وکیل کلاهبرداری فرمانیه

وکیل کلاهبرداری فرمانیه

وکیل کلاهبرداری فرمانیه


امروز با موضوع معرفی وکیل کلاهبرداری فرمانیه درخدمت شما هستیم.

طبق قانون، هرکس از راه حیله وتقلب مردم را به وجود شرکت­ها یا کارخانه­ها یا موسسات موهوم و یا به داشتن اموال و اختیارات واهی فریب دهد یا به امورغیرواقع امیدوار کند یا ازحوادث و پیش­آمدهای غیرواقع بترساند و یا اسم و عنوان مجعول اختیارکند و یا حتی به یکی ازوسایل مذکور یا وسائل تقلبی دیگر وجوهی را آورده و از این راه مال شخص دیگری را ببرد، کلاهبردار محسوب می­شود.

برای احراز این جرم به دلیل پیچیده بودن ارکان آن، حتما با وکیل کلاهبرداری فرمانیه مشورت کنید.

نکات مهم وکیل کلاهبرداری فرمانیه

به چه جرمی کلاهبرداری ساده می­گویند و مجازات آن چیست؟

شرایط کلاهبرداری مشدد چیست؟

آیا مجازات کلاهبرداری ساده با کلاهبرداری مشدد متفاوت است؟

با یک نمونه رای درباب مجازات کلاهبرداری از طریق جعل آشنا شوید.

تفاوت کلاهبرداری ساده با کلاهبرداری مشدد چیست؟

درکلاهبرداری اگر شخص کارمند دولت یا موسسات عمومی یا شهرداری ها باشد یا مرتکب خودش را به عنوان مامور این مراکز معرفی کند و یا برای فریب مردم از تبلیغات عامه مثل وسایل ارتباطات جمعی استفاده کند، ذیل عنوان کلاهبرداری مشدد قرار می­گیرد.

اگر شخص مشمول هیچ کدام نشود، کلاهبرداری ساده است.

 چه مجازاتی برای کلاهبرداری مشدد در قانون در نظر گرفته شده است؟

مجازات مرتکب در کلاهبرداری مشدد علاوه بر رد مال به صاحب آن، ۲تا۱۰ سال به علاوه جزای نقدی معادل آن مال و انفصال ابد از خدمات دولتی است؛در حالی­که در کلاهبرداری ساده علاوه بر رد مال و جزای نقدی معادل آن مال، به حبس از ۱تا۷ سال محکوم می­گردد.

نمونه رای درباره مجازات کلاهبرداری از طریق جعل

چکیده ای از خلاصه پرونده

خانم الف اقدام به جعل امضای خانم ب درسندرسمی غیرمنقول کرده ودر دفترخانه حاضر و ملک وی را که به ارزش دومیلیارد ریال بوده را به غیر منتقل کرده است.

لازم به ذکر است که خانم د که خواهر متهم است از شاکی(خانم ب) وکالت نامه رسمی درباب انتقال ملک داشته است.

از شخص آقای ج هم به اتهام معاونت درانتقال مال غیر شکایت به عمل آمده است.

بررسی پرونده در دادسرا و رای دادگاه بدوی

باتوجه به شکایت شاکی و گزارشات ضابطین دادگستری و نظریه کارشناسی منفرد وهیات سه نفره دادگستری که حاکی از جعل امضا توسط خانم الف داشته است.

و از آنجایی که متهم و وکیل ایشان دفاعی به عمل نیاوردند و هم­چنین آقای ج نیز درجلسه دادگاه حاضر نشده و دفاعی به عمل نیاورده است،‌ فلذا بزه­ های انتسابی به نامبرگان محرز و مسلم ومستند به مواد ۵۳۳،۵۳۵ و۷۲۶ قانون مجازات اسلامی و ماده۱ قانون راجع به انتقا مال غیر و ماده ۱ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری، متهم الف از حیث جعل به تحمل۶ ماه حبس تعزیری

و در ارتباط با انتقال مال غیر به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و پرداخت مبلغ ۲میلیارد ریال جزای نقدی و هم­چنین رد عین ملک موضوع پرونده و متهم ج را نیز به حبس تعزیری ۶ماه محکوم می­نماید.

رأی صادره نسبت به خانم الف حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در استان و نسبت به متهم دیگر غیابی و ظرف ۱۰ روز پس از ابلاغ قابل واخواهی در همین دادگاه می‌باشد.

رای دادگاه تجدیدنظر درباره کلاهبرداری

در خصوص تجدیدنظرخواهی خانم الف نسبت به دادنامه، مورخ ۱۱/۱۱/۱۳۹۰ صادره از شعبه ۱۱۷۵ دادگاه عمومی جزایی تهران که به موجب آن تجدیدنظرخواه به اتهام جعل امضاء خانم م. به تحمل ۶ ‌ماه حبس تعزیری

و به اتهام انتقال مال‌ غیر به تحمل۱ ‌سال حبس تعزیری و پرداخت مبلغ ۲ میلیارد ریال جزای نقدی و رد عین ملک در حق تجدیدنظرخوانده محکوم گردیده است.

دادگاه با توجه به اوراق و محتویات پرونده قطع نظر از اینکه جرم جعل در این پرونده مشمول مرور زمان گردیده و ارتکاب جعل از مقدمات جرم کلاهبرداری بوده و چنانچه فعل واحد دارای عناوین متعدد مجرمانه باشد مستنداً به ماده ۴۷ قانون مجازات اسلامی باید مجازات اشد اعمال شود.

نظر به اینکه تجدیدنظرخوانده در مورخ ۹/۸/۷۸ به موجب وکالت‌نامه در دفترخانه اسناد رسمی اختیار انتقال ملک را به خانم د (خواهر تجدیدنظرخواه) داده و با توجه به اینکه اعلام عزل وکیل در مورخ ۴/۲/۸۸ اعلام گردیده است.

و از طرفی نیز انتقال ملک در مورخ ۲۳/۳/۸۰ در زمان اعتبار وکالت نامه صورت گرفته است و از طرفی متهم (تجدیدنظرخواه) با تصور اینکه با اذن خواهر خود می­توانسته به جای او امضاء نماید، اقدام کرده که این امر سوءنیت وی را زائل می‌نماید و خانم ب که امضاء وی جعل گردیده، خود اذن به این امر نموده و شکایتی ننموده است، مضافاً به اینکه شاکی دلیلی مبنی بر اینکه امضاء کننده انتقال سند اختیاری از وکیل شاکی نداشته باشدو یا وکیلش در زمان انتقال سند وکالتش زائل شده باشد ارائه ننموده است.

دادگاه بنا به مراتب فوق و استماع اظهارات طرفین در جلسه دادگاه،‌  به‌لحاظ فقدان سوءنیت تجدیدنظرخواه به استناد بندهای ۱و۴  از ماده ۲۵۷ قانون آیین دادرسی کیفری ضمن نقض دادنامه تجدیدنظرخواسته به استناد اصل ۳۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حکم به برائت متهم (تجدیدنظرخواه) را از اتهامات انتسابی صادر و  اعلام می­نماید.

قبول وکالت در پرونده توسط وکیل کلاهبرداری در فرمانیه

مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان پذیر است.

جهت هماهنگی از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

شماره تلفن دفتر وکیل کلاهبرداری درفرمانیه

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

شماره همراه وکیل آنلاین کلاهبرداری در فرمانیه

9120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با دفتر حقوقی محمدرضا مهری از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است.

موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *