بانکی ، هک شدن وب سایت شرکت ها و غیره هستید یا نیازمند مشاوره تخصصی با وکیل مهاجرت در تهران هستید، جهت دسترسی به بهترین وکیل پایه یک دادگستری از طریق شماره تماس های درج شده در این مقاله با ما در تماس باشید.

نکات مهم‌ وکیل شکایت از ورود غیرمجاز به مغازه

1) ورود غیر مجاز چه مجازاتی در پی دارد؟

2) با چه سلسله اعمالی ورود به عنف محقق می‌شود؟

3) برای شکایت از ورود غیر‌مجاز به عنف به کجا باید مراجعه کرد؟

4) مدارک لازم برای شکایت از ورود به عنف چیست؟

شرایط تحقق جرم ورود به عنف به ملک دیگری

هر کس به زور و غلبه داخل ملکی شود که در تصرف دیگران است.

اعم از آنکه محصور باشد یا نباشد یا در ابتدای ورود به قهر و غلبه نبوده ولی بعد از اخطار متصرف به قهر و غلبه در ملک باقی مانده باشد، علاوه بر رفع تجاوز به مجازات حبس از یک تا شش ماه و اگر دو نفر یا بیشتر باشند و لااقل یکی از آنان حامل سلاح باشد به حبس از یک تا سه سال محکوم خواهند شد.

ورود صاحبخانه به ملک بدون اجازه مستاجر

در اجاره گرچه فرد اجاره دهنده، مالک عین مستاجره است و تنها منافع آن ملک را به مستاجر انتقال می‌دهد اما باید توجه کر‌د که موجر حق ندارد بدون اجازه وارد حریم خصوصی مستاجر (اجاره کننده) شود و عمل او تخلف و جرم است.

البته اگر مالک قصد فروش ملک خود را داشته یا بخواهد وضع ملک را از جهت امکان وجود خرابی یا کسر و نقصان در آن مشاهده کند و مستاجر مانع از رویت خریدار یا مالک شود مالک می‌تواند به دادستان محل وقوع ملک مراجعه و درخواست خود را طرح کند در این حالت با دستور دادستان و حضور مامورین انتظامی اجازه دیدن ملک به مالک یا خریدار داده خواهد شد.

مجازات و رکن قانونی جرم ورود به عنف

مرتکب این جرم مطابق ماده ۶۹۴ قانون مجازات اسلامی به حبس از شش ماه الی سه سال محکوم می‌شود ولی در صورتی که مرتکبین بیش از یک نفر بوده و لااقل یکی از آنها حامل سلاح باشد مجازات آنها حبس از یک تا شش سال خواهد بود.

وجود منزل متعلق به دیگری

لفظ منزل در موضوع این جرم شامل هر محل مسکونی اشغال شده بوسیله یک شخص است عنوان حقوقی ساکن در محل مسکونی که از نظر حرمت منزل مورد حمایت قانونی قرار گرفته است.

ممکن است مالک منزل مستأجر، مرتهن باشد و یا حتی کسی که فارغ از هر قراردادی با اشخاص است.

محل مسکونی ممکن است خانه، آپارتمان، کلبه چوبی چادر افراد چادر نشین یا کاروان در شرایطی باشد که مکان مزبور در عمل به محل سکونت اختصاص داده شده باشد.

اتاق در هتل با در بیمارستان محل سکونت کسی است که آن را اجاره کرده و یا در آن مستقر شده است. البته اماکن عمومی مشمول عنوان منزل نمی‌شود.

از نظر عرف هر محدوده ای که متعلق به شخص حقیقی و یا حقوقی به عنوان محل سکونت محسوب شود مورد حمایت این قانون میباشد از جمله محدوده ای محصور که دارای سند مالکیت باشد.

البته مورد باید با دقت و ورود به جزئیات بیشتر بررسی شود و احتمال ورود غیر مجاز بدون انطباق لقظ عنف بر این موضوع بیشتر منطبق است..

زیرا عنف در ماده ۶۹۴ به معنای آن است که هنگام ورود به ملک، مانعی وجود داشته باشد و مرتکب برای برداشتن مانع، از اعمال خشونت آمیز و غیرعادی استفاده کند.

شرط تحقق عنف و تهدید آن است که خشونت و تهدید بر مقاومت مجنی علیه یا مانع؛ غلبه پیدا کند.

برخی از مصادیق عنف روشن و آشکار است مانند شکستن در و خراب کردن دیوار و شیشه اما نسبت به برخی مصادیق ابهام وجود دارد، مثلاً پریدن از روی دیوار و هرگونه ورود غیر عادی مانند گذشتن نردبان و ورود از راه پنجره هم عنف محسوب شده است.

وکیل متخصص در جرم ورود به عنف

قبول وکالت در پرونده‌های حقوقی و کیفری.

مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری.

و مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان پذیر است.

موسسه حقوقی مهر پارسیان تحت نظر دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری هیچ شعبه دیگری در تهران ندارد.

تبلیغات دفتر وکیل همکار موسسه حقوقی مهر پارسیان مورد تایید این دفتر نیست.

جهت هماهنگی از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

شماره تلفن دفتر وکیل شکایت از ورود غیرمجاز به مغازه

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

شماره همراه وکیل آنلاین شکایت از ورود غیرمجاز به مغازه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با دفتر حقوقی محمدرضا مهری از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

5/5 - (10 امتیاز)

4 دیدگاه

  • سلام
    ببخشید مجازات ورود با زور و تهدید به آپارتمان بدون‌اجازه صاحبخونه چیه
    من کجا باید شکایت کنم؟

    • سلام

      براساس ماده ٦٩٤ قانون مجازات اسلامی ورود با تهدید و زور به سکونتگاه افراد جرم بوده و مجازات دارد

      برهمین اساس هر کس به منزل یا مسکن دیگری به زور یا تهدید وارد شود به مجازات از ٦ ماه تا ٣ سال حبس محکوم خواهد شد

      همچنین اگر ورود و تهدید به سکونتگاه دیگری از سوی دو فرد یا بیشتر انجام گیرد و عمل مسلحانه باشد مجازات تشدید می شود

      بنابراین اگر همراه یکی از افراد اسلحه باشد به مجازات حبس از ١ تا ٦ سال محکوم خواهند شد

  • سلام ببخشیدرنجبرازگلوگاه مازندران،یه کارمندسپاهی ۳۸ساله وبنده ۳۴ساله همسایه هستیم ،که باهم خصومت شخصی داشتیم درموردموصوعی بنده بهش پیامک کردم نزدیک به ۳۰پیامک واوپیامی به من ندادپیامکهای من خیلی عادی بودچون گنج پیداکردندمن هم بهش گفتم به اطلاعات میگم وغیره واواومدبه فروشگاه پدرم البته یه نفرروازقبل فرستاده تامکان رولو بده وخلوت شده واردشدمستقیم تودهنم زدبدونه توقفومن هم سریع جوابش روبایه مشت زیرچونه شوزدم که رفته بهداری که اونجادرسپاه کارمیکردجهلی مدارک آوردومنومحکوم به ۴۸میلیون دیه کرد الان دارم ماهی ۵۰۰هزارمیدهم من خالصانه فیلم معازه روداراعه به دادگاه کردم ولی وی رفت یواشکی زدن مرانشان دادولی مال خودش روپاک کرد چکارکنم آیاراهی است بنده اخرهای پرونده وکیل گرفتم که۷میلیون دادم ولی اون سپاهی ازمحل ما گفته وکیلت روخریدم که گنجم رولو ندی چکارکنم ممنون مبشم اگرراهی نشون بدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *