شکایت از بانک دولتی

شکایت از بانک دولتی

شکایت از بانک دولتی


موضوع بحث امروز امکان سنجی و نحوه شکایت از بانک دولتی هست.

یکی از مسائل مهمی که این روزها مردم با آن درگیر هستند مسئله شکایت از بانک‌های دولتی می‌باشد.
بانک‌ها در راستای ارائه خدمات مالی به افراد ممکن است مرتکب تخلفاتی گردند که قابل پیگیری و رسیدگی توسط وکیل بانکی در مراجع اداری و کیفری می‌باشد.

از مواردی که بانک مرکزی تاکید دارد این است که مردم حتماً نسبت به تخلفات بانک‌های دولتی و همچنین بانک‌های خصوصی شکایات خود را مطرح کنند.
‏قوانینی از جمله قانون صیانت از حقوق شهروندی و شفاف‌سازی و تکریم ارباب رجوع تاکید بر این دارد که حتماً بانک‌ها باید در مقابل ارباب رجوع تمامی قوانینی را که مرتبط با حقوق مشتری است لحاظ  کنند.

تفاوتی در شکایت از بانک‌های دولتی و بانک‌های خصوصی وجود دارد؟

پاسخ به این پرسش در نگاه اول منفی است؛ یعنی تفاوتی میان طرح‌ شکایت از این دو بانک وجود ندارد و حتماً عزیزان مستحضر هستند که شکایت از بانک دولتی در زمره دعاوی قابل طرح در دادگاه عمومی است و از این حیث هم هیچ تفاوتی بین طرح شکایت علیه بانک خصوصی و یا علیه بانک دولتی وجود ندارد.

اما ریزه‌کاری‌هایی در طرح این دعاوی وجود دارد که آنها را می‌توانید در جلسات مشاوره که با دکتر محمدرضا مهری وکیل متخصص امور بانکی دارید متوجه شوید و آقای دکتر محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با سابقه قضاوت این قبیل مسائل را به شما عزیزان گرامی در زمان مشاوره توضیح می‌دهند.

شما بزرگواران می‌توانید جهت دریافت وقت مشاوره با دکتر محمدرضا مهری از طریق رزرو آنلاین سایت یا از طریق مدیریت موسسه حقوقی مهر پارسیان و یا از طریق کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مهر پارسیان اقدام به اخذ تایم بنمایید.

‏چجوری از بانک دولتی شکایت کنیم؟

بسته به نوع تخلف یا جرمی که ممکن است در بانک واقع شود مرجع شکایت نیز متفاوت خواهد بود به طور مثال بانکی که بیشتر از میزان سود تعیین شده توسط بانک اقدام به دریافت سود نماید برای این تخلف می‌توان در دادگاه حقوقی طرح دعوا نمود و خواستار ابطال این قرارداد شد یا چنانچه بانک از ارائه قرارداد به مشتری خودداری نماید؛ در این صورت می‌توان به بازرسی بانک یا سازمان بازرسی کل کشور گزارش داد یا طرح دعوی نمود.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قابلیتی را در سایت خود برای عزیزان فراهم آورده که بتوانند جهت طرح شکایات خود و مسائل مربوط به ارتباط مردمی از طریق این سایت اقدام نمایند.
توضیحاتی را که در این خصوص خدمتتان ارائه خواهیم داد امیدواریم راهگشا امور باشد.

در اهتمام به مقوله صیانت از حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع و در پاسخ انتظارات شما مردم صبور ایران عزیز سامانه پاسخگویی به شکایات و ارتباطات بانک مرکزی راه اندازی شده و مورد بهره‌برداری هم قرار گرفته است.

این سامانه دریچه ارتباطی برای تک تک مردم شریف ایران برای طرح شکایات و درخواست‌ها، گزارشات و انتقادها می‌باشد.
مراجعه به سوابق نشان دهنده موفقیت نسبی این سامانه بوده است.
شکایت از بانک دولتی

‏نحوه و روند طرح شکایت در سامانه بانک مرکزی؟

در گام نخست شایسته است موضوع مورد درخواست یا شکایت خود را مطابق با دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات مشتریان موسسات اعتباری مصوب شورای پول و اعتبار تنظیم کنید و در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب و یا اعتراض به پاسخ بانک عامل مراتب را به همراه مستندات در سامانه بانک مرکزی ارائه کنید و تقاضای رسیدگی نمایید.

گام بعدی این است که طرح موضوع توسط ذینفع یا نماینده آن مانند وکلای قانونی صورت میگیرد؛ وکیل بانک‌ دکتر محمدرضا مهری می‌توانند این را برای شما مطرح کنند و شکایت شما از موسسه اعتباری در خصوص شکوائیه‌های قابل طرح در محاکم قضایی هم ثبت کنند.

سایت شکایت از بانک‌های دولتی

باید بگوییم که به دلیل قاطع بودن احکام دادگاه‌ها شکواییه‌هایی که در محاکم قضایی در حال رسیدگی هستند قابل بررسی توسط بانک مرکزی نیست.
این یک اشتباه است تاکید می‌کنیم که کسانی که در دادگاه‌ها شکایت کردند دیگر نمی‌توانند در سامانه شکایت خود را ثبت نمایند.

قبل از ثبت تقاضای خود در سامانه اطلاعات مشروحی که در ۲۱ سرفصل قرار گرفته‌اند حتماً ملاحظه شود و مطالعه نمایید؛ امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و جهت هرگونه پرسش و دریافت مشاوره در خصوص دعاوی بانکی با موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس بگیرید تا وقت مشاوره با وکیل بانکی برای شما تنظیم گردد..
شکایت از بانک دولتی

بانک مرکزی چه ضوابطی برای شکایت مشتریان از بانک‌ها در نظر گرفته است؟

با توجه به اینکه بانک مرکزی به عنوان مرجع قانون‌گذاری بانک‌ها می‌تواند قوانینی را برای نظارت در بانک‌ها در نظر بگیرد از این حیث نحوه شکایت از بانک‌ها را از دیدگاه بانک مرکزی خدمت شما بزرگواران توضیح می‌دهیم.

۱- تمام بانک‌ها و موسسات اعتباری موظفند ضمن تعیین واحد سازمانی مستقل به منظور رسیدگی به شکایات و معرفی واحد مزبور به معاونت نظارتی بانک مرکزی و اتخاذ و ترتیبات لازم برای انجام اموری از قبیل استقرار و انجام اصلاحات لازم در سامانه پاسخگویی به شکایات و اطلاع رسانی به مشتریان در خصوص فرآیند رسیدگی به شکایات ظرف دو ماه از تاریخ بخشنامه بانک مرکزی نسبت به تدوین دستورالعمل اقدام نمایند.

این دستورالعمل به دلیل اهمیت آن در هیئت مدیره بانک هم باید به تصویب رسیده باشد و این مواردی است که باید شما مخاطبان گرامی دقت لازم را به آن داشته باشید.

۲- با توجه به رسیدگی شایسته به شکایت مشتریان بانک‌ها و افزایش سطح رضایتمندی آحاد مردم شریف، بانک‌ها باید هرگونه تخلف از ضوابط دستورالعمل بانک مرکزی را گزارش کنند و چنانچه گزارش نکنند در صورت تخلف با کارمند و یا حتی روسای آنها برخورد شدیدی صورت می‌گیرد و در خاتمه با عنایت به مراتبی که خدمتتان ارائه شد باید گفت مسئولیت نظارت مستمر بر حسن اجرای مفاد دستورالعمل بانک مرکزی هیئت مدیره بانک‌ها هستند که حتماً باید در خصوص آنها هم این مسائل را لحاظ کنند.

شکایت کیفری از کارمندان بانک مانند دریافت رشوه و… با شکایت از بانک متفاوت است و  مانند شکایت از سایر افراد از طریق ثبت شکایت در سامانه ثنا و رسیدگی در دادسرا ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت رسیدگی می‌شود و در دادگاه رای صادر خواهد شد.

 ‏دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی وکیل محمد رضا مهری
دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.
مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز.
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی
عضویت شهروندان در بزرگترین جامعه حقوقی آنلاین کشور و برخورداری از تخفیف مشاوره و حق الوکاله.
امکان عضویت وکلای دادگستری و کارشناسان رسمی جهت معرفی به جامعه پس از تایید هیات مدیره.
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.

خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل شکایت از بانک دولتی در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

آیا می‌توان از بانک دولتی شکایت کرد؟

در صورت تخلفات انجام گرفته توسط بانک‌های دولتی، می‌توان از آنها شکایت کرد.

آیا می‌توان از بانک‌های خصوصی شکایت کرد؟

در صورت تخلف صورت گرفته توسط بانک‌های خصوصی می‌توان از آنها شکایت کرد.

5/5 - (7 امتیاز)

7 دیدگاه

  • من رفتم بانک که وام فرزندآوری بگیرم، مسئول بانک به حالت تمسخر به من گفت به امید این وام ها خودتون رو بدبخت نکید و من خیلی از این حرف مسئول بانک ناراحت شدم و باهاش بحثم شد چند نفر هم شاهد بودند آیا من می‌تونم از ایشون شکایت کنم چون حرف ایشون کاملا توهیت آمیز بود.؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله امکان شکایت وجود دارد چون این عمل مصادق توهین است. می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • من قرار دادی بانک بستم در قالب مشارکت مدنی و یک وامی دریافت کردم الان در زمان بازپرداخت اقساط تقاضا دادم یک نسخه از قرارداد من رو بهم بدن و بانک بهم جوابی نمیده من کجا میتونم شکایت کنم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      در خصوص این مورد شما می‌توانید به بازرسی خود بانک گزارش دهید و یا به سازمان بازرسی کل کشور مراجعه کنید همچنین امکان طرح دعوای حقوقی نیز دارید.

  • سلام جناب من 4 ماه برای وام فرزند اوری اقدام کردم و بهم وام نمیدن و میگن اعتبار نداریم من میخوام بدونم چه اقدامی میتونم انجام بدم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      شما می‌توانید به حراست شعبه مرکزی بانک مربوطه مراجعه کنید و یا گزارش مشکل خود را به حراست بانک مرکزی اعلام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *