وکیل بانکی چیست؟

وکیل بانکی چیست؟

وکیل بانکی چیست؟


 وکیل بانکی چیست؟

با بررسی موضوع وکالت در دعاوی بانکی همراهتان هستیم.

 

در مقاله وکیل بانکی چیست؟ علاوه بر پاسخگویی به این سوال به بررسی کلی دعاوی بانکی که توسط وکیل بانکی قابل پیگیری و طرح است می‌ پردازیم.

همچنین نمونه رای صادر شده از دادگاه عمومی حقوقی که در نتیجه دفاع وکلای متخصص موسسه حقوقی مهر پارسیان در ارتباط با تخلفات بانک‌ ها در پرداخت تسهیلات صادر شده است را بررسی می‌ نماییم.

جهت دریافت مشاوره تخصصی با وکیل دعاوی بانکی در موسسه حقوقی مهرپارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

معرفی وکیل بانکی

بهترین وکیل ملکی کلاردشت

در این نوشتار سعی شده تا به پرسش بسیاری از افراد در خصوص اختلافات بانکی پاسخ داده شود و تا حد امکان رفع ابهام گردد.
یکی از مهمترین دلائل توصیه ما جهت مشاوره با وکیل بانکی خصوصا در حوزه دریافت تسهیلات و تعهدات ارزی، تغییر مکرر قانون در این حوزه‌ ها و عدم اطلاع افراد از آن ها می‌ باشد.
بطور مثال اغلب افراد از درصد محاسبه سود در تسهیلات بانکی اطلاعی ندارند و بانک سودی که به موجب قانون چهارده درصد است را هجده درصد از مشتری مطالبه می‌ نماید.
میزان سود در هر نوع قرارداد بانکی متفاوت است و به شیوه‌ های مختلف تعیین می‌ شود.
چنانچه در قرارداد بانکی میزان سود برخلاف قوانین و مقررات تعیین شده باشد امکان ابطال آن قرارداد وجود دارد.

امروزه اکثر مردم از تمام اقشار جامعه به شیوه‌ های مختلفی مانند: سرمایه‌ گذاری، دریافت تسهیلات، صدور چک، ضمانت بانکی، ارائه سند رهنی، تعهدات ارزی و… با بانک در ارتباط هستند.

در کنار این روابط بسیار دیده شده شرکت‌ های دولتی یا خصوصی، اشخاص، سرمایه‌ گذاران، کاسبان، بازاریان و… با بانک به مشکل بر می‌ خورند؛ در چنین وضعیتی چه باید کرد؟

سوالات مهمی که در این مقاله توسط وکیل بانکی پاسخ خواهد داده شد:

  • در چه صورتی قرارداد بانکی باطل می‌ شود؟
  • چگونه می‌ توان از بانک خسارت گرفت؟
  • شیوه ابطال قرارداد بانکی چیست؟
  • ابطال عملیات اجرایی بانک چگونه است؟
  • وظایف وکیل بانکی چیست؟
  • آیا برای طرح دعوا علیه بانک، وکیل بانکی لازم است؟
  • آیا می‌ توان نسبت به رأی صادره در دعاوی بانکی اعتراض کرد؟
  • آیا امکان ابطال مزایده بانکی وجود دارد؟
  • چگونه سند ملک در رهن بانک را آزاد کنیم؟
  • تعهد ارزی چیست؟
  • رفع تعهدات ارزی چگونه است؟

مشاوره حقوقی پولی و بانکی

اثبات معامله با قرارداد شفاهی در دادگاه

امروزه اکثر مردم از تمام اقشار جامعه به شیوه‌ های مختلفی مانند: سرمایه‌ گذاری، دریافت تسهیلات، صدور چک، ضمانت بانکی، ارائه سند رهنی، تعهدات ارزی،قرارداد های مشارکت مدنی و… با بانک در ارتباط هستند.

در کنار این روابط، بسیار دیده شده شرکت‌ های دولتی یا خصوصی، اشخاص، سرمایه‌ گذاران، کاسبان، بازاریان و… با بانک به مشکل بر می‌ خورند؛ در چنین وضعیتی چه باید کرد؟

حضور وکیل در دعاوی بانکی

در قسمت وکیل بانکی چیست؟ به بررسی حیطه فعالیت و تخصص وکیل متخصص امور بانکی پرداختیم.
اینک در این قسمت از مقاله وکیل بانکی چیست؟ به بررسی نقش وکیل در دعاوی بانکی خواهیم پرداخت.
ابتدا به این سوال پاسخ خواهیم داد که آیا حضور وکیل بانکی در دعاوی بانکی الزامی است یا خیر؟
به موجب قوانین ایران حضور وکیل در محاکم دادگستری جز در برخی جرایم کیفری مانند قتل ضروری نیست اما اهمیت و آثاری که دعاوی بانکی در پی خواهند داشت مانند: مزایده ملک در رهن بانک، حضور وکیل در دعاوی بانکی را الزامی می‌ کند.

بطور مثال؛ فرض کنید که بانک از ارائه قرارداد به مشتری خودداری کند و یا با یک شرط تحمیلی، قرارداد امهال (مهلت دادن) با فرد تسهیلات گیرنده منعقد نماید و در نهایت بدون آگاهی فرد وام گیرنده اقدام به مزایده ملک نماید.

هنر وکیل بانکی در این خصوص می‌ تواند موثر باشد و با اختیارات و استنادات قانونی ابطال شرط تحمیلی، ابطال قرارداد بانکی و یا ابطال مزایده و… را از دادگاه خواستار شود.

طرح این دعاوی نیز نیاز به وکیل متخصص در همین امر را دارد، چرا که عدم تنظیم صحیح دادخواست یا لوایح، عدم دفاع صحیح در دعاوی بانکی، عدم رعایت مواعد در دعاوی بانکی و راهکار های قانونی که فقط وکیل بانکی به واسطه تخصص خود از آن آگاهی دارد؛ ضرورت حضور وکیل بانکی را دعاوی بانکی بیشتر می‌ کند.

عدم حضور وکیل بانکی ممکن است منجر به خسارت غیرقابل جبرانی مانند: از دست دادن ملک در رهن بانک شود.

حوزه دعاوی بانکی

نمونه دادخواست رجوع از هبه

پیش از بررسی دعاوی بانکی در مقاله وکیل بانکی چیست؟ به بیشترین دعاوی مربوط به حوزه بانک‌ ها می‌ پردازیم.
سپس در ادامه مقاله وکیل بانکی چیست؟ توسط وکیل متخصص بانکی راهکار مواجه با مشکلات بانکی ارائه خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره تخصصی با وکیل دعاوی بانکی در موسسه حقوقی مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

دعاوی بانکی که طرح و دفاع از آن ها نیازمند حضور وکیل بانکی هستند:

  • قرارداد های بانکی و دریافت تسهیلات (وام) در مقابل وثیقه (رهن) ملک.
  • اشتباه در محاسبه مبالغ خسارات تأخیر تأدیه (دیر کرد).
  • ابطال سود مازاد و سود مرکب.
  • خواسته ابطال قرارداد مشارکت مدنی یا ابطال شروط ضمن قرارداد مشارکت مدنی.
  • دعوای الزام به ارائه مفاصای وام.
  • دعاوی ارزی و رفع تعهدات ارزی.
  • دعاوی مرتبط با مزایده املاک در رهن بانک.
  • دعوای ابطال شروط قراردادی بانک.
  • وصول مطالبات معوق.
  • موارد مرتبط با ضمانت‌نامه بانکی.
  • موارد مرتبط با تعهدات ارزی و… می‌ باشند.

وکیل رفع تعهدات ارزی

برخی از بانک‌ ها با مجوز از بانک مرکزی و اجازه قانونگذار، قرارداد هایی منعقد می‌ نمایند که به موجب آن بانک متعهد به ارائه ارز به مشتری می‌ شود.
یکی از طرفین قرارداد، بانک و طرف دیگر قرارداد شخصی می‌ باشد که اقدام به دریافت ارز نموده است.
این شخص می‌ تواند شخص حقیقی باشد یا شخص حقوقی مانند: شرکت و موسسه.
بنابراین اگر بانک به تعهد خود در قرارداد عمل ننماید و به هر دلیلی مانند: نوسانات بازار ارز، از پرداخت ارز به طرف مقابل قرارداد خودداری نماید، طرف قرارداد می‌ تواند از طریق دادگاه وجه خود را مطالبه کند.
مطالبه این نوع خواسته با توجه به اینکه موضوع خواسته ارز (پول خارجی) می‌ باشد؛ نیازمند مهارت و تخصص خاص وکیل بانکی می‌ باشد.

تعهدات ارزی چیست؟

حواله ارزی چیست

بیشترین دعاوی ارزی در خصوص تعهدات ارزی می‌ باشد و تعهدات ارزی ناشی از قرارداد تعهد ارزی بین بانک و وارد کنندگان یا صادر کنندگان کالا به کشور می‌ باشد.
وکیل بانکی در تشریح تعهدات ارزی وارد کنندگان کالا بیان داشتند: در واقع فروش ارز به وارد کنندگان کالا به کشور مشروط به چند شرط می‌ باشد. این شروط عبارتند از:

  • ورود کالا و خدمات به کشور در مدت تعیین شده و ترخیص کالا از گمرک.
  • اگر وارد‌ کنندگان در مدت تعیین شده به تعهد خود عمل نکنند، باید ارزی را که برای ورود کالا و خدمات به کشور از بانک دریافت نموده‌اند به بانک باز فروش نمایند.

نوع دیگر از تعهدات ارزی در خصوص صادر کنندگان کالا از داخل به خارج از کشور می‌ باشد. در این نوع تعهدات صادر کنندگان کالا برای معافیت از مالیات باید ارز به دست آمده از صادر نمودن کالا را مطابق دستورالعمل بانک مرکزی به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند.

قوانین و مقررات تعهدات ارزی

به دلیل اینکه در تعهدات ارزی بطور مستقیم و یا غیرمستقیم بانک مرکزی ذی نفع (دارای نفع و سود) محسوب می‌ شود و همچنین به موازنه ارزی (تعادل میان درآمد و مصرف ارز) کشور مربوط می‌ باشند.
قوانین و مقررات مربوط به تعهدات ارزی جز قوانین آمره محسوب می‌ شوند.
قوانین آمره یعنی نمی‌ توان برخلاف قوانین و مقررات مربوط به تعهدات ارزی توافق نمود و اگر چنین توافقی صورت گیرد آن توافق و شرط باطل می‌ باشد.
از دیگر دلایلی که تعهدات ارزی را بسیار متمایز و مهم می‌ نماید این است که وجوه اینگونه تعهدات از نظام بانکی تامین می‌ شود و مصرف آن در موارد تعیین شده باید اثبات گردد.
در صورت اثبات خلاف آن، ارز داده شده باید به نظام بانکی باز گردند.

تخلفات ارزی

اعاده دادرسی قاچاق کالا و ارز

تخلفات ارزی ممکن است ناشی از عدم ورود کالا به ایران یا کمیت یا کیفیت کالای وارد شده باشد.
چنین تخلفاتی که ناشی از عدم ورود کالا است موجب عدم ارائه پروانه سبز گمرکی می‌ شود و تخلفات ناشی از کیفیت و کمیت موجب کسری و کاهش تخلیه می‌ شود.
این تخلفات ممکن است ناشی از تبانی وارد کننده و فروشنده یا ورود کالای غیر استاندارد یا فاسد شدن کالای وارد شده و… باشد.
نتیجه آن گواهی کسری و تخلف توسط گمرک صادر و به بانک مرکزی اعلام می‌ گردد.

نحوه رفع تعهدات ارزی

رفع تعهدات ارزی وارد کنندگان کالا و خدمات با ارائه پروانه گمرکی و یا سایر اسناد حاکی از ورود کالا و خدمات صورت می‌ گیرد.
می‌ توان برای رفع تعهدات ارزی به وکیل مراجعه نماییم؛ وکیل با ارائه مدارک مورد قبول بانک مرکزی با توجه به نوع کالا وارداتی و سایر قوانین موجود اقدام به رفع تعهدات و آزاد نمودن کالا خواهد نمود.

رفع تعهد ارزی صادرکنندگان

شیوه‌ های رفع تعهد ارزی صادرکنندگان با توجه به دستورالعمل بانک مرکزی و تشخیص وکیل بانکی به یکی از روش‌ های مذکور امکان پذیر است:

  • بازپرداخت دیون (بدهی‌ های) تسهیلات ارزی که از بانک‌ ها و موسسات مالی و اعتباری، فاینانس، حساب ذخیره ارزی و یا از صندوق توسعه ملی قرض گرفته‌ اند.
  • فروش ارز حاصل از صادرات در قالب حواله در سامانه نیما، انتقال ارز به بانک‌ ها و صرافی‌ های مجاز، انجام واردات در مقابل صادرات انجام گرفته و… صورت می‌ گیرد.

ابطال قرارداد بانکی

ابطال قرارداد مشارکت مدنی بانکی

وکیل بانکی که به صورت تخصصی در امور بانکی فعالیت می‌ کند به دلیل تخصصی که در امور بانکی دارد، تمام موارد ابطال قراردادهای بانکی را می‌ داند.
به گونه‌ای که پس از مطالعه دقیق قرارداد می‌ تواند مواردی را که به دلیل تخلف از قوانین و مصوبات بانکی، منجر به ابطال قرارداد بانکی شوند را در قرارداد پیدا کند و با استناد به آن ها از دادگاه خواستار ابطال قرارداد بانکی شوند.
در ادامه مقاله وکیل بانکی چیست؟ به بررسی دلایل ابطال قرارداد های بانکی که موجب ضرر تسهیلات گیرندگان شده است می‌ پردازیم.

ابطال قرارداد های بانکی مانند ابطال سایر قرارداد ها دو جهت یا دلیل دارد:

  • جهات و دلایل عمومی ابطال قرارداد بانکی و جهات و دلایل اختصاصی ابطال قرارداد بانکی.
  • جهات عمومی همان دلایل و شروطی است که اگر در هر قراردادی وجود نداشته باشند موجب ابطال قرارداد می‌ شوند. مانند: مغایرت قرارداد بانکی با اصول شرعی و قانونی.

پس گرفتن اضافه دریافتی بانک

دلایل اختصاصی که منجر به ابطال قرارداد های بانکی می‌ شوند به موجب آیین‌نامه‌ ها و مصوبات بانکی وجود دارند و چنانچه رعایت نشوند قرارداد قابلیت ابطال خواهد داشت.

از موارد اختصاصی ابطال قرارداد های بانکی:

  • عدم رعایت مصوبات بانک مرکزی.
  • تعیین موضوع برخلاف واقع.
  • عدم تعیین مدت زمان.
  • عدم تعیین حداقل یا حداکثر سود بانک.
  • عدم تعیین نحوه تسویه قرارداد.

نحوه جستجوی بهترین و با تجربه‌ ترین وکیل بانکی

نیاز به وکیل بانکی در دعاوی و امور بانکی هم از جانب بانک مطرح است و هم از جانب اشخاصی که اقدام به دریافت خدمات از بانک می‌ نمایند.
در نظر داشته باشید وکیل بانکی که در محاکم قضایی یا غیرقضایی طرح دعوی می‌ کند و یا پاسخگوی شکایت اشخاص علیه بانک می‌ شود، مطابق قانون باید دارای پروانه وکالت دادگستری باشد.
بنابراین در انتخاب وکیل بانکی به مواردی همچون وکیل دادگستری بودن، سابقه و تجربه دفاع در دعاوی بانکی، رضایت‌ مندی موکلین را ملاک انتخاب خود قرار دهید.
چنانچه افراد از نحوه ارائه خدمات توسط بانک‌ ها شاکی باشند می‌ توانند از طریق گزارش به بازرسی کل کشور، تخلف مربوطه را اعلام نمایند.

جهت دریافت مشاوره تخصصی با وکیل دعاوی بانکی در موسسه حقوقی مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

انواع تسهیلات بانکی

تسهیلات بانکی مضاربه

تسهیلات و وام گرچه در زبان عامیانه در یک معنا کاربرد دارند؛ اما در حقوق بانکی و در عمل دو کاربرد مجزا دارند.
وام به معنی قرضی است که بانک به افراد در قالب وام می‌ دهد و باز پرداخت آن با سود کم است. اما تسهیلات از واژه سهل به معنی آسان گرفتن است و هدف بانک از پرداخت آن تسهیل نمودن فعالیت‌ ها برای کسب درآمد می‌ باشد.
بنابراین تسهیلات از خدمات اقتصادی می‌ باشد که بانک‌ ها جهت تامین سرمایه برای انجام فعالیت‌ های تجاری و… به افراد اعطا می‌ کنند.
این تسهیلات به صورت مشارکتی یا مبادله‌ای اعطا می‌ شوند؛ که در ادامه مقاله وکیل بانکی چیست؟ به بررسی برخی از آن ها می‎‌ پردازیم.

قرارداد های مبادله‌ ای

عقود مبادله‌ ای تسهیلاتی هستند که سود ثابت دارند و در هنگام تنظیم قرارداد میزان سود تعیین می‌ شود.
مثلا گفته می‌ شود 10 درصد سود، اما در قرارداد های مشارکتی میزان سود ثابت نیست و بانک تسهیلات را پرداخت می‌ نماید و در سود حاصل از فعالیت تجاری شریک می‌ شود. مانند: قرض الحسنه.

بانک‌ ها به موجب قانون و در راستای اهداف قانون اساسی در مواردی همچون: تامین وسایل و ابزار و سایر امکانات لازم برای ایجاد کار برای افرادی که فاقد امکانات می‌ باشند در شکل تعاونی، کمک به افزایش تولید با تاکید بر تولیدات کشاورزی، دامی و صنعتی و رفع احتیاجات ضروری، اقدام به پرداخت وام قرض‌الحسنه می‌ نمایند.

مشارکت مدنی

قراردادی است که براساس آن سرمایه‌ نقدی و غیرنقدی افراد به نحو مشاع (مشترک) به منظور انتفاع و نفع و سود بردن، با یکدیگر آمیخته می‌ شود.
در این مورد از قرارداد های بانکی، فردی که قصد انجام فعالیت‌ های بازرگانی، تجاری و تولیدی را دارد. قسمتی از سرمایه را تامین می‌ کند و طی تنظیم قرارداد مشارکت مدنی با بانک که بانک متعهد می‌ شود مابقی سرمایه را تامین نماید.

سرمایه‌ گذاری مستقیم

در سرمایه‌ گذاری مستقیم بانک هیچگونه دخالتی در تولید ندارد و صرفا اقدام به تامین سرمایه لازم جهت اجرای طرح‌ های تولیدی و طرح‌ های عمرانی و انتفاعی می‌ نماید.
مضاربه بانکی نیز مانند قرارداد مضاربه در قانون مدنی می‌ باشد.
قانون مدنی مضاربه را نوعی قرارداد عنوان نمودند که به موجب آن یکی از طرفین قرارداد سرمایه نقدی تأمین می‌ کند و مالک نام دارد و طرف دیگر که عامل نام دارد با آن سرمایه تجارت می‌ کند و در سود شریک می‌ باشند.
در مضاربه بانکی، بانک به عنوان مالک می‌ تواند تامین سرمایه نماید و در سود حاصل از عمل عامل شریک شود؛ بیشتر دعاوی بانکی مرتبط با این نوع تسهیلات می‌ باشند.

وکیل مضاربه بانکی

وکیل ابطال قرارداد مضاربه بانکی

مضاربه بانکی نیز مانند قرارداد مضاربه در قانون مدنی می‌ باشد.
قانون مدنی مضاربه را نوعی قرارداد عنوان نمودند؛ که به موجب آن یکی از طرفین قرارداد سرمایه نقدی تأمین می‌ کند و مالک نام دارد و طرف دیگر که عامل نام دارد با آن سرمایه تجارت می‌ کند و در سود شریک می‌ باشند.

در مضاربه بانکی، بانک به عنوان مالک می‌ تواند تامین سرمایه نماید و در سود حاصل از عمل عامل شریک شود؛ بیشتر دعاوی بانکی مرتبط با این نوع تسهیلات می‌ باشند.

معاملات سلف

معامله سلف نوعی پیش خرید نقدی است.
به این صورت که چنانچه تولید کننده‌ای جهت تولید محصولات خود با کمبود بودجه مواجه شود، می‌تواند از طریق پیش فروش محصولات خود به بانک اقدام به تولید محصولات خود نماید.
در واقع بانک اقدام به پیش خرید محصولات به قیمت معین می‌ نماید.
ذکر این نکته نیز ضروری است که بانک‌ ها قبل از تحویل محصولات پیش‌ خریداری شده، نمی‌ توانند آن ها را بفروشند.
همچنین پیش خرید این محصولات دارای شرایط خاصی است که در قانون پیش‌ بینی شده است و احراز آن شرایط در حیطه تخصص وکیل بانکی می‌ باشد.

جعاله

آیین‌نامه تسهیلات اعطایی بانکی، جعاله را این‌ چنین تعریف نموده است: از اینکه شخصی در برابر انجام عمل معینی خود را ملزم به پرداخت مبلغی مطابق قرارداد می‌ نماید.
شخصی که خود را ملزم به پرداخت اجرت یا مبلغی می‌ کند؛ جاعل یا کارفرما نام دارد و شخصی که عمل معینی را انجام می‌ دهد عامل نام دارد.
در اینگونه قرارداد ها بانک هم می‌ تواند جاعل باشد و هم عامل که هر کدام دارای آثار حقوقی متفاوتی است.

مزارعه

مزارعه مربوط به بانک نیز مشابه عقد مزارعه در قانون مدنی است.
قرارداد مزارعه در قانون مدنی قراردادی است که یک طرف زمین خود را برای مدت معین در اختیار طرف دیگر قرارداد می‌ دهد تا طرف دیگر در زمین عمل زراعت را انجام دهد و محصول بین دو طرف تقسیم شود.

  • طرفی که زمین خود را در اختیار طرف دیگر قرار می‌ دهد. (مزارع)
  • طرفی که عمل زراعت را انجام می‌ دهد، عامل نام دارد.

بنابراین بانک‌ ها می‌ توانند به عنوان مزارع، اراضی و زمین‌ های مزروعی را که مالک آن ها می‌ باشند و یا به هر عنوان دیگری مجاز در تصرف و بهره‌ برداری از آن باشند. طبق قرارداد به عنوان مزارعه واگذار نمایند.

مساقات

مساقات در قرارداد های بانکی مانند مزارعه است. با این تفاوت که در مساقات چنانچه بانک مالک درختان یا ثمره آن‌ ها باشد، آن‌ ها را جهت شراکت و تقسیم سود در اختیار عامل قرار می‌ دهد.
دو قرارداد دیگر بانکی که به موجب آن ها می‌ توان تسهیلات دریافت کرد: 1- اجاره به شرط تملیک 2- فروش اقساطی مسکن.
برای ارائه تسهیلات مشارکتی گفته شده افراد تسهیلات گیرنده، سند ملکی را جهت تضمین بازپرداخت با حضور در دفاتر اسنادرسمی در رهن بانک قرار می‌ دهند.

وکیل انواع دعاوی بانکی

وکیل قرارداد رهنی بانک

علاوه بر ارائه تسهیلات بانکی، از دیگر خدماتی که بانک به افراد ارائه می‌ دهد می‌ توان به ارائه خدمات در خصوص اسناد تجاری مانند: چک، حواله ارزی، برات و… اشاره نمود.

در این قسمت از مقاله وکیل بانکی چیست؟ به بررسی کوتاه و اجمالی برخی از دعاوی بانکی در خصوص اسناد تجاری که نیازمند وکیل متخصص بانکی می‌ باشند؛ خواهیم پرداخت.

  • دادخواست مطالبه وجه نقد، بابت صدور چک، سفته و یا برات که بانک علیه اشخاص حقیقی (انسان) یا حقوقی مانند شرکت یا موسسه مطرح می‌ کند.
  • خواسته الزام به انجام تعهدات از سوی بانک، علیه اشخاص تسهیلات گیرنده؛ مانند طرح دعوی علیه اشخاص دایر بر مطالبه وجه اسناد رهنی که برای دریافت وام در رهن بانک قرار داده شده‌اند.
  • درخواست صدور اجراییه بر روی اسناد رهنی اشخاص که ضامن دریافت تسهیلات بانکی شده‌اند.
  • ارائه درخواست به مزایده گذاردن ملک در وثیقه (رهن) بانک و در صورت پیدا نشدن مشتری درخواست انتقال اجرایی از طریق اجرای ثبت به نام بانک طلبکار (بانک).

ضمانت نامه بانکی

ضمانت‌نامه بانکی نوشته‌ای است که به صورت قرارداد بین بانک و ضامن تنظیم می‌ شود و براساس آن ضامن پرداخت اقساط را توسط وام گیرنده ضمانت می‌ کند.

چنانچه وام گیرنده اقساط را پرداخت ننماید؛ ضامن می‌ پردازد.

این نوع ضمانت به دو شکل است؛ یکی اینکه خود فرد (ضامن) متعهد می‌ شود که در صورت عدم پرداخت ضامن است و اقساط را می‌ پردازد؛ نوع دگیر ضامن، سند مال خود، مانند سند ملک خود را جهت دریافت وام توسط وام گیرنده، در رهن و ضمانت بانک قرار می‌ دهد.

در این قسمت از مقاله وکیل بانکی چیست؟ به بررسی دعاوی که در خصوص ضمانت‌نامه‌ های بانکی و ضامن به وجود می‌آید؛ خواهیم پرداخت.

نمونه پرونده های موفق بانکی

وکیل قراردادهای بانکی تهران

طرح دعوی بانک علیه اشخاص مختلف در قالب دادخواست ورود ثالث یا جلب ثالث و یا دعوی تقابل مانند سایر دعاوی حقوقی امکان‌پذیر است.
منظور از ثالث، هر شخصی به جز دو طرف دعوا و یا دادخواست می‌ باشد.
اعتراض ثالث به رای صادر شده درباره ملک مورد رهن بانک در دادگاه‌ های حقوقی و کیفری، یا ورود ثالث در دعاوی حقوقی بانک مانند دعاوی مربوط به ضمانت‌نامه‌ ها یا اعتبارات اسنادی.
پس از تسویه کامل وام توسط وام گیرنده، بانک موظف است که کلیه اوراق ضمانتی را به صاحب آن بازگرداند.
در صورت خودداری بانک از پس دادن اسناد ضمانتی، وام گیرنده حق دارد با اقامه دعوا خواستار آزاد سازی اسناد در رهن شود.
راهن (ضامن یا وثیقه گذار) هر چند طرف اصلی در قرارداد اعطای تسهیلات نبوده است. اما به سبب تعهداتی که در نتیجه ضمانت بر عهده گرفته است و به لحاظ ذی نفع بودن در اعلام بطلان شرط راجع به سود مازاد بر مصوبات بانک مرکزی، می‌ تواند در حدود رأی وحدت رویه شماره 794 مورخ 1399/5/21 هیأت عمومی دیوان عالی کشور، دعوای اعلام بطلان سود مازاد بر مصوبات یاد شده و استرداد (پس گرفتن) مازاد دریافتی از خود را مطرح کند.

قوانین مرتبط با دعاوی بانکی

وکیل متخصص بانکی در رابطه با قوانین مرتبط بانکی، بیان داشتند: قانون مدنی به عنوان قانون عام در تنظیم تمام قراردادها ملاک عمل می‌ باشد.

اما در ارتباط با قوانین مرتبط با قراردادهای بانکی می‌ توان به قانون بهبود محیط کسب و کار، آیین نامه تسهیلات بانکی، مصوبات شورای عالی پول و اعتبار، برنامه پنجم و ششم توسعه، مصوبات و آیین نامه‌ های بانک مرکزی، قانون اجرای احکام مدنی و قوانین مرتبط با مزایده و… اشاره نمود.

یکی از دعاوی بانکی مرتبط به ماده 23 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار می‌ باشد.

به موجب آن بانک مرکزی مکلف گردیده؛ به منظور تراضی (توافق) و عادلانه نمودن قراردادها، فرم‌ های یکنواختی جهت ارائه هرگونه تسهیلات توسط بانک‌ ها فراهم نماید.

وکیل ابطال مزایده بانکی

وکیل ابطال مزایده

در صورتی‌ که با الزام تسهیلات گیرنده به پرداخت اقساط، باز هم به تعهد خود عمل ننماید؛ بانک می‌ تواند ملکی را که در رهن بانک قرار گرفته است، به مزایده گذاشته و با فروش آن بدهی خود را مطالبه نماید.

همان‌ گونه که پیش از این در مقاله وکیل بانکی چیست؟ بیان شد، مزایده ملک در رهن بانک، در نتیجه عدم انجام تعهدات توسط تسهیلات گیرندگان است.

از آنجایی‌ که مال در رهن بانک غالبا سند ملک است؛ بنابراین مشمول قوانین اجرای احکام مدنی مرتبط با مزایده می‌ شوند.

البته تسهیلات گیرنده پیش از به مزایده گذاشته شدن ملک، می‌ تواند بدهی خود را بپردازد و از فروش و مزایده ملک جلوگیری نماید.
اجرای مزایده باید بعد از انتشار آگهی و رعایت کلیه تشریفات قانونی انجام شود.

دادورز یا مامور اجرا و نماینده دادسرا در جلسه فروش باید حضور داشته باشند و صورت مجلس را امضا نمایند.

ابطال مزایده بانکی

وکیل متخصص امور بانکی با استناد به ماده 136 قانون اجرای احکام مدنی، مواردی‌ که موجب بی‌ اعتباری مزایده می‌ شوند؛ را عنوان نمود که عبارتند از:

  • فروش در غیر روز و ساعت معین.
  • فروش در غیر محلی که به موجب آگهی تعیین گردیده.
  • بدون دلیل قانونی مانع از خرید فردی شوند یا بالاترین قیمتی را که خواسته است بدون دلیل رد نمایند.
  • در صورتی‌ که مزایده بدون حضور نماینده دادسرا باشد.
  • خریدار ممنوع از خرید بوده باشد.

وجود هر یک از این دلایل به تنهایی می‌ تواند موجب ابطال مزایده گردد.

چنانچه در مزایده ملک به فروش نرود، بانک از مراجع ثبتی، خواستار صدور سند به نام خود می‌ شود.

در ادامه مقاله وکیل بانکی چیست؟ به بررسی موضوع آزاد سازی سند و ملک در رهن بانک خواهیم پرداخت که از دعاوی بانکی موجود در جامعه با عنوان فک رهن می‌ باشد.

وکیل فک رهن

همانگونه که در ابتدای مقاله وکیل بانکی چیست؟ بیان شد، یکی از دعاوی بانکی که افراد وام‌ گیرنده علیه بانک مطرح می‌ کنند؛ دعوای الزام به فک (آزاد سازی) رهن است.
در واقع با این دادخواست بانک را ملزم به فک (آزاد سازی) سندی می‌ کنند که برای گرفتن وام آن را در رهن و یا وثیقه بانک قرار داده‌اند.
هنگامی که افراد می‌ خواهند وام یا تسهیلاتی را از بانک مطالبه کنند باید سند ملک را با حضور در دفتر اسنادرسمی و حضور نماینده بانک در رهن بانک قرار دهند.
مطابق قرارداد تنظیمی بین بانک و فرد وام گیرنده، پس از پرداخت اقساط توسط وام گیرنده و اتمام قرارداد، چنانچه وام گیرنده به تعهدات خود در پرداخت اقساط عمل نموده باشد بانک باید سندی را که در رهن خود را آزاد کند.
اگر قبل از فک و آزاد سازی سند مالک بخواهد ملک را بفروشد و خریدار از اداره ثبت استعلام بگیرد در رهن بانک بودن ملک احراز می‌ گردد.

مزایده ملک توسط بانک

در صورت خرید یا فروش چنین ملکی، آن معامله غیر نافذ (نا صحیح) می‌ باشد و بانک می‌ تواند آن را باطل نماید.
برای طرح دادخواست الزام به فک سند رهنی، توسط وکیل بانکی، باید دلایل و جهاتی که با استناد به آن ها خواستار فک رهن می‌ شوند؛ وجود داشته باشد.

این دلایل و جهات عبارتند از:

  • دعوای الزام به فک رهن به دلیل پرداخت بدهی ناشی از قرارداد اصلی بانک.
  • دعوای فک رهن به دلیل وجود وثایق و مرهونه‌ های متعدد.
  • دعوای فک رهن به دلیل مقدم بودن سندرهنی بر قرارداد تسهیلات و…

البته باید توجه نمود که وجود یکی از این دلایل برای طرح دعوای الزام به فک سندرهنی، کافی است.
وکیل بانکی برای طرح این دادخواست باید بانک را خوانده دعوی قرار دهد.

با استناد به یک یا چند جهت از دلایل مطرح شده در بالا و همچنین قرارداد تنظیمی بین وام‌ گیرنده و بانک و همچنین اسنادی که بیانگر پرداخت کامل بدهی توسط وام گیرنده، خواستار فک (آزاد سازی) سند در رهن بانک شوند.

مشاوره با وکیل بانکی پیش از قرارداد بانکی

وکیل ملک در زنجان

تا اینجای مقاله وکیل بانکی چیست؟ به بررسی برخی از دعاوی بانکی که بین مشتریان و بانک واقع می‌ شوند؛ پرداختیم.
اکنون در ادامه مقاله وکیل بانکی چیست؟ به بررسی لزوم مشاوره با وکیل بانکی قبل و بعد از تنظیم قرارداد تسهیلات بانکی می‌ پردازیم.
در صورت وجود هر نوع ابهام یا سوال در خصوص موارد گفته شده و همچنین قوانین و مقررات و آیین‌نامه‌ های مربوط به بانک می‌ توان با دریافت مشاوره از وکیل متخصص به امور بانکی این ابهامات را برطرف نمود.

جهت دریافت مشاوره تخصصی با وکیل دعاوی بانکی در موسسه حقوقی مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

چه بسیار افرادی هستند که به سبب نا آگاهی از قوانین بانکی، متحمل خسارات غیرقابل جبرانی گشته‌اند.
در حالی‌ که با یک مشورت ساده قبل از هرگونه اقدام، می‌ توان راه را برای هرگونه ضرر بست و با خیالی آسوده اقدام به تنظیم قرارداد با بانک نمود.
یکی از مواردی‌ که قبل از دریافت وام توسط وکیل بانکی انجام می‌ شود؛ بررسی قرارداد تسهیلات بانکی است.
وکیل بانکی با بررسی قرارداد میزان سود دریافتی را بررسی می‌ نماید که آیا مطابق قانون تعیین شده است یا خیر.
چنانچه مخالف قوانین باشد همان ابتدا اعلام نموده و این نوعی پیشگیری از طرح دعوای ابطال قرارداد بانکی به دلیل سود مازاد است.

وکیل بانکی پس از قرارداد بانکی

شاید فکر کنید پس از تنظیم قرارداد بانکی، مشاوره با وکیل بانکی ضرورتی ندارد؛ اما باید بدانید این گزینه برای اشخاص حقیقی و حقوقی می‌ تواند مفید واقع شود.

چرا که با مشاوره حقوقی پیاپی با یک وکیل بانکی مجرب، پس از قرارداد بانکی می‌ توان از انواع تخفیفات حقوقی و تسهیلات بانکی مطلع شد و از آن‌ ها بهره برد.
بطور مثال افراد پس از مزایده ملکی که در رهن بانک است و صدور سندرسمی، ملک خود را از دست رفته می‌ دانند.
با کمک گرفتن از وکیل متخصص امور بانکی و بررسی قرارداد بین بانک و شخص تسهیلات گیرنده، می‌ توان راهی برای ابطال مزایده انجام شده؛ پیدا کرد و در پی آن ابطال سندرسمی را خواستار شوند.

جهت دریافت مشاوره تخصصی با وکیل دعاوی بانکی در موسسه حقوقی مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

اشخاص مشمول مالیات در ایران

آگاهی از قوانین مرتبط با حقوق بانکی، توسط مصوبات شورای پول و اعتبار که هر ساله توسط بانک مرکزی ابلاغ می‌ شود؛ امکان‌ پذیر است.

بخشنامه‌ های مهم بانک مرکزی درباره انواع تسهیلات بانکی و نحوه محاسبه سود و تسویه حساب، نحوه طرح دعاوی علیه بانک‌های خصوصی و دولتی، همگی می‌ تواند در زمره مشاوره‌ های منظم با بهترین و با تجربه‌ ترین  وکلای بانکی در ایران مورد مداقه (دقت) قرار گیرد. وکیل بانکی چیست؟

نحوه عملی طرح دعوی علیه بانک‌ ها و موسسات اعتباری

ممکن است بانک‌ ها در خصوص تسهیلاتی که به افراد می‌ پردازند؛ مرتکب تخلفی شوند که تنها راه مقابله با آن، به ناچار طرح دعوا علیه بانک می‌ باشد.
با توجه به بخشنامه‌ های صادر شده از سوی مراجع قضایی و رای وحدت رویه دیوان عالی کشور، بانک‌ ها و موسسات اعتباری نمی‌ توانند خود سرانه هر مبلغ و درصد سودی را در قرارداد های خود، مد نظر قرار دهند.
ادارات اجرای ثبت نیز مکلف شده‌اند که به درخواست‌ های اجرای قرارداد های بانکی که خارج از عرف و قانون تنظیم شده‌اند و درخواست اجرا دارند؛ ترتیب اثر ندهند.

نمونه دادخواست ابطال قرارداد بانکی

علاوه بر این، دادستان‌ ها در سراسر کشور می‌ توانند؛ به عنوان مدعی‌ العموم جلوی اجرای قرارداد های بانکی خلاف قانون و مصوبات شورای پول و اعتبار را بگیرند.
اما در صورتی‌ که همه این راه‌ ها بانک را مجاب به رعایت قوانین نکرد؛ برای اطلاع از نحوه طرح دعوی حقوقی یا کیفری انتظامی علیه بانک‌ ها با بهترین وکیل حقوق بانکی موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.
با بررسی قرارداد توسط وکیل بانکی، موارد تخلف بانک از آیین‌نامه‌ ها و مقررات بانکی بررسی گردد و در دادگاه یا سامانه‌ های بانک مرکزی شکایت خود را ثبت نماید.

جهت دریافت مشاوره تخصصی با وکیل دعاوی بانکی در موسسه حقوقی مهرپارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

رفع مسدودی حساب بانکی

وکیل بانکی آنلاین

گاهی افراد بدون اطلاع از چیزی متوجه مسدود شدن حساب‌ های بانکی خود می‌ شوند.
در مواجه با چنین مشکلات بانکی فرد صاحب حساب باید به بانکی که در آن اقدام به بازگشایی حساب نموده مراجعه کند و علت مسدودی حساب خود را سوال نماید.
اگر علت مسدودی حساب دستور مرجع قضایی یعنی دادگاه باشد باید از طریق همین مراجع اقدام به رفع مسدودی حساب نماید.
چنانچه مرجع مسدودی حساب خود بانک باشد باید پیگیر علت مسدودی حساب شد و با رفع مانع مسدودی حساب را رفع نماید.
یکی از دلایلی‌ که موجب مسدودی حساب می‌ شود، انجام تراکنش‌ های مشکوک می‌ باشد.
بانک مرکزی مکلف است در مواجه با این موارد به دادسرای جرایم اقتصادی، انجام تراکنش‌ های مشکوک را اطلاع دهد.
فردی که حساب او مسدود شده است باید اسناد خود مبنی بر اینکه این مبالغ به جهت مشروع وارد حساب او شده است را در سامانه کاشف بارگذاری نماید. در غیر این صورت باید به دادسرای جرایم اقتصادی مراجعه نماید.

نحوه ثبت دادخواست علیه بانک

دعوای ابطال مزایده بانکی یا دعوای ابطال سندرسمی که در نتیجه مزایده بانکی صادر شده است؛ با ثبت دادخواست در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی آغاز می‌ شود.

دادخواست باید حاوی تمام محتویات مد نظر قانونگذار باشد، در غیر این صورت دادخواست شما رد خواهد شد؛ به همین دلیل توصیه می‌ شود، برای تنظیم دادخواست با وکیل امور بانکی مشورت نمایید.

اگر دادخواست فاقد اشکال باشد؛ به یکی از شعب دادگاه‌ های عمومی حقوقی ارجاع داده می‌ شود.
پس از تعیین شعبه وقت رسیدگی تعیین و به طرفین دادخواست ابلاغ می‌ شود تا در زمان تعیین شده جهت رسیدگی به موضوع، در شعبه رسیدگی کننده حضور داشته باشند.

جهت دریافت مشاوره تخصصی با وکیل دعاوی بانکی در موسسه حقوقی مهرپارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

اعاده دادرسی پرونده‌ های بانکی

اعاده دادرسی به معنی رسیدگی مجدد به پرونده‌ای است که در خصوص آن، رای قطعی صادر شده است.
برای اینکه بتوانیم در خصوص یک رای بانکی اعاده دادرسی نماییم باید ابتدا پرونده و آرای موجود در پرونده توسط وکیل بانکی بررسی گردند.
وکیل بانکی پس از بررسی پرونده دلایلی را که با استناد به آن ها بتوان اعاده دادرسی نمود کشف می‌ نماید.
اعاده دادرسی در پرونده‌ های بانکی باید با دلایلی صورت گیرد که بتواند قضات دیوان را متقاعد نماید که رسیدگی مجدد به پرونده امکان‌ پذیر است. مانند اینکه در جریان رسیدگی به برخی از دلایل و مستندات پرونده توجهی نشده است.

مزایای وکیل بانکی چیست؟

مشاوره حقوق بانکی

از مزایای داشتن وکیل بانکی متخصص در دعاوی می‌ توان به موردی اشاره نمود که افراد در خصوص مشکل حقوقی و بانکی خود به وکیل متخصص بانکی مراجعه نموده و وکیل بانکی با تکیه بر تجربه خود و بررسی قرارداد بانک و مشتری، می‌ تواند درصد موفقیت طرح دعوا بانکی را بیان نماید.

وکیل بانکی که در امور و دعاوی بانکی به موکل خود، تضمین در گرفتن نتیجه می ‎‌دهد؛ علاوه بر تخلف انتظامی ممکن است مرتکب جرم کلاهبرداری یا اعمال نفوذ گردد.

چرا که در هر صورت، صدور رای با قاضی است و قاضی دادگاه با استناد به دلایل موجود، اقدام به صدور رای می‌ نماید؛ بنابراین تضمین وکیل در این خصوص می‌ تواند امری واهی باشد.

پیچیدگی‌ های قوانین بانکی و تبصره‌ های مربوط به آن، عدم اطلاعات کافی در مورد قوانین بانکی، جریمه‌ های گزاف و سنگین توسط برخی بانک‌ ها و… از جمله دلایلی است که حضور وکیل در پرونده‌ های بانکی را ضروری می‌ کند.

نمونه رای تخلفات بانکی

این نمونه رای با اعطای وکالت به وکلای بانکی موسسه حقوقی مهرپارسیان صادر شده و به موجب آن خواستار باطل شدن سند رسمی شده‌ اند که بانک به نام خود صادر نموده است.
با این توضیح که خواهان برای دریافت وام سند ملک خود را در رهن بانک قرار می‌ دهد.
بانک با تخلف از قوانین موجود سودی بیش از مصوبات قانونی از فرد وام گیرنده دریافت می‌ کند.
پس از اینکه فرد وام گیرنده به تعهد خود در پرداخت اقساط عمل ننموده، اقدام به مزایده ملک در رهن خود نموده و پس از آن سند ملک به نام بانک صادر گردیده است.
وکلای موسسه حقوقی مهرپارسیان با استناد به مواد قانونی که نشان دهنده دریافت سود بیش از سود مقرر قانونگذار می‌ باشد خواستار توقیف و ابطال عملیات اجرایی و به تبع آن ابطال سندرسمی صادر شده با نام بانک شده‌اند.
دادگاه با توجه به دفاعیات وکلا موسسه حقوقی مهرپارسیان و استعلام نظر کارشناس و عدم اعتراض به نظر کارشناس رای به نفع خواهان صادر نموده است.

در ادامه مقاله وکیل بانکی چیست؟ عینا رای صارد شده آورده شده است.

نمونه رأی صادر شده در خصوص تخلفات بانک‌ ها

دادنامه
پرونده کلاسه 140022920000965965 شعبه 8 دادگاه عمومی حقوقی قزوین تصمیم نهایی شماره 140022390003622037

خواهان‌ ها:

1. آقای ص. چ 2. آقای و. چ با وکالت آقای محمدرضا مهری متانکلائی فرزند… به نشانی تهران – خیابان گاندی جنوبی _ خیابان چهاردهم پلاک 14 طبقه 4 واحد 9 و آقای محمدعلی مهری فرزند…

خواندگان:
1. آقای ب.ف فرزند ح به نشانی استان تهران…. 2. آقای س.ر.ر فرزند س.م به نشانی تهران… 3. آقای م.ر فرزند م به نشانی تهران… 4. موسسه اعتبار کار….. (در حال تصفیه)
با وکالت آقای ب.ط.ر به نشانی… 5. موسسه اعتباری… شعبه مرکزی… 6. اعتباری… تهران به نشانی…

خواسته‌ ها:
1.سایر دعاوی منقول 2. مطالبه خسارت دادرسی 3. ابطال سندرسمی (موضوع سند ملک است) 4. توقیف عملیات اجرایی 5. سایر دعاوی مالی منقول 6. ابطال اجرائیه (موضوع اجراییه مالی است) 7. ابطال عملیات اجرایی.وکیل امور بانکی

وکیل برای تسهیلات بانکی

گردشکار

خواهان دادخواستی به خواسته فوق به طرفیت خوانده بالا تقدیم داشته که پس از ارجاع به این شعبه و ثبت به کلاسه فوق و جری (اجرای) تشریفات قانونی در وقت فوق‌العاده دادگاه به تصدی امضا کننده ذیل تشکیل شده است.

با توجه به محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و به شرح زیر مبادرت به صدور رأی می‌ نماید:

رای دادگاه

در خصوص دادخواست خواهان‌ ها:
1. آقای و.چ فرزند ص 2. آقای ص. چ فرزند الف با وکالت آقای محمدرضا مهری متانکلائی و آقای محمدعلی مهری متانکلائی

به طرفیت خواندگان: 1. اعتباری… استان تهران 2. اعتبار کار… (در حال تصفیه) با وکالت آقای ب. ط.ر 3. موسسه اعتباری… 4. آقای م.ر فرزند م 5. آقای ب. ف فرزند ح 6. آقای س.ر.ر فرزند س.م.

به خواسته:
1. سایر دعاوی مالی منقول 2. مطالبه خسارت دادرسی 3. ابطال سندرسمی (موضوع سند ملک است) 4. توقیف عملیات اجرایی 5. ابطال اجرائیه (موضوع اجراییه مالی است) 6. ابطال عملیات اجرایی.
با توجه به اینکه نظر کارشناس دادگستری پس از ابلاغ مصون از اعتراض موجه مانده است و کارشناس منتخب علی رغم اعطای مهلت کافی به خواندگان مستندات لازم از قبیل مجوز اعطای تسهیلات از بانک مرکزی ارائه نکرده‌اند.
در گزارشات ابرازی مبلغ اقساط ماهیانه تسهیلات 45.000.000 ریال تعیین گردیده که نشان دهنده این است که نرخ سود 27 درصد جهت تسهیلات مذکور می‌ باشد و بخش‌نامه‌ ها و مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار رعایت نشده است.وکیل امور بانکی

وکیل شکایت از بانک

زیرا بر اساس ماده 9 بسته دوم سیاستی و نظارتی مصوب 1390 نرخ عقود غیرمشارکتی تا سر رسید دو سال معادل 14 درصد و برای بیش از دو سال معادل 15 درصد تعیین گردیده است.
بنابراین دادگاه خواسته خواهان‌ ها را ثابت تشخیص داده و با توجه به جلسه اول دادرسی و اظهارات طرفین حکم بر ابطال سود مازاد بر مصوبات شورای پول و اعتبار و عملیات اجرایی مربوطه از قبیل:

ابطال اجراییه صادره ناشی از آن قرارداد و ابطال دستور اجرا و ابتدای عملیات مزایده و ابطال سند انتقالی اجرایی موضوع دادخواست مطروحه و محکومیت موسسه اعتباری و اعضای هیئت تسویه، پرداخت خسارت دادرسی به استثنا مواد 198 و 515 و 519 قانون آیین دادرسی مدنی در حق خواهان‌ ها صادر نمود.

همچنین اعلام می‌ گردد؛ رأی صادره حضوری و ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ، قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان قزوین می‌ باشد.
رئیس شعبه 8 دادگاه عمومی حقوقی قزوین وکیل امور بانکی

نمونه پرونده ابطال مزایده

وکیل بانکی چیست؟ وظایف وکیل بانکی چیست؟

مشاوره حقوقی با وکیل بانکی

قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌ های مربوط به بانک و معاملات بانکی و اعطای تسهیلات (وام) بانکی، دریافت‌ ها و پرداخت‌ های این مرکز اقتصادی جامعه منجر به پیدایش شاخه تخصصی، وکیل بانکی شده است.

در واقع وکیل بانکی زیر مجموعه وکیل تجاری است؛ چرا که بانک در خصوص اسناد تجاری و تسهیلاتی که منجر به فعالیت‌ های درآمدزا می‌ باشند، خدمات ارائه می‌ دهد.

همچنین به موجب ماده 2 قانون تجارت، عملیات بانکی در هر صورت تجاری است.
مقررات مربوط به بانک‌ ها و آیین‌نامه‌ های مرتبط با آن دائما در حال تغییر هستند.

بنابراین وکیل بانکی جهت ارتقا سطح علمی خود در خصوص قواعد بانکی باید همواره به روز بوده و توانایی تفسیر قوانین جدید و سیاست‌ های پولی و بانکی که به موجب آن ها قانونگذاری شده؛ داشته باشد و با استناد به آن ها اقدام به طرح دعوا نماید.

وکیل دعاوی بانکی

به تعبیری دیگر باید گفت وکیل متخصص امور بانکی، به تمام پیچیدگی‌ های قوانین و مقررات، آیین‌نامه‌ ها، مصوبات شورای عالی پول و اعتبارات، آیین‌نامه‌ های بانک مرکزی و بطور کلی تمام قوانین و مقررات مرتبط با بانک و ارائه تسهیلات مربوط به بانک‌ ها تسلط دارد.

اختلافات بانکی غالبا دو طرف اختلاف حضور دارند، بانک‌ ها به عنوان یک نهاد عمومی دولتی یا خصوصی در تمام مراحل و دعاوی خود دارای وکیل بانکی هستند.

وکیل متخصص دعاوی بانکی

می‌ توان در پاسخ به سوال وکیل بانکی چیست؟ گفت، وکیل بانکی، وکیل پایه یک دادگستری است که به صورت تخصصی به دعاوی بانکی مسلط بوده و تجربه کافی در دفاع از پرونده‌ های مربوط به بانک و حوزه پولی و بانکی را در دادگاه و سایر مراجع مربوطه داشته باشد و همچنین موجب رضایت‌ مندی موکل خود گردد.

جهت آگاهی از قوانین و مقررات حوزه بانکی و همچنین آیین‌نامه‌ های بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار و طرح صحیح دعاوی بانکی، انتخاب مرجع صحیح جهت رسیدگی با موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس بگیرید.

مقالات مفید دعاوی بانکی

بهترین وکیل بانکی بهترین وکیل بانکی بهترین وکیل بانکی بهترین وکیل بانکی بهترین وکیل بانکی بهترین وکیل بانکی بهترین وکیل بانکی بهترین وکیل بانکی بهترین وکیل بانکی بهترین وکیل بانکی وکیل تضمینی بانکی وکیل تضمینی بانکی وکیل تضمینی بانکی وکیل تضمینی بانکی وکیل تضمینی بانکی وکیل تضمینی بانکی وکیل تضمینی بانکی وکیل تضمینی بانکی

وظایف وکیل متخصص بانکی چیست؟

‌مهمترین وظیفه وکیل دعاوی بانکی این است که علاوه بر طرح دعاوی بانکی قضایی علیه اشخاص، در دادگاه‌های حقوقی یا در مراجع انتظامی حاضر شود و از حقوق موکل خود دفاع کند.

انواع دعاوی بانکی چیست؟

مطالبه وجوه نقد، الزام به انجام تعهدات، الزام به تنظیم سند رسمی، دعوای ورود ثالث، جلب ثالث یا دعوای متقابل و...

مشاوره با وکیل بانکی قبل و بعد از قراردادهای بانکی چه تاثیری دارد؟

مشاوره با وکیل متخصص بانکی قبل از انعقاد قرارداد بانکی موجب می‌شود اشخاص آگاهی لازم جهت بازپرداخت تعهدات بانکی را داشته باشند و از ضرر و زیان‌های ناخواسته جلوگیری خواهد شد.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌ های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
بهترین وکیل کیفری تهران
معرفی بهترین وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معرفی وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

4.9/5 - (814 امتیاز)

اقتصادی پولی بانکی

بهترین وکیل بانکیبهترین وکیل بانکی تهرانبهترین وکیل دعاوی بانکیدعاوی بانکیدکتر مهری وکیل بانکیمحمدرضا مهری وکیل بانکیمشاوره حقوقی دعاوی بانکیمشاوره وکیل بانکیوظایف وکیل بانکیوكيل امور بانكيوکیل امور بانکیوکیل امور بانکی تهرانوکیل امور بانکی در اصفهانوکیل امور بانکی مشهدوکیل انواع دعاوی بانکیوکیل بانک چیستوکیل بانک در تهرانوکیل بانک صادراتوکیل بانکیوکیل بانکی اصفهانوکیل بانکی اهوازوکیل بانکی تهرانوکیل بانکی چه دعاوی بانکی را پیگیری می‌کند؟وکیل بانکی چیست؟وکیل بانکی در اصفهانوکیل بانکی در تبریزوکیل بانکی در تهرانوکیل بانکی در مشهدوکیل بانکی دکتر مهریوکیل بانکی شیرازوکیل بانکی مشهدوکیل بدهکاران بانکیوکیل برای تسهیلات بانکیوکیل پرونده های بانکیوکیل پولی بانکیوکیل تسهیلات بانکیوکیل جرایم بانکیوکیل جهت بانکوکیل حقوقی بانکیوکیل خوب برای دعاوی بانکیوکیل دعاوی بانکیوکیل رفع مسدودی حساب بانکیوکیل علیه بانکوکیل قرارداد بانکیوکیل متخصص امور بانکیوکیل متخصص بانکیوکیل متخصص دعاوی بانکییک وکیل خوب بانکی

199 دیدگاه

  • استاد گرامی وقت بخیر من وکیل دادگستری تهران هستم پیرو بحث ورشکستگی و وضعیت چکی که نماینده شخص ورشکسته کشیده سوال داشتم و پرونده سنگینی به ما ارجاع شده ،من بررسی انجام دادم ولی سوالی در این پرونده برای من بدون پاسخ مانده که با شما مطرح میکنم امیدوارم بتونم با راهنمایی شما حلش کنم ،بی نهایت ممنون .
    در بررسی که انجام دادم
    طبق رای وحدت رویه شماره ۱۵۵ جریان خسارت تاخیر تادیه نسبت به شخص ورشکسته از تاریخ توقف او متوقف می‌شود.
    و طبق رای وحدت رویه شماره ۷۸۸ این اتفاق درباره ضامن او نیز رخ می‌دهد؛ یعنی اگر ورشکسته دارای ضامن باشد، جریان خسارت تاخیر تادیه نسبت به ضامن نیز از تاریخ توقف مضمون عنه (تاجر ورشکسته) متوقف می‌شود.
    در این رای وحدت رویه آمده است که:
    “با توجه به اینکه مسئولیت ضامن در هر حال نمی‌تواند بیش از میزان مسئولیت مضمون‌عنه باشد، خسارت تأخیر تأدیه فوق‌الذکر از ضامن تاجر ورشکسته نیز قابل مطالبه نیست.”

    حال مستحضرید که اگر چکی توسط نماینده صادر شود، هم صاحب حساب (منوبٌ‌عنه) و هم صادرکننده (نماینده)، طبق ماده ۱۹ قانون صدور چک، جهت پرداخت مبلغ چک، مسئولیت تضامنی دارند.
    سوال من این است که اگر صاحب حساب (اصیل) ورشکسته شده باشد، جریان خسارت تاخیر تادیه از تاریخ توقف نسبت به صادرکننده نیز متوقف می‌شود؟
    به عبارت دیگه آیا رای وحدت رویه شماره ۷۸۸ نسبت به شخصی که به نمایندگی چک صادر می‌کند نیز جاری می‌شود؟
    با تشکر

    • سلام همکار گرامی

      طبق ماده ۱۹ قانون صدور چک صادرکننده ( نماینده ) با صاحب حساب ( اصیل) مسئولیت تضامنی دارند نماینده ای که چک توسط او صادر شده است،
      ضامن به معنای اخص نیست و در نتیجه مشمول این رای وحدت رویه نیست.مسئولیت تضامنی یک مسئولیت مستقل است و تبعی نیست. از همین رو ورشکستگی صاحب حساب، تاثیری در دریافت خسارت تاخیر تادیه از صادر کننده ندارد.

      محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

  • سلام وقت به خیر
    اگر تسهیلات مشارکت مدنی گرفته باشم و تعهد کرده ام که سود نداشته پروژه از اموال خودم بدم
    اون موقع وام گرفتن اگر امضا نمیکردم وام نمیدادن.
    حالا چیکار کنم که بانک داره همه اموالم رو بالا میکشه

    • سلام دوست عزیز روزتون به خیر
      تعهد تسهیلات گیرنده طبق ماده ۱۱قرارداد مشارکت مدنی تضمین سود نیست بلکه تعهد کرده که مدیریت مشارکت را به نحوی انجام دهد که سود مورد انتظار ،محقق شود و گرنه از اموال خود بدهد فلذا اگر در اثر فورس ماژور (مثلا خشکسالی یا در اثر شرایط کرونایی)سود محقق نشد نقض تعهد در مدیریت مطلوب نکرده که ضامن سود باشد اصلا در مشارکت مگر شریک ضامن سود است؟
      بنابراین بسته به مورد باید موضوع رو با قوانین تطبیق داد.
      دفتر وکالت دکتر محمدرضا مهری

  • سلام
    آیا بانک با وجود مازاد ارزش وثیقه (که در توقیف قضایی یا وثیقه ثالث است)، می تواند بدهکار را حبس کند؟
    درخواست بازداشت ضامن به کدام مرجع تقدیم می شود؟

    • سلام و عرض احترام
      پاسخ سوال شما با یک استعلام و نظریه مشورتی اداره حقوقی قوه قضاییه داده خواهد شد.

      شماره نظریه: ۷/۹۹/۱۴۴۶
      شماره پرونده: ۹۹-۱۵۵-۱۴۴۶ ح
      تاریخ نظریه: ۱۳۹۹/۱۱/۱۴

      استعلام:
      شخص «الف» برای دریافت تسهیلات بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی ضمانت آنها را بر عهده گرفته است.
      با عدم انجام تعهدات توسط وام گیرندگان، بانک مربوط مالی را که ارزش چند صد برابر مطالبات است را از بابت برخی از تعهدات قبول و توقیف کرده است؛ اما در بعضی موارد علی‌رغم کارشناسی صورت گرفته توسط اجرای ثبت اسناد شهرستان مربوطه، برخی املاک آن را به صرف این‌که ملک یاد شده از قبل توسط اشخاص توقیف شده است و بدون توجه به ارزش مالی ملک و مفاد ماده ۵۲ قانون اجرای احکام مدنی مصوب ۱۳۵۶ مازاد مال مزبور را جهت توقیف نپذیرفته و جلب ضامنین از جمله شخص «الف» را درخواست کرده است خواهشمند است اعلام فرمایید که آیا در چنین فرضی تقدم با توقیف ملک اخیر‌الذکر است که دارای ارزشی چندین برابر مطالبات بانکی است و یا آن‌‌که باید دستور جلب ضامنین را صادر کرد؟

      پاسخ:
      درخواست توقیف مازاد مالی که در وثیقه دین یا توقیف در مقابل طلب دیگری است، وفق ماده ۵۴ قانون اجرای احکام مدنی مصوب ۱۳۵۶ یا درخواست اعمال ماده ۵۵ این قانون، حق محکوم له است و نه تکلیف وی.
      بنابراین هرگاه جز مالی که در رهن است یا به نفع دیگری در توقیف است مال دیگری از محکوم‌علیه یافت نشود، از آن‌جا که محکوم‌به از محل این مال قابل استیفا‌ء نیست و به تشخیص اجرای احکام به دلایلی همچون عدم رضایت توقیف‌کنندگان مقدم امکان استیفای محکوم‌به از محل این مال وجود نداشته باشد اعمال ماده ۳ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی مصوب۱۳۹۴ بلامانع است.

      شایسته ذکر است پذیرش درخواست اعمال ماده ۳ یادشده در فرض سؤال فرع بر آن است که محکوم‌له از توقیف مازاد مالی که استیفای محکوم‌به از محل آن میسر نشده اعلام انصراف کند و در صورتی که توقیف مال با معرفی محکوم‌علیه صورت گرفته باشد با فرض درخواست اعمال ماده ۳ یاد شده منعی برای رفع توقیف از مال به درخواست مشار‌الیه وجود ندارد.

      دفتر وکالت محمد رضا مهری
      وکیل خبره دعاوی بانکی در ایران

  • سلام آقای وکیل محمدرضا مهری، من کارمند بانکم، سوالم اینه استفاده از۳ وام ازدواج به رضایت خود مشتری و همچنین برداشت ده میلیون تومان از حساب مادرزن چه جرمی دارد؟
    بانک گزارش رو به بازرسی ارجاع داده است .

  • با عرض درود و ارادت خدمت وکلای موسسه مهرپارسیان من قبلا با آقای وکیل محمدرضا مهری و آقای وکیل محمدعلی مهری مشاوره داشتم در زمینه بانکی و خیلی راضی بودم مشکل هم با بانک تجارت حل شد، الان ی سوال برای یکی از آشناهامون دارم می پرسم.
    18 سال پیش فردی به علت ورشکستگی سند ملک پدری خود را با اصرار پدر خود در گرو می گذارد تا آزاد شود. از آن موقع سند در رهن باقی می ماند و پدر و مادر فوت می کنند. حال مسئله اینجاست که فرزندان که شامل ۹ نفر می باشند اصرار دارند ملک تفکیک شود و هر کسی سهم الارث خود را می خواهد اما سند در رهن بانک است و بانک هم مبلغ به روز شده می خواهد و ورثه هم می خواهند شکایت کنند.
    اگر که راهی جز تسویه کردن با بانک وجود دارد لطفا ذکر کنید.
    این فرد توانایی پرداخت یک جای مبلغ را نداد.
    ممنون از پاسخگویی شما عزیزان

    • باسلام به قسمت تسهیلات بانک مورد نظر مراجعه وپیگیری نمایید.
      در صورت قبول سرپرستی بانک مانعی نیست
      علیه ورثه می توانند اقدام نمایند.

  • با عرض سلام خدمت وکیل متخصص بانکی، ماجرای من اینه که پس از درخواست اجراییه مهریه ام، شوهرم اعسار داد و اکنون در رای بدوی ملزم به پرداخت هر۱۱ماه یک سکه شده است .چطور میتونم برای ممنوع الخروجی اش اقدام کنم؟
    در پایان رای ذکر شده رای مانع توقیف اموال تعرفه شده یا اموالی که از خواهان بعدا کشف یا بدست می آید نمی باشد؟
    خب من از کجا باید بفهمم بعدا اموالی به دست می آورد یا نه؟
    هر سال باید بروم در خواست استعلامات سه گانه راهور و اداره ثبت و بانک بدهم؟
    بعد مشاورتون پولیه؟

    • باسلام در هر صورت اگر از ایشان دارایی یافت شود قابل وصول است مانند اینکه به ایشان ارثی برسد شما می توانید به عنوان ذی نفع آن را وصول نمایید.
      مشاوره با وکیل متخصص مشمول هزینه می باشد.

  • سلام استاد گرامی وقت بخیر ، یک فقره چک از مشتری گرفتم که پاس نشدش و برگشتش زدم . و زمانی که با شماره تلفنی که مربوط به صاحب چک هست تماس می گیرم میگه در شبکه موجود نیست و برگه بانک را هم که نگاه میکنم مشخصات صاحب چک رو توجه کردم دیدم زیر سن قانونیه صاحب چک.
    الان این کار بانک که واسه بچه زیر سن قانونی حساب باز کرده تخلفه ؟
    اگه بخوام از بانک صادر کننده چک ، مبلغ چک رو بگیرم میشه ؟ چون خلاف از طرف بانک بوده و آدرسی که از صاحب چک در اطلاعات چک برگشتی زدن وجود نداره

    • باسلام.بله وصول چک توسط ایشان امکان پذیر می باشد
      با امضای ولی وی امکان پذیر است لذا به طرفیت وی یا قیم دادخواست مطالبه مطرح نمایید.

  • سلام خسته نباشید وکیل متخصص بانکی آقای دکتر مهری گرامی سوالم از شما اینه که آیا با کپی بنچاق که در رهن بانک هست می‌توانند کاری کنند؟
    آیا با کپی بنچاق که در رهن بانک هست میشود جعل کرد؟

  • سلام آقای وکیل مهری
    خیلی جستجو کردم تا وکیل بانکی متخصص پیدا کنم از هرجا پرسیدم شما را معرفی می کردن اتفاقی سایتتون را هم دیدم گفتم سوالمو اینجا بپرسم اگر لازمه بیام حضوری مشاوره پیشتون
    من کارمند بانکم من از مشتریان وام ازدواج رو خریداری کرده و با گذاشتن ضامن از انها استفاده می کردم می خواهم بدونم بانک می تونه منو باز خواست کنه و اعلام جرم کنه
    من وام ازدواج رو خریدم آیا کار من که تاکیید می کنم کارمند بانکم جرمی دارد؟

  • سلام ببخشید در مواقعی که بخشی از وجه چک پاس نمیشه چه جوری میشه چک رو وصول کرد؟
    وکیل بانکی چطور میتونه تو این موضوع کمک کنه؟

    • سلام عرض ادب
      دارنده چک به منظور وصول وجه آن به بانک مراجعه می نماید که ممکن است با سه وضعیت رو به رو شود:

      1️⃣کل مبلغ چک دریافت شود: در این فرض چک پاس شده محسوب می شود.

      2️⃣بخشی از مبلغ چک دریافت شود: به موجب ماده ۵ قانون صدورچک بانک به تقاضای دارنده مبلغ موجود در حساب را به دارنده چک می پردازد و دارنده با قید مبلغ دریافت شده در پشت چک، آن را به بانک می دهد و بانک به درخواست دارنده، کسری مبلغ چک را در سامانه یک پارچه بانک مرکزی وارد می نماید و در نهایت گواهی کسر موجودی یا همان گواهی دریافت بخشی از مبلغ چک صادر می شود.(چک باید به بانک تحویل گردد و این برگه جایگزین لاشه چک خواهد شد)

      3️⃣مبلغ چک به صورت کلی دریافت نشود: به موجب ماده ۴ قانون صدور چک، بانک به درخواست دارنده فورا غیر قابل پرداخت بودن آن را در سامانه یک پارچه بانک مرکزی ثبت می‌نماید و گواهی عدم پرداخت صادر می شود.

      👈🏼حال بعد از دریافت گواهی عدم پرداخت،از طریق ۴ شیوه می توانیم نسبت به پیگیری چک اقدام کنیم.

      ۱. شکایت کیفری
      ۲.طرح دعوی حقوقی
      ۳.اجرائیه اداره ثبت
      ۴.اجرائیه دادگاه

      دفتر حقوقی محمد رضا مهری

  • سلام و عرض ادب خدمت دکتر محمدرضا مهری وکیل گرامی،سوالی ذهنمو مشغول کرده بود گفتم از شما وکیل بانکی بزرگوار بپرسم
    اگر یک چک برگشتی را شکایت کنیم و حساب صاحب چک را مسدود کنیم و بی خیال مراحل بعد دادگاه شویم و پیگیر چک نباشیم آیا صاحب چک میتواند اقدامی کنه و حسابهای بانکیش را باز کند؟

  • سلام
    من از یه سایت دلار و سکه فردایی خریدم الان بهم تحویل نمیدن
    نتونستیم دفتر یا شماره ای ازشون پیدا کنم.

    با جناب وکیل دکتر مهری مشاوره داشتم و میخوام بدونم میشه کلاهبرداری از این سایت شکایت کنم یا نه

    • سلام و عرض احترام

      در معاملات موسوم به معاملات فردایی که به موجب آن ذینفع بازار طلا و جواهر در پایان یک روز معاملاتی در خصوص قیمت این فلزات گرانبها با ارزش در روز آینده معامله می کنند، و بر اساس پیش بینی هایی که از نرخ طلا و جواهر در روز آینده دارند، تعهدی بر عهده می گیرند و بر این اساس سودی به دست آورده و یا زیانی را متحمل می شوند.

      اگر طرفین قصدی برای بیع در موعد مقرر نداشته باشند و تعهدی در این زمینه به عهده نگیرندو در واقع موضوع معامله صرفا ما به التفاوت قیمت روز فروش و روز موعد مقرر باشد، به لحاظ فقدان شرایط اساسی صحت معامله موضوع ماده 190 قانون مدنی این معامله باطل است.
      اگر معامله نسبت به مال پایه صورت گیرد و قصد طرفین بر تحویل طلا و جواهر در آینده و یا تعهد آنان به بیع در آینده احراز شود، در صورت دارا بودن سایر شرایط اساسی برای صحت بیع، معامله واجد آثار حقوقی است.

      در هر صورت احراز قصد طرفین و شرایط صحت معامله به عهده مقام قضایی رسیدگی کننده می باشد.

      در معامله قسم نخست احراز وصف کیفری موضوع و انطباق رفتار ارتکابی با قوانین کیفری بر عهده مقام قضایی رسیدگی کننده است.

      در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تخصصی دعاوی بانکی در تهران، وکیل تخصصی دادسرای جرائم اقتصادی با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

  • با سلام خدا قوت وکیل بانکی محترم،
    سوالم اینه با توجه به پذیرش اعسارم در شعبه ۳ اجرای احکام محکوم به پرداخت ماهیانه ۲ میلیون تومان شده ام می خواهم از حقوق بازنشستگی ام این مبلغ را کسر نمایند چگونه باید به شعبه ۳ اجرای احکام اعلام نمایم باتشکر

    • باسلام در لایحه ای موارد مطلوب خود را مکتوب نموده و ب شعبه مربوطه ارسال دارید تا اقدام مقتضی صورت گیرد.

  • با سلام وکیل متخصص بانکی محترم سوالم از شما این هست که
    منزل بیع شده ای که خودم بایع بوده ام بدلیل عدم پرداخت ثمن از سوی خریدار،منجر به سیر مراحل قانونی و صدور اجرائیه در حق من(محکوم له) و نهایتا انجام تشریفات مزایده گردیده است،این ملک از قبل به مبلغ ۴۵ میلیون وام در رهن بانک بوده است،حالا بدلیل اینکه بانک با مزایده موافقت نمی کند و طلبش را میخواهد،لذا اجرای احکام،دستور انجام مزایده با رعایت حقوق بانک را صادر کرده است،سوالم این است درصورت فروش نرفتن ملک و متعاقبا واگذاری ملک بجای طلبم با قیمت کارشناسی پایه به محکوم له یعنی خودم،آیا بانک میتواند بنده را مجبور به تسویه وام کند و یا مبلغ وام را بدون رضایت بانک میشود از قیمت پایه کسر کرد که من پول کمتری بابت مزایده بدهم و مثل قبل اقساط وام را پرداخت کنم؟
    (اقساط وام مذکور و باز پرداخت و ضامن و تعهد نامه کسر حقوق و نیز پرداخت ۶ سال قسط بدون معوق و وثیقه ملکی همگی از طرف بنده در پرونده وام وجود دارد و در حقیقت من ملک و وام خودم را دارم دوباره میخرم)

    • با سلام اصولا مخالفت بانک می تواند مانع انتقال سند شود.
      با حفظ حقوق مرتهن می توان اقدام به مزایده نمود.

    • باسلام.از بانک علت دستور قضایی مسدود کردن حساب را بپرسید، بعد به مرجع قضایی مراجعه کنید.

  • سلام خدمت وکیل بانکی محترم
    وقت بخیر
    سوال داشتم
    پدرم اخیرا فوت شدند. اکنون من نمی دانم که آیا ایشان حساب بانکی داشته اند یا خیر؟ کدام بانک حساب داشته اند و به چه میزان را نمی دانم. چگونه می توانم متوجه شوم پدرم در چه بانکهایی و به چه میزانی پس انداز داشته است؟ به جز اینکه دوره بیفتم و بانک به بانک سوال کنم پدرم حساب داشته یا نه، آیا راهی وجود دارد که بتوانم استعلام بگیرم که آیا پدرم حسابی داشته یا نه و اگر داشته به چه میزانی؟
    با تشکر

    • باسلام ، ضمن عرض تسلیت درگذشت پدر گرامیتان، شما باید بعد از گرفتن گواهی حصر وراثت، دادخواست تحریر ترکه تنظیم و ثبت نمایید و در دادخواست خود تقاضای دستور استعلام حساب های بانکی پدرتان را نیز مطرح نمایید تا از طریق آن توسط بانک مرکزی استعلام بعمل آید.

  • آیا بانک های دولتی می توانند برای پرداخت بدهی از فرصت ۱۸ ماهه برای پرداخت استفاده نماید؟
    ماجرا اینه که حکمی در محکومیت بانک سپه به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در حق شخص حقیقی صادر شده و قطعی شده است.

  • همسر من خانه خود را به فرزندان صلح کرده یک سال قبا از اقدام من و ماشین های خود را پنهان و حساب های خود را یک روز قبل از توقیف از جانب من انتقال داده است و موجودی ان ها همه صفر شده
    آیا از طریق دادگاه من میتوانم اقدام ایشان برای ماشین و حسابهای بانکی را محکوم کنم؟

    • با سلام اگر قبل از صدور حکم قطعی باشد فرار از دین نمی باشد با اثبات صوری بودن معامله می توانید اقدام نمایید.

  • سلام کارت عابربانک که رمزش همراهش بود رو ازم دزدیدن و موجودیشو خالی کردن . الان من باید چکار کنم آخه ۲۵ میلیون ازم برداشتن؟

  • سلام وکیل محترم بانک ،
    من در بانک وامی را برداشتم و به جای ضامنین امضا کردم حالا بانک فهمیده ولی ضامنین چون اقوام بنده هستن شکایتی ندارند حالا بانک می تواند از من شکایت کند و من باید چیکار کنم
    بانک می تواند از من شکایت کند؟

    • با سلام واحترام بله امکان طرح شکایت هست، اما کارمند بانک نیز بدون احراز هویت ضامن ها و دادن برگه به شما تخلف کرده است درصورتیکه ضمان شکایتی ندارند می‌توانند از طرح شکایت صرفه نظر بکنند.

  • سلام وقت بخیر در اجرای احکام چک برگشتی 14 تا بانک از شعب مختلف به من معرفی کردن سوالم اینه برای استعلام باید برم خود شعب؟
    راه بهتری وجود داره؟؟چندتاش شهرستانه

    • سلام با توجه به سیستم یکپارچه بانک ها نیازی به رفتن به شهرستان نیست. کد ملی محکوم علیه که در برگه آمده، بانک ها با وارد کردن آن می توانند موجودی او را ببینند و در صورت درخواست شما مسدود کنند. کافی است به شهری بروید که آن بانک ها در آن شعبه داشته باشند. اگر بعضی ها را نتوانستید پر کنید، مشکلی نیست.

  • سلام شما که وکیل بانک هستید ما را راهنمایی کنید واقعا گیج شدم هرکی یچی میگه
    وقتی چک قدیمی مبلغ بالا را به بانک میبری کارمند بانک میگه چون مبلغ بالاس باید به صاحب حساب زنگ بزنم!میخواستم بدونم این تماس قانونی مثلا اگه صاحب حساب پشت تلفن بگه چک سرقتی و یا …
    بانک می تواند در صورت مطابق بودن امضای چک با امضای صاحب حساب از پرداخت مبلغ چک خودداری کند؟

    • با سلام این یک رویه اداری دربانک ها است و بانک درنهایت مکلف به پرداخت وجه چک میباشد و اگر صاحب چک ادعایی بکند ظرف چندروز بایدبه بانک ارائه دهد وگرنه بانک به صرف ادعای ایشان ترتیب اثر نمیدهد
      بانک تخلفی نکرده و صاحب حساب برای اعلام دستور عدم پرداخت ظرف یک هفته باید گواهی دادخواست یا شکایت خود رابه بانک ارایه دهد در غیراین صورت و بعد از گذشت یک هفته بانک موظف به پرداخت است

  • سلام خسته نباشید پدر بنده محجور هست و برای خرید کالا سفته داده به خریدار حالا دادگاه نمیزاره پول از حساب برداریم و تسویه کنیم و فروشنده هم میخاد سفته رو بزاره اجرا راهی هست بشه با پول پدرم که در بانک هست بدهی ایشان را تسویه کنیم؟
    راهی هست بشه با پول پدرم که در بانک هست بدهی ایشان را تسویه کنیم؟

    • با سلام
      می بایست تقاضای صدور حکم محجوریت نمایید
      برای ایشان قیم تعیین می شود
      سپس قیم می تواند از طریق اداره سرپرستی اقدام نماید.

  • باسلام.من ضامن وام شخصی شدم و ایشان با توجه به تماسی که بانک با من داشت ۶ قسط را پرداخت نکرده وکارمند اعتبارات بانک گفتن که با وام گیرنده تماس گرفتن ولی اقساط رو پرداخت نکردن و گواهی کسراز حقوق بنده را اقدام خواهد کرد.خواستم خدمت حضرات بپرسم چه باید بکنم؟ اصولا بهترین اقدام برای اینجور موارد چی میتونه باشه که زودتر به نتیجه برسم.ضمنا وام گیرنده بازنشسته و تمکن مالی کافی هم داره ولی پرداخت نمیکنه.ممنون میشم پاسخ بفرمایید.
    بانک گفتن که با وام گیرنده تماس گرفتن ولی اقساط رو پرداخت نکردن و گواهی کسر از حقوق بنده را اقدام خواهد کرد چه کنم؟

    • به بانک اعلام نمایید از اموال ایشان استعلامی دریافت کنند و در صورت عدم انجام باید خود ابتدا پرداخت کنید و سپس از ایشان مطالبه کنید

  • سلام خدمت وکیل بانکی من با یک دختری ۴ سال دوست بودم و من اون کمک مالی هم میکردم ولی دوسالی بودم که شماره کارت من میگرفت یک پولی کارت به کارت میکرد پول واریز می شود و پس او براش کارت به کارت میردم چند روزی گوشی خاموش کرده
    حساب بانکی من را مسدود کردند چکار کنم؟

    • با سلام ابتدا به بانک مربوطه مراجعه کنید سپس حسب اعلام بانک باید به مرجع قضایی دستور دهنده مراجعه کنید.

  • حدود سه ماه شده که حسابهای بانکی بنده بابت مهریه مسدود شده. همچنین همسرم در دادگاه ها نه برای نفقه و نه برای طلاق حاضر نشدند خبری هم بابت اعتراض از جانب ایشان ندارم.ه همچنین تمام نقدینگی بنده در حساب های بانکیم هستند که متاسفانه مسدود است اینکه در این سه ماه قسطای بانکیم رو هم نتوانسته ام پرداخت کنم ممنون میشم راهنمایی کنید که چکار باید انجام دهم ؟.با تشکر

    • سلام به مرجعی که حسابها رو توقیف کرده مراجعه و پس از پرداخت مبلغ محکوم به یا مورد ادعای خواهان یا بستانکار از حسابتون رفع مسدودی خواهد شد.

  • سلام. شکایتی کرده بودم از فردی که از حساب بانکی من که حدود 5 سال پیش مبلغی دزدی کرده بود. الان اون شخص مورد نظر بازداشت شده. حالا من میتونم مبلغ دزدی رو به روز محاسبه کنم ؟

  • ضامن شخصی شده ام که مبلغ بسیار زیادی از وام و دیرکرد آنرا پرداخت نمیکند. با مراجعه به پرونده بانک متوجه شدم وام گیرنده توسط قرارداد بانکی ضامن خودش هم شده است و به گفته متصدی بانک، قرارداد بانکی از چک و سفته هم معتبرتر می باشد اما به اجرا گذاشتن آن شش ماه تا یکسال طول می کشد. بنظر شما آیا خودم پرداخت کنم و شکایت کنم بهتر است یا بانک قرارداد خودش را به اجرا بگذارد راحتتر و نتیجه بخش تر است؟

    • سلام و احترام
      اگر بانک هنوز از شما مطالبه نکرده و ضمانت شما حال نشده نیازی به پرداخت از سوی شما نیست.
      در هر صورت بانک ابزارهای لازم جهت وصول طلب خودش رو داره.

  • سلام، این همه تبلیغ چه فایده که من کارگردرخواست وکالت میدم برای چهل میلیون تومن، هیچ وکیلی حاضر به قبول انجام پرونده نیست و بهانه میارن ۴ سال پولمو بالا کشیدن در بانک، یک وکیل پیدا نشد حق منو بگیره، حاضرم وجه ارزش پرونده ببخشم ولی، منو به جواب برسونه تا اعصاب و روانم برگه سرجا زیر دستها رو نگاه کنید…

    • سلام شما که توان استخدام وکیل ندارین به اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری استان سمنان مراجعه بفرمایید تا به صورت رایگان هم مشاوره بگیرین و هم وکیل بهتون معرفی خواهد شد.
      دفاتر وکلا نمیتونن وکالت رو به صورت مجانی انجام بدن چون هزینه های جاری دفتر از محل درآمد وکلا تامین میشه.
      موفق و پیروز باشید.
      دفتر وکالت دکتر مهری

  • سلام و عرض ادب، من چندین سال پیش از قرض الحسنه وام دریافت کرده ام و سندی به میزان 400 میلیون تومان رهن گذاشتهام، و از آن مبلغ 130 میلیون تومان پرداخت کرده ام. و الان آن قرض الحسنه، بانک شده، و طبق قراردادهای بانکی، ملک بنده رو به اجرا گذاشته و درصد بالایی روبه عنوان دیرکرد در نظر گرفته. حالا میخواهد، با مزایده ملک رو تصرف کنه راهکار قانونی وجود داره جلوی مزایده و تصرف گرفته بشه؟ ممنون

    • سلام وقت شما بخیر
      اصولا قراردادها تابع زمان تنظیم خود هستند، و با تغییر شرایط حقوقی موسسه به بانک علی الاصول می‎بایست قرارداد شما هم تابع زمان انعقاد عقد باشد، مگر اینکه در قرار داد شرایطی غیر از این پیش بینی شده باشد. شما بهتر است دادخواست توقف عملیات اجرایی بدهید و متعاقب آن نسبت به حکم صادره به کمک وکیل متخصص، اعاده دادرسی بخواهید. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور بانکی با شماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقت بخیر
    من بابت افتتاح حساب به بانک مراجعه کارت ملیم همراهم بود ولی شناسنامه ام در دسترسم نیست بانک برام افتتاح حساب انجام نمیده ایا این مورد تخلف بانکی ؟

    • سلام دوست عزیز
      برای افتتاح حساب شما باید اصل شناسنامه همراهتان باشه چرا که پیرو بخشنامه مب/1753دربند 3 به جهت اطمینان از اصالت هویت باید اصل شناسنامه توسط بانک رویت شود

  • سلام. میخواستم بدونم که در ارتباط با ملکی که در رهن بانک و قرار مزایده بشه هیچ راهی یرای بازگشتش نیست یا هست؟

    • سلام وقت به خیر
      مالک میتونه نسبت به جریان مزایده اعتراض کنه و همچنین از دادگاه حقوقی درخواست توقیف عملیات اجرائی مزایده در صورتی که دلایل قانع کننده داشته باشه اقدام کنه.
      در این گونه موارد مشاوره با وکیل تخصصی دعاوی بانکی و ملکی میتونه راهگشا باشه.
      چرا که راههای زیادی برای احقاق حق وجود داره که صرفا با مطرح کردنشون با وکیل امکان بررسی راهها وجود خواهد داشت.

  • سلام و عرض ادب خدمت شما . بنده 3 سال پیش وامی از بانک گرفته و خانه ام در رهن بانک می باشد ولی بانک از ابتدا از دریافت اقساط به عناوین مختلف خودداری کرد و در حال حاضر می خواهد خانه ام را به مزایده بگذارد سوال بنده این است که چگونه در دادگاه خواسته خود را که تعیین مقدار بدهی ام به بانک و پرداختش را مطرح کنم تا از مزایده ملک جلوگیری کنم ؟ ممنون میشم من رو در این امر راهنمایی بفرمایید .

    • سلام وقت بخیر . دعوای تعیین میزان بدهی به بانک طبق رویه موجود قضایی امر ترافعی محسوب نمی‌شود و دادگاهها قرار عدم استماع صادر می‌کنند لیکن چنانچه شما ادعایی مبنی بر اعمال محاسبات غیر قانونی و یا مازاد بر مصوبات بانک مرکزی رو دارید و یا ادعای شکایت از دستور اجرا و اعلام بطلان اجرائیه به جهت مخالفت با قانون یا مفاد سند رسمی رو دارید میتوانید در دادگاه طرح دعوا نمایید . که این امر نیازمند مشاوره با وکلای متخصص در امور بانکی را دارد . که شما میتوانید با شماره های موسسه تماس و مشاوره لازم را جهت این امور دریافت نمایید .

  • با سلام و عرض ادب با توجه به تعهد سازمان متبوع مبنی بر کسر اقساط تسهیلات بانکی از حقوق و کسر اقساط در موعد مقرر و واریز بحساب بانک توسط سازمان پرداخت کننده حقوق ،بانک مجدد اقدام به اخطاریه و اعلام کسر اقساط برای مرتبه دوم نموده است راهکار قانونی جهت جلوگیری از کسر مجدد از حقوق وجود دارد ؟ ممنون میشم من رو راهنمایی بفرمایید

    • اگر درخواست کسر از حقوق و واریز آن به حساب بانک از بابت اقساط عقب افتاده به اداره متبوعه از طرف بانک فرستاده شود، در صورت کسر از حقوق دوباره نمیتوان اینکار رو کرد این کار فاقد وجاهت قانونی است . شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید و با وکلای تخصصی در امور بانکی مشاوره شوید.

  • سلام روز بخیر
    سوالی داشتم من جهت ضمانت وام خواهرم به بانک‌مراجعه کردم و من و همسرم هردو کارمند هستیم ضمانت خواهرم انجام دادیم الان من از بانک یک نسخه قرار داد رو خواستم ولی جواب درستی به من ندادن آیا من میتونم نسخه قرار داد رو داشته باشم

    • سلام بله بانکها موظف هستند در صورت درخواست ذینفع نسخه قرارداد رو تحویل بدن
      در ماده 23 قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار، بانک مرکزی مکلف گردیده به منظور تراضی (توافق) و عادلانه نمودن قراردادهای، فرم های یکنواختی جهت ارائه هرگونه تسهیلات توسط بانکها فراهم نماید. همچنین بانکها موظفند در صورت درخواست تسهیلات گیرندگان یا ضامنین یک نسخه از قرارداد را به آنها ارائه دهند و در صورت خودداری بانک از ارائه آن، بازرسی بانک موظف به اعطای قرارداد به مشتریان میباشد. جهت دریافت اطلاعات و رزرو تایم مشاوره با وکیل متخصص امور بانکی با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام من از وکیل بانکی اتون یه سوال داشتم اگر چک برگشتی داشته باشیم و ماشین رو بخاطر همین بخوان توقیف کنن. حق مزایده گذاشتن ماشین توسط دادگاه هست بخاطر چک برگشتی که موجوده؟ سند ماشین هم هنوز به نامم نیست فقط ثبت پلاک انجام شده

    • سلام دوست عزیز
      اگر توقیف اموال از طریق اجرای ثبت انجام شود، خودرو باید طبق سند رسمی به نام صادر کننده چک باشد و صرفا پلاک خودرو کافی نمی‌باشد، اما اگر از طریق دادگاه با مبایعه نامه یا پلاک شکایت انجام گردد، در صورت حکم محکومیت، خودرو به مزایده گذاشته می‌شود. البته در صورتی که سند به نام صادر کننده نباشد، برای رسیدگی به این مشکل روش های مختلفی وجود دارد، که یک وکیل با تجربه می‌تواند از طریق آنها، اقدام نماید.

  • سلام وکیل محترم بانکی. برای استعلام چک برگشتی باید به خوده شعبه برم؟ 9 تا بانک از چندین شعبه اس که 3تاش شهرستانه. میشه توضیح بدید لطفا

    • سلام دوست عزیز
      با توجه به سیستم یکپارچه بانک ها نیازی به رفتن به شهرستان نیست. استعلام از چک های جدید برگشتی صیاد از طریق سامانه صیاد امکان پذیر است. و استعلام از چکهای برگشتی قدیمی از طریق مراجعه به بانک یا سامانه ساد 24 هم امکان پذیر است.

  • با سلام و وقت بخیر. بنده ملکی را فروختم که سند آن به دلیل اقساط بانکی در رهن بانک است، بنده از مالک جدید در محضر تعهد نامه مالی گرفتم بابت اینکه ضامن را تغییر داده و اقساط ملک را پرداخت کند، وکالت نامه محضری به مالک جدید دادم و ایشان در حال حاضر در منزل مستقر است ولی به تعهدات عمل نکرده و بانک من و ضامن را به خاطر تاخیر در پرداخت اقساط تحت فشار گذاشته، بنده به دادگاه شکایت کردم آیا بانک می‌تواند بر روی سفته ها و اموال ضامن من اقدام کند؟ یا روی ملک در رهن اقدام می‌کند؟ الان حدود یکسال که خریدار به تعهداتش عمل نکرده است. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • سلام دوست عزیز
      بله، بانک می‌تواند به ضامن مراجعه نماید و درخواست توقیف اموال وام گیرنده و ضامن را بدهد. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل تخصصی بانکی با شماره 02188663926 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام اگه مبلغ زیادی مثلا 800 میلیون تومان به حساب بانکی کسی واریز بشه امکان داره بپرسن این پولو از کجا واریز شده و چطور بدست اوردیش؟

    • سلام دوست عزیز
      خیر، جای نگرانی نمی‌باشد. در صورتی‌که منشا واریزی مشروع و قانونی باشد، هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

  • سلام روز بخیر
    سوالی داشتم از خدمتتون من برای شکایت از بانک کجا باید اقدام کنم؟ من میخواستم یک قرارداد مشارکت مدنی با بنک داشته باشم اما بانک‌نسخه قرار داد رو به من نمیده.

    • سلام وقت شما بخیر
      بانکها موظفند در صورت درخواست تسهیلات گیرندگان یا ضامنین آنها یک نسخه از قرارداد را به آنها ارائه دهند و در صورت خودداری بانک از ارائه آن، بازرسی بانک موظف به اعطای قرارداد به مشتریان میباشد. شما میتوانید از بازرسی بانک مربوطه تقاضا تسلیم نسخه قرار داد را داشته باشید.

  • سلام و عرض ادب
    سپاس از سایت جامع و عالی که دارید سوالی از محضرتون داشتم
    آیا ابطال قرار دادهای بانکی که حداقل ۱۰سال از قرار دادگذشته باشه امکان پذیر هست؟ و مبلغ قرار داد بیش از ۳ میلیارد تومان می باشد.

  • سلام. ما یه پرونده بانکی ملکی داریم. سوالاتی دارم اگر بدهکار فوت کند و سند رهن غیر منقول و تقاضانامه صدور اجرائیه علیه چه کسی بعمل می‌آید و مرجع درخواست صدور اجرائیه کدام است؟ و یک وکیل متخصص در زمینه بانکی معرفی کنید.

    • سلام وقت شما بخیر
      علیه وراث حینالفوت ( در زمان فوت) متوفی صادر میگردد و دفتر اسناد رسمی، تنظیم کننده سند مرجع درخواست صدور اجرائیه میباشد. در خصوص مشاوره با وکیل متخصص بانکی جناب آقای دکتر محمدرضا مهری، میتوانید با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام آقای دکتر روزتون بخیر
    برادر من سال ۹۴ با ضمانت  سند ملک پدرم که واقع در خیابان استاد بنان از بانک سرمایه وام ۵ میلیاردی گرفتن ملک پدرم ارزش بالایی داره و ایشون پرداخت نکردن وام رو و سال ۹۹ متاسفانه پدرم از دست دادیم و حالا بانک میخواد ملک مصادره کنه و من و خواهرم جز وراث اون ملک هستیم آیا میتونیم شکایت مطرح کنیم؟ آیا شما میتونید وکالت پرونده ما رو به عهده بگیرید؟

    • سلام وقت شما بخیر
      با توجه به توضیحات حضرت عالی به نظر میرسد امکان طرح دعوای ثالث وجود داشته باشد. ولیکن نیاز به بررسی مستندات و برگزاری جلسه مشاوره میباشد. شما میتوانید جهت رزرو تایم مشاوره با آقای دکتر مهری با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام. حساب بانکی من هک شده. 14 روز پیش مهریه ام به مبلغ یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان رو گرفتم ولی چند ساعت بعد از واریز. کل پول از حساب من برداشت شده در واقع حسابم هک شد. من میتونم کاری کنم ؟به شوهرم مشکوکم.

    • سلام وقت شما بخیر
      شما میتوانید با مراجعه به دفتر خدمات قضایی، شکایت خود را ثبت کنید و به پلیس فتا مراجعه نمایید. البته اگر به همسرتان مشکوک هستید، به دادسرا مراجعه و تقاضای بررسی حسابهای او را بدهید.

  • سلام کارت عابر بانکم بخاطر اینکه عضو سایت شرط بندی بودم مسدود شده . به کجا برم کجا و چه جوری باید برای رفع مسدودی اقدامی کنم؟ با تشکر

    • سلام وقت شما بخیر
      با توجه به اینکه عضویت در سایت شرط بندی جرم و ممنوع میباشد، ابتدا باید به مرجع توقیف کننده حساب مراجعه نمایید. در صورت عدم مراجعه، حتما پرونده شما به دادسرا ارسال و مجازات خواهید داشت.

  • سلام روز خوش آقای مهری
    آیا جناب عالی وکالت قضات رو هم می‌پذیرید؟ ما در پرونده‌ای که در حوزه اقتصادی بوده محکوم شدیم و نیازمند مساعدت شما هستیم

    • سلام وقت بخیر
      بله. پروندههای زیادی در این زمینه انجام شده. درخدمت شما هستیم. جنابعالی میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو تایم مشاوره با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳ تماس حاصل فرمایید.

  • با سلام و وقت بخیر یک سوال تخصصی در مورد امور بانکی داشتم. آیا امکان وصول خسارت تاخیر پرداخت وجه بیشتر از شاخص تورم توسط بانک ها یا موسسات بانکی وجود دارد؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بانکها در صورت تصریح در قرارداد میتوانند خسارتهای ناشی از تاخیر پرداخت را بیشتر از شاخص اعلامی توسط بانک مرکزی به استناد الحاق دو تبصره ماده 15 قانون عملیات بانکی بدون ربا و بر اساس تصریح قرارداد تسهیلاتی وصول نمایند. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور بانکی با شماره 02188663926 تماس حاصل فرمایید.

  • با سلام و وقت بخیر، من به همراه 4 نفر شرکا ورشکست شدیم و یک شرکت ورشکسته داریم، که دادگاه حکم ورشکستگی صادر کرده و الان مدیر تسویه اموال رو کارشناسی کرده و تمام مراحل تمام شده و اموال رو مزایده گذاشته و با همه طلبکاران هم توافق کرده، به جز یک بانک و دو شخص، الان بانک از ما که ضامن شرکت بودیم شکایت کرده و مبلغ کل وام رو که 3 میلیارد شده، البته با محاسبه دیر کرد و سود مرکب خودش حکم گرفته و هم قاضی ورشکستگی مبلغ 2.2 میلیارد به بانک اختصاص داده و هم دو دستگاه آپارتمان از ما در رهن خودش داره و هم قبل از ورشکستگی مبلغ 2 میلیارد به بانک پرداخت کردیم. کل وام هم 2.5 میلیارد بوده. در صورتی که تسهیلات دریافتی هم، مشارکت بوده و در سال 90 از بانک گرفته شده و با سود 16 یا 17 درصد، ولی الان سود آن 31 درصد شده. آیا میتوان با توجه به بخشنامه های جدید قوه قضائیه سود مرکب رو از بین برد تا بانک از ما پول دریافت نکنه ؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

    • سلام وقت شما بخیر
      در بحت اول شخص وام گیرنده میتواند نسبت به قرارداد اعتراض و ابطال آن را بخواهد، و ارتباطی هم به بخشنامه های جدید ندارد، بلکه در حال حاضر شرایط سهلتر شده است. ولی در خصوص شما که ضامنین هستید جدا از اینکه آیا میتوانید ابطال قرارداد را بخواهید یا خیر، چون طرف اصلی شما نبودهاید، ولیکن طبق قانون چون ورشکسته هستید نباید از شما تاخیر تادیه و ..گرفته شود. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور بانکی باشماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

  • آیا بانک مجاز است بعد از اعلام کتبی خودِ بانک مبنی بر خروج از ضمانت فرد و جایگزینی فرد دیگری در پرونده تسهیلات بانکی( بانک حکمت ایرانیان) بعد از گذشت ۲ ماه نامه را کان لم یکن اعلام کرده و مجددا فرد قبلی را بدون اطلاع وارد ضمانت همان پرونده کند؟ اگر غیرقانونی است، جرم محسوب میشود یا تخلف؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بعد از اعمال جانشینی ضامن، فرد قبلی از قید ضمانت خارج و مسئولیتی در قبال وام ندارد. چون در زمان اعمال ضمانت قرارداد منعقد و رضایت فرد ذکر میشود و اصولا جابجایی بدون توافق وام گیرنده و ضامن جدید و قبلی انجام نمیشود. پس اگر جابجایی انجام شد بانک نمیتواند بدون عقد قرارداد جدید فردی را در ردیف ضامنین قرار دهد. در این صورت تخلف صورت گرفته و کسی که متضرر شده میتواند تقاضای ابطال ضمانت نامه را بنماید. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور بانکی با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقت بخیر
    من و برادرم سال ۸۵ مبلغ ۳۰۰ میلیون از بانک خصوصی وام درقالب مضاربه گرفتیم که الان شده ۱میلیارد ۵۰۰ میلیون آیا شما میتونید زمینه بخشودگی دیرکردها بهمون مشاوره بدید؟ کجا باید اطلاعات بهتون بدم

    • سلام وقت شما بخیر
      بله امکان برگزاری جلسه مشاوره وجود دارد، و در جلسه مشاوره مدارک به روئیت وکیل خواهد رسید. جهت رزرو تایم مشاوره با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳ تماس حاصل فرمایید.

    • سلام وقت شما بخیر
      درخواست توقیف مازاد مالی که در وثیقه دین یا توقیف در مقابل طلب دیگری است، وفق ماده ۵۴ قانون اجرای احکام مدنی مصوب ۱۳۵۶ یا درخواست اعمال ماده ۵۵ این قانون، حق محکوم له است و نه تکلیف وی. بنابراین هرگاه جز مالی که در رهن است یا به نفع دیگری در توقیف است مال دیگری از محکومعلیه یافت نشود، از آنجا که محکومبه از محل این مال قابل استیفاء نیست و به تشخیص اجرای احکام به دلایلی همچون عدم رضایت توقیف کنندگان مقدم امکان استیفای محکومبه از محل این مال وجود نداشته باشد اعمال ماده ۳ قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی مصوب ۱۳۹۴ بلامانع است.

    • سلام وقت شما بخیر
      معمولا حداقل 5 درصد قیمت پایه به عنوان ودیعهی شرکت در مزایده، که به صورت ضمانتنامه یا چک بانکی باید ارائه شود. باید قیمت پیشنهادی خود را در پاکت در بسته ارائه نماید و در صورت برنده شدن در مزایده حداکثر یک هفته مهلت دارد، کل مبلغ پیشنهادی را پرداخت نماید. میتوانید برای دریافت اطلاعات دقیقتر با گروه وکلای مهر 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام میخوام حقوق ضامنم رو برای وام ببندم. برای مسدود کردن حقوقش نیاز به حکم قضایی هست؟ و اصلا بانک مجازه کل حقوق و مزایای فرد ضامن را به مدت چندین ماه متوالی برداشت کند و حقوق ضامن صفر بشه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بدون دستور قضایی این امر امکان ندارد، زیرا بانکها به استناد قرارداد داخلی که در حکم اسناد لازمالاجرا و سند رهنی هستند و طبق ماده 96 قانون اجرای احکام مدنی و مقررات استخدامی، بیش از یک چهارم حقوق فرد متاهل و یک سوم حقوق فرد مجرد، قابل توقیف نمیباشد.

  • سلام خدمت آقای دکتر
    آیا بانک ها میتونن هرمیزان سودی که میخوان در قرار دادها لحاظ کنن و آیا بابت این مورد امکان شکایت هست ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      با توجه به بخشنامههای صادر شده از سوی مراجع قضایی و رأی وحدت رویه دیوان عالی کشور، بانکها و موسسات اعتباری نمیتوانند خودسرانه هر مبلغ و درصد سودی را در قراردادهای خود مد نظر قرار دهند. ادارات اجرای ثبت نیز مکلف و موظف شدهاند که به درخواستهای اجرای قراردادهای بانکی که خارج از عرف تنظیم و درخواست اجرا دارند ترتیب اثر ندهند.

    • سلام دوست عزیز
      بانکها موظفند در صورت درخواست تسهیلات گیرندگان یا ضامنین آنها یک نسخه از قرارداد را به آنها ارائه دهند. در صورت خودداری بانک از ارائه آن، بازرسی بانک موظف است، قرارداد را به درخواست کنندگان ارائه دهد. برای اطلاعات بیشتر با شماره تماس 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

    • سلام وقت شما بخیر
      امکان حذف سود مرکب تحت شرایطی مقدور است، ولیکن برای اظهار نظر در این مورد نیاز به بررسی مدارک شما توسط وکیل متخصص این امر میباشد. شما میتوانید جهت هماهنگی تایم مشاوره با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، سفتهای که فاقد تاریخ است، سفته به رؤیت محسوب میشود یعنی تاریخ رویت آن، تاریخ صدور محسوب میشود.
      برای دریافت مشاوره با وکلای مجرب ما با شماره 09120067664 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام من از استان خوزستان به شما پیام میدم و آقای دکتر بهم معرفی کردن من ضامن فردی شدم برای گرفتن وام و پشت یوی از سفته هاش که مبلغ ۱۰۰ میلیون بود امضا کردم و الان ایشون وام نداده و بانک ملک ۷ میلیاردی من بابت این ضمانت توقیف کرده و من حاضرم ۱۰۰ میلیون عینا به بانک بدم ولی حاضر نیستن بپذیرین طرف حساب من بانک اقتصاد نوین آیا من میتونم کاری انجام بدم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله. باید مدارک و مستندات شما بررسی شود. جهت هماهنگی تایم مشاوره با آقای دکتر مهری با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقت خوش
    من مالک یک کارخانه لبنیات در تبریز هستم سال ۹۸ ما از بانک سرمایه مبلغ ۱ میلیارد وام گرفتیم و تا حدودی اقساط پرداخت شد و بعد ۱ سال ونیم وقفه افتاد الان بانک بابت دیرکرد اعلام کرده باید ۱ میلیارد ۵۰۰ ما برگردونیم و گرنه وثیقه مون رو ضبط میکنن من مقاله حذف سود مرکب شما رو دیدم آیا من خودم شخصا میتونم اقدام کنم برای شکایت؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله. امکان طرح شکایت توسط خود شما وجود دارد ولیکن توصیه میشود حتما با وکیل متخصص در امور بانکی مشاوره شوید. شما میتوانید جهت هماهنگی تایم مشاوره با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام روز بخیر
    بانک حساب من مسدود کرده و من رفتم مراجعه کردم متوجه شدن نامه دادگاه برای حساب دیگه ای بوده که یک رقم با شماره حساب من متفاوت بوده و الان بانک عذر خواهی ام نمیکنه من با این مسدودی حساب تمام تجارتم به مشکل خورد

    • سلام وقت شما بخیر
      بله امکان شکایت از بانک وجود دارد. و شما میتوانید با استفاده از مشاوره با وکیل تخصصی در امور بانکی این کار را انجام دهید. جهت هماهنگی تایم مشاوره با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام روز بخیر
    اگر بانک در قرار داد مضاربه تخلف کند و سود بیش تر دریافت کند آیا این قرار داد قابل ابطال است.

    • سلام وقت شما بخیر
      بله. بانکها موظف هستند طبق قوانین بانک مرکزی و دستورالعمل های قانونی اقدام نمایند و اگر خلاف قرارداد عمل شده باشد، امکان ابطال وجود دارد.

  • با عرض سلام ما دو نفر هستيم كه ضامن شخص سومي شديم و او با ضمانت ما از بانك، وام مسكن گرفت ولي متاسفانه فوت شده است. اين شخص داراي ملك و ميراث مي‌باشد ولي ورثه زير بار پرداخت وام بانك نمي روند. اين وسط تكليف ما چيست؟

    • سلام وقت شما بخیر
      ضمانت شما به قوت خود باقی است. شما پس از پرداخت بدهی به بانک حق رجوع به ورثه برای مطالبه مبلغ پرداخت شده را خواهید داشت. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور بانکی با شماره 02188663925 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام جناب من یک کشاورز هستم در استان آذربایجان امسال متاسفانه به مشکل خوردم و به بانک مراجعه کردم برای دریافت وام و بهم وام سلف پیشنهاد دادن میخواستم بدونم این وام چی هست؟

    • سلام وقت شما بخیر
      معامله سلف نوعی پیش خرید نقدی است، به این صورت که چنانچه تولید کنندهای جهت تولید محصولات خود با کمبود بودجه مواجه شود میتواند از طریق پیش فروش محصولات خود به بانک، اقدام به تولید محصولات خود مینماید در واقع بانک اقدام به پیش خرید محصولات به قیمت معین مینماید.

  • با سلام و وقت بخیر، بنده سال ۹5 خانه خود را وکالتی فروختم، چون ملک من وام داشت قرار بود که خریدار اقساط وام رو پرداخت کنه، ولی تا الان وام و سند را به اسمش نزده و ابلاغ اظهار نامه هم نتیجه نداده. هر جا میرم چون وام به نام من هست بهم میگن معوقه داری. چه راهکاری هست که انجام بدم این مشکل حل بشه؟ ممنون میشم من رو راهنمایی بفرمایید.

    • سلام وقت شما بخیر
      به طور معمول در زمان فروش ملک وام مسکن به خریدار منقل می‌گردد و با تایید بانک و حفظ حقوق مرتهن سند به نام خریدار تنظیم می‌گردد و هیچگونه مخاطراتی فروشنده را تهدید نمی‌نماید، لذا فرض سوال شما مبهم و چنین اتفاقی نادر است. به هرشکل اگر اثبات نمایید مدیون وام خریدار است، پس از تسویه با بانک می‌توانید علیه ایشان اقدام نمایید و قاعدتا تا زمانی که تسویه صورت نگرفته باشد انتقال سند رسمی سالبه به انتفای موضوع است. و اگر وکالتنامه‌ای در بین باشد بر اساس مفاد وکالتنامه می‌توانید الزام ایشان را به انجام تعهداتش از جمله تسویه اقساط معوقه وام بانکی، را از دادگاه بخواهید. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور بانکی با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • من یک مشکل بانکی دارم و وامی رو از موسسه مهر اقتصاد دریافت کردم سال ۹۳ ومبلغ ۳۰۰ میلیون بوده الان با دیرکرد شده ۹۰۰ میلیون و من میخوام جلوینزایره ملکم گرفت بشه آیا امکان پذیر؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله. امکان حذف سود مرکب تحت شرایطی وجود دارد. شما می‌توانید برای هماهنگی تایم مشاوره با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • با سلام و خسته نباشید، ما به عنوان راهن سند خودمون رو در رهن قرار دادیم . مسئول بانک یه برگه دیگه به ما داد که زیر اون رو به عنوان ضامن امضا کنیم. وام گیرنده بدهی اش را نداده، من می‌خوام بدونم با توجه به این که ما محکوم به پرداخت بدهی هستیم می‌تونیم به میزان محکومیت معترض بشیم و بخواییم کم کنند برامون و بعدش بریم دادخواست ابطال بدیم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      خیر، اگر چنین درخواستی داده‌اید یعنی اینکه تلویحا محکومیت را قبول کرده‌اید و بعدا نمی‌توانید ادعای ابطال قراردادی را مطرح کنید که در عمل آن را پذیرفته‌اید. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص در امور بانکی با شماره 09120067663 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقتتون بخیر باشه وکیل گرامی، سوالم از شما در مورد صندوق امانات بانک صادرات هست، پدر بنده یک عدد صندوق امانات دارن و الان هم دچار الزایمر شدند، بانک به علت عدم پرداخت اجاره صندوق حکم تخلیه صندوق را گرفته، ما نمی خوایم تا وقتی پدر زنده هستن این صندوق باز بشه چیکار کنیم

    • سلام وقت شما بخیر
      شما در مرحله اجرا می‌توانید با پرداخت میزان بدهی نسبت به تمدید قرارداد اجاره صندوق اقدام نمایید.

  • سلام جناب وکیل
    میخواستم بدونم رفع تعهد ارزی از چه طریقی انجام میشه و آیا شما وکالت در این زمینه رو می‌پذیرید؟

    • سلام وقت شما بخیر
      رفع تعهدات ارزی واردکنندگان کالا و خدمات با ارائه پروانه گمرکی و یا سایر اسناد حاکی از ورود کالا و خدمات صورت می‌گیرد و این مورد توسط وکیل بانکی با ارائه مدارک مورد قبول بانک مرکزی با توجه به نوع کالا وارداتی و سایر قوانین موجود صورت خواهد گرفت. شما می‌توانید جهت هماهنگی تایم مشاوره با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام آقای مهری
    سوالی از شما داشتم آیا میشه با بانک توافقی برای دریافت ارز و واردات انجام داد چون یک سری آیین نامه ها هست ولی میخوام تو قرارداد تغییراتی باشه

    • سلام وقت شما بخیر
      قوانین و مقررات مربوط به تعهدات ارزی جز قوانین آمره محسوب می‌شوند یعنی نمی‌توان برخلاف قوانین و مقررات مربوط به تعهدات ارزی توافق نمود و اگر چنین توافقی صورت بگیرد، آن توافق و شرط باطل می‌باشد.

  • سلام آقای وکیل وقت بخیر من میخواستم قرارداد بانکی امضا کنم و بهم گفتن این قرارداد جعاله است ولی منم نمیدونم جعاله چیه میشه لطفا بفرمایید.

    • سلام وقت شما بخیر
      جعاله عبارت است از اینکه شخصی در برابر انجام عمل معینی، خود را ملزم به پرداخت مبلغی مطابق قرارداد می‌نماید. شخصی که خود را ملزم به پرداخت اجرت یا مبلغی می‌کند، جاعل یا کارفرما نام دارد و شخصی که عمل معینی را انجام می‌دهد، عامل نام دارد.

  • سلام
    از همسرم جدا شدم و مهریه را دادگاه برام سالی یک سکه تعیین کرد (۱۱۰سکه دارم)چون شوهرم از کار استعفا داده بودند ودر دادگاه ادعا کردند که درآمدی ندارند حقم پایمال شده حالا متوجه شدم که مغازه ای که در آن رستوران داشت را اجاره داده به بنگاه ماشین وهرماه کرایه آن به کارت دوست دخترش یا مادرش دقیق نمیدونم واریز میکنه خبر دار شدم تازگیا که خودشم سرکار میره و حقوق میگیره
    خبر دارم که 500 میلیون هم پول داده به برادرش
    سوالم اینه حساب بانکی اطرافیان شوهر سابقم می‌تواند گواه این باشد که وضع مالی ایشان خوب است؟

    • سلام وقت شما بخیر
      چنانچه قادر به اثبات درآمد و ملائت همسرتان باشید امکان اخذ نتیجه از طرح درخواست تعدیل اقساط وجود دارد. می‌توانید با معرفی شهود و ارایه دلیل، ادعایتان را ثابت نمایید البته در خصوص اموالی که به نام ایشان نباشد نمیتوانید درخواست توقیف نمایید.

  • سلام یک فقره چک قدیمی من به مبلغ نهصد میلیون تومان در مهرماه برگشت خورد و برگشت زننده درخواست اجرائیه کرده
    و اسکن چک به دستم رسیدم و از اونجا فهمیدم کاملا این چک جعل گردیده است و امضا من نیست و کاملا تابلو هست و کاربر بانک به علت آشنایی با اون فرد یا تطمیع و… به جای عدم مطابقت امضا گزینه مطابقت امضا را زده بود.
    به بازرسی بانک مربوطه مراجعه کردم و شکایت مکتوب ثبت کردم بازرسی بانک مربوطه بعد از بررسی یک هفته بعد بهم یک نامه رسمی با مهر سرپرستی آن بانک داد که کاربر ما اشتباه کرده وامضا مطابقت نداره و داریم در سیستم بانک داری هم اصلاح میکنیم، الان بعد از چند روز نمیدونم به چه علتی جاعل آشنا پیداکرده یا چجوری بازرسی را تطمیع کرده میخواد حرفشو تغییر بده و الان میگن شما این امضاتون شبیه به یکی از امضاهاتون توی افتتاح حساب غیر از دسته چک تون نزد بانک دیگر هست درحالیکه بانک باید امضا من در حساب جاری در آن بانک را به نظرم فقط ملاک قرار بده و میخواد بازرسی نامه رو پس بگیره و نامه دیگه بزنه در جهت کن لم یکن کردن نامه اول سوالم اینه
    بازرسی مگه می تونه نامه رسمی که زده و پس بگیره ؟اگر کرد من به چه طریقی میتونم از بازرسی شکایت کنم ؟؟

    • سلام وقت شما بخیر
      امکان استرداد نامه رسمی وجود نداشته و توصیه می‌شود شکایت جعل را پیگیری نمایید.

  • سلام عموی پدرم تازه فوت شدن میخواستم بدونم پدرم میتونن پرینت حساب بانکی ایشون رو بگیرن؟؟

    • سلام وقت شما بخیر
      امکان اخذ پرینت بانکی منوط به اخذ گواهی حصر وراثت است و اگر پدر شما از وراث باشند با اخذ گواهی انحصار وراثت این امر امکان پذیر است در غیر این صورت ممکن نیست.

  • سلام. یک بانک خصوصی مبلغی بصورت غیر مجاز از حسابم برداشت کرده، چگونه و به کجا شکایت کنم آقای وکیل؟

    • سلام وقت شما بخیر
      ابتدا طی درخواست کتبی مراتب را به رئیس بانک مربوطه اعلام نمایید و جواب را کتبا اخذ نمایید و اگر پاسخ منفی بود شکایت خود را به حراست بانک و سرپرستی و دایره حقوقی بانک مطرح نمایید و چنانچه موضوع حل نشد، شکایت خود را در دادسرا مطرح نمایید.

  • سلام اقا من 3 سال و 5 ماهه که سرباز فراری هستم، میخواستم مطمئن بشم که امکان داره مدارک هویتی مثل کارت ملی و حساب بانکی سرباز فراری مسدود بشه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      حساب بانکی مسدود نمی‌شود، اما برخی محدودیت‌های اجتماعی بر روی شناسه کد ملی شما ثبت میگردد و برای مثال نمی‌توانید گذرنامه اخذ نمایید.

  • سلام وام فرزند اوری ثبت نام کردیم، امروز از بانک ملی زنگ زدن میگن فردا ضامنتو بیار امضا کنه ولی معلوم نیست کی بهت وامو بدیم فعلا جلو وامارو بستیم این حقیقت داره؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله به احتمال زیاد اعلام بر اساس حقیقت است ولی جهت اطلاع دقیق با اداره حقوقی بانک تماس حاصل فرمایید.

  • سلام وقت شما بخیر
    من برادرم ساکن ایران نیستن و مدتی به ترکیه رفتن نیاز دارن پرینت حسابشون در ایران گرفته بشه و من ازشون یک وکالت کاری دارم امام بانک بهم پرینیت نمیده ایا این مورد قانونی؟

    • سلام وقت شما بخیر
      صرفا اخذ وکالت کاری برای دریافت پرینت حساب کفایت نمی‌کند و باید در وکالت نامه تصریح شده باشد که شما اجازه گرفتن پرینت حساب را دارید.

  • سلام و خسته نباشد، من امروز متوجه شدم که حساب بانکیم مسدود شده ولی نمیدونم علتش چیه باید برم دادگاه پیگیر بشم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      حسابتان مربوط به هر بانکی هست به همان‌جا مراجعه کنید تا اعلام نمایند که چه مرجعی دستور توقیف حساب شما را صادر کرده است و سپس موضوع را از طریق آن مرجع پی‌گیری نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل بانکی با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، در مضاربه بانکی، بانک به عنوان مالک می‌تواند تامین سرمایه نماید و در سود حاصل از عمل عامل شریک شود.

  • سلام وقت بخیر، خواهرزاده من سال 93 وام گرفته و من ضامنش شدم، الان حسابای من توقیف شده پیگیر شدم و بانک میگه به خاطر ضمانت همون وام هست، الان خواهرزاده من ایران نیست و خودش میگه که وامم رو تسویه کردم، الان من باید چی کار کنم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      ابتدا باید از دلیل توقیف حساب خود مطمئن شوید اگر دلیل توقیف همان موردی است که فرمودید، می‌توانید از خواهرزاده خود وکالت بگیرید و یا از طریق بانک و یا مراجع قضایی پیگیر رفع توقیف حساب‌هایتان شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام و عرض ادب
    من برای گرفتن وام ازدواج یک شعبه ای رو انتخاب کردم و رفتم برای وام کارهاش رئیس شعبه خیلی بی ادبانه با من صحبت کرد گفت برای چی اینجا رو انتخاب کردی برو سمت منزلت درخواست بده من میخوام ازش شکایت کنم رفتارش سرشار از توهین بود

    • سلام وقت شما بخیر
      شما می‌توانید به حراست شعبه مرکزی بانک مربوطه مراجعه کنید و شکایت خود را ثبت نمایید یا اینکه به حراست بانک مرکزی مراجعه نمایید. 

  • سلام وقت بخیر . من سال ۹۸ وامی به مبلغ ۱۰۰ میلیون دریافت کردم و تا سال ۱۴۰۰ هم اقساط را پرداخت کردم تقریبا نصف بیشتر اقساط پرداخت شده . اما متاسفانه در سال ۱۴۰۱ قادر به پرداخت اقساط نشده ام . میخواستم بدونم دادگاه درباره دعوی بانک چه حکمی برای من صادر خواهد کرد ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر فیش ها و اسناد واریز اقساط را به دادگاه ارائه کنید، دادگاه فقط نسبت به اقساط باقیمانده و جریمه تاخیر، علیه شما حکم صادر میکند. می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل بانکی با شماره 09120067662 تماس حاصل فرمایید.

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر وارد‌کنندگان در مدت تعیین شده به تعهد خود عمل نکنند باید ارزی را که برای ورود کالا و خدمات به کشور از بانک دریافت نموده‌اند به بانک بازفروش نمایند.

  • سلام من سال 93 یک وامی گرفتم و 3 تا ملکم رهن بانک بود برای 3 میلارد بدهی ملک 40 میلیاردی من مزایده گذاشتن من میخوام پول بدم و مزایده ابطال بشه ایا امکان پذیر ؟ قرار داد ما از اول مشکل داشت؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، تحت شرایطی امکان پذیر است اگر قرار داد شما با بانک مشکل دارد ابتدا باید قرار داد یا بند خلاف قانون آن ابطال شود و سپس برای ابطال مزایده اقدام گردد. جهت هماهنگی تایم مشاوره با وکیل متخصص امور بانکی با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام جناب وکیل من در یک بانکی پولی رو گذاشتم و این سپرده 3 ساله بود و مرداد ماه منقضی شد خود بانک خودکار اقدام به افتتاح سپرده 2 ساله جدید کرده و پول من نگه داشته و این مبلغ 4 میلیارد و من الان میخوام پول بردارم هم نمیدن میگن 5/4 درصد ازش کسر میشه ایا این قانونی؟

    • سلام وقت شما بخیر
      برای پاسخ مستند به این سوال نیاز به بررسی قرارداد اولیه شما با بانک می‌باشد تا بررسی گردد آیا امکان شکایت از بانک با توجه به قوانین وجود دارد یا خیر. جهت هماهنگی تایم مشاوره با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام حساب مادر من رو مسدود کردند حدود دو هفته قبل از فوتش، الان که فوت شدند ما فهمیدیم هرجا میریم میگن خودش باید بیاد به شما جواب نمیدیم من الان برای رفع مسدودی حساب بانکیش کجا مراجعه کنم؟

    • سلام وقت بخیر
      شما در ابتدا باید اقدام به گرفتن گواهی حصر وراثت نمایید، بعد از صادر شدن گواهی می‌توانید به بانک باز کننده حساب و یا مراجع قضایی مراجعه کنید.

  • سلام من با یکی از موسسات مالی قرارداد ارزی بستم الان به تعهداتشون عمل نمی کنند و میگند که ما ارز نداریم اختصاص بدیم به وارد کنندگان، الان من بخوام اقدام کنم برای اینکه به تعهداتشون عمل کنند بهتره یا قرارداد رو فسخ کنیم؟

    • سلام وقت بخیر
      مساله‌ای که برای شما پیش آمده نیازمند بررسی تخصصی توسط یک وکیل متخصص امور بانکی است؛ تا با بررسی قراداد مابین شما و این موسسه مالی و شرایط ایجاد شده برای شما، بهترین راهکار را در اختیار شما قرار دهد.

  • با سلام، خوبید؟ ما یک استارتاپ نو پا هستیم؛ که تازه کارمون رو شروع کردیم. برای یکسری از خدماتمون نیاز به ارز خارجی داریم. سوالی دارم ازتون که اگه یکی از شرکای ما بره سفر تفریحی و برای ما ارز بیاره آیا تخلفی رخ داده؟ لازم به ذکره که ما با یکی از موسسات قرارداد تعهد ارزی هم داریم و ازشون ارز گرفتیم. با تشکراز وقتی که گذاشتید.

    • سلام وقت بخیر
      طبق قوانین آمره نمی‌توان برخلاف قوانین و مقررات مربوط به تعهدات ارزی توافق نمود و اگر چنین توافقی صورت بگیرد، آن توافق و شرط باطل می‌باشد. با توجه به قرارداد ارزی ما بین شما و بانک که باید به طور تخصصی بررسی شود در رابطه با این مساله وکیل متخصص امور بانکی می‌توانند به شما بهترین راهکار را ارایه دهند. در صورت نیاز با شماره‌های مندرج در سایت تماس بگیرید.

  • سلام من ۳۰ ساله پناهنده آمریکام، چجوری از اینجا وکالت بدم که کارهای بانکیم تو ایران رو انجام بدن برام؟ الان اگه بتونم وکالت بدم برای شرکتی که اینجا دارم می‌تونم قرارداد مشارکت یا مضاربه بنویسم؟

    • سلام وقت بخیر
      از طریق سفارت کشور حافظ منافع اعطای وکالت امکان‌پذیر است. با توجه به حساسیت مساله شما بهتر است حتما با یک وکیل متخصص در امور بین الملل و بانکی مشاوره انجام بدهید.

  • سلام من کالا وارد کردم و قرارداد ارزی دارم با بانک ولی اینقدر گمرک ما رو اذیت کرد که کالامون فاسد شد، الان من هم بدهکار بانکی شدم و هم متضررمبالغ میلیاردی و عملا ورشکست شدم، به کجا باید شکایت کنم؟

    • سلام وقت بخیر
      شما باید با همراهی یک وکیل متخصص بانکی اقدام به رفع تعهدات ارزی و اثبات تقصیر اداره گمرک ایران بنمایید. در صورت تمایل با شماره‌های مندرج در سایت تماس بگیرید.

  • سلام من درخواست وام بانکی دادم؛ پول تو حساب خوابوندم و بعد از شش ماه رفتم دنبال کارهای وامم ولی در همون حین بانک رو غیر مجاز اعلام کردند و کلا همه چی بهم ریخت، اسم بانک و هییت مدیره‌اش تغییر کرد؛ الان هم نمی‌پذیرند که وام رو پرداخت کنند، من می‌تونم شکایت کنم؟ از کجا و کی باید شکایت کنم؟ هییت مدیره سابق یا فعلی با توجه به تغییر نام بانک و همه چی.

    • سلام وقت بخیر
      بله شما می‌توانید از بانک شکایت کنید؛ بانک اول به دلیل فعالیت غیر مجاز و اقدام به سپرده پذیری و از هییت مدیره جدید می توان با توجه به آیین نامه‌های بانک تاسیس شده جدید، در صورت عدم رعایت آیین نامه شکایت تنظیم کرد.

    • سلام وقت بخیر بر اساس اعلام سازمان بازرسی کل کشور، میتوانید با تماس با شماره 136 یا مراجعه به سایت مخصوص راه اندازی شده از سوی سازمان بازرسی I ،136. bazresi. irقدام به ثبت شکایت و پیگیری برای رفع مسدودی وام بلوکه شده خود نمایند.بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتری ممنوع است

    • سلام وقت بخیر شما بعد از دریافت گواهی عدم پرداخت،از طریق ۴ شیوه می توانید نسبت به پیگیری چک اقدام کنید.
      ۱. شکایت کیفری
      ۲.طرح دعوی حقوقی
      ۳.اجرائیه اداره ثبت
      ۴.اجرائیه دادگاه

    • سلام وقت شما بخیر
      ضمن عرض تبریک پس از پایان کارآموزی می توانید تقاضای همکاری خود را به بانک هایی که تمایل دارید با آن ها کار کنید بدهید به صورت معمول حق الوکاله درصد مشخصی بابت پرونده های مختلف و متنوع می باشد، و تعداد پرونده های مورد قبول می تواند موجب افزایش درآمد شود.

  • سلام خسته نباشید ببخشید ما یکسری اوراق قرارداد را توی بانک امضا نکردیم اما بانک برداشته خودش امضا مارو جعل کرده ما هم ابطال قرارداد را برای همین جعل خواستیم نتیجه میگیریم ؟

    • سلام وقت شما بخیر قاعدتا با وقوع جعل قرارداد فاقد اثر خواهد شد اما بهرحال دفاعیات وکیل بانک را هم باید مشاهده نمود.

  • سلام و وقت بخیر من از بانک آینده وام دریافت کردم و چند قسطم هم عقب افتاده اما بانک بر خلاف قوانین و ایین نامه ها اقدام کرده و خیلی بیشتر از مبلغ قسط عقب افتاده نسبت به ملک در وثیقه اجراییه صادر کرده و مشکلاتی برام ایجاد شده. ایا من میتونم رو این اجراییه اعتراض کنم؟

    • با سلام و عرض ادب شما تحت شرایطی می‌توانید نسبت به ابطال اجراییه اقدام کنید. باید قرارداد شما با بانک توسط وکیل بررسی شود تا بهترین راهکار خدمتتان ارائه گردد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید.

  • سلام پدر بزرگ من میگه که هربار میرم بانک حقوقمو بگیرم نقدی اون مسئول بانک ی پولی از وسط پولا بر میداره ایا میشه از این کارش شکایت کرد

    • سلام وقت شما بخیر با توجه به وجود دوربین ها و نظارت در بانک ها بعید است کارمندی چنین اقدامی را انجام دهد اما در هر صورت در صورت صحیح بودن ادعا عمل مزبور می تواند از باب سرقت خیانت در امانت یا هر عنوان مجرمانه ی دیگری تحت تعقیب قرار گیرد.

    • سلام وقت شما بخیر
      در صورت عدم رعایت مصوبات بانک مرکزی، تعیین موضوع برخلاف واقع، عدم تعیین مدت زمان،عدم تعیین حداقل یا حداکثر سود بانک، عدم تعیین نحوه تسویه قرارداد قراردادهای بانکی قابل ابطال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *