وکیل متخصص قراردادهای اداری

وکیل متخصص قراردادهای اداری

وکیل متخصص قراردادهای اداری


امروز با موضوع معرفی وکیل متخصص قرادادهای اداری با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

مطابق قانون و از نظر حقوقی، امکان انعقاد قرارداد از سوی تمامی اشخاص حقوقی حقوق عمومی وجود دارد.

اعتبار این قراردادها هم طبق صلاحیتی است که قوانین برای آن‌ها در نظر گرفته است.

می‌توان کفت کرد که ۵۰ درصد از بودجه عمومی، صرف انعقاد قراردادهای اداری می‌شود.

برای مثال می‌توان به قراردادهای عمرانی یا بعضی از روابط کارمندان با ادارات اشاره کرد که بر اساس قرادادهای پیمانکاری است.

قبل از هر چیز اگر درگیر پرونده و دعاوی حقوقی مانند دعاوی خانوادگی و یا دعوای کیفری مانند کلاهبرداری ، هک حساب بانکی ، هک شدن وب سایت شرکت ها و غیره هستید یا نیازمند مشاوره تخصصی با وکیل مهاجرت در تهران هستید، جهت دسترسی به بهترین وکیل پایه یک دادگستری از طریق شماره تماس های درج شده در این مقاله با ما در تماس باشید.

سوالات مهم در معرفی وکیل قراردادهای اداری

1) ویژگی‌های مربوط به قراردادهای اداری چیست؟

2) مرجع رسیدگی به دعاوی مربوط به قراردادهای اداری کدام مرجع است؟

3) آیا تمامی قراردادهای اداری تابع حقوق عمومی هستند؟

اولین ویژگی قرارداد اداری، سازمانی بودن آن است؛ یعنی حین انعقاد این قرارداد، باید حتما یکی از طرفین قرارداد یا هر دو طرف جزء اشخاص حقوقی حقوق عمومی باشد.

دومین ویژگی قراردادهای اداری مادی بودن آنها است. اداره به دو دسته مادی و سازمانی تقسیم می‌شود.

در بعد سازمانی، همه اشخاص اداره برای انجام دادن فعالیت‌های مادی تلاش می‌کنند و در بعد مادی، اهداف اداری سازمان محقق می‌شود.

ضابطه‌ی تشخیص قراردادهای اداری کدام است؟

زمانی که یک شخص اداری، قراردادی منعقد می‌کند، اگر هدف این قرارداد مرتبط با موضوع اجرای یکی از خدمات عمومی باشد قرارداد بسته شده اداری محسوب می‌شود موضوع مهم در این زمینه، ارتباطی است که قرارداد را به خدمت عمومی وصل می‌کند.

اگر ارتباط ایجادشده نزدیک باشد، می‌توان گفت که قرارداد برای عملکرد خدمت عمومی اساسی است و در نتیجه، اداری است و باید تابع حقوق اداری باشد.

آثار قراردادهای اداری نسبی است یعنی فقط درباره طرفین معامله و قائم‌مقام قانونی آنها مؤثر می‌باشد.

قراردادهای اداری ممکن است متضمن تعهداتی به نفع اشخاص ثالث باشند و چنین تعهداتی در قراردادهای اداری معمول است زیرا قراردادهای مزبور عموماً به منظور اداره امور عمومی منعقد می‌شوند.

قواعد شکلی قراردادهای اداری چه قواعدی است؟

بر خلاف قراردادهای مربوط به حقوق خصوصی که بر اساس اصل حاکميت اراده طرفين می‌توانند تا جایی كه مخالف قانون نباشد، هرگونه روابط حقوقی الزام آوری را منعقد نمايند، اما مديران دستگاه‎های اجرايی نماينده اداره متبوع خود هستند نه مالک آن‎چه تحت اداره آن‎هاست.

روشن  است که نماينده فقط همان اختياری را دارد كه قانون به او اعطا كرده و به رسميت شناخته است.

بنابرین ضمن اين که اصل بر آزادي اراده نيست، ترتيب انعقاد معاملات آن‎ها از جهات مختلف با محدوديت‎ها، ممنوعيت‎ها و رعايت تشريفات متعددی رو‌به‌رو است.

تشریفات تنظیم قرادادهای اداری چیست؟

در بررسی قانون حاکم بر هر قراردادی يک سلسله اصول عمومی و مشترک و يک سلسله قواعد اختصاصی جريان دارد.

در اين رابطه مقررات مذکور در قانون مدنی به‎عنوان مهم ترين مرجع تعيين‎کننده شرايط صحت هر قرارداد و اوصاف اصلی و تشکيل‎دهنده آن به حساب می‌آید.

برای مثال اگر موضوع قراردادی استخدام موضوع قانون کار باشد، علاوه بر عمومات قانون مدني بايد قواعد حمايتي مقررات کار و تأمين اجتماعي نيز مورد توجه واقع گردد.

يا اين‎که هنگام تنظيم قرارداد مربوط به حمل و نقل بايد به قانون تجارت نيز مراجعه شود.

در سال‌های پیشین، قراردادهای اداری توسعه پایداری داشته است و می‌توان نقش دولت را در این توسعه به وضوح دید.

به عبارت دیگر، توسعه اقتصادی و در کنار آن، افزایش شرکت‌های خصوصی در ارائه خدمات عمومی منجر به توسعه قرارداد‌های اداری شده است.

اگر طی قراردادی میان دولت و اشخاص اختلافی ایجاد شود کدام مرجع صالح برای رسیدگی است؟

اگر دعوای مربوط به اختلافات میان فرد با دولت باشد، باید در دادگاه‌های عمومی یا اداری رفع اختلاف شود که تابع حقوق عمومی خواهند بود. حقوق حاکم بر روابط فرد و دولت هم تابع حقوق عمومی است.

وکیل متخصص در قراردادهای اداری

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک  دادگستری ، در خصوص قراردادهای اداری و مسایل مرتبط و مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

 021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88796143

021-88795408

شماره موبایل وکیل متخصص قراردادهای اداری

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

09120067669

دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری

امتیاز دهی به مقاله

3 دیدگاه

  • سلام. ما یه شرکت کترینگیم، با یک شرکتی قرارداد بستیم، یه مدت همه چی ردیف بود اخر هر ماه تسویه میکردن از مرداد هی پیچوندن مارو هی گفتن حالا ماه بعد حالا ماه بعد میدیم. هی گفتن شما غذا رو تامین کن شرکت داره افزایش سرمایه میده پولت سوخت نمیشه. ما تا دی دادیم غذای اینارو، بعد یهو غیبشون زد، الان نزدیک هفتاد و هفت هشت میلیون بدهی داره انگار اب شده رفته تو زمین، من چجوری میتونم پولمو ازشون بگیرم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • سلام، وقت بخیر.
      با عنایت به اینکه شما با شرکت قرارداد داشته و شرکت مزبور دارای حیات حقوقی مستقل است (تا پیش از اعلام انحلال شرکت) باید دعوای خود را به طرفیت شرکت و مدیر عامل مجموعه طرح و دادخواست مطالبه وجه + خسارات تاخیر در تادیه + هزینه‌های ناشی از دادرسی مطرح نمایید تا بتوانید علاوه بر هزینه کرد و استیفای طلب، خسارات دیرکرد در پرداخت و هزینه‌هایی که در دادرسی پرداخت نموده‌اید را دریافت نمایید.

      دفتر وکالت محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *