درخواست اعاده دادرسی کیفری

درخواست اعاده دادرسی کیفری

درخواست اعاده دادرسی کیفری


بحث امروز ما ارائه نمونه درخواست اعاده دادرسی کیفری از دیوان عالی کشور است.

  • راه احقاق حق در پرونده ای که به ناحق محکوم شده ایم و رای قطعی شده چیست؟
  • برای درخواست اعاده دادرسی کیفری به کدام مرجع مراجعه کنیم؟
  • هزینه اعاده دادرسی کیفری در دیوان عالی کشور چه میزان است؟

وکیل اعاده دادرسی کیفری همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری پاسخ سوالات شما درباره نحوه درخواست اعاده دادرسی کیفری را خواهد داد.

ریاست محترم دیوان عالی کشور

موضوع: درخواست تجویز اعاده دادرسی

با سلام و احترام، با اجازه حاصل از وکالت نامه شماره … ملصق به تمبر مالیاتی به وکالت از محکوم علیه پرونده کلاسه فوق به شرح بعدی، تقاضای دقت نظر در لایحه تقدیمی و اسناد و مدارک بایگانی شده در پرونده و درخواست صدور قرار تجویز اعاده دادرسی را دارم.

بند اول) شرح ماوقع:

در تاریخ 24 /04 97، تعداد 4نفر از پرسنل و حدود 12 کودک از مهد کودک، به علت مشکلات اقتصادی مهد و با هدف جلوگیری از ایجاد مشکلات روحی برای کودکان بطور موقت، به مهد… منتقل و بعنوان مهمان مستقر شدند.

یکی از مربیان انتقالی، موکل بود که ایشان متاهل،و به مدت چند سال به عنوان مربی کودکان در مهد مذکور فعالیت داشتند و در طول مدت همکاری هیچگونه تخلف و بی انضباطی از ایشان سر نزده و اولیاء اطفال همواره از ایشان اعلام رضایتمندی نموده اند.

در تاریخ 26/04/97(2 روز پس از ورود پرسنل و کودکان مهد …، مادر یکی از کودکان به مهد وارد شده و با داد و فریاد، مدعی آزار و اذیت جنسی کودکش می شود.

پس از طرح شکایت از سوی ولی طفل، و شروع جلسات بازجویی، متهم اعلام میکند که:

اصلا به آلت تناسلی طفل دست نزده و شستشو صرفا از طریق شلنگ و فشار آب بوده و حتی طفل را به دلیل نبودن دستمال کاغذی، خشک نکرده است.

از سویی به واسطه قرار گرفتن دستشویی در راهروی آشپزخانه و خراب بودن لولای درب دستشویی، پرسنلی که در همان لحظات در حال تردد بوده اند می توانستند اتفاقات داخل سرویس  را مشاهده کنند.

همچنین با بررسی فیلم های مضبوط در مهد از دوربین های مدار بسته (اتفاقات مضبوط از دوربین های مدار بسته پیوست شده است) کودک در 24 /04یکبار در ساعت 11:46به سرویس رفته و در ساعت11:48( یعنی در مجموع 2دقیقه صرف ورود، در آوردن لباس کودک، ادرار کردن، شستشو، پوشاندن لباس و خروج) از سرویس خارج شده و در فردای همان روز نیز 11:25وارد و 11:28 (صرفا 3 دقیقه بعد) خارج شده و در کمال آرامش به اتاق بازی رفته و مشغول میوه خوردن شده است.

اعتراضات مادر در فردای همان روز بعمل آمده است.

دلایلی که می تواند باعث اثبات عدم امکان انتساب اتهام به موکل باشد، عبارتند از:

اول: چگونه امکان دارد در فاصله زمانی 3 دقیقه با طی روال عادی امور در سرویس بهداشتی این عمل شنیع رخ دهد؟

دوم: با فرض وقوع این اتفاق، آیا ممکن است افرادیکه در آن لحظات در حال تردد از مقابل سرویس بوده اند به واسطه خراب بودن درب سرویس و امکان مشاهده ماوقع، ازوقوع این عمل و اعلام نارضایتی طفل آگاه نشده باشند؟

سوم: آیا ممکن است کودکی مورد تعرض و آزار قرار بگیرد، سکوت کند و پس از خروج هم به اتاق رود و طبق روال همیشه  در کمال آرامش به بازی با دوستان و میوه خوردن مشغول شود؟

چهارم: با توجه به اظهارات مدیر مهدخانم در روز مراجعه اعتراضی مادر کودک به مهد، یعنی 26/04/97 ایشان به درخواست مادر کودک، بدن طفل را به اتفاق مربی (مربی از شرح ماوقع و علت رجوع مادر کودک به مهد، مطلع نبوده)، مشاهده نموده و با کمال تعجب دیدند که کودک 3 ساله پوشک داشته، که این موضوع با توجه به عدم وجود سابقه استفاده از پوشک برای کودک در سن وی، سوال برانگیز بوده است.

شایان ذکر است در گزارش پزشک معتمد آمده(گزارش به پیوسته تقدیم گردیده):

پرده بکارت کودک سالم و علت التهاب لبه واژن میتواند ناشی از کودک آزاری باشد.

یعنی احتمال وقوع هر موضوع دیگری نظیر: حساسیت ناشی از استفاده از پوشک و یا حتی عفونت واژن کودک توجه به جنسیت کودک (دختر) نیز می رود.

متاسفانه تست های روانی  بعمل آمده از متهم و مصاحبه با کودک، هیچ یک اعتبار علمی نداشته (نظر کمیته تخصصی اورژانس اجتماعی متشکل از 5 نفر از متخصصین مربوطه،بر فقدان اعتبار علمی تست های مذکور، پیوست شده است).

بنظر میرسد دادگاه های محترم بدوی و تجدید نظر تحت تاثیر شرایط محیطی و خاص حاکم بر منطقه بدون مطالعه دقیق ادله متهم، حکم بر محکومیت ایشان صادر نموده اند.

بند دوم) دلایل درخواست اعاده دادرسی:

اول: در هیچ یک از رای های صادرشده از دادگاه های بدوی و تجدیدنظر،رکن مادی جرم انتسابی محرز و ثابت نشده و در خصوص آن هیچ دلیل و بینه متقن و محکمی وجود ندارد.لذا، استناد به تبصره ماده 237 ق.م.ا خارج از وجاهت قانونی است.(قسمت اول بند چ ماده 474 قانون آیین دادرسی کیفری

دلیل اصلی درخواست تجویز اعاده دادرسی

دوم: بادقت نظر در ادله ابرازی از سوی شاکی میتوان به احتمالی و ظنی بودن ادله علیه متهم پی برد.

چرا که طبق گزارش کمیته تخصصی اورژانس اجتماعی متشکل از 5 نفر از کارشناسان روان شناسی و سایر تخصص های مرتبط با موضوع، نتیجه تست دروغ سنجی بعمل آمده از متهم و مصاحبه با کودک، فاقد اعتبار و وجاهت علمیست و نمیتواند دلیل متقن و قابل استنادی برای محکومیت متهم باشد.

همچنین با امعان نظر در گزارش پزشک معتمد کاملا مشهود و واضح ست که  احتمال کودک آزاری وجود دارد و یقین قطعی بر کودک آزاری در گزارش پزشک موجود نمی باشد.

لذا استناد هر دو مرجع بدوی و تجدیدنظر به گزارشات غیر علمی و احتمالی مذکور، در صدور رای محکومیت موکل جای تعجب دارد.

سوم: فاصله زمانی از آخرین مرتبه بردن طفل به دستشویی(25/04/97 ) و حضور مادر کودک در مهد و اعلام اعتراض و ادعای تعرض به کودک( 26/04/97)،1روز بوده که در این فاصله زمانی امکان و احتمال وقوع هر نوع اتفاقی، اعم از: عفونت،حساسیت ناشی از استفاده از پوشک و … برای کودک هست.

 بند سوم) نتیجه

با توجه به مستنداتی که مورد دقت نظر قرار نگرفته و جرم انگاری عمل احتمالی موکل که خلاف اصل برائت  و قاعده دراء و تمامی اصول و مستندات حقوقیست، به دلیل عدم امکان انتساب بزه احتمالی به موکل، به شرحی که گذشت با مجوز حاصل از بند چ ماده 474 قانون آیین دادرسی کیفری ،تقاضای تجویز اعاده دادرسی را از آن مقام عالی دارم.

وکیل متخصص اعاده دادرسی کیفری

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های 19 الی 9 و پنجشنبه‌ها 15 الی 9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راه‌های ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

021-88663925

021-88663926

021-88663927

شماره موبایل وکیل اعاده دادرسی کیفری

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری ، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری ، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *